Middagvlucht of nachtvlucht met baby 8m

13-04-2019 10:19 22 berichten
Even getwijfeld tussen de kinderen of reizen pijler maar toch gekozen voor kinderen.

Half augustus ga ik, met mijn dan ruim 8 maanden oude dochter en mijn ouders naar Kreta.

Kreta en het betreffende appartementen complex kom ik al jaren, alleen mijn dochter gaat nu voor het eerst mee. Het is ook haar eerste vliegreis.

Ik heb de keuze wat betreft terugvluchten tussen:
13:00 of 23:50

Ik heb gekozen voor de vlucht van 13:00 met als argumenten:
- dan zijn we rond 17:00 uur weer thuis (als in in huis, wonen vlakbij Schiphol) dan kan ze eten en hopelijk slapen (goed slapen in haar eigen bed)
- geen gedoe met de hele dag zonder appartement (als je om 11:00 uitcheckt)

Maar vriendinnen geven juist weer aan: neem dan nachtvlucht dan weet je zeker dat ze slaapt...

Graag jullie advies en ervaringen met middag of nachtvluchten en kinderen van rond de 8 maanden!

Thanks alvast!
De middagvlucht natuurlijk.
Weet je wel hoeveel mensen er slapen rusten op een nachtvlucht.
Wat als je baby de hele nachtvlucht huilt...
Alle reacties Link kopieren
Het is de eerste keer vliegen voor je kindje dus ik denk dat je er niet perse vanuit moet gaan dat ze slaapt met de nachtvlucht toch?
Alles is dan toch anders dan anders.
En als je vlak bij Schiphol woont lijkt me zoals jij beargumenteert het inderdaad fijner de middag vlucht te nemen.
Savonds je kleine lekker in eigen bed.

Maar goed ik heb geen ervaring want wij vliegen niet :$
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Middagvlucht, dan ben je niet nog dagen bezig met een kind dat compleet uit haar ritme is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook voor de middagvlucht gaan met exact de argumenten die je zelf geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook voor overdag gekozen. Een keer een nachtvlucht gehad met mijn dreumes van 13 maanden en hij ging dus niet slapen.

Overdag slapen de mensen om je heen niet, kan je haar zelf makkelijker entertainen, en kom je inderdaad op een normaal tijdstip thuis. Ergste geval slaat ze haar middagslaapje over.
anoniem_90446 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 10:24
Reden: spelfout
1.13% gewijzigd
Je kan nooit zeker weten dat een baby dan slaapt.

Ik zou zeker voor de middagvlucht gaan.
Overdag vliegen natuurlijk, zeker voor zo´n relatief korte vlucht.

´s Nachts vliegen is alleen handig als het een lang afstand zou zijn.
Thanks!! Jullie zijn unaniem en ik had inderdaad dezelfde argumenten als jullie!

Ik laat de middagvlucht staan!
Alle reacties Link kopieren
Voor de passagiers die s’nachts nog een beetje proberen te slapen is het fijner als jij met de middagvlucht gaat.
Veel kleine kinderen krijgen last van hun oren bij drukverschil ( kunnen zelf niet klaren) en wordt het niet slapen maar eerder huilen.
Thats about all I got to say bout that.
Zeker wel een middagvlucht. Stel je de hel voor die je krijgt als je met je baby al vroeg uit je accommodatie moet, totaal overprikkeld, huilerig, niet willen eten, drinken of slapen. En dat dan tot 2 uur ‘s nachts. Dan doen ze een hazenslaapje in de auto, en als je thuis bent denken ze dat het ochtend is.
Alle reacties Link kopieren
Middagvlucht.

Vreselijk om de hele dag en avond door te moeten brengen zonder dat je een plek hebt waar je nog even rustig kunt douchen, / zitten. Zelfs zonder kind.

Nadeel van de nachtvlucht is ook dat jij waarschijnlijk niet of weinig slaapt.
Dan kom je gebroken terug van je vakantie terwijl je kind wel om aandacht vraagt.

De Middagvlucht is ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs zonder kind had ik voor de middagvlucht gekozen. Net wat je zegt de laatste dag zit je maar de hele tijd wat te hangen en onderneem je toch echt niet veel meer. Dus dan liever op een normale tijd thuis. Ben je de dag erna tenminste ook nog fit in plaats van moe.
Met grote kinderen vind ik een late vlucht niet meer zo erg. We vermaken ons wel met een beetje rondhangen, en als je nog gaat zwemmen kun je douchen bij het zwembad. Ik zou er niet zo snel vrijwillig voor kiezen, maar het is niet zo rampzalig als met een baby of peuter. Het scenario dat ik hierboven schetste heb ik dus meegemaakt. Kind was de hele dag van slag, tukte een kwartiertje in de auto, en wilde bij thuiskomst 2 uur ‘s nachts niet meer slapen.
Ik heb genoeg baby's aan boord gehad die tijdens een nachtvlucht inderdaad lekker slapen. Maar af en toe lukt dat niet en heb je een huilbaby terwijl heel de cabine slaapt. Ik zie dan dat die ouders zich overduidelijk ontzettend ongemakkelijk voelen hoewel ze er natuurlijk niets aan kunnen doen. Het feit dat ze zelf ook heel moe zijn helpt dan ook niet.

Als je de keuze hebt, doe jezelf dan een plezier en ga voor de middagvlucht.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 12:00
Reden: Stopwoordjes eruit gehaald.
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand vlieg ik met een baby van 8 maanden van Australië naar Nederland, nacht en dag vliegen dus...

Maar we zijn al eerder gevlogen (korte vlucht) zowel nacht als dag. Persoonlijk vond ik overdag veel fijner omdat ik tijdens de nachtvlucht zelf erg moe was maar met een slapende baby op schoot geen oog dicht kon doen, mijn man lag wel te slapen waardoor ik het ook heel saai vond en super lastig wanneer ik iets wou drinken of een andere film opzetten. Een baby op schoot is echt niet comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Nou die van mij sliep echt niet tijdens de nachtvlucht helaas.....huilen omdat hij oververmoeid was kon hij als de beste, maar slapen no way. Was geen leuke vlucht......
Alle reacties Link kopieren
Middagvlucht! Je zal waarschijnlijk toch eind van de ochtend uitje appartement moeten en dan moet je je kind ook maar zien te vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Goede ouders kiezen voor een middagvlucht. Beter voor je kind, jijzelf en de rest van het vliegtuig.
De vlucht van 23:50 vanuit Kreta naar Schiphol heb ik 2x gehad, 2x werd deze al op voorhand uitgesteld naar 02:00 en dan niet als 2 uur vertraging maar een nieuwe tijd, de laatste keer kwam daar zelfs extra vertraging overheen.
Ik weet niet of het klopt maar ik heb begrepen dat ze 23:50 uur aangeven zodat het nog op dag x valt en dan onder de bv 8 dagen vakantie en niet negen maar dat deze vlucht regelmatig wordt uitgesteld.

Bovendien zit je dan al vaak vanaf 11:00 uur zonder appartement.soms kan je bijboeken, soms niet.
Op een korte vlucht als kreta schiphol zou ik niet pas om 23 uur willen bertrekken, dan ben je midden in de nacht thuis. Isvoor je eigen nachtrust niet fijn. Als je kind goed doormsaapt is hij/zij om 7 uur wakker en uitgeslapen... jij niet.
Op langere vluchten (10 uur) vlieg ik met kind juist graag met vertrek tussen 19 en 22 uur. Dan even tv kijken in vliegtuig en dan het grootste stuk tukken, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met vliegen met een baby, maar ik zou ook de middagvlucht gekozen hebben om dezelfde redenen die je zelf al geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven