Rustige camping in nl voor autistische zoon 3 jaar

22-04-2019 18:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon van 3 heeft hoogs wss ASS, lang reizen (langer dan 2 uur) of drukke campings zijn niet aan hem besteed. We hebben ook nog een dochter van 1. We zoeken een rustige camping waar wel wat te doen is voor kinderen. We houden niet van echt kamperen dus een stacaravan oid is zeker een must.

Wie heeft de gouden tip
Alle reacties Link kopieren
Waar in NL? Ook binnen NL zijn er plekken waar je wellicht langer dan 2 uur voor moet rijden.
Alle reacties Link kopieren
Camping 'T Reestdal in Balkbrug is speciaal voor kinderen met een autistische stoornis
Alle reacties Link kopieren
Wat zou er te doen moeten zijn ? Speeltuin? Zwembad ? Daar komt volk op af, dat maakt het druk.
Waarom huur je geen huis , als jullie niet van echt kamperen houden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
22-04-2019 18:28
Camping 'T Reestdal in Balkbrug is speciaal voor kinderen met een autistische stoornis
https://www.reestdal.nl/zorgvakantie/ex ... matie_zorg

Wat geweldig, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen bij de boer? Waar ongeveer wil je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-04-2019 18:33
Kamperen bij de boer? Waar ongeveer wil je?
https://www.google.nl/search?q=kamperen ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
We wonen in het midden van het land, rond Zeist ongeveer.

Man is erg van het camperen ik wil wel een echt bed en muren ipv tent. Het sociale van een camping vinden wij dan wel beide leuk.

Onze zoon houdt erg van natuur en dieren, zwembad gaat voor een uurtje wel goed en een speeltuintje als het niet te groot is ook wel maar ook dat voor korte tijd. Daarom lijkt ons juist een camping fijn, dan kan hij zich terug trekken als de prikkels te veel zijn zonder dat we echt weg moeten.
Alle reacties Link kopieren
Dit ziet er idd goed uit zeg!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
22-04-2019 18:28
Camping 'T Reestdal in Balkbrug is speciaal voor kinderen met een autistische stoornis
Heel erg leuk! Gaan we even bekijken!
Alle reacties Link kopieren
https://www.vanhetzandeind.nl/blog/zorg ... oerderij_1
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zoover.nl/duitsland/neder-s ... et-autisme
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je een stacaravan ofzo wil, zijn veel natuurkampeerterreinen die volgens mij ideaal zijn voor jullie.
Misschien caravan lenen of kopen een optie?
Alle reacties Link kopieren
https://huurtent.nl/boerderijcamping-ka ... erland.asp


Hier hebben ze huurtenten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
https://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=21372
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
22-04-2019 18:43
Jammer dat je een stacaravan ofzo wil, zijn veel natuurkampeerterreinen die volgens mij ideaal zijn voor jullie.
Misschien caravan lenen of kopen een optie?
We zouden ook de caravan van een vriendin kunnen lenen. Dus opzich is dit niet uitgesloten, miss moet ik ook even wennen aan het idee 😇
Alle reacties Link kopieren
Het is net buiten jullie reisafstand, maar ik (ass) vond de wadden altijd heerlijk. Strand, bos, duinen, overzichtelijke kleine dorpjes, fietspaadjes waar je niet op kon verdwalen (en je dus ook vooruit mocht fietsen, ook al was ik klein).... voordeel is ook dat je een oplossing hebt die nog een aantal jaar mee gaat, hooguit moet je tzt een andere camping zoeken (die ook wat voor dochter te bieden heeft).
Alle reacties Link kopieren
In glampingtenten staat gewoon een bed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moet het echt een camping zijn, geen huisje? Qua huisjes kan ik namelijk De Roek, in Otterlo (Veluwe) aanraden. We zijn er al vaak geweest. Onze zoon heeft geen autisme maar is wel zeer gesteld op rust en duidelijkheid en is heel snel overprikkeld. Dit was een heerlijke plek voor hem (en voor ons!). Klein parkje, iets van 12 huisjes ofzo. Kinderboerderij, speeltuintje, en je staat als je t park uitloopt zo in het bos of op de hei.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
22-04-2019 18:56
Het is net buiten jullie reisafstand, maar ik (ass) vond de wadden altijd heerlijk. Strand, bos, duinen, overzichtelijke kleine dorpjes, fietspaadjes waar je niet op kon verdwalen (en je dus ook vooruit mocht fietsen, ook al was ik klein).... voordeel is ook dat je een oplossing hebt die nog een aantal jaar mee gaat, hooguit moet je tzt een andere camping zoeken (die ook wat voor dochter te bieden heeft).
Zou dan ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Met een goede pauze is dat miss wel te doen. Ben zelf als kind vaak naar Terschelling geweest, helemaal niet aangedacht. Bedankt voor de tip!

Idd voor de toekomst klinkt dat ook fijn.

Nog leuke tips voor campings?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is De Roek in Otterlo iets voor je. Losse, beschutte huisjes, een speeltuintje, een kleine kinderboerderij, kijk maar eens op de website. Ik ben er jaren geleden geweest en vond het een oase van rust en groen. Het is ongeveer een half uur rijden vanaf Zeist.
Mevrouw-Fluitketell schreef:
22-04-2019 18:46
We zouden ook de caravan van een vriendin kunnen lenen. Dus opzich is dit niet uitgesloten, miss moet ik ook even wennen aan het idee 😇
De Dassenboom in Wehl, aan een zuivelbedrijfje vast en allemaal kleinvee (ezeltjes, hertjes, konijnen) om naar te kijken. Vrij back to basic, maar je wandelt zo het bos in. En een prima ijsboer in het dorp :D
Het betere boeren bed; glamping-tent met houtkachel op Terschelling bij een schapenboer was fantastisch. En fijne slechtweer accomodatie waar je kan knutselen etc. Ze maken zelf heel lekker ijs van hun melk en gasten mogen gewoon wanneer het ze uitkomt ijs uit de vriezer halen (even opschrijven) als toetje enzo. Vlak bij duinen en wadden. Noordzeestrand te fietsen.
Een huis, niet op een park maar ergens in t bos? Neem een intex opzet zwembad mee.
Alle reacties Link kopieren
Sprookjescamping Hardenberg.

Alles voor kleine kinderen en een duidelijk programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven