Probleem met de juf groep 1

16-03-2019 19:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2019 22:13
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hm... ik ben ook kleuterjuf en ik lees vooral dat de communicatie tussen jullie niet echt loopt, maar ook dat je er misschien wel een beetje veel bovenop zit.

Een gesprek met juf aanvragen zónder je kind erbij lijkt me een goede eerste stap.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Oh en niet mailtjes sturen dat je alles zwart op wit wil, dan ga je meteen heel aanvallend het gesprek aan.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Wat een lap tekst en bijna niet door te komen zonder interpunctie. Als je bij de juf niet verder komt, kun je naar de directeur gaan. Maar eerlijk gezegd twijfel ik eerder aan jouw communicatievaardigheden dan aan de juf.
Ik lees dat jij nogal veel vindt van de juf. En alle andere ouders ook (waarom vertel je dat?).

Zeg tegen de juf dat je een gesprek wilt zonder zoon erbij. Vertel de juf kort en krachtig waar je tegenaan loopt: Kind wil niet naar school, want kindje A doet zus of zo. Vraag: Hoe kunnen jullie hem op school helpen om op een goede manier voor zichzelf op te komen?

Laat interpretaties en irritaties achterwege.

Kom je er niet uit, dan ga je naar de directie en leg je daar je klacht kort en krachtig neer.
Een klimrek van 8 meter hoog? Ik denk dat je daar een beetje overdrijft.
Ik heb dat eens gegoogeld en de maximale toegestane valhoogte van een speeltoestellen is 3 meter (NVWA). Of was het een boom?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw tomatensoep,

De communicatie is inderdaad een probleem maar ik ben niet de enige die hier last vast van heeft. Meerdere ouders ondervinden dit probleem bij haar.

En het er bovenop zitten, ja dat doe ik nu inderdaad maar dat is dan ook pas nadat het eerste gedoe met mijn zoon zolang heeft geduurd pas toen hij letterlijk lichamelijke klachten kreeg was voor mij de grens bereikt. maar dit komt ook mede omdat mijn zoon door haar niet serieus wordt genomen, als er iets is dan gaat mijn zoon wel naar haar toe maar geeft ook duidelijk aan dat de juf er niets op uit doet. Mijn man en ik hebben al meerdere gesprekken met haar gehad, dan lijkt het even een paar dagen goed te gaan en doet ze haar stinkende best en doet ze alsof ze je beste vriendin in zogezegd, maar na een paar dagen dan laat ze het allemaal gewoon weer afweten.
En het is niet zo dat ik de enige ouder ben die problemen heeft met haar, er zijn ook al menig andere ouders geweest die flink tegen haar zijn uitgevallen. Ik laat mijn zoon wel in haar handen achter op school en ik verwacht dan ook wel dat ze er voor hem is als hij haar nodig is natuurlijk.

En als zelf juf zijnde is het dan wel normaal om als juf zijnde een kind na te gaan doen hoe hij zou doen waar een kind bij is? Ik vond het om eerlijk te zijn nogal erg beschamend hoe ze zich neerzette op deze manier.

En die mailtjes waarin ik dit heb gezet was omdat er 2 juffen zijn, en die juf waar we nu een probleem mee hebben die had van alles geroepen en blijkbaar tijdens een overleg met de andere juf haar straatje schoongeveegd en allemaal dingen gezecht wat helemaal niet waar was. Dat hoorde ik nadat de andere juf mij op dingen ging aanspreken die ik volgens haar zou hebben gezecht en zij vroeg even om opheldering. Daarom schreef ik dat in de laatste mail.
Wat wil je nu? Dat we zeggen: je hebt gelijk, wat een slechte juf. Terecht dat ouders tegen de juf uitvallen?

Ik proef uit je postings dat je denkt dat de juf jouw kind bewust naar behandelt. Denk je dat dit nog goed komt? Zo ja, ga in gesprek met de juf en als je daar geen heil meer in ziet, dan ga je in gesprek met de directie. Als je vindt dat je zoon te lijden heeft onder het onderwijksundig leef- en leerklimaat, dan moet je op zoek gaan naar een andere school.
Pfft probeer je zinnen eens in te korten.
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste helft gelezen te hebben denk ik ‘stop het kind terug’. Wát een getrut. :blabla:
.
Alle reacties Link kopieren
Kun je een samenvatting van de openingspost geven? Die heb ik gemist.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
‘Meer ouders hebben daar last van’ geeft me een beetje het gevoel van ‘maar iedereen had een slecht cijfer op deze toets’.

Maar goed, de op is al weg dus het heeft weinig zin verder.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
16-03-2019 21:13
Kun je een samenvatting van de openingspost geven? Die heb ik gemist.
Nee hoor ;)
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven