Ben ik onredelijk tegen mijn moeder

04-03-2019 16:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zit met een gevoel waarvan ik niet goed weet of ik dit nu verkeerd zie of niet.
Mijn zus heeft 2 kinderen een van 14 en een van 12 waar ik hartstikke gek mee ben. Ik heb ook 2 kinderen een van 6 en een van 11

Mijn dochter van 11 heeft facebook en mijn moeder ook. Nu zet mijn moeder steeds alleen maar foto's van mijn zus dr dochters op facebook
en zelden een foto van mijn kids dit ziet mijn dochter dus steeds en ik merk dat ze dit niet leuk vind. Het is ook vaak voorgekomen dat mijn ouders
wel bij de kerstuivoering van mn zus dr kinderen ging kijken en die van mij werden toen overgeslagen omdat ze daar ook al geweest waren, de irritaties stapelen zich dus een beetje op. Vorige week was mn moeder weer aan het foto's plaatsen op facebook waar ze dus haar profielfoto had veranderd in een foto van haar en de oudste dochter van mn zus, en haar omslagfoto van haar en de andere dochter van mn zus. Mijn dochter zag dit en reageerde er nog op met de tekst wat een leuke foto oma, ik zag wel dat ze er ontdaan van was en dit kan ik me ook goed voorstellen. De volgende dag ben ik naar mn moeder gegaan en heb haar erop gewezen dat dit niet zo leuk overkomt op haar andere kleinkinderen. Nou ze werd woest ze begon te schreeuwen tegen me dat ik afgunstig en jaloers was vervolgens van mijn vader ook nog een preek gehad dat hun bepalen wat ze doen en dat ik maar jaloers was. Dit heeft me behoorlijk pijn gedaan en ik ben wel eens benieuwd wat een ander hier van vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je helemaal niet onredelijk. Ik vind de reactie van je ouders onredelijk.

Probeer je dochter duidelijk te maken dat dit niks met haar te maken heeft.

Ongelofelijk dat jouw moeder geen rekening houdt met haar andere kleinkinderen.
tiswa wijzigde dit bericht op 04-03-2019 16:50
49.53% gewijzigd
Wat een trut
Alle reacties Link kopieren
"Het is ook vaak voorgekomen dat mijn ouders wel bij de kerstuivoering van mn zus dr kinderen ging kijken en die van mij werden toen overgeslagen omdat ze daar ook al geweest waren, "
Deze snap ik niet helemaal...
Wat een debiele reactie van die mensen zeg. Enig idee waar dat vandaan komt?
Gewoon oma ontvolgen.
Ik zou je dochter uitleggen dat ze blij mag zijn dat oma geen foto´s van haar op Facebook zet en ze zo juist zelf de controle heeft over wat er van haar op internet staat. Want wat eenmaal op internet staat verdwijnt nooit meer.
Wij hebben daar ooit om het contact met onze grootouders verbroken. Het was wel duidelijk dat de liefde niet bij ons lag :)

Je bent niet onredelijk.
nessemeisje schreef:
04-03-2019 16:50
"Het is ook vaak voorgekomen dat mijn ouders wel bij de kerstuivoering van mn zus dr kinderen ging kijken en die van mij werden toen overgeslagen omdat ze daar ook al geweest waren, "
Deze snap ik niet helemaal...

Daar als in bij die andere kinderen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
04-03-2019 16:48
Ik vind je helemaal niet onredelijk. Ik vind de reactie van je ouders onredelijk.

Probeer je dochter duidelijk te maken dat dit niks met haar te maken heeft.

Ongelofelijk dat jouw moeder geen rekening houdt met haar andere kleinkinderen.
Helemaal mee eens.
Ik kan me goed voorstellen dat dit voor jou en je dochter niet leuk overkomt. Heb je haar ook gezegd dat je dochter dit ziet en dit ook pijnlijk is voor haar? Wel vreemd dat je ouders zo boos werden hierom. Is jaloezie tussen jou en je zus eerder een issue geweest voor hen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moeder zich gewoon "betrapt" voelde. Natuurlijk snapt ze wel dat je terecht een punt hebt, maar het is heel moeilijk om toe te geven, en daarom reageert ze maar woest. Het is onmacht.

Wacht eens even af, misschien ziet ze het in en komt er binnenkort een foto met jouw kinderen.

En nee, dit is niet leuk, ik vind het goed dat je het gevoel van je kind bij je moeder onder de aandacht hebt gebracht, maar verder zou ik niks doen, mijn conclusies trekken (hoe verdrietig ook). En dat zal je dochter ook leren. Hoe naar ook, maar niet iedereen is zo lief als je denkt/hoopt/verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
04-03-2019 16:51
Daar als in bij die andere kinderen denk ik.
Ooooh, ja dat zou kunnen. Kerstmusical kinderen TO overgeslagen omdat ze al bij een andere uitvoering van TO's neefjes/nichtjes geweest waren.
Ja dat is kut.
Star² schreef:
04-03-2019 16:51
Daar als in bij die andere kinderen denk ik.
Ja, alle spanning is er de tweede keer vanaf natuurlijk... :rofl:
Je dochter van facebook halen. En blij zijn dat je ouders niet allerlei kiekjes ongevraagd plempen op hun facebook van je kinderen. ;-)


Maar ik begrijp ook dat jij en je kinderen zich gekwetst voelen omdat je moeder ( en vader?) zou overduidelijk je anderen kinderen voortrekken en als favoriet bestempelen.

Misschien moet het even bezinken bij ze, heel veel mensen worden jammer genoeg heel vervelend als je ze wijst op zoiets.

Hopelijk komt er verbetering, maar zou er niet op rekenen helaas.
Naar gedrag is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar erg onredelijk
Ze kan zich toch wel iets verplaatsen in hoe het wellicht voor de andere kleinkinderen voelt ?
Daar zo boos om worden geeft mij het idee dat ze weet dat het niet correct is anders reageer je wel anders als in, heb me niet gerealiseerd dat het zo over kan komen ...
Je vader heeft gelijk. Ze mogen zelf weten wat ze doen.

Maar dit siert ze absoluut niet. Ik snap jouw reactie heel erg goed hoor.

Als mijn dochter met dit verhaal naar mij toe zou komen, zou ik daar verdrietig van zijn en vertellen dat ik me er totaal niet van bewust ben geweest.
Je ouders komen ongevoelig over m.i.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder ook als je zus not amused zijn om wellicht ongevraagd ? Foto’s van haar kinderen op Facebook door oma op Facebook geplaatst te zien.
Zo leuk moet je dat niet vinden om foto’s van je kids op internet te hebben staan, zonder daar zelf grip op te hebben wat je wel of niet openbaar wil hebben van je kinderen.
Lyze88 schreef:
04-03-2019 16:58
Je vader heeft gelijk. Ze mogen zelf weten wat ze doen.

Maar dit siert ze absoluut niet. Ik snap jouw reactie heel erg goed hoor.

Als mijn dochter met dit verhaal naar mij toe zou komen, zou ik daar verdrietig van zijn en vertellen dat ik me er totaal niet van bewust ben geweest.
Je ouders komen ongevoelig over m.i.

Precies. En TO, jij mag daar wat van vinden.

Heel goed dat je er wat van hebt gezegd.
Zoals jij het schrijft is het inderdaad erg onredelijk en onaardig van je moeder.

Heb je al geprobeerd je in te leven in de andere kant? Kan er een reden zijn dat ze een betere band heeft met de kinderen van je zus?
Wonen ze dichterbij of zien ze elkaar meer?
Wat zou je zelf kunnen doen om de band tussen je moeder en jouw kinderen te verbeteren?

Sowieso vind ik het goed dat je er iets van hebt gezegd. Ook al reageerde ze in eerste instantie boos- hopelijk trekt ze het zich toch aan en gaat er nu wat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet leuk van je moeder wat ze doet.
Alle reacties Link kopieren
Worden ze verder ook voorgetrokken/anders behandeld?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
uberhaupt niet je kinderen door je moeder op facebook laten zetten, is het sowieso in 1 x opgelost
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moeder zich inderdaad betrapt voelde en daarom zo boos reageerde. Misschien gaat ze er toch over na denken.
Mijn ouders praten ook altijd veel meer over de kinderen van mijn zus, maar dat is begrijpelijk en dat snappen mijn (veel oudere) kinderen ook. Wij wonen ver weg, dus onze kinderen zien ze veel minder. Ze passen ook veel op de neefjes en nichtjes. Ze zullen dus vast ook gewoon meer foto's van hun hebben.
Mijn (jong volwassen) kinderen baalden er op een gegeven moment soms van als opa en oma foto's van hun plaatsten. Opa's en oma's en facebook is niet zo'n goeie combi, vaak hebben ze geen flauw benul van privacy en hebben ze alles open staan. Dus op zich is het wel fijn dat ze niet veel op de facebook van oma staan, maar ik denk dat je het meer ziet als een teken dat ze de andere kleinkinderen leuker vindt en dat doet pijn. Ik vind het goed dat je het gezegd hebt, de bal ligt nu bij hun.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:09
uberhaupt niet je kinderen door je moeder op facebook laten zetten, is het sowieso in 1 x opgelost
Tja, dat is nou net wat steekt, oma dóet dat al niet, in ieder geval niet de kinderen van to maar wel de andere kleinkinderen. Sneu voor to's kinderen (met het idee dat to er geen problemen mee zou hebben natuurlijk).
Vind het ook een bizarre reactie van oma.
Life is a bitch (and I'm helping her).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven