Mannelijke begeleider voor dochter?

17-03-2019 08:17 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Even een onderwerp wat.me op dit moment bezig houdt en waarvan ik wel eens benieuwd ben hoe anderen hiernaar kijken:

Mijn dochter is verstandelijk beperkt. Ze kan niet goed praten en ze is ook niet zindelijk. Ze is 5 jaar.
Wij hebben pgb voor haar voor persoonlijke begeleiding. Dat houdt in dat wij iemand in kunnen huren om buiten school op te vangen. 1 op 1.

Nu hebben we een mannelijke kennis die in de gehandicaptenzorg werkt (volwassenen op een groep), die best wat pgb uren zou willen. Beroepsmatig is hij gekwalificeerd. We kennen hem redelijk en man en ik mogen hem beiden erg graag. Hij is getrouwd en heeft zelf oudere kinderen.

Maar als hij de pgb uren zou krijgen zouden hij en dochter wekelijks een aantal uren alleen doorbrengen. Dochter is mega kwetsbaar, want kan niks vertellen. Er moet sowieso fysieke verzorging plaatsvinden.

Ik heb hier moeite mee omdat het een man betreft merk ik. Mocht er ooit iets gebeuren, dan heb ik toch zelf mijn dochter in een positie gebracht waarin dit mogelijk was. Er is alleen geen enkele reden aan te nemen dat het hier een pedo betreft. Het is een hartstikke aardige man en zeker capabel voor de job.. overdrijf ik nu als ik liever niet heb dat een man dit doet? Of ga ik dan veel te ver in het wantrouwen van professionals door een paar excessen.

Ik ben erg benieuwd hoe andere ouders hier tegenaan kijken.
snoepzak wijzigde dit bericht op 17-03-2019 08:21
3.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen eerlijk gezegd.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat je gevoel waarschijnlijk biet reeel is, begrijp ik het zeker. Ik weet oprecht niet wat ik zou doen , terwijl ik echt wel kan relativeren.
Alle mannen zijn potentiele misbruikers?
Alleen mannen zijn potentiele misbruikers?
Een vrouw zou jouw dochter nooit iets kunnen aandoen wat dat betreft?
Alle reacties Link kopieren
Oef dat is een lastige doordat je dochter niets kan vertellen ja.

Ik heb bij ons op de groep mannelijke collega’s gehad die stuk voor stuk ontzettend integer waren en zorg echt vanuit hun hart deden. Ik denk dat je in deze situatie altijd kwetsbaar bent want ook een vrouw kan je kind gemeen behandelen of zelfs misbruiken. Ik zou het onderscheid man / vrouw loslaten en echt kijken hoe je onderbuik gevoel bij iemand is.
where ever you go, go with your heart
Marana-- schreef:
17-03-2019 08:21
Alle mannen zijn potentiele misbruikers?
Alleen mannen zijn potentiele misbruikers?
Een vrouw zou jouw dochter nooit iets kunnen aandoen wat dat betreft?
Dit. Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik het wel doen. Maar je twijfelt dus wellicht is t dan handig om toch verder te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zelf ook maar een beetje zou twijfelen, om welke reden dan ook, zou ik het niet doen. Je moet je meteen 100% goed voelen bij diegene die je dochter zorg zal gaan verlenen.
Over 10 jaar, als je dochter 60 kilo weegt en nog steeds niet zelfstandig naar de wc zou kunnen, zou een man juist wel eens een stuk praktischer kunnen zijn dan een vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen, hoe vreselijk dat ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Een capabel persoon, die je redelijk goed kent en graag mag...
Zou voor mij duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-03-2019 08:21
Alle mannen zijn potentiele misbruikers?
Alleen mannen zijn potentiele misbruikers?
Een vrouw zou jouw dochter nooit iets kunnen aandoen wat dat betreft?
Het probleem is dat de keren dat ik iets over pedo's hoor en lees het eigenlijk altijd mannen betreft. En dan mannen die vertrouwd werden door de ouders en dus de kans hadden alleen te zijn met kind... dat wil zeker niet zeggen dat alle mannen zo zijn. Of dat vrouwen geen kwaad in de zin zouden kunnen hebben. Maar wetende dat de groep waar mijn dochter onder valt extreem kwetsbaar is voor misbruik, vraag ik me sf of ik niet onwijs naief ben als ik haar structureel uren alleen laat met een man die ik aardig vind, maar feitelijk niet heel goed ken.
Alle reacties Link kopieren
Kun je dit niet met die man bespreken? Tenslotte denk je niet dat HIJ een pedo is of rare dingen doet, maar heb je moeite met het feit dat hij een man is die alleen is met je dochter en haar lichamelijk moet verzorgen. Ik zou het bespreekbaar maken; waarschijnlijk vindt hij het niet gek dat je deze zorgen het en misschien heeft ie ook nog wel ideeen zodat jij je prettiger voelt bij deze situatie. Verder eens met reactie hierboven: als het een vrouw zou zijn, heb je ook geen zekerheid; het is vooral je idee.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
We willen meer handen aan het bed. Meer personeel in de zorg in het onderwijs. Bij voorkeur meer mannen, want dat is goed voor de diversiteit en ontwikkeling. Zolang ze maar ver bij onze kinderen vandaan blijven, want alle mannen zijn potentiële kindermisbruikers. Ik vind het triest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Marana-- schreef:
17-03-2019 08:21
Alle mannen zijn potentiele misbruikers?
Alleen mannen zijn potentiele misbruikers?
Een vrouw zou jouw dochter nooit iets kunnen aandoen wat dat betreft?
Natuurlijk kan dat, alleen qua kans/risicoberekening ligt die kans echt 99% lager qua geslacht en pedofilie.

Waarom zou de zorg alleen moeten zijn TO?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-03-2019 08:31
10.12% gewijzigd
Ik zou het alleen niet doen omdat het een kennis is van jullie.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-03-2019 08:30
Natuurlijk kan dat, alleen qua kans/risicoberekening ligt die kans echt 99% lager qua geslacht en pedofilie.

Waarom zou de zorg alleen moeten zijn TO?
Omdat dochter door gedragsproblemen continu 1 op 1 begeleising nodig heeft (ook op school in de klas) en na school vaak zo overprikkeld en moe is dat met andere kinderen teveel van haar vergt.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-03-2019 08:25
Over 10 jaar, als je dochter 60 kilo weegt en nog steeds niet zelfstandig naar de wc zou kunnen, zou een man juist wel eens een stuk praktischer kunnen zijn dan een vrouw.
Daar heb je zeker een punt...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel en zou op m’n gevoel afgaan.

Maar vergeet niet dat er ook foute vrouwen zijn. Neefje van mij zat in de klas bij een juf die diverse kinderen uit zijn klas heeft misbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Als je gevoel bij deze man goed is zou ik het juist wel doen.
Niet alleen mannen misbruiken kinderen, bij een vrouw zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.

Ik zou kijken naar de voordelen van een man als begeleider, werkend in de kinderopvang zie ik om me heen dat vrouwen meestal tutten met de kinderen en mannen van alles doen, ze begeleiden kinderen of laten ze helpen bij dingen die in de ogen van vrouwen snel gevaarlijk zijn. Bijvoorbeeld met het repareren van iets ofzo.

Nu weet ik natuurlijk niet of je daar ook naar op zoek bent, maar misschien iets om in je achterhoofd te houden.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
17-03-2019 08:28
Kun je dit niet met die man bespreken? Tenslotte denk je niet dat HIJ een pedo is of rare dingen doet, maar heb je moeite met het feit dat hij een man is die alleen is met je dochter en haar lichamelijk moet verzorgen. Ik zou het bespreekbaar maken; waarschijnlijk vindt hij het niet gek dat je deze zorgen het en misschien heeft ie ook nog wel ideeen zodat jij je prettiger voelt bij deze situatie. Verder eens met reactie hierboven: als het een vrouw zou zijn, heb je ook geen zekerheid; het is vooral je idee.
Dank voor je reactie. Als we met hem in zee gaan, zal ik dat zeker doen..
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
snoepzak wijzigde dit bericht op 17-03-2019 08:38
98.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ervan dat zoveel mensen dit niet zouden doen.
Er is werkelijk geen enkele aanleiding om dit niet te doen TO.

Je laat ook je man alleen met je kind, of niet? Gaan we nu allemaal roepen dat dat ook onverstandig is? Het meeste misbruik vindt binnen familie plaats hoor.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-03-2019 08:30
Ik vind het triest.

Ik ook. Als je echt op zo'n manier aan kansberekening doet zou je nooit meer een man in je buurt moeten willen. De meeste moordenaars en verkrachters zijn immers mannen. Maar dat is dan blijkbaar geen issue.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je, mijn zoon van 14 is ook verstandelijk gehandicapt, autistisch en kan ook niet praten en zelfstandig naar de wc. Hij heeft een vrouwelijke en een mannelijke zorgverlener bij wie hij al sinds zijn 3e is. Als je geen goed gevoel hebt bij deze persoon moet je het niet doen, maar je moet het niet afzeggen vanwege zijn man zijn. Een vrouw kan jouw dochter helaas net zo goed wat aandoen, je kunt niet zeggen 'dat doet een vrouw niet' want er zijn er helaas genoeg.. ga uit van je gevoel en kijk hoe je dochter op de persoon reageert. Juist omdat ze niet kan praten pikt ze veel meer 'fibes' op dan wij, en daar zal ze naar handelen. Sterkte bij het maken van je beslissing :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven