Veel kinderen drinken geen water. Ik ben verbaasd.

12-04-2019 08:14 1553 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht:

https://www.nu.nl/binnenland/5837901/me ... unten.html

Mij verbaasd het nogal. Ik zie water als de basis, iets wat je altijd wel drinkt. Limonade zie ik als een extraatje voor een paar keer per week en daar gaan we dan ook echt voor zitten. Wat vinden jullie hier van? Verbaasd het je of herken je het wel? Wat drinkt jouw kind en zou je willen dat het meer gewoon water drinkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er iets mis gegaan is in de titel, heb het al gemeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de normale schrijfwijze van kinderen?

Ik zou graag willen dat mijn kind weer water dronk, maar dat is bestond gewikkeld. Hij komt nu op de leeftijd dat hij begrijpt wat eten en drinken doet voor je lijf, en wat gezond en ongezond is. Dat helpt.
Het verbaasd mij niets al die verplichtingen hoe men zogenaamd gezond moet eten en leven.
Daar heeft school niets mee te maken.
Op onze school mogen kinderen alleen water mee. Dus ze zijn het gewend, en vinden water lekker. Frisdrank is voor af en toe, in het weekend. We drinken verder vooral veel thee, zonder suiker.
Ik moet zeggen dat we geluk hebben, onze kinderen drinken voornamelijk water en appelsap, ranja en melkdranken drinken ze alleen bij dagjes uit of eten buiten de deur. We zijn het ze meteen gaan aanwennen rond de 6 maanden en het is blijven plakken. De jongste drinkt zelfs helemaal geen zoethoudende drankjes en zal op bezoek altijd water antwoorden op de vraag wat ze graag wilt drinken.

Ik weet dat het niet af te dwingen is maar ik prijs me er zeker heel gelukkig mee. Misschien dat het scheelt omdat man en ik ook geen frisdrinkers zijn en thuis leven op koffie, thee en water.
Sinds wanneer is water lekker? Het helpt tegen dorst maar niet omdat het zo lekker is,
Alle reacties Link kopieren
VerbaasT!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik drink nooit water, wel thee, koffie (drankje in het weekend), maar gewoon een glas water?
neu
Veel lekkerder na een paar minuten een theezakje
Frizz schreef:
12-04-2019 08:16
Wat is er mis met de normale schrijfwijze van kinderen?

Ik zou graag willen dat mijn kind weer water dronk, maar dat is bestond gewikkeld. Hij komt nu op de leeftijd dat hij begrijpt wat eten en drinken doet voor je lijf, en wat gezond en ongezond is. Dat helpt.
Wat is bestond gewikkeld?
Dat eeuwige gezeur dat kinderen water moéten drinken.
Ik hou niet van opdringerige persberichten. ( ze krijgen nu hoop subsidiegeld voor waterpunten te maken bij scholen)
Tja, na moedermelk is water ineens heel smakeloos. Dus om mijn kinderen iets te laten drinken gaf ik ze ook iets zoets. En omdat zulke kleintjes nog niet zo veel eten, halen ze hun energie uit ook nog uit drinken. Naarmate ze ouder werden maakte ik de limonade wel steeds iets slapper.

Onze kinderen kregen twee tot drie bekers limonade op een dag en de rest thee of water. Nu drinken ze vooral water. (Pubers/jongvolwassenen)
Alle reacties Link kopieren
Ik drink alleen water in de sportschool. Ik vind water gewoon niet zo lekker :|
Wat een gezeur.
En het verbaasT mij.
En verder begint het bij wat je als ouder aanbiedt. Van jongs af aan sapjes, limonade en fris? Dan zal het kind iets zonder suiker niet meer lusten en dat ram je er later niet meer uit.
Ik drink veel water tussendoor. Niet elk drinkmoment hoeft altijd maar een bijzondere belevenis te zijn met dure frisdranken oid.
Verder is water het beste tegen de dorst, van suiker krijg ik alleen maar meer dorst.
Mijn kinderen drinken ook weinig fris en limonade, nog nooit klachten gehoord hier dat ze water niet zouden lusten.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
12-04-2019 08:21
Ik moet zeggen dat we geluk hebben, onze kinderen drinken voornamelijk water en appelsap, ranja en melkdranken drinken ze alleen bij dagjes uit of eten buiten de deur.
En je weet dat appelsap vol met suikers zit? Sterk verdunde ranja van betere merken bevatten per glas veel minder suiker dan appelsap.

Mijn zoon drinkt op school en bij zijn sporten altijd water net als alle andere kinderen. Ze lustten het allemaal.
Ik herken het dan ook totaal niet.

Thuis mag hij overigens af en toe wel iets anders, doe ik zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
In het land waar mijn familie vandaan komt (zuid Europa) drinkt iedereen water. Als je bij iemand op bezoek gaat dan vragen ze of je koffie wilt of bieden ze water aan.

Als je buiten de deur eet staat er ook altijd water op tafel, iedereen drinkt water, de normaalste zaak van de wereld. En het is natuurlijk heel erg goed om water te drinken.

Ik heb eens tegen de zoon van een vriend van mij gezegd dat hij een flesje water mee naar school moest nemen, dat joch drinkt de hele dag door frisdrank, hij begint daar 's ochtends vroeg al mee bij het ontbijt, toen zei hij me dat hij water vies vind. Ik vind dat zo'n domme opmerking.
2019 schreef:
12-04-2019 08:21
Sinds wanneer is water lekker? Het helpt tegen dorst maar niet omdat het zo lekker is,
Het is ook niet vies. Het is neutraal.
Hoewel er zeker smaakverschillen zitten tussen verschillende mineraalwaters of leidingwater uit verschillende streken.
Maar dat is subtiel.
Gisselle schreef:
12-04-2019 08:31
In het land waar mijn familie vandaan komt (zuid Europa) drinkt iedereen water. Als je bij iemand op bezoek gaat dan vragen ze of je koffie wilt of bieden ze water aan.

Als je buiten de deur eet staat er ook altijd water op tafel, iedereen drinkt water, de normaalste zaak van de wereld. En het is natuurlijk heel erg goed om water te drinken.

Ik heb eens tegen de zoon van een vriend van mij gezegd dat hij een flesje water mee naar school moest nemen, dat joch drinkt de hele dag door frisdrank, hij begint daar 's ochtends vroeg al mee bij het ontbijt, toen zei hij me dat hij water vies vind. Ik vind dat zo'n domme opmerking.
O je klinkt niet echt vriendelijk. En ben jij zijn moeder?
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 08:35
1.57% gewijzigd
2019 schreef:
12-04-2019 08:19
Het verbaasd mij niets al die verplichtingen hoe men zogenaamd gezond moet eten en leven.
Daar heeft school niets mee te maken.
Waarom niet? School heeft naar mijn weten ook een opvoedende taak.
Bewustwording over gezond eten en drinken is niets mis mee en met water drinken ook niet.

Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo. Kind gaat van 9-3 naar school. Van 3 tot bedtijd is er nog voldoende tijd ze wat anders te laten drinken.
Op onze school is er ook een gezond beleid, prima, bij ons thuis is er ruimte voor wat lekkers na school.
Onze peuter drinkt water. Zo’n 1-1,5 liter per dag zonder morren. Man en ik drinken ook alleen water thuis en op het werk.

Als man en/of ik uit gaan drinken we bier of bubbels. Peuter krijgt een flesje Fristi als we pannenkoeken gaan eten.

Ik snap niet dat mensen caloriehoudende dranken drinken als hoofdmoot. Dat is slecht voor een lijf.
laatbloeiertje schreef:
12-04-2019 08:34
Waarom niet? School heeft naar mijn weten ook een opvoedende taak.
Dat is een taak van de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk zelf als kind in de jaren 70 ook nooit water. Bijna niemand toen. En toen waren toch allemaal minder dik. Dus. Het is echt iets van nu. Dat idiote gehydrateerd blijven ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mijn kinderen dronken op de basisschool zelden tot nooit water. Zelf drink ik het thuis alleen bij lunch en diner. Op het werk ook ter afwisseling van koffie en thee, maar niet dagelijks.
Ik zie het water drinken echt als moderne frats. In de jaren 70/80/90 deden we dat echt niet, en vanaf 00 werd het ineens in om de hele dag met een fles water rond te lopen.
delicious35 schreef:
12-04-2019 08:30
En je weet dat appelsap vol met suikers zit? Sterk verdunde ranja van betere merken bevatten per glas veel minder suiker dan appelsap.

Mijn zoon drinkt op school en bij zijn sporten altijd water net als alle andere kinderen. Ze lustten het allemaal.
Ik herken het dan ook totaal niet.

Thuis mag hij overigens af en toe wel iets anders, doe ik zelf ook.
Dat is max 1 pakje per maand. Waarom je dit uitgerekend uit mijn bericht haalt is verwonderend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven