Wasbare luiers

23-03-2019 17:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met wasbare luiers? Zelf ben ik er nog informatie over aan het op zoeken (nu laatste trimester zwangerschap). Ik ondervond dat er veel soorten zijn, dus ik weet even niet waar te beginnen. Wat is handig en wat is jullie ervaring ermee?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een heel handige blog, hier: https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligh ... 32462de8d0

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Blijkbaar mag de gehele luier zo de wastrommel in. Lijkt me niet fris maar het scheelt wel in de kosten én het is beter voor het milieu. Ik lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Wegwerp luiers zijn handiger dan welke wasbare luier dan ook.

Het heeft een reden waarom men is overgestapt van de wasbare luiers naar de wegwerp luiers.

Wasbare luiers absorberen mi der goed dus natte billen. Dat voelt veel vervelender voor een baby en geeft ook meer kans op schrale billen.
Ik heb hier tijdens mijn werk regelmatig mee te maken. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen. Ik vind het erg stinken (ook met “dubbele” luiers en inlegvellen). Vooral de urine lucht ruik ik al om baby/kind heen, ondanks dat kind dagelijks in bad gaat. Daarnaast valt het mij en mijn collega’s vaak op dat kinderen met zo’n dikke luier moeite hebben met leren zitten. Voor mij zou een dik min punt het wassen zijn. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen.

Ik weet wel dat er verschillende wasbare luiers zijn. Ik zou mij daar goed in verdiepen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Op fb is er een hele goeie groep over. Denk er wel aan, dat de succesverhalen er niet op komen. Hierboven heb je alle clichés / misverstanden zien bevestigd.

Als je goed wast, regelmatig verschoont, is het geurlozer dan wegwerpluiers. Die geven zo'n chemisch luchtje. Dus wel om de 2 uur verschonen.