Mede-stiefmoeders

04-03-2019 16:49 136 berichten
.,.,
anoniem_383509 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 11:05
Reden: Topic niet meer nodig
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen met zijn kind bent, mag jij niet iets leuks gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Je woont 50% van de tijd samen met het kindje, dan kan je toch wel een uurtje naar de speeltuin? Vaag gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jij nog heeel jong en romantiseer je de boel nogal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
karin6789 schreef:
04-03-2019 17:22
Als je alleen met zijn kind bent, mag jij niet iets leuks gaan doen?
Als zij er is, ben ik niet alleen met haar. Als hij werkdingen heeft in de avond, is ze bij haar moeder, verder is hij er gewoon altijd bij.
Stiefmoeder van 2 jonge jongens hier. Inmiddels al ruim 5 jaar. Ik weet niet meer hoe lang het duurde voor ik voor het eerst met ze op pad ging zonder hun vader. Maar het was heel bewust ná dat ik hun moeder een beetje kende en zij vertrouwd was met mij.

De eerste keer dat ik met beide kinderen op pad ging naar de speeltuin kwam ik de naaste familie van hun moeder tegen. Dat was super akward en echt de laatste mensen die je wilt tegenkomen op zo’n moment, maar ik heb het overleefd. :whoops:

Inmiddels ga ik heel vaak met ze op pad zonder hun vader. Ze draaien gewoon mee in de dagelijkse operatie dus er worden boodschappen gedaan of ik ga even ergens koffie drinken, de jongste gaat altijd graag mee. :heart:

Ik ben ook weleens degene die ze naar hun moeder brengt of van school haalt. Dat komt op een gegeven moment allemaal vanzelf.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 04-03-2019 17:30
3.20% gewijzigd
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:25
Volgens mij ben jij nog heeel jong en romantiseer je de boel nogal.
Pardon?
anoniem_383509 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 11:11
9.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:26
Als zij er is, ben ik niet alleen met haar. Als hij werkdingen heeft in de avond, is ze bij haar moeder, verder is hij er gewoon altijd bij.
Dan voorlopig dus niet doen als hij het geen fijn idee vindt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
butterfly- schreef:
04-03-2019 17:23
Je woont 50% van de tijd samen met het kindje, dan kan je toch wel een uurtje naar de speeltuin? Vaag gedoe.
Tja, ik denk persoonlijk dat hij gewoon heel blij is met de tijd die hij krijgt met haar, los daarvan lijkt het me ook erg leuk eens iets leuks 1 op 1 met haar te doen. Maar dat zal vast wel komen. Hij wil haar gewoon niet nog meer missen dan hij al doet, valt ook wat voor te zeggen ipv sommige verhalen die ik hier lees dat vaders veel minder tijd met hun kind hebben, of er met de pet naar gooien.
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:28
Dan voorlopig dus niet doen als hij het geen fijn idee vindt.
Dat ga ik ook niet doen, ik vroeg hoe het bij anderen is gegaan, puur uit interesse en nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:27
Pardon? Ik ben 36 en romantiseer niets.
Je komt echt veeel jonger over. Je bent de vriendin van vader en laat het daar voorlopig bij. Hoelang ben je in beeld?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ik zou het aan de moeder overlaten wanneer het tijd is voor jou om met HAAR kind alleen te zijn..

Als ik gescheiden zou zijn en mijn kinderen waren jong, dan zou ik nieuwe partner eerst goed willen leren kennen voordat ik mijn kinderne aan een vreemde (want dat is ze) zou toevertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:28
Tja, ik denk persoonlijk dat hij gewoon heel blij is met de tijd die hij krijgt met haar, los daarvan lijkt het me ook erg leuk eens iets leuks 1 op 1 met haar te doen. Maar dat zal vast wel komen. Hij wil haar gewoon niet nog meer missen dan hij al doet, valt ook wat voor te zeggen ipv sommige verhalen die ik hier lees dat vaders veel minder tijd met hun kind hebben, of er met de pet naar gooien.
Maar als jij ook 50% van de tijd met haar woont is het toch ook fijn als jullie ook een band samen hebben? Al is het maar een uurtje naar de speeltuin zodat vader even kan koken (of zo)?
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:32
ik zou het aan de moeder overlaten wanneer het tijd is voor jou om met HAAR kind alleen te zijn..

Als ik gescheiden zou zijn en mijn kinderen waren jong, dan zou ik nieuwe partner eerst goed willen leren kennen voordat ik mijn kinderne aan een vreemde (want dat is ze) zou toevertrouwen.
De moeder heeft hier geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:32
ik zou het aan de moeder overlaten wanneer het tijd is voor jou om met HAAR kind alleen te zijn..

Als ik gescheiden zou zijn en mijn kinderen waren jong, dan zou ik nieuwe partner eerst goed willen leren kennen voordat ik mijn kinderne aan een vreemde (want dat is ze) zou toevertrouwen.
De oppas die ex inschakelt moet ook eerst bij jou door de keuring?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
butterfly- schreef:
04-03-2019 17:33
Maar als jij ook 50% van de tijd met haar woont is het toch ook fijn als jullie ook een band samen hebben? Al is het maar een uurtje naar de speeltuin zodat vader even kan koken (of zo)?
Dat is exact wat ik fijn zou vinden inderdaad :) Ze hangt zo ook veel aan me en wil dat ik met haar speel, bak, door een speelparadijs banjer en klim terwijl papa koffie drinkt en op adem komt, maar 1 op 1 lijkt me superleuk!
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:32
ik zou het aan de moeder overlaten wanneer het tijd is voor jou om met HAAR kind alleen te zijn..

Nou... Daar gaat de moeder niet over. Vader wel
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is kind?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:29
Je komt echt veeel jonger over. Je bent de vriendin van vader en laat het daar voorlopig bij. Hoelang ben je in beeld?
Waarom bespeur ik een bittere toon? En in welk opzicht kom ik jonger over? Ik ben nu 1,5 jaar in beeld bij haar en sorry als jij het geromantiseerd vind maar tussen mij en zijn kind ging het van begin af aan gewoon heel goed. Een erg open persoonlijkheid, en ook de moeder is vredig.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:33
De oppas die ex inschakelt moet ook eerst bij jou door de keuring?
oppas is minder vaak in het leven van het kind dan een nieuwe partner. Ik zou iig niet zomaar een vreemde niet bij mijn kind laten en ik ga er dan ook vanuit dat mijn ex in de buurt blijft wonen en dus gebruik zal maken van de reeds bekende oppas. Ik vul dit slechts in, want niet gescheiden ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-03-2019 17:36
Nou... Daar gaat de moeder niet over. Vader wel
Ze heeft er wel degelijk een stem in vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:33
De moeder heeft hier geen problemen mee.
Vader wel dus wacht je ..
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:40
Vader wel dus wacht je ..
Ik heb nergens gezegd dat ik niet wil wachten. Natuurlijk ga ik dat dan niet opdringen of doen zonder zijn goedkeuring. Ik heb het aangekaart omdat ik benieuwd ben hoe het bij andere samengestelde gezinnen is verlopen :)
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:38
Waarom bespeur ik een bittere toon? En in welk opzicht kom ik jonger over? Ik ben nu 1,5 jaar in beeld bij haar en sorry als jij het geromantiseerd vind maar tussen mij en zijn kind ging het van begin af aan gewoon heel goed. Een erg open persoonlijkheid, en ook de moeder is vredig.
Wie heeft een erg open persoonlijkheid? En wat is een vredige moeder?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:39
Ze heeft er wel degelijk een stem in vind ik.
beiden ja. maar dat is allemaal geen probleem bij ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven