Speelafspraakjes

07-03-2019 16:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oudste zit een ruime maand op school. De afgelopen dagen komt er steeds weer een ander kindje vragen of hij bij ze mag eten en spelen of zij bij ons. Bij ons kwam deze week niet zo goed uit maar volgende week wel en dat hij ergens gaat eten heb ik nog even afgehouden want ik vind het ergens wel een beetje eng. Ik ken de ouders niet ( alleen van gezicht) en heb mijn zoon nog nooit zo met een “ vreemde” meegegeven. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Of ben ik nu echt de enige die het best een beetje eng vind?
Gewoon over de hobbel heen stappen :)
De eerste keer bij een nieuw kind even meelopen naar hun huis en natuurlijk zorgen dat jullie telefoonnummers uitwisselen.
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 16:48
62.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even kennismaken en de eerste keer ben ik even thee wezen drinken bij de desbetreffende moeder, maar dat was omdat mijn dochter het zelf een beetje eng vond. Verder had ik er nooit moeite mee, maar ik moet zeggen dat het daar het soort volk ook niet voor is bij haar op school.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-03-2019 16:47
Gewoon over de hobbel heen stappen :)
Ja morgen is het zover 😅. Zal wel met de andere moeder nummers uitwisselen maar vind het echt een beetje eng. Zoon vind het ook een beetje eng dat ik niet mee ga haha.
Alle reacties Link kopieren
Jij vind het eng maar je zoon ws niet. gewoon lekker laten gaan. Mijn dochter wilde wel afspreken maar alleen bij ons, prima, dat hebben we heel lang gedaan.
Nu speelt en eet ze wel vaak ergens anders ( wel bijna altijd bij hetzelfde kindje). Dat kindje heeft op haar beurt weer een paar keer hier geslapen, dat wil mijn dochter dan weer niet. Prima..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ken je de ouders helemaal niet? Dan zou ik dat ook een beetje engig vinden denk ik.
Kun je beter na schooltijd afspreken, dan loop/fiets je mee met de andere ouder, heb je een praatje, zie je het huis en kun je samen even kennismaken. Als het echt heel rare mensen zijn, bedenk je opeens dat je toch een afspraak bij de dokter hebt.
Alle ouders vinden dat onwennig, zeker als ze de andere ouder helemaal niet kennen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Whatsinaname1988 schreef:
07-03-2019 16:49
Ja morgen is het zover 😅. Zal wel met de andere moeder nummers uitwisselen maar vind het echt een beetje eng. Zoon vind het ook een beetje eng dat ik niet mee ga haha.
Dan loop/fiets je toch even mee en zeg je daar bij de deur gedag :)
Alle reacties Link kopieren
Eten bij een vriend of vriendin pas vanaf 5

Als ze net 4 zijn is het spelen na 1,5 uur ongeveer wel klaar.

Dus eerst alleen maar spelen en als dat meerdere keren goed gaat dan middag eten.

Avond eten is hier vanaf 7 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
07-03-2019 17:11
Eten bij een vriend of vriendin pas vanaf 5

Als ze net 4 zijn is het spelen na 1,5 uur ongeveer wel klaar.

Dus eerst alleen maar spelen en als dat meerdere keren goed gaat dan middag eten.

Avond eten is hier vanaf 7 jaar.
Jemig wat strikt. Dat zie je toch wel hoe het loopt. Hoef je geen leeftijd aan te hangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dochter is 8 jaar maar blijft nooit eten, is altijd rond 16.00-16.30 weer ophalen. In de zin van komt nooit ter sprake, zou prima mogen wat mij betreft, al lijkt het me wel erg lang, zeker voor zo’n kleintje. Ze eet alleen bij haar beste vriendinnetje als ze daar logeert. Je kunt even mee gaan en telnrs uitwisselen en dan zie je wel of het gaat. Anders ga je nog even mee naar binnen.
ghost79 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 17:20
23.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer gewoon even meelopen of zelf brengen als het niet op loopafstand is. Dat deed ik toen vooral voor zoon, die vond het een beetje erg spannend allemaal. Nummers uitwisselen, plezier toewensen en gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school neemt de andere moeder ze gelijk mee uit school zodat je zelf niet naar school hoeft. Dan luncht kind daar. Om een uur of half 4 / 4 uur haal ik kind dan weer op. Of andersom als kind bij ons komt spelen.

Op de dagen dat ze langer naar school gaan dan wordt kind voor het avond eten weer opgehaald. Avond eten bij een ander of een kind bij ons laten mee eten voor het avond eten doe ik liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer even meegaan is niet raar. Dan weet je tenminste ook waar je je kind weer op moet halen.

Altijd telefoonnummers uitwisselen natuurlijk al is het bij ons nog nooit echt nodig gebleken.

Speelt een kind voor het eerst bij ons dan stuur ik na een poosje spelen ook altijd even een appje met een fotootje om te laten zien wat ze aan het doen zijn.
Frietmetmayo schreef:
07-03-2019 17:11
Eten bij een vriend of vriendin pas vanaf 5

Als ze net 4 zijn is het spelen na 1,5 uur ongeveer wel klaar.

Dus eerst alleen maar spelen en als dat meerdere keren goed gaat dan middag eten.

Avond eten is hier vanaf 7 jaar.
En dan zijn ze 6 jaar en 364 dagen en dan mag ze er niet eten, dan heeft ze een nacht geslapen en dan mag het wel. Wat gebeurt er in die magische nacht dat het ineens anders is?
Alle reacties Link kopieren
Eten vind ik doordeweeks niet nodig en niet handig. Ook vanwege sport etc. kan dat meestal niet. In het weekend vind ik het geen probleem als ze het tenminste op tijd melden, de supermarkt zit een eind hiervandaan.

Logeren eindigt bij die kleintjes vaak in drama, is mijn ervaring. Dan zit je ‘s nachts met een kind dat niet kan slapen of je kan je eigen kind ‘s avonds laat weer ophalen. Dat doe ik niet meer zomaar en ook niet meer voor een jaar of 9. Alleen als het andere kind overal zonder problemen slaapt, vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-03-2019 16:49
Ja morgen is het zover 😅.
Ook dat is nog maar de vraag. Het gebeurt vaak genoeg dat op het laatste moment een van de kinderen toch niet wil ;)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat sowieso om tussen de middag. Dus boterham eten en even spelen en dan weer naar school toe. Savonds eten bij een ander trekt hij echt niet denk ik, hij is nog zo moe van school dat hij vaak om 6 uur al in bed ligt ( en soms nog wat eerder).
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-03-2019 18:17
Het gaat sowieso om tussen de middag. Dus boterham eten en even spelen en dan weer naar school toe. Savonds eten bij een ander trekt hij echt niet denk ik, hij is nog zo moe van school dat hij vaak om 6 uur al in bed ligt ( en soms nog wat eerder).
Oh ja, tussen de middag kan natuurlijk ook nog. Hier hebben ze al 5 jaar een continurooster.
Whatsinaname1988 schreef:
07-03-2019 16:49
Ja morgen is het zover 😅. Zal wel met de andere moeder nummers uitwisselen maar vind het echt een beetje eng. Zoon vind het ook een beetje eng dat ik niet mee ga haha.

Tja, je moet even die hobbel nemen. Die andere ouder is ook gewoon ouder en wil het beste voor zijn kind. Al gaat het er niet zo als bij jou, dan is het niet gelijk gevaarlijk.

Ik heb er drie en die mochten eigenlijk altijd overal spelen. Jongste had één vriendje dat van mij alleen bij ons mocht.

En dochter had een vriendinnetje waar ze nooit mochten want daar had die moeder geen zin in.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:54
0.23% gewijzigd
Is het niet simpeler om de eerste keer / keren bij jouw thuis te organiseren?

Dan heb je er zelf beter zicht op.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij zou simpeler zijn maar mijn man heeft nachtdienst nu dus slaapt overdag en dan heeft hij liever geen vreemde kinderen over de vloer wat ik volkomen begrijp. En dit kindje vraagt het al een dikke 3 weken en eens moet de eerste keer zijn natuurlijk. Volgende week komt er 2 keer een kindje bij ons een boterham eten en gaat mijn zoontje 1 keer nog bij een ander kindje eten. Voor mijn kind vind ik het alleen maar hartstikke leuk dat er kindjes zijn die graag met hem dingen ondernemen.

Voor mezelf vind ik het gewoon een beetje eng. Hij is ook nooit naar een oppas oid geweest en is alleen maar bij mij/man geweest. Logeren etc deden we wel maar dan sliep ik er zelf ook en zelfs dat was al drama dus logeren begin ik echt niet aan. In de kerstvakantie ben ik met mijn 3 zoons bij een vriendin gaan logeren. Alle kinderen wilden graag bij elkaar op 1 kamer slapen. Prima natuurlijk alleen mijn oudste heeft de halve nacht gehuild terwijl ik hem natuurlijk na 5 minuten al bij me had genomen.
Alle reacties Link kopieren
Houd je er wel rekening mee dat speelafspraakjes ook ineens niet door kunnen gaan?
Je hebt zijn sociale kalender voor komende week al vol gepland, maar het kan zo maar zijn dat het andere kindje niet wil of durft. Idem voor jouw kind.

Naar mijn idee heb jij je kind tot nu toe te beschermend opgevoed. Kind is niets gewend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
07-03-2019 20:41
Houd je er wel rekening mee dat speelafspraakjes ook ineens niet door kunnen gaan?
Je hebt zijn sociale kalender voor komende week al vol gepland, maar het kan zo maar zijn dat het andere kindje niet wil of durft. Idem voor jouw kind.

Naar mijn idee heb jij je kind tot nu toe te beschermend opgevoed. Kind is niets gewend
Ik hou er zeker rekening mee dat het ook afgezegd kan worden door de mijne of het andere kind. En beschermend opgevoed ja, niets gewend nee. Het is natuurlijk niet zo dat hij 4 jaar lang alleen maar thuis heeft gezeten.
Whatsinaname1988 schreef:
07-03-2019 19:37
Ja bij mij zou simpeler zijn maar mijn man heeft nachtdienst nu dus slaapt overdag en dan heeft hij liever geen vreemde kinderen over de vloer wat ik volkomen begrijp. En dit kindje vraagt het al een dikke 3 weken en eens moet de eerste keer zijn natuurlijk. Volgende week komt er 2 keer een kindje bij ons een boterham eten en gaat mijn zoontje 1 keer nog bij een ander kindje eten. Voor mijn kind vind ik het alleen maar hartstikke leuk dat er kindjes zijn die graag met hem dingen ondernemen.

Voor mezelf vind ik het gewoon een beetje eng. Hij is ook nooit naar een oppas oid geweest en is alleen maar bij mij/man geweest. Logeren etc deden we wel maar dan sliep ik er zelf ook en zelfs dat was al drama dus logeren begin ik echt niet aan. In de kerstvakantie ben ik met mijn 3 zoons bij een vriendin gaan logeren. Alle kinderen wilden graag bij elkaar op 1 kamer slapen. Prima natuurlijk alleen mijn oudste heeft de halve nacht gehuild terwijl ik hem natuurlijk na 5 minuten al bij me had genomen.
Dat van die nachtdienst is wel iets om rekening mee te houden in de toekomst,, want met meerdere kinderen in het gezin zullen er op een gegeven moment erg veel en vaak kinderen komen spelen. Bij de gezinnen waar in nachtdienst gewerkt wordt mag er gewoon gespeeld worden, op voorwaarde dat de kinderen het wat rustig aan doen of buiten gaan spelen.
Als je zoon het eng vindt, zou ik gewoon beginnen met bij jou spelen. Is voor jou misschien ook fijner.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen andere ouders met nachtdiensten dat? Lijkt me toch voor je eigen kind niet leuk, als het nooit iemand thuis kan uitnodigen. En ook richting de andere ouders wat raar, dat het nooit bij jullie kan (als je eenmaal gewend bent... Is get moment dat ze elders spelen, juist heerlijk rustig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven