Advies draagzak

23-04-2019 06:04 46 berichten
Hoi hoi,

Ons babytje is nu 9 weken oud en ik wil haar gaan dragen in een draagzak. Een draagdoek heb ik gehad maar vond ik niet fijn.

Online zijn er heel veel draagzakken te vinden. Bijna allemaal claimen zij ergonomisch te zijn, dit maakt de zoektocht wat moeilijker. Ik weet dat oa Ergobaby, Marsupi en Tula ergonomische merken zijn (de prijs is er dan ook naar). Kent iemand andere ergonomische goedkopere merken draagzakken?

Verder wil ik graag een draagzak zonder insert te hoeven gebruiken. Een draagzak die hop aan en uit kan, is ook heel fijn. Niet te moeilijk zeg maar. Tot slot vindt onze baby het heerlijk om voor haar uit te kijken, dus haar gezicht van mij af. Dit zoek ik ook nog in een draagzak. Partner zal de draagzak met name tijdens de vakanties en lange afstanden gebruiken. Hij is 90 kg en 1.80.

Het is een hele zoektocht, al maanden, misschien dat iemand tips heeft en me hierbij wil helpen?

P.s. Een draagconsult heb ik gehad. Zij had een beperkt aantal draagzakken en deze waren het allemaal net niet.

P.s.2: Ik lees inderdaad dat het van je af dragen wordt afgeraden. Nou dat is dan een eis minder ;-)
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 00:00
8.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezicht van jou af lijkt me wel echt een probleem icm ergonomisch willen dragen.
Voor goedkope zou ik aanraden om tweedehands te kijken. Marktplaats, draagmarkt op Facebook of een mazzeltje in de kringloopwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet, wordt met het gezicht van je af dragen sowieso afgeraden.

Is de click carrier van bykay iets voor je? Wel het comfort van een doek, maar niet hoeven knopen. Voor +/- 50€ te koop op marktplaats.
Ik geloof dat van je afdragen pas bij een aantal mnd mag, nu is dat nog niet goed voor de baby.. maar kan het ook verkeerd hebben..

Ga wellicht eens naar een grotere babywinkel en probeer eens wat zakken uit.
Alle reacties Link kopieren
Dragen met t gezicht van je af is niet ergonomisch en dus af te raden.
Wij hadden een bondolino. Die gebruikte ik, haar vader en de gastouder. Supermakkelijk door de klittenbandsluiting.

Als ze groot genoeg is dan kijkt ze heus wel over t randje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Bondolino gebruikt. Ideale draagzak en echt supermakkelijk in gebruik.

Ik heb hem nog liggen. Je mag hem over nemen. Als je belang hebt stuur maar een pb.
Mieky80 schreef:
23-04-2019 06:35
Hier ook een Bondolino gebruikt. Ideale draagzak en echt supermakkelijk in gebruik.

Ik heb hem nog liggen. Je mag hem over nemen. Als je belang hebt stuur maar een pb.
Oeh, ik PB je zodadelijk even.
Alle reacties Link kopieren
Hier de Tula free to grow voor onze 6 weken oude man. Hij kost een duit, maar is dan ook erg fijn. Zoonlief paste er al meteen mooi in en hij draagt erg fijn.
Apatura schreef:
23-04-2019 06:23
Dragen met t gezicht van je af is niet ergonomisch en dus af te raden.
Wij hadden een bondolino. Die gebruikte ik, haar vader en de gastouder. Supermakkelijk door de klittenbandsluiting.

Als ze groot genoeg is dan kijkt ze heus wel over t randje.
Ik las het inderdaad. Dochter is vooral in huis reuze nieuwsgierig, daarom ging voorkeur uit naar vooruit dragen.
suuz393 schreef:
23-04-2019 06:38
Hier de Tula free to grow voor onze 6 weken oude man. Hij kost een duit, maar is dan ook erg fijn. Zoonlief paste er al meteen mooi in en hij draagt erg fijn.

Fijn zeg! Ik las erover. Samen met Ergobaby de grootste merken.
depster schreef:
23-04-2019 06:20
Ik geloof dat van je afdragen pas bij een aantal mnd mag, nu is dat nog niet goed voor de baby.. maar kan het ook verkeerd hebben..

Ga wellicht eens naar een grotere babywinkel en probeer eens wat zakken uit.
Van je af dragen wordt afgeraden, las ik net.

Nav de reacties uit dit topic kan ik zeker baby winkels bezoeken inderdaad.
Vaucluse schreef:
23-04-2019 06:18
Voor zover ik weet, wordt met het gezicht van je af dragen sowieso afgeraden.

Is de click carrier van bykay iets voor je? Wel het comfort van een doek, maar niet hoeven knopen. Voor +/- 50€ te koop op marktplaats.
Klopt dat het wordt afgeraden.

Bedankt voor de tip. Ga ik naar kijken!
Wij hebben er 1 van safety f1rst.
Baby 'hangt' erin. Ik kon baby ermee tillen met mijn 1m60 en man kon hem ook gebruiken met zijn 1m91
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Kind ligt nu heerlijk in een doek, maar vind dat knopen wel een beetje gedoe..
Fruity-Pebbles schreef:
23-04-2019 07:03
Wij hebben er 1 van safety f1rst.
Baby 'hangt' erin. Ik kon baby ermee tillen met mijn 1m60 en man kon hem ook gebruiken met zijn 1m91
Die zijn niet ergonomisch. Je baby moet er niet in hangen, maar echt op de billetjes zitten met de beentjes in een M-positie. Voor jezelf is het ook niet prettig om uren in een tuigje op je kruis te hangen.
Hier een bondolino. Makkelijk en dochter vond t heerlijk.
Hier ook bondolino gebruikt in de begin periode, super handig af te stellen en op MP al voor 30€ te vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik had de emei baby en ik vond hem super fijn:
Laat je niet afschrikken door de prijs. Ik vond het het best besteedde geld van de hele baby uitzet. Heb mijn kindje oneindig veel uren in dat ding gehad.
De goede zijn duur. Koop een goede tweedehands maar geen goedkope nieuw. Die goedkope zijn vaak van die hang dingen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
wij hadden voor de eerste 2 jaar een beco. daarna van 2 tem 4 een rose and rebellion. beide super veel mee gedragen. super goed zittend vond ik en zeer makkelijk aan en uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de bykay click carrier. Het schijnt een kopie te zijn van de draagzak van een duurder merk. Ik vind hem wel fijn, hij is goed af te stellen en mijn dochtertje blijft er goed in zitten ondanks dat ze het snel vervelend vindt om "vast" te zitten. Ze vindt het prettiger dan de draagdoek en met dit warme weer vind ik hem ook fijner.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tula halfbuckle als draagzak. Heerlijk en zeker niet te zwaar.

Toch vind ik de doek nog het makkelijkst maar dat is voor iedereen anders.
Bondolino groot succes; zoon ging 2x per dag uitgebreid met papa naar het bos voor de honden. Als ze wat ouder zijn, (was dat nietvanaf 9 maanden?) kan je je kind op je rug dragen: dan kunnen ze weer vooruit kijken over je schouder heen.

Wij hadden er een softshell draagjas bij waar kind dan uitstak; die zag er niet super warm uit maar was ook ideaal in herfst en winter; bij regen met een paraplu. Omdat je kind tegen je lijf zit met die jas er over heen, wordt het warm gehouden door je lijf, en zo'n kinderlijfje geeft ook warmte terug. Geen koude beentjes en voetjes... We hebben er jaren lol van gehad en nog merk ik dat het volgens mij een goede aanzet is geweest voor zoons evenwichtsgevoel. Ik kon hem later ook makkelijk even op mijn rug nemen zonder draagdoek omdat hij goed dicht met zijn zwaartepunt tegen me aanbleef.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 12:14
0.12% gewijzigd
Ik heb een Ergobaby en peuter van net 2 jaar draag ik er nog steeds in, op mijn rug. Wel met infant insert. Maar daar heb je geen gedoe van. Die zit gewoon vast en als die niet meer nodig is klik je die los.

Ik wil je wel heel erg afraden om de baby met het gezichtje naar voren te dragen. Ergonomisch dragen is een bolle rug en de beentjes in de 'M' vorm / kikkervorm. Met vooruit dragen zet je de baby in een onprettige en gedwongen houding. Kindje kan dan niet met de beentjes in de kikkervorm en hang je als het ware op in het kruis in de draagzak. Al het gewicht komt dan op het bekken terecht. Het ruggetje overstrekt ook. Dat wil je écht niet voor een kleine baby.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kokadi flip baby. Gemaakt van een stevige en soepele draagdoekenstof, met een klik systeem achterop de heupen en tussen de schouderbladen. Een soort omgekeerde rugtas dus, later ook geschikt voor rugdragen (tot 15 kg). Is te gebruiken vanaf de geboorte en het babydeel is traploos te stellen met een eenvoudig klittenband systeem.

Ook deze is niet goedkoop, maar staat regelmatig op marktplaats, in verschillende prints. De tula free to grow heb ik ook geprobeerd maar vond die erg warm en stug, en onze baby zat er niet mooi in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een manduca, oerdegelijk, draagt heel fijn en op marktplaats kun je ze tweedehands voor een kleine prijs vinden. Ze slijten bijna niet dus kan dat aanraden..Heb mijn dochter er tot ruim twee jaar meer op mijn rug gedragen.

Hoor verder heel veel goeds over de tula free to grow! Maar die zijn wel wat duurder denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven