Kleuter ineens selectief vegetarisch

06-03-2019 20:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn kleuter van 4 wil sinds een week of 3-4 ineens geen kip of vis meer eten. Dat vindt hij zielig. Koe en varken wil hij wel nog eten.. Ik had het liever andersom want kip en vis is een stuk gezonder ;-D

Ik probeer maar 1 a 2 keer per week “rood” vlees te eten en voor de rest weet ik dus niet wat ik hem dan bij zijn groenten en aardappelen/rijst moet geven. Gekookt ei eet hij niet vaak, gebakken ei wil hij ook niet. En vleesvervangers lust hij ook niet. Misschien moet ik daar wat strenger in zijn want als hij een aantal keer iets proberen moet gaat hij het daarna vaak wel eten.

Mist hij bepaalde voedingsstoffen nu of komt dat wel goed met een hamburger en speklapje per week?

En zijn er meer kindjes die bewust ineens geen vlees meer willen eten uit dierenwelzijnsoogpunt? Het is dus geen kwestie van niet lusten want tot voor kort was hij superdol op bijv kippenpoten.

Was dit dan een fase bij jullie of moet ik mij gaan voorbereiden op een (halve) vegetariër :) ?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Mijn kind eet al jaren geen vlees. Helemaal geen vlees. Dat principiële zie ik hier niet zo: jouw zoon lijkt me gewoon een kieskeurige eter.
Omdat mijn kind helemaal geen vlees eet, eet zij andere producten die ervoor zorgen dat zij alle voedingsstoffen binnenkrijgt.
Wij vinden het niet zo spannend, andere mensen vinden het vooral heel erg raar/interessant/stom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je kind dan oprecht vegetarisch is, en of hij vis en kip gewoon niet lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Kan een fase zijn of niet. Mijn oudste eet geen kip, al 7 jaar niet. Prima rekening mee te houden. Voor hem ander iets erbij. Hij houdt sowieso meer van groente dan vlees. Dus ik zie de rest van het vlees ook nog wel eens stoppen. Niks mis mee mits er gevarieerd gegeten wordt. Enne misschien even verdiepen, tenzij je biologisch drie sterren beter leven kip koopt is kip niet gezonder dan vlees. Zit ook barstens vol antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Veel gerechten maken met peulvruchten? Je kunt volgens mij ook prima gerechten maken zonder (rood) vlees of vleesvervangers. Curry’s met rijst, chili sin carne, preischotel met kaas. Lust hij wel ei in omeletvorm? Misschien tortilla?
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 20:47
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
Whahaha interessante gedachte , zo heb ik het nog nooit bekeken :P

Ik heb hem niks aangepraat. Maar hij vroeg of de dieren al dood waren of dat ze doodgemaakt worden. Tja dat heb ik gewoon eerlijk beantwoord..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Hier was het een fase :)

Maar we zijn nu wel semi-vegetarisch. Dus niet elke dag vlees, vaker vegetarische keuzes maken.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut niet zo dat hij kip of vis niet lekker vond/vindt. Kipfilet luste hij inderdaad niet, maar hij smulde altijd van kippenvleugeltjes uit de oven of kipnuggets. Bepaalde vis was hij niet dol op maar andere at hij gewoon altijd prima. Het is echt zijn motivatie dat hij het (kleine diertjes) zielig vindt.

Ik vind dat ergens wel mooi. Ik ben de afgelopen jaren ook een stuk minder vlees gaan eten vanwege de toch wel morele bezwaren maar helemaal zonder zou ik echt niet willen of kunnen, ben dus zelf ook parttime hypocriet en heb parttime vega dagen :$ .
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 06-03-2019 20:57
0.09% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 20:47
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
En wat voor een leven?
Mijn dochter besloot op een dag ook dat ze geen vlees meer wilde eten. Prima, maar dan eet je wel iets vervangends.
Kort erna wilde ze smeerleverworst op haar boterham en koos ze toch weer voor vlees ipv vervangers.

Het was dus een fase maar ik heb haar wel serieus genomen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
06-03-2019 20:50
Veel gerechten maken met peulvruchten? Je kunt volgens mij ook prima gerechten maken zonder (rood) vlees of vleesvervangers. Curry’s met rijst, chili sin carne, preischotel met kaas. Lust hij wel ei in omeletvorm? Misschien tortilla?
Nee omelet wil hij nooit. Lust hij dan wel weer als er spek (en kaas) in zit.. misschien toch gewoon laten eten dan. Als hij geen vlees wil dan op zn minst een gebakken eitje.

Saus gerechten is hij ook niet zo van. Maar kan het wel weer eens proberen voor te schotelen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
06-03-2019 20:57
En wat voor een leven?
Aan al hun behoeftes wordt voldaan.

Schoon water
voldoende eten
droog liggen
warme stal

Zat mensen die het niet hebben.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je uit een reguliere maaltijd het vlees weglaat, of alleen vervangt voor bijv. een vleesvervangers is dat best saai eten... ga eens op zoek naar vegetarische recepten, waar je heel andere dingen klaarmaakt. Je kunt heerlijke pasta, rijstgerechten, peulvruchtenschotels etc. maken die vegetarisch en smakelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 09:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Curry’s met nepkip een optie? Vegetarisch gehakt? Linzenburgers met ei er door? Mijn kinderen eten geen vlees en die groeien prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 20:47
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
Nee, dan hadden we dieren niet hoeven mishandelen om zo goedkoop mogelijk vlees te hebben. Nu we ze toch al mishandeld hebben kunnen we ze net zo goed opeten...
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 20:47
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
Nou, en wat een prachtig leven is dat :roll: Daar zullen ze ons vast ontzettend dankbaar voor zijn
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
06-03-2019 21:12
Dit is wel een grapje toch?

Nee, ik ben 100% serieus.
Waarom zou dit een grap zijn?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij bieden onze kinderen vegetarisch op. Ik heb er een halve studie van gemaakt voor ze geboren werden, en toen kwam ik er in de peuterfase achter dat kinderen op lucht ook gewoon groeien. Dus nu ze inmiddels graag groenten eten en zo nu en dan een hapje vleesvervanger maak ik me niet druk. Ze eten (graag) bonen, linzen, kikkererwten. Dus dat is mooi meegenomen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 20:47
Wie heeft het hem aangepraat dat dieren eten zielig zou zijn.
Als we de dieren niet eten zouden ze er ook niet geweest zijn, ze hebben hun leven dus te danken aan vleesteters
Voor een hoop dieren zou het een zegen zijn als ze nooit geboren waren. Een dergelijk leven kun je missen als kiespijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Koe en varken gaan ook dood, lijkt mij dus een fase van een kleuter die iets heeft opgevangen.

Ik zou geen aanpassingen doen, je kunt prima met een paar keer per week vlees toe.

En een halve vegetariër is geen vegetariër, dat is gewoon een moeilijke/kieskeurige eter.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-03-2019 21:09
Aan al hun behoeftes wordt voldaan.

Schoon water
voldoende eten
droog liggen
warme stal

Zat mensen die het niet hebben.
Onzin, bovendien zou het voor sommige mensen idd beter zijn als ze niet geboren zouden zijn. Die eeuwige hang aan het leven.

Als ik maar een paar mm had om mijzelf te bewegen, bij ziekte niemand naar mij om keek, ik gedwang voedert werd, mijn kinderen bij mij weggetrokken werden en sommige direct vermoord, als ik uiteindelijk in de pan eindig nuh laat dat hele leven dan maar zitten hoor.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
TO, het zou idd een fase kunnen zijn. Heeft hij wel door dat ander vlees ook van een dier komt?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem vertellen dat mensen die hun gehaktbal niet eten niet zo groot worden als mensen die hem wel opeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven