Zindelijk worden

15-03-2019 12:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje die in juni 3 jaar wordt. Nu deed hij de laatste dagen zelf zijn luier telkens uit. Even doorgepakt door hem in zijn blote kont te laten lopen. Dit ging prima! Hij loopt zelf naar zijn potje gaat zitten en plast en ook een keer gepoept.

Nu heb ik hem een onderbroekje aangedaan, maar nu plast hij daar in. Hij heeft blijkbaar nog niet door dat je daarin niet kunt plassen zoals in een luier. Iemand hier nog tips voor om deze fase wat makkelijker te maken voor hem?
Alvast bedankt
Ha! Je vraag lijkt op deze vraag:

kinderen/zindelijkheid-doorpakken/list_messages/438347

Misschien heb je er wat aan :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Morgenstond! Ik ga er eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste had dat ook. Paar dagen geprobeerd maar hij bleef in zijn onderbroek plassen. We hebben hem gewoon weer een luier aangetrokken, een paar maanden later ging het in 1x goed.
snowgirl1 schreef:
15-03-2019 12:03
Ik heb een zoontje die in juni 3 jaar wordt. Nu deed hij de laatste dagen zelf zijn luier telkens uit. Even doorgepakt door hem in zijn blote kont te laten lopen. Dit ging prima! Hij loopt zelf naar zijn potje gaat zitten en plast en ook een keer gepoept.

Nu heb ik hem een onderbroekje aangedaan, maar nu plast hij daar in. Hij heeft blijkbaar nog niet door dat je daarin niet kunt plassen zoals in een luier. Iemand hier nog tips voor om deze fase wat makkelijker te maken voor hem?
Alvast bedankt

Hij moet even doorkrijgen dat een onderbroek geen luier is, een paar dagen natte broeken hoort er vaak wel bij. Even aankijken nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij de link toch misschien sneller legt dan gedacht. Hij heeft 2x in zijn onderbroek geplast en 3x deed hij hem uit en ging toen op het potje.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar lees graag mee. Zoon wordt in mei 3 en wil ook weleens iets gaan doen aan zindelijkheid.
Hij trekt regelmatig zn luier uit, wil ook elke dag wel een (paar) keer op potje pf wc zitten, maar tot nu toe geen resultaat.
Komende week vrij, dus lijkt me een mooi moment. Maar hoe doe je dat als je weg moet, toch weer gewoon luier aan lijkt me, maar is dat niet verwarrend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven