Die tut

24-03-2019 08:35 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter bijna 5 heeft nog steeds een tut en we geraken er maar niet van af.
Op school en in de opvang loopt ze zonder. Thuis was het gelukt voor enkel 's nachts maar ze is ziek geweest en nu wil ze de tut overdag ook.
Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Niet toe geven

Succes
Alle reacties Link kopieren
Wat is bij jou een tut?
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat hem echt niet zelf wegleggen.
En blijkbaar geven jullie toe.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wegleggen en niet toegeven een idee? Iig overdag.
Op deze leeftijd is het echt gewenning en geen zuigbehoefte meer. Het zal ook niet zonder slag of stoot gaan ben ik bang dus even doorzetten. Uitleggen en liefdevol aanwezig blijven.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
24-03-2019 08:37
Wat is bij jou een tut?
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ze is 5. Dus kan je haar uitleggen dat een tut slecht voor haar tanden en spraak is en dat hij daarom weggaat. Samen weggooien en zeggen dat hij met de vuilnisman mee gaat. Dan kan je de tut ook niet meer geven.
Doe hem in een envelope en stuur hem naar tuttenland samen met je dochter. Dus echt op de post doen. Deed ik ook met mijn kinderen hun speen. Alleen waren zij 3 jaar, dus wellicht werkt het niet bij jouw dochter.

Je kunt natuurlijk ook uitleggen dat het echt niet goed is voor je gebit. En dat haar tanden naar voren kunnen gaan staan. Dat zal ze vast wel begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Uhh nou, niet geven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die tanden al gezegd.
Zou willen dat ze het zelf niet meer wil. Bij niet geven heel veel spel.
Alle reacties Link kopieren
Ons het een knuffel of een speen?
Knuffel met speen ligt hier in bed. Knuffeltjes is altijd moe.

Speentje is hier meegegaan met Sinterklaas, die gaf er een grote jongenscadeau voor terug.

Ik zou beginnen om tut iedergeval in bed te laten.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Niet meer geven en eventueel een paar slapeloze nachten voor lief nemen.

Samen de speen wegdoen heeft wel de voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
24-03-2019 08:37
Wat is bij jou een tut?

Tut is Vlaams voor fopspeen.
MonicaG schreef:
24-03-2019 08:45
Tut is Vlaams voor fopspeen.
Ook in Nederland wordt het woord gebruikt hoor.
Geef hem iig niet tijdens het algemene Sinterklaasfeest van school af aan Sinterklaas. Dat jij je kind er met 5 jaar nog niet vanaf hebt betekend nog niet dat anderen 5 minuten lang naar een gekaapt feest moeten kijken hoe je koter er de grootste moeite mee heeft om alsjeblieft tegen Sinterklaas te zeggen.

Dat waren 5 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg :-[


En de post is ook niet voor dit soort afval.

Prik er een gaatje in en laat je koter de speen zelf in de prullenbak gooien als het doorheeft dat de speen stuk is :bye:
poezewoefje schreef:
24-03-2019 08:44
Dat van die tanden al gezegd.
Zou willen dat ze het zelf niet meer wil. Bij niet geven heel veel spel.


Heel veel wat?
Vesper- schreef:
24-03-2019 08:41
Doe hem in een envelope en stuur hem naar tuttenland samen met je dochter. Dus echt op de post doen. Deed ik ook met mijn kinderen hun speen. Alleen waren zij 3 jaar, dus wellicht werkt het niet bij jouw dochter.

Je kunt natuurlijk ook uitleggen dat het echt niet goed is voor je gebit. En dat haar tanden naar voren kunnen gaan staan. Dat zal ze vast wel begrijpen.

Begrijpen is één, er naar handelen twee. Ik denk niet dat vijfjarigen dat kunnen, die leven meer in het hier en nu.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 08:52
0.35% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
24-03-2019 08:47
Geef hem iig niet tijdens het algemene Sinterklaasfeest van school af aan Sinterklaas. Dat jij je kind er met 5 jaar nog niet vanaf hebt betekend nog niet dat anderen 5 minuten lang naar een gekaapt feest moeten kijken hoe je koter er de grootste moeite mee heeft om alsjeblieft tegen Sinterklaas te zeggen.

Dat waren 5 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg :-[


En de post is ook niet voor dit soort afval.

Prik er een gaatje in en laat je koter de speen zelf in de prullenbak gooien als het doorheeft dat de speen stuk is :bye:
Tutten land was in mijn geval het adres van mijn ouders. Dus geen kwaad was geschied. Wees gerust.
Andersom schreef:
24-03-2019 08:49
Begrijpen is één, en maar handelen twee. Ik denk niet dat vijfjarigen dat kunnen, die leven meer in het hier en nu.
Ons buurmeisje van 3 zegt dat ze geen speen meer wil, omdat het slecht is voor haar tanden. Kinderen nemen echt heel snel iets van ouders aan. Zolang het verhaal maar goed en duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
poezewoefje schreef:
24-03-2019 08:44
Dat van die tanden al gezegd.
Zou willen dat ze het zelf niet meer wil. Bij niet geven heel veel spel.
Ja, ze is niet gek natuurlijk. Alsof jij je favoriete troost-item vrijwillig zou inleveren. Zeker niet als je tactiek van stampij maken al 4 jaar werkt. Een kind van bijna 5 snapt dat haarfijn.

Duidelijk zijn. En blijven.
Ik zou kiezen om volledig afscheid te nemen van de speen, dus ook 's nachts. Laat haar een nieuwe troostknuffel uitzoeken, ruil deze letterlijk met de speen en dan hop, de prullenbak in. En natuurlijk niet zonder goede uitleg. Maar wel zonder de ruimte dat kind jou weer overtuigt.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-03-2019 08:49
Begrijpen is één, er naar handelen twee. Ik denk niet dat vijfjarigen dat kunnen, die leven meer in het hier en nu.
Dus kun je het uitleggen en dan de speen wegdoen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Vesper- schreef:
24-03-2019 08:50
Tutten land was in mijn geval het adres van mijn ouders. Dus geen kwaad was geschied. Wees gerust.

:thumbsup:
GlitterCupcake schreef:
24-03-2019 08:49
Heel veel wat?
Toneelspel? Drama? Denk ik.

Ontopic: bespreek met je dochter dat de speen weg moet en laat haar de speen zelf weggooien. Als ze dat niet wil, doe jij het.
Bereid je voor op een paar dagen drama en slecht slapen.

En dan nooit meer uit de vuilnisbak pakken of een nieuwe kopen.

Ik vind helemaal niet dat je kinderen hun speen snel moet afpakken maar vijf jaar is veel te oud.
Solomio schreef:
24-03-2019 08:54
Dus kun je het uitleggen en dan de speen wegdoen.

En dan wordt er nooit meer om gezeurd?
Alle reacties Link kopieren
Samen weggooien op de dag dat de vuilniswagen komt. Een speen is voor baby's en dat is ze al lang niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven