Autostoel voor opa's en oma's

17-04-2019 12:00 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een autostoel voor mijn kind (15 maanden, 10 kg, 80 cm) die de opa's en oma's gezamenlijk kunnen gebruiken. Mijn schoonouders passen namelijk regelmatig bij ons thuis op en ouders wonen bij ons in de buurt en vangen kind incidenteel op (bijv. als achtervang bij ziekte). Niet nodig om voor allebei een eigen stoel te kopen dus het idee is 1 stoel kopen die bij ons blijft staan en die zij zo nodig in de auto kunnen zetten.

Maar... (schoon)ouders zijn al wat op leeftijd en bovendien niet heel technisch onderlegd. De stoel moet dus vooral licht in gewicht (goed in een hogere auto te tillen) en makkelijk in en uit de auto te halen zijn. In ieder geval een van de auto's heeft geen isofix, maar dat kan eventueel ingebouwd worden. Kosten maken niet zo heel veel uit, zolang het maar binnen het redelijke blijft.

Wie heeft er ideeën?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Wij hebben een Joie trillo shield die van 1 t/m 12 jaar kan, isofix en gordel. Heel handig :)

En niet duur, 139 euro of zo. Kan je zelfs nog overwegen om er twee te kopen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt 2 autostoeltjes kopen, als de kosten niet zoveel uitmaken binnen redelijke prijs. Kies je voor een ietwat goekoper merk. Harstikke onhandig dat heen en weer getrek met zo'n autostoel.
Ik dacht dat je opa en oma in een autostoel wilde zetten. :-D
Goudenregen82 schreef:
17-04-2019 12:11
Ik zou toch echt 2 autostoeltjes kopen, als de kosten niet zoveel uitmaken binnen redelijke prijs. Kies je voor een ietwat goekoper merk. Harstikke onhandig dat heen en weer getrek met zo'n autostoel.
Maar willen opa en oma altijd die stoel in de auto hebben?

To, geen tips, ik blijf zelf dat overzetten ook een geklooi vinden!
Alle reacties Link kopieren
En de autostoel van de HEMA?
Mijn ouders hebben destijds ook de Hema-stoel gehad. Is prima bevallen. Ik zou dan voor de doorgroeiversie gaan, daar hebben ze langer plezier van. Hij is ook niet zo duur, dan zou je voor beiden 1 kunnen kopen.

In de praktijk hadden mijn ouders de autostoel gewoon in de auto staan, alleen als ze meer mensen mee moesten nemen ging hij uit de auto.
wilma36 schreef:
17-04-2019 13:17
En de autostoel van de HEMA?
Mijn ouders hebben destijds ook de Hema-stoel gehad. Is prima bevallen. Ik zou dan voor de doorgroeiversie gaan, daar hebben ze langer plezier van. Hij is ook niet zo duur, dan zou je voor beiden 1 kunnen kopen.

In de praktijk hadden mijn ouders de autostoel gewoon in de auto staan, alleen als ze meer mensen mee moesten nemen ging hij uit de auto.
Die komt vreselijk slecht uit de crashtest. Tenminste toen ik anderhalf jaar geleden autostoelen aan het vergelijken was.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
17-04-2019 13:52
Die komt vreselijk slecht uit de crashtest. Tenminste toen ik anderhalf jaar geleden autostoelen aan het vergelijken was.
Ah, zo, bij ons kwam hij 8 jaar geleden nog vrij goed uit de tests.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
17-04-2019 12:53
Ik dacht dat je opa en oma in een autostoel wilde zetten. :-D
Haha, dat dacht ik ook!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Wij wisselde gewoon van auto. Nooit een probleem geweest.
Alle reacties Link kopieren
Goudenregen82 schreef:
17-04-2019 12:11
Ik zou toch echt 2 autostoeltjes kopen, als de kosten niet zoveel uitmaken binnen redelijke prijs. Kies je voor een ietwat goekoper merk. Harstikke onhandig dat heen en weer getrek met zo'n autostoel.
Ja, dat kan wel. Maar dan zitten opa en oma dus altijd met zo'n stoel in de auto. Heb het nog niet gecheckt maar ik weet niet of ze daar zin in hebben. Zo'n ding neemt best veel ruimte in.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-04-2019 14:50
Wij wisselde gewoon van auto. Nooit een probleem geweest.
Ja, op de vaste oppasdag zou dat misschien kunnen werken, hoewel ik niet perse heel veel zin heb om altijd in het oude barrel van mijn ouders naar het werk te gaan (en dan moet je ook weer benzinekosten afrekenen). Maar voor de incidentele achtervang (bijv. ziek kind ophalen van opvang) werkt dat niet.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
17-04-2019 12:02
Wij hebben een Joie trillo shield die van 1 t/m 12 jaar kan, isofix en gordel. Heel handig :)

En niet duur, 139 euro of zo. Kan je zelfs nog overwegen om er twee te kopen ;-)
Dank voor je reactie. Is deze ook een beetje licht / makkelijk hanteerbaar?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
dacht heel even dat je opa en oma in een speciale autostoel wou zetten.... LOL
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-04-2019 14:57
Ja, op de vaste oppasdag zou dat misschien kunnen werken, hoewel ik niet perse heel veel zin heb om altijd in het oude barrel van mijn ouders naar het werk te gaan (en dan moet je ook weer benzinekosten afrekenen). Maar voor de incidentele achtervang (bijv. ziek kind ophalen van opvang) werkt dat niet.
Maar moet je kind dan in een oud barrel vervoerd worden? Kind is kwetsbaarder dan jij, ik zou dus wel weten wie ik met de veiligste auto op pad stuur.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
17-04-2019 12:02
Wij hebben een Joie trillo shield die van 1 t/m 12 jaar kan, isofix en gordel. Heel handig :)

En niet duur, 139 euro of zo. Kan je zelfs nog overwegen om er twee te kopen ;-)
Ik heb dezelfde voor grootouders. Ik vind em alleen niet erg makkelijk in gebruik, mijn ouders checken niet goed (genoeg) of de gordel zo zit zoals ie hoort.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
17-04-2019 16:20
Maar moet je kind dan in een oud barrel vervoerd worden? Kind is kwetsbaarder dan jij, ik zou dus wel weten wie ik met de veiligste auto op pad stuur.
Nee natuurlijk niet. Het is ook niet echt een oud barrel, goed onderhouden en absoluut niet onveilig. Ik rij gewoon liever in mijn eigen, bekende auto.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-04-2019 14:57
Ja, op de vaste oppasdag zou dat misschien kunnen werken, hoewel ik niet perse heel veel zin heb om altijd in het oude barrel van mijn ouders naar het werk te gaan (en dan moet je ook weer benzinekosten afrekenen). Maar voor de incidentele achtervang (bijv. ziek kind ophalen van opvang) werkt dat niet.
Dat werkt dan toch ook niet als je een stoel hebt die je moet verwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-04-2019 17:07
Dat werkt dan toch ook niet als je een stoel hebt die je moet verwisselen.
Ik zeg toch ook dat het niet werkt? Of snap ik nu niet goed wat je wilt zeggen?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden zelf een dure maxi cosi Toby in beide auto’s , en voor opa en oma ene van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-04-2019 14:57
Ja, op de vaste oppasdag zou dat misschien kunnen werken, hoewel ik niet perse heel veel zin heb om altijd in het oude barrel van mijn ouders naar het werk te gaan (en dan moet je ook weer benzinekosten afrekenen). Maar voor de incidentele achtervang (bijv. ziek kind ophalen van opvang) werkt dat niet.
Maar je kind laat je wel in zo'n oud barrel? Juist dán zou ik van auto ruilen.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
17-04-2019 16:20
Maar moet je kind dan in een oud barrel vervoerd worden? Kind is kwetsbaarder dan jij, ik zou dus wel weten wie ik met de veiligste auto op pad stuur.
Nou ja, dit dus :D Ben dus niet de enige die er zo over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die van de Hema? Die snapte ik zelfs.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
WakeUpje schreef:
17-04-2019 13:03
Maar willen opa en oma altijd die stoel in de auto hebben?

To, geen tips, ik blijf zelf dat overzetten ook een geklooi vinden!
Na een paar x klooien met overzetten vast wel!! 😉
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-04-2019 14:57
Ja, op de vaste oppasdag zou dat misschien kunnen werken, hoewel ik niet perse heel veel zin heb om altijd in het oude barrel van mijn ouders naar het werk te gaan (en dan moet je ook weer benzinekosten afrekenen). Maar voor de incidentele achtervang (bijv. ziek kind ophalen van opvang) werkt dat niet.
Als ze plotseling een ziek kind moeten ophalen en ze delen een autostoel, kan dat dus betekenen dat de autostoel eerst elders opgehaald moet worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven