Visite & baby vasthouden

22-03-2019 21:44 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan...

Onze dochter is nu 11 weken en onze schoonfamilie kwam vandaag op visite voor de dag. Nu was het een totaal van 11 mensen waarvan vijf kinderen (4-11 jaar).

Bij aankomst lag ons dochtertje nog in bed te slapen en ik maakte even een mededeling dat ik het zou waarderen dat als ze wakker wordt dat niet iedereen meeloopt naar de slaapkamer (oma en twee tantes konden wel mee suggereerde ik) en dat ik het ook fijn zou vinden als niet meteen alle 11 mensen haar achter elkaar vasthouden in het eerste wakkeruurtje.

Nou dat viel dus niet echt goed. Mijn schoonzus was de rest van de dag humeurig en stil. En mijn man zei later toen iedereen weer weg was dat ik "wel best een moeilijke vrouw ben omdat ik dat zei".

Ik zit er nu een beetje mee in mijn maag ookal voel ik toch nog steeds dat ik het juiste gedaan heb. Omdat ik mijn dochter niet opeens aan teveel prikkels wilde blootstellen. Is het onredelijk van mij om zoiets te zeggen tegen familie? En hoe gaan jullie om met vasthoud-verzoeken op deze leeftijd?

Overigens was de avond nadat ze allemaal weg waren een pittige met onze dochter, die niet in slaap kon vallen en moest huilen tot tien uur. Gelukkig ligt ze nu in dromenland. :redrose: :heart:
Ik snap niet dat er zoveel mensen tegelijk komen en dan voor de hele dag ook nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je ze al met 11 tegelijk over de vloer komen?
Elf mensen en een hele dag? Nou, ik vind het helemaal niet gek dat je dit niet wilt en nee, ik vind je niet onredelijk.
Zijn jullie zo familieachtig dat dit normaal is met zoveel mensen te komen? Ook zonder bevalling moest ik er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet onredelijk. Zij gaan fijn naar huis en jij zit de halve nacht op met een overprikkelde baby...

Hier hebben we die regel ook en je hebt er maar mee te dealen, lief dat je komt maar het gaat niet alleen erom dat jij de baby vast houdt maar ook over het welzijn van het kleintje. Dan kom je maar een keer met minder mensen ipv elf man hoor. Hier de ene baby die het prima vond om van arm op arm te gaan en ook een baby die met veel mensen om zich heen écht maar twee armen van mensen dichtbij trok. Dus bij mama en tante en verder niemand. Het is niet anders, snap echt wel dat het rot is, maar je kunt zelf toch ook een beetje nadenken...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Jouw kind, jouw regels, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? Het lijkt mij een redelijk verzoek.....
Alle reacties Link kopieren
Ze komen van ver (90 min rijden) en wilden graag samen komen. Mijn man vind het lastig om dan nee te zeggen helaas.
Pinda-Kaas schreef:
22-03-2019 21:47
Waarom laat je ze al met 11 tegelijk over de vloer komen?
Dat snap ik ook niet, zeker met een kudde kinderen er bij. Dat geeft alleen maar meer onrust voor je baby.
Je dochter is 11 weken, er komen 11 mensen in de leeftijd van 4-11 jaar. Laat me raden, ze kwamen om 11 uur aan?
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
22-03-2019 21:47
Waarom laat je ze al met 11 tegelijk over de vloer komen?
Dan heb je dat alvast maar tegelijk gehad. Anders komen ze allemaal los, nog erger. En nee je bent niet moeilijk, je baby is geen pop of zo.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Aardvarkje schreef:
22-03-2019 21:50
Ze komen van ver (90 min rijden) en wilden graag samen komen. Mijn man vind het lastig om dan nee te zeggen helaas.
Dan zeg jij nee!

Zo ver is dit nou ook weer niet.

Jij bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
Jouw....ik bedoel jullie......en dan wordt het lastiger.....(maar ik sta aan jouw kant)
Een baby vasthouden als bezoek is niet een recht dat je hebt en waar je op kunt wijzen. Je hoeft dat als ouder dus echt niet te doen als je dat niet wilt. Dan vinden ze je maar moeilijk.

Mijn oudste was prematuur geboren en zijn slaap was heilig. Dus als bezoek kwam als hij sliep en daarna borstvoeding kreeg hadden ze mogelijk gewoon pech. Bij mijn tweede was ik wel wat makkelijker.

Toevoeging: ons familiebezoek moest vaak ook minstens 2 uur reizen en dan nog zei ik bij de oudste gewoon nee.
Als je 11 mensen een dag over de vloer hebt, terwijl je een 11 weken oude baby hebt, ben je niet moeilijk. Dan ben je een held!
Alle reacties Link kopieren
Vind jouw schoonzus enorm kinderachtig als ze hierom al humeurig wordt. En jouw man, tja... Eerstvolgende keer dat baby lastig doet en veel huilt, hem eens een hele dag erop laten letten. Zal dan wel begrijpen waarom je dat deed. Heeft hier ook gewerkt :rolling:

Jouw kind, jouw regels. Als ze zich hier niet in kunnen vinden, blijven ze maar weg toch? Nog tijd zat om op bezoek te komen. En met minder man tegelijk is dan ook wel beter denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk: jouw huis, jouw kind, jouw regels.

Maar kan het ook aan de manier waarop je het bracht liggen?
Als de kleine nig in bed ligt en je bent vooraf al aan het zeggen wie er wel en niet meemogen enzo, dan zou ik dat zelf ook een beetje overdreven vinden.
Als je kindje wakker wordt en er willen 8 mensen mee naar boven, dan zou ik dan zeggen: joh, ik haal haar zelf wel even, anders schrikt ze misschien van de drukte.

En als jij als moeder je kindje zelf vasthoudt, dan kunnen anderen haar niet vasthouden, toch? Probleem 2 ook opgelost. Of als ze teveel van de een naar de ander gaat, kun je haar toch ook gewoon overpakken? Evt. Dan Erbij zeggen dat je het niet prettig vindt als ze steeds wordt doorgegeven.
Maar vantevoren al, dan zou ik als bezoek gaan denken: alsof wij niet snappen dat je niet 11 mensen op de slaapkamer wil.
Op zich is je wens niet onredelijk, maar om het als 'mededeling' te presenteren met een opsomming wat je allemaal niet zou waarderen, komt het wel wat vreemd over.

Misschien handig om het in het vervolg wat positiever te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
22-03-2019 21:54
Als je 11 mensen een dag over de vloer hebt, terwijl je een 11 weken oude baby hebt, ben je niet moeilijk. Dan ben je een held!
Ja idd. Zelfs zonder kleintje..
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
22-03-2019 21:58
Ja idd. Zelfs zonder kleintje..

Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
22-03-2019 21:54
Als je 11 mensen een dag over de vloer hebt, terwijl je een 11 weken oude baby hebt, ben je niet moeilijk. Dan ben je een held!
En dit inderdaad. Poeh zeg, wat veel!
Alle reacties Link kopieren
Misschien door de manier waar op je het bij voorbaat al mede deelt dat dat niet lekker valt?

Vind dat je gelijk hebt en vind het doorgeven in zo'n kringetje van een kleine baby echt belachelijk.
Maar soms kan het op zo'n manier medegedeeld worden als of de visite de baby wat aan wil doen ipv kennis maken en bewonderen.
Dat ik ook wel eens denk van ja dat had ik zelf ook kunnen bedenken en waarom niet gewoon even rustig bekijken hoe het loopt dan vooraf al die aanwijzingen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ik het inderdaad niet als mededeling moeten doen ja. De kinderen stonden echter te popelen om naar de slaapkamer te rennen.

Ook heb ik op de eerste dag na de geboorte (toen kwamen ze ook met 9 op een slag) een beetje tegen mijn zin in toegelaten dat alle kinderen haar vasthielden. De schoonzus vroeg het toen aan mijn man toen ik even naar de wc ging. En toen ik terug kwam van de wc zag ik dat ze overgedragen werd. Ik voel me nog altijd een beetje slecht erover dat ik er toen niks van zei en het maar liet doorgaan. Vandaar dat ik dit keer dacht ik ga sterk in mijn schoenen staan en het van te voren melden.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkje schreef:
22-03-2019 22:06
Misschien had ik het inderdaad niet als mededeling moeten doen ja. De kinderen stonden echter te popelen om naar de slaapkamer te rennen.

Ook heb ik op de eerste dag na de geboorte (toen kwamen ze ook met 9 op een slag) een beetje tegen mijn zin in toegelaten dat alle kinderen haar vasthielden. De schoonzus vroeg het toen aan mijn man toen ik even naar de wc ging. En toen ik terug kwam van de wc zag ik dat ze overgedragen werd. Ik voel me nog altijd een beetje slecht erover dat ik er toen niks van zei en het maar liet doorgaan. Vandaar dat ik dit keer dacht ik ga sterk in mijn schoenen staan en het van te voren melden.
Echt je hebt het goed gedaan. Ik zou dat van arm op arm ook niet toestaan. En al helemaal niet dat er tig kinderen mee naar boven gaan. De slaapkamer is wat mij betreft privé terrein en daar dien je uitgenodigd te worden. Ook al is de bewoner van die kamer pas 11 weken oud.

En blijkbaar hebben ze de kleine al vastgehouden en ontmoet dus om dan de hele dag te gaan lopen mokken. Jemig. Triest als je je als een dreinende kleuter gedraagt omdat je niet mee naar boven mag..
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
OMG een dág na de bevalling met 9 man op de stoep staan?! o_o

En hoezó moeten ze dan nu weer met zijn allen + versterking langskomen?

Gezien de historie, snap ik dat je er wat van zei. Jouw huis, jouw regels. Laat man anders deze reacties lezen op je topic.

Je doet. Echt. Niet. Moeilijk.
Kia•Ora schreef:
22-03-2019 22:14

En blijkbaar hebben ze de kleine al vastgehouden en ontmoet dus om dan de hele dag te gaan lopen mokken. Jemig. Triest als je je als een dreinende kleuter gedraagt omdat je niet mee naar boven mag..
Heel triest inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven