Open brief aan alle gescheiden ouders

21-03-2019 19:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mooi!!
https://www.tishiergeenhotel.nl/open-br ... en-ouders/
Alle reacties Link kopieren
Kan je hem niet gewoon plakken? Ik moet nu drie keer doorlinken om hem te lezen.
Waar gaat het over?
Alle reacties Link kopieren
Jeuzes, waarom is dit een link waard? Die brief is echt al uit 20112ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Een en al clichés!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
21-03-2019 19:53
Jeuzes, waarom is dit een link waard? Die brief is echt al uit 20112 ofzo.
wow das ver in de toekomst :lol:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-03-2019 20:00
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-03-2019 20:00
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.

Dit.
Als kind hoopte ik dat mijn ouders gingen scheiden,

Wat een clichés in dit stuk.
Licht uit.
Zelfspot aan.
Teiltje. Bijna net zo tenenkrommend als dat Zweedse klimaatmeisje.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-03-2019 20:00
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.

+1
Alle reacties Link kopieren
TO, zelf een perfecte relatie/ huwelijk zeker?

Bedankt voor je brief. Is echter al 40 x door mn strot geduwd tijdens mijn overweging om te scheiden, bij de mediator, tijdens momenten dat ik zocht naar de gevolgen voor mijn kind na scheiden etc etc
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
22-03-2019 07:53
TO, zelf een perfecte relatie/ huwelijk zeker?

Bedankt voor je brief. Is echter al 40 x door mn strot geduwd tijdens mijn overweging om te scheiden, bij de mediator, tijdens momenten dat ik zocht naar de gevolgen voor mijn kind na scheiden etc etc
Meen je niet! Ik zou direct opstappen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ook even een open brief ergens ga plaatsen.
Met een oproep aan iedereen om vooral makkelijker te scheiden.
De gevolgen van 'bij elkaar blijven voor de kinderen' zijn veel groter dan men denkt.
Door op tijd te scheiden kun je een vechtscheiding voorkomen en het 'leed' voor de kinderen zo klein mogelijk houden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-03-2019 07:56
Meen je niet! Ik zou direct opstappen.
Ja, tussen de foldertjes dan he. Niet de brief. Wel een foldertje met de site.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-03-2019 20:00
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.
+1, ik was ook blij dat mijn ouders uit elkaar gingen. Ik ervaar de complete afwezigheid van mijn vader in mijn jeugd en later ook totaal niet als gemis.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
22-03-2019 08:18
Ja, tussen de foldertjes dan he. Niet de brief. Wel een foldertje met de site.
Ah oké, nou dat kan nog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-03-2019 16:38
Ah oké, nou dat kan nog.
Ja klopt.
Maar toch voelt zo'n topic als dit dan als een wijzend vingertje.
Komt ws door het feit dat ik het doel volledig mis en het schuldgevoel wat nog ergens 'hangt' blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
22-03-2019 17:43
Ja klopt.
Maar toch voelt zo'n topic als dit dan als een wijzend vingertje.
Komt ws door het feit dat ik het doel volledig mis en het schuldgevoel wat nog ergens 'hangt' blijkbaar.

Is het ook, maar niks en dan ook helemaal niks van aantrekken!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-03-2019 17:44
Is het ook, maar niks en dan ook helemaal niks van aantrekken!
Te laat :facepalm:
Ga het alsnog proberen
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
22-03-2019 17:43
Ja klopt.
Maar toch voelt zo'n topic als dit dan als een wijzend vingertje.
Komt ws door het feit dat ik het doel volledig mis en het schuldgevoel wat nog ergens 'hangt' blijkbaar.
Wat dat betreft moeten de reacties je goeddoen toch?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
greenmoustache schreef:
22-03-2019 17:43
Ja klopt.
Maar toch voelt zo'n topic als dit dan als een wijzend vingertje.
Komt ws door het feit dat ik het doel volledig mis en het schuldgevoel wat nog ergens 'hangt' blijkbaar.
Nergens voor nodig. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer. Ik heb zolang als ik me kan herinneren mijn ouders horen roepen dat ze gingen scheiden, je wilt niet weten hoe vaak ik gewenst heb dat ze het eens zouden doorzetten.
Soms zijn twee aparte, liefdevolle gezinnen gewoon beter.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-03-2019 20:00
Mag je ook zeggen dat je blij bent (en ook toen al was) dat je ouders gescheiden zijn?
Wat een drama wordt er toch altijd van gemaakt. Daar wordt het zeker niet beter van.

Dit idd. Ik was niet persé blij maar nam het gewoon zoals het was, heb mijn vader niet gemist, geen trauma’s eraan over gehouden en gewoon goed terecht gekomen. Tig kinderen in de wereld groeien op bij 1 ouder of verzorger, dat betekent niet meteen dat hun leven voorbij is of gedoemd te mislukken ofzo.
En je speciale reden om dit te plaatsen is...?

Vind je het gewoon mooi TO of kom je moraalridderen?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-03-2019 17:44
Is het ook, maar niks en dan ook helemaal niks van aantrekken!
Was zeker niet zo bedoeld
Ik vond het mooi dat het meisje zo mooi en duidelijk verwoordde hoe veel kinderen zich voelen. Een dapper kind. Het was zeker niet bedoeld om mensen hier te kwetsen.

En wat doet het er toe of ik "zeker een gelukkig huwelijk heb". Alsof ik me schuldig moet voelen daarover? Neuh....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven