Dreumes en zwembad, wat raden jullie aan?

18-03-2019 18:16 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Komende zomer gaan we met dochter (dan 1,5 jaar oud) een paar dagen naar familie die een huis met zwembad hebben. Zwembad is niet omheind en ligt op twee passen (letterlijk) van het huis. Ik vond dat zwembad altijd heerlijk, maar nu vind ik het vooral eng. Ik ben uiteraard van plan om haar geen seconde uit het oog te verliezen, maar ben toch bang dat ze in een onbewaakt ogenblik in het water raakt. Iemand ervaring met een dergelijke situatie? Ik zit nu te denken om een reddingsvestje te kopen die ze daar gewoon de hele dag aan gaat krijgen. Maar misschien zijn er betere oplossingen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook iets van een zwemvest aandoen. Het hangt ook van je kind af, mijn jongste zou er niet in de buurt komen, mijn oudste uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk wel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo'n vestje lijkt me een prima oplossing. Zeker als het mooi weer is en de deuren openstaan. Al was het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een reddingsvest aan doen. Optie dat het zwembad aan de huis kant tijdelijk Een afrastering van bijv kippengaas krijgt ?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
18-03-2019 18:17
Ik zou ook iets van een zwemvest aandoen. Het hangt ook van je kind af, mijn jongste zou er niet in de buurt komen, mijn oudste uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk wel.
Ze luistert altijd erg goed, maar toch denk ik dat ik inderdaad zo'n vestje ga kopen. Mijn schoonzus gaat me voor gek verklaren, maar beter safe than sorry
Zeker als ze op dat ogenblik kan lopen gewoon héél de dag een vest aan.

Een halve seconde is genoeg om in 't water te kukelen.


Het is bovendien schoonzus haar kind niet die straks verdrinkt zonder vest.
Kan ze van zeggen wat ze wil, maar ze heeft vast ook geen zin om naar 't ziekenhuis te rijden of erger.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 18:22
41.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-03-2019 18:18
Zo'n vestje lijkt me een prima oplossing. Zeker als het mooi weer is en de deuren openstaan. Al was het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
Deuren staan permanent open, huis ligt aan de Middellandse zee, het is er eigenlijk altijd 30+ graden.
Alle reacties Link kopieren
deenje schreef:
18-03-2019 18:20
Ik zou ook een reddingsvest aan doen. Optie dat het zwembad aan de huis kant tijdelijk Een afrastering van bijv kippengaas krijgt ?
Dan zou je heel het zwembad moeten afrasteren door de ligging, denk ook niet dat ze daar echt voor open staan....
meisje1980 schreef:
18-03-2019 18:22
Deuren staan permanent open, huis ligt aan de Middellandse zee, het is er eigenlijk altijd 30+ graden.
gewoon lekker doen dus, who cares dat ze je voor gek vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een vestje kopen, verdrinken gaat zo snel en je hoort het niet. Bovendien zit jij er dan ook wat relaxter erbij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat ik in ieder geval geen overbezorgde muts ben ;-)
En inderdaad, het is niet het kind van mijn schoonzus (die dus wel altijd zonder beveiliging hebben rondgelopen) dus ik doe ook gewoon wat ik denk dat nodig is.
Als schoonzus er te hard over zeurt zou ik overigens geen zin meer hebben om volgend jaar nog samen op reis te gaan / er te gaan logeren.


Mijn neef is een paar jaar geleden nog net achter zijn kind kunnen aanduiken.
Ook zo'n zwembad in 't Zuiden "waar niets ging gebeuren" en "met kinderen die wel luisterden".

Kind heeft er niets aan overgehouden gelukkig, behalve dat ie van dat moment af niet meer buitenkwam zonder zwemvest.
En zijn zus ook niet.

Maar neef is zich wel lichtelijk doodgeschrokken.

Better safe than sorry.
De deur moet gewoon dicht blijven. Ook met een zwemvestje kun je verdrinken en kleine kinderen doen dat geruisloos. Ik denk dat ik helemaal niet zou gaan, mij te riskant. Mijn eigen dochter is ooit een tuinvijver in gelopen waar ik bij stond. Als ik haar niet had zien gaan was ze weg geweest. Het gaat zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
18-03-2019 18:28
Als schoonzus er te hard over zeurt zou ik overigens geen zin meer hebben om volgend jaar nog samen op reis te gaan / er te gaan logeren.


Mijn neef is een paar jaar geleden nog net achter zijn kind kunnen aanduiken.
Ook zo'n zwembad in 't Zuiden "waar niets ging gebeuren" en "met kinderen die wel luisterden".

Kind heeft er niets aan overgehouden gelukkig, behalve dat ie van dat moment af niet meer buitenkwam zonder zwemvest.
En zijn zus ook niet.

Maar neef is zich wel lichtelijk doodgeschrokken.

Better safe than sorry.
Ik denk niet dat ze er hard om gaat zeuren hoor, maar wellicht dat ze er wel een opmerking over maakt. Kom ik wel over heen ;-)
Zo'n ervaring als jouw neef heeft gehad wil ik in ieder geval zeker niet meemaken! Brrr mijn grootste nachtmerrie, ze zijn in een paar seconden weg.
Ik zou het erg stressvol vinden en geen moment rust hebben.
Ook met zwemvest kunnen ze met het gezicht in het water landen.
Kan je geen hotel boeken en dan geregeld bij ze op visite gaan? Zwemvest en campingbedje ( als box) mee.
Alle reacties Link kopieren
Ga dan wel echt voor een reddingsvest, en geen zwemvest.
Reddingsvest heeft een kraag en zorg ervoor dat ze op de rug draaien, zwemvest biedt alleen maar schijnveiligheid.
Ik zou een zwemvest doen....het gaat je ook niet lukken om zo gefocust te zijn. Iemand hoeft maar te vragen wat je wilt drinken en je aandacht is weg. Relaxed wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen hoor. S ochtends gelijk aantrekken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-03-2019 18:30
De deur moet gewoon dicht blijven. Ook met een zwemvestje kun je verdrinken en kleine kinderen doen dat geruisloos. Ik denk dat ik helemaal niet zou gaan, mij te riskant. Mijn eigen dochter is ooit een tuinvijver in gelopen waar ik bij stond. Als ik haar niet had zien gaan was ze weg geweest. Het gaat zo snel.
Oh gets, echt zo'n nachtmerrie scenario!
Ik bedoel overigens wel echt een reddingsvest, zo een die ook het hoofd boven water houdt, geen zwemvest. (Even voor de duidelijkheid, ze gaat ook met reddingsvest niet zonder toezicht rondlopen daar, maar je leest vaak zat dat mensen hun kind even uit het oog verliezen en dat het met een minuut al gebeurd is. )
Alle reacties Link kopieren
123Rosa123 schreef:
18-03-2019 18:36
Ga dan wel echt voor een reddingsvest, en geen zwemvest.
Reddingsvest heeft een kraag en zorg ervoor dat ze op de rug draaien, zwemvest biedt alleen maar schijnveiligheid.
Dit was ik inderdaad van plan, ik bedoel een reddingsvest, geen zwemvest.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-03-2019 18:38
Gewoon doen hoor. S ochtends gelijk aantrekken.
Ja ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-03-2019 18:34
Ik zou het erg stressvol vinden en geen moment rust hebben.
Ook met zwemvest kunnen ze met het gezicht in het water landen.
Kan je geen hotel boeken en dan geregeld bij ze op visite gaan? Zwemvest en campingbedje ( als box) mee.
Ik bedoel ook echt een reddingsvest, geen zwemvest. Die zijn inderdaad niet veilig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan. Is toch geen vakantie als er continue gevaar is voor je kind?

Paar jaartjes wachten.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-03-2019 18:48
Ik zou niet gaan. Is toch geen vakantie als er continue gevaar is voor je kind?

Paar jaartjes wachten.
Betekent dat we schoonfamilie ook een paar jaar niet zien. Niet echt een optie.
Alle reacties Link kopieren
Is dit ook niet iets, uiteraard in combinatie met in de gaten houden:

https://androidworld.nl/nieuws/iswimban ... ren-water/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven