Schop onder mijn kont of....

14-03-2019 12:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik mij af of ik een schop onder mijn kont nodig heb.
Ik heb 2 kinderen van 7 en 3.
Oudste zit op school jongste 2 ochtenden peuterspeelzaal.
Man is weg tussen 6 en 5 uur dus de zorg komt op mij neer.
Ik werk 3 dagen wisseldiensten. Weekenden en savonds tot 23 u.
Ik ben moe red niet al het huishouden. De was en de boel hou ik bij maar een keer echt goed komt er weinig van.
Heb het gevoel dat ik alleen maar heen en weer loop en bezig ben met hier drinken daar doekje overheen en. Dweilen met de kraan open.
Aan de ene kant denk ik heb ik een burn out of is het normaal dat dit zwaar voelt en aan de andere kant denk ik schop onder mijn kont misschien krijg ik dan meer energie.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2019 12:35
Reden: Titel aangepast.
0.65% gewijzigd
Wat dacht je ervan om je man eens aan te spreken op zijn verantwoordelijkheden. En verder neem een poets.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man doet 1x in de week de week boodschappen en alles wat nodig is als hij thuis is stofzuigen dweilen vaat enz enz geld voor een schoonmaakster is er niet
doe es wat leuks
waar krijg jij energie van
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Als je man om 5 uur thuis is, kan hij toch mooi koken en afwassen? De kinderen op bed leggen? Of het huis poetsen als jij in het weekend / avond weg bent?

En als je het kunt veroorloven: neem een schoonmaakster, al is het maar voor 2 uurtjes per week om samen met jou alles wel goed schoon te krijgen.

En verder ken ik genoeg gezinnen met jonge kinderen die het ook even (lees: 10 jaar) niet zo perfect schoon en opgeruimd hoeven hebben hoor :-) Als het maar hygiënisch is kun je best midden in de zooi even een tijdschriftje lezen.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
14-03-2019 12:42
doe es wat leuks
waar krijg jij energie van
Dat is het hem vaak kan ik alleen iets doen 1x in de week als de jongste naar de peuterspeelzaal is en dat is 2.5 uur zonder auto.
Weekend werk ik.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje afhankelijk van hoe intensief je kinderen zijn, maar natuurlijk is het normaal dat je dit zwaar vindt. Jullie werken samen 8 dagen en hebben maar 6 uur opvang voor de jongste, dat is heel veel. En het meeste daarvan komt op jouw bordje terecht. Je bent én vrijwel fulltime huisvrouw én je hebt een baan van 3 dagen. Na een dag met de kinderen ga je nog aan het werk, als je avonddienst hebt. Je man komt thuis van zijn werk en heeft de hele avond vrij.

Ik zou in jouw geval de lasten thuis zodanig verdelen dat je man en jij evenveel vrije tijd overhouden (en thuis bezig zijn met de kinderen is géén vrije tijd). Verder zou ik meer opvang regelen voor je 3-jarige. Als jij 's avonds moet werken dan mag je best overdag even een moment voor jezelf hebben, geen mens houdt het vol om van 's ochtends vroeg tot in de nacht alleen maar bezig te zijn. En voor je 3-jarige is dat niet zielig, maar juist goed, want anders is de overgang van 2 ochtendjes psz naar straks de hele week naar school enorm. Verder zou je kunnen overwegen om een schoonmaakster in te huren, zodat jullie daarin ontlast worden. Dat kost weliswaar geld, maar met 8 dagen werken samen en nauwelijks opvangkosten lijkt het me dat je daar wel ruimte voor zou moeten kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Man doet veel hoor ik werk natuurlijk ook regelmatig in de avond.
Hij doet wat hij kan maar dat neemt niet weg dat van 6 tot 5 de zorg voor mij is.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
14-03-2019 12:46
Een beetje afhankelijk van hoe intensief je kinderen zijn, maar natuurlijk is het normaal dat je dit zwaar vindt. Jullie werken samen 8 dagen en hebben maar 6 uur opvang voor de jongste, dat is heel veel. En het meeste daarvan komt op jouw bordje terecht. Je bent én vrijwel fulltime huisvrouw én je hebt een baan van 3 dagen. Na een dag met de kinderen ga je nog aan het werk, als je avonddienst hebt. Je man komt thuis van zijn werk en heeft de hele avond vrij.

Ik zou in jouw geval de lasten thuis zodanig verdelen dat je man en jij evenveel vrije tijd overhouden (en thuis bezig zijn met de kinderen is géén vrije tijd). Verder zou ik meer opvang regelen voor je 3-jarige. Als jij 's avonds moet werken dan mag je best overdag even een moment voor jezelf hebben, geen mens houdt het vol om van 's ochtends vroeg tot in de nacht alleen maar bezig te zijn. En voor je 3-jarige is dat niet zielig, maar juist goed, want anders is de overgang van 2 ochtendjes psz naar straks de hele week naar school enorm. Verder zou je kunnen overwegen om een schoonmaakster in te huren, zodat jullie daarin ontlast worden. Dat kost weliswaar geld, maar met 8 dagen werken samen en nauwelijks opvangkosten lijkt het me dat je daar wel ruimte voor zou moeten kunnen hebben.
Bedankt voor je reactie fijn om te lezen.
Vaak voel ik me schuldig als ik op de bank zit. Savonds als ik niet werk ben ik gewoon te moe.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 12:42
Mijn man doet 1x in de week de week boodschappen en alles wat nodig is als hij thuis is stofzuigen dweilen vaat enz enz geld voor een schoonmaakster is er niet
Als je man boodschappen doet en stofzuigen, dweilen en vaat (altijd?) dan scheelt dat al, uit je OP leek het alsof jij alles deed. Blijft staan dat jullie veel werken in combinatie met nauwelijks opvang. Andere stellen die 5+3 dagen werken hebben de kinderen 3 dagen op de opvang. Die 3 dagen min twee ochtendjes vang jij helemaal in je eentje op. Dat maakt het zo zwaar. Waarom is er geen geld voor een schoonmaakster? Als jullie anderhalf salaris verdienen en praktisch geen opvangkosten hebben, waar vliegt dat geld dan allemaal heen? Hebben jullie beiden een heel laag salaris, een duur huis of is het een kwestie van prioriteiten?
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel zwaar omdat je met zulke dagen weinig tijd voor jezelf hebt, en dat sloopt op lange termijn.

Ik heb zelf 3 kindjes ( 7,2 en 6mnd) en ik werk niet, maar zelfs dan voelt t gewoon zwaar, ik doe het alleen en ben voor mijn gevoel de hele dag aan het wassen, opruimen, schoonmaken en kindjes verzorgen. Het is fijn maar ben vaak aan het einde van de dag vest uitgeput en baal dan dat er bijvoorbeeld bepaalde dingen niet gelukt zijn.

Ik sport 2 x per week en dat is echt heerlijk! Even eruit, geen kleine handjes aan mijn lichaam en geen vragen of 100x mama. K klets met leeftijdgenoten en werk aan mijn conditie ( die beroerd is en dat kwam ook te slechte aan mijn geluk)

Misschien kan je er iets mee? Misschien iets van herkenning of misschien vind je t ook een goed idee iets voor jezelf te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je ook wel een hart onder de riem steken hoor: ik werk full time maar ben veel minder tijd kwijt aan werk+ zorg dan jij en dan nog ben ik moe! En ik zou na de mama-dag er niet aan moeten denken om nog te moeten gaan werken!

Maar je pleegt wel roofbouw op jezelf: dus ik ben het helemaal eens met Nicole123.
Als jullie niet zoveel verdienen, zou je toch ook best veel terug moeten krijgen van de psz / kinderopvang?
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 12:42
Mijn man doet 1x in de week de week boodschappen en alles wat nodig is als hij thuis is stofzuigen dweilen vaat enz enz geld voor een schoonmaakster is er niet

Waarom schrijf je dan in je OP dat je niet al het huishouden redt?
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 12:49
Bedankt voor je reactie fijn om te lezen.
Vaak voel ik me schuldig als ik op de bank zit. Savonds als ik niet werk ben ik gewoon te moe.
Waarom zou je je schuldig voelen? Voelt je man zich ook schuldig als hij op de bank zit? Of is hij de hele avond aan het stofzuigen en dweilen? Nee toch? Tijd om bij te komen heb je gewoon nodig.

Ik ken een stel die qua werk hetzelfde zitten als jullie: man een fulltime baan waarbij hij heel vroeg start, vrouw werkt 24 uur 's avonds en in het weekend. Kinderen van 6 en 3. Het verschil zit hem erin dat zij voor hun kind(eren) een gastouder hebben voor 1-2 dagen in de week en dat de vrouw regelmatig een ochtend middag voor zichzelf thuis heeft. Helemaal terecht aangezien ze 's avonds en in het weekend nog moet werken. En dan nog ervaart zij het als behoorlijk zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Voor de een is het natuurlijk zwaarder dan voor de ander, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit prima te doen moet zijn.
Ik had toen mijn kinderen die leeftijd hadden ook een dergelijk rooster en mijn man een eigen bedrijf, waardoor ik thuis alles deed. Omdat wij een groot huis hebben, lukte het me niet altijd om álles spik en span te hebben, maar er was genoeg tijd om de belangrijkste dingen te doen. De wc’s, badkamer en keuken waren schoon, de vloeren werden regelmatig gestofzuigd en gedweild, ik had genoeg tijd om op te ruimen. Een kind van 3 heeft echt niet 24/7 jouw aandacht nodig waardoor je niets kan doen, bovendien is hij of zij ook nog een paar keer naar de opvang.

Als je in het weekend weg bent en je man thuis, kan hij op die dagen ook gewoon wat klussen doen en zorgen dat alles een beetje netjes is als jij thuiskomt. En op de dagen en halve dagen dat je thuis bent, kun jij dat ook prima doen.

Wat wel een goede opmerking was: zorg ook dat je voor jezelf zorgt en ook eens wat leuks doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. De meeste werkende moeders brengen hun kind naar de opvang en werken in die uren, de avond hebben ze grotendeels voor zichzelf. Jij bent overdag thuis met je jongste en als je werkt dan is dat 's avonds als zij op bed liggen, waardoor je op die dagen wel erg weinig tijd voor jezelf overhoudt en nog laat op bed ligt terwijl je er wel vroeg uit moet, want de vroege ochtenden zijn ook weer voor jou. Ik denk dat de combinatie van jullie werkuren gewoon heel onhandig is.

Je schuldig voelen als je op de bank zit is onzin. Dat doe je jezelf echt aan.
Je man doet veel, dat is fijn, maar híj heeft die avonden wel gewoon voor zichzelf, dan mag jij ook wel je momenten pakken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-03-2019 13:02
Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. De meeste werkende moeders brengen hun kind naar de opvang en werken in die uren, de avond hebben ze grotendeels voor zichzelf. Jij bent overdag thuis met je jongste en als je werkt dan is dat 's avonds als zij op bed liggen, waardoor je op die dagen wel erg weinig tijd voor jezelf overhoudt en nog laat op bed ligt terwijl je er wel vroeg uit moet, want de vroege ochtenden zijn ook weer voor jou. Ik denk dat de combinatie van jullie werkuren gewoon heel onhandig is.

Je schuldig voelen als je op de bank zit is onzin. Dat doe je jezelf echt aan.
Je man doet veel, dat is fijn, maar híj heeft die avonden wel gewoon voor zichzelf, dan mag jij ook wel je momenten pakken.
Mee eens, ik ben onwijs blij na een lange dag dat ze eventjes lekker in bed liggen en dan moeten werken is echt vermoeiend
Alle reacties Link kopieren
Het huishouden lukt ook wel samen. Maar de gordijnen wassen toilet eens schilderen kasten grondig uitmesten voorraad kast uitmesten enz dat gebeurd amper simpel omdat ik te moe ben. De vraag was meer is dit normaal of heb ik een schop onder mijn kont nodig.

Fijn om alle lieve reacties te lezen. Voor man is het het ook zwaar na een werkweek weekend de kinderen te verzorgen zo is het voor beide zwaar.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 13:04
Het huishouden lukt ook wel samen. Maar de gordijnen wassen toilet eens schilderen kasten grondig uitmesten voorraad kast uitmesten enz dat gebeurd amper simpel omdat ik te moe ben. De vraag was meer is dit normaal of heb ik een schop onder mijn kont nodig.
Ik denk dat heel veel mensen daar gewoonweg geen tijd voor hebben. Hooguit degenen die hun kinderen makkelijk een weekendje ergens kunnen laten logeren. Ik kom ook niet toe aan grotere klussen en mijn kinderen zitten allebei op school.
Je jongste is nu 3, dus ik zou mooi wachten tot hij/zij op school zit. Dan heb je overdag je handen vrij en kun je het gewone huishouden bijhouden, en dan samen eens de wat grotere klussen of zo.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 14-03-2019 13:09
5.13% gewijzigd
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 13:04
Het huishouden lukt ook wel samen. Maar de gordijnen wassen toilet eens schilderen kasten grondig uitmesten voorraad kast uitmesten enz dat gebeurd amper simpel omdat ik te moe ben. De vraag was meer is dit normaal of heb ik een schop onder mijn kont nodig.

Fijn om alle lieve reacties te lezen. Voor man is het het ook zwaar na een werkweek weekend de kinderen te verzorgen zo is het voor beide zwaar.

Hoe belangrijk is dat nou helemaal? Maak het jezelf niet zo moeilijk joh.
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 13:04
Het huishouden lukt ook wel samen. Maar de gordijnen wassen toilet eens schilderen kasten grondig uitmesten voorraad kast uitmesten enz dat gebeurd amper simpel omdat ik te moe ben. De vraag was meer is dit normaal of heb ik een schop onder mijn kont nodig.

Fijn om alle lieve reacties te lezen. Voor man is het het ook zwaar na een werkweek weekend de kinderen te verzorgen zo is het voor beide zwaar.
Waarom zou je dat vaker dan amper willen doen?
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 13:04
Het huishouden lukt ook wel samen. Maar de gordijnen wassen toilet eens schilderen kasten grondig uitmesten voorraad kast uitmesten enz dat gebeurd amper simpel omdat ik te moe ben. De vraag was meer is dit normaal of heb ik een schop onder mijn kont nodig.

Fijn om alle lieve reacties te lezen. Voor man is het het ook zwaar na een werkweek weekend de kinderen te verzorgen zo is het voor beide zwaar.
Waarom doe je het jezelf aan dat je vindt dat je de gordijnen moet wassen of het toilet moet schilderen? En dat in combinatie met jullie werkschema van samen 8 dagen werken en vrijwel geen opvang. Natuurlijk kom je aan dit soort dingen niet toe, dat komt later wel weer eens. Of niet en ook dan gaat er niemand dood. Binnen een jaar zit je jongste op school, dat scheelt voor jullie zo'n 20 uur met de situatie nu. Stel gewoon lekker uit tot dan, die gordijnen lopen niet weg hoor. Vind je man het ook zo belangrijk dat de gordijnen gewassen worden of zit dat vooral in jouw hoofd?

Ter vergelijking: mijn man en ik werken samen 7 dagen (3+4), de kinderen gaan 2 dagen naar de opvang en wij wassen de gordijnen nooit.
nicole123 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 13:11
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het normaal is om moe te zijn.
Ik wacht ook met smart dat ik wat meer tijd heb als de jongste op school zit. Maar wil niet te euforisch zijn straks valt het tegen.
Alle reacties Link kopieren
Werk je alle weekenden? Ik werk om het weekend en door de week 2 a 3 late diensten en ik ging altijd nog even op bed tussen de middag. De kinderen die nog niet op school zaten en niet meer sliepen bracht ik eerder Nasr de opvang anders redde ik het echt niet.
Het wordt veel gemakkelijker als ze allemaal op school zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven