Ik voel me zo'n slechte moeder

23-03-2019 10:22 108 berichten
Ik ben trotse moeder van een peuter van drie jaar. Een fantastische meid, lief, slim, zorgzaam, met humor en super eigenwijs. Dat laatste is iets waar ik soms moeilijk mee om kan gaan. Dochter daagt mij enorm uit, kan dreinen, zuigen en volhouden om haar zin te krijgen. Ze krijgt haar zin niet bij dit gedrag, maar ze is een enorme volhouder en kan dit dus lang aanhouden, tot ik haar afleidt of ze zich er bij neerlegt. Toegeven doe ik nooit.

Ik ben nu aan het afstuderen, heb een (nieuwe) baan, probeer samen met man (ook een nieuwe baan) het huishouden draaiende te houden.

Ik ben nu vaak enorm moe, studie, stage én werk vragen rond de 40 uur van me, man werkt er 32. We hebben 2,5 dag opvang dus ik studeer ook vaak in de avond.

Vanochtend heb ik met dochter tussen 9-10uur alweer ruzie gehad over opruimen van stiften, handen wassen na de wc, bloemblaadjes van de bloemen trekken en tijdens het sorry zeggen en gezamenlijk goedmaken, beet ze me in mijn arm. Toen heb ik dochter rustig duidelijk gemaakt dat bijten niet mag en pijn doet. Ze heeft sorry gezegd en een kus gegeven.

Maar ik voel me zo'n slechte moeder. Ik heb gewoon geen energie om hier nu mee om te gaan. Het roept alleen maar boosheid en verdriet op en frustratie dat ik niet adequaat kan reageren. Ik ben even een potje gaan huilen op de wc, en dat vind ik zo zwak van mezelf.

We zijn in een nieuw IUI traject gestart maar dat hebben we een maandje uitgesteld omdat de nieuwe banen toch wel veel vragen van ons nu.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je nooit toe?
if we all light up, we can scare away the dark...
tatlitatli schreef:
23-03-2019 10:23
Waarom geef je nooit toe?
Ik geef wel toe als ze dingen wil en dat een beetje normaal praat, ook als het een keer iets is wat normaal niet mag, maar niet bij dreinen of gillen. Daar durf ik niet aan te beginnen.
Dochter dag extra naar opvang. Dit is gewoon een lastige leeftijd.