Zandbak of zandtafel

24-04-2019 21:48 45 berichten
Wij twijfelen tussen een zandbak en een zandtafel. Een zandtafel is kleiner en daardoor handiger in onze tuin maar lekker in het zand kunnen zitten lijkt ons ook fijn.

Wie heeft er ervaring met zandbakken en zandtafels? Wat is de beste keuze?
Wij hebben een zandbak. Geen ervaring met een zandtafel maar dochter zit erg graag in de zandbak. Met de blote voetjes in t zand vindt ze heerlijk en dat kan met een zandtafel niet natuurlijk.
Naniene schreef:
24-04-2019 21:51
Wij hebben een zandbak. Geen ervaring met een zandtafel maar dochter zit erg graag in de zandbak. Met de blote voetjes in t zand vindt ze heerlijk en dat kan met een zandtafel niet natuurlijk.
Ja dit. En diep graven kan ook niet met een tafel.
Koekjes en taartjes bakken wel, dat is ook favoriet.

Neem niet zo'n schelp, die lopen vol water en dan gaat het rotten en stinken. Beter zo'n houten met deksel (tegen kattenpies). Als hij niet in gebruik is kan je het als 'bijzettafel' gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hier allebei en de kinderen kiezen altijd de zandbak, de zandtafel staat ernaast stof te vangen. In de zomer giet ik hem vol met water, en dan spelen ze er met veel plezier mee, anders zou ik het weg doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
aaaanne schreef:
24-04-2019 21:53
Ja dit. En diep graven kan ook niet met een tafel.
Koekjes en taartjes bakken wel, dat is ook favoriet.

Neem niet zo'n schelp, die lopen vol water en dan gaat het rotten en stinken. Beter zo'n houten met deksel (tegen kattenpies). Als hij niet in gebruik is kan je het als 'bijzettafel' gebruiken.
Huh wij hebben een schelp maar daar geen last van
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft een schildpad maar wil er ab-so-luut niet in zitten en schept al het zand over de rand. Of ik moet zandtorentjes bouwen die hij kan vernielen.

Dus wat wijsheid is? Eh? Geen zandbak? ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Zandbak en het liefst een echte waar je diep in kan graven en niet zo'n schelp waar je zo bij de bodem bent.

Schelp is alleen leuk als ze peuter zijn. In een echte zandbak spelen ze wel tit een jaar of 7.
Alle reacties Link kopieren
Team zandbak!
En als het kan een watertafel erbij.
Bij de eerste zonnestralen klein laagje water er in en altijd succes. Liefst naast de zandbak zodat er ook lekker modder gemaakt kan worden.
L
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 00:38
0.00% gewijzigd
Zand en watertafel vonden mijn beide kinderen veel leuker. Lekker kliederen.
L
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 00:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Één emmer zand? Dat is een half zandkasteel?

Hier de schildpad net bijgevuld met 50 kilo :lol: en dat was BIJvullen haha.

Daarnaast nog een water/zandtafel. En onze tuin is maar 4 bij 4. Past makkelijk ;)

Kind van 2 speelt met beide graag.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten een oude mdf ombouw van een bed. 4 vierkante meter zandbak, heerlijk ruim voor zoon en vriendjes.

Ik denk dat er 30 centimeter zand in zat. Man kocht elk jaar een kuub speelzand voor 5 euro. Het oude zand gebruikten we om verzakte tegels op te hogen e.d.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Team zandbak!

Sinds een paar dagen heeft onze peuter een échte zandbak (120x120 ongeveer) en werkelijk, ze kan haar lol niet op! Voorgaande jaren had ze een schelp, maar ik heb de indruk dat ze dit veel leuker vindt. En wij hebben een postzegel als tuin en nog steeds past het. Sowieso, als ik haar plezier ervan zie, dan is het me heel veel tuinoppervlak waard :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-04-2019 22:53
Zand en watertafel vonden mijn beide kinderen veel leuker. Lekker kliederen.
Als ik hoor hoeveel er geklaagd wordt door moeders over zand naast de zandbak en zand in huis.

Dan heb ik het donkerbruine vermoeden dat veel moeders het spelen met modder al helemaal niet trekken.

En alleen een tafel met zand is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
24-04-2019 22:56
Voordeel van de schelp-die-je-per-dag-vult, is trouwens ook dat je er op hete dagen water in kan doen. Hij is immers altijd leeg en schoon. Mini zwembadje zonder enige moeite.

Of je vult de ene helft van de schelp met de emmer zand en de andere met water. Voila, je zand- en waterbak.

Ik ben fan van de schelp :lol:
Jij vult elke dag je zandbak opnieuw ? Waarom ? En waar laat je al dat zand ?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-04-2019 06:58
Als ik hoor hoeveel er geklaagd wordt door moeders over zand naast de zandbak en zand in huis.

Dan heb ik het donkerbruine vermoeden dat veel moeders het spelen met modder al helemaal niet trekken.

En alleen een tafel met zand is niet leuk.
Dit. Vreselijk, wat een zooi heb je er van .Blij dat dat ding weg is. Geen zandbak is de beste optie.
rascalles schreef:
25-04-2019 07:00
Jij vult elke dag je zandbak opnieuw ? Waarom ? En waar laat je al dat zand ?
Emmer. En blijft lekker schoon.
Je zou ook het hele topic kunnen lezen natuurlijk.
Wittelamp schreef:
24-04-2019 22:53
Zandbak en dan wel de schelp!

De truuk is dat ding niet helemaal vol zand te doen. Wij doen er in de ochtend een emmer zand in en gieten dat in de avond weer terug in de emmer. Daar hebben ze echt genoeg aan om lekker in te zitten en te spelen. Als je meer doet belandt het er alleen maar naast.

De lege schelp zetten we dan voor de nacht schuin tegen de muur weg zodat er geen regen of katten ofzo in kan komen.
Dit klinkt wel erg gestructureerd. En is net zoveel werk al s'avonds even vegen.
watdachtjehiervan schreef:
25-04-2019 07:25
Dit klinkt wel erg gestructureerd. En is net zoveel werk al s'avonds even vegen.

Dat hebben wij niet zo ervaren anders zouden we het niet zo doen natuurlijk. Ik ben van mezelf alles behalve gestructureerd :proud:
We hadden eerst ook een heel gevulde zandbak maar dat werd een bende in de tuin, zand werd vies, s nachts kropen er katten en slakken in en als het lang regende lekte er water naar binnen. Ik kreeg de tip van iemand anders en ben er blij mee!
De oudste is nu bijna 4 en die speelt net zo graag en leuk met wat minder zand in de bak. Viel mij ook mee. :-]
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-04-2019 06:58
Als ik hoor hoeveel er geklaagd wordt door moeders over zand naast de zandbak en zand in huis.

Dan heb ik het donkerbruine vermoeden dat veel moeders het spelen met modder al helemaal niet trekken.

En alleen een tafel met zand is niet leuk.
Ik blijf dat bijzonder vinden. Dan ligt er een hoopje zand in de tuin, of een hoopje zand vermengt met water. Wat is het probleem daarmee? Je pakt een bezem en veegt het bij elkaar en hup de zandbak in of je zet er even de tuinslang of gieter op en weg is de modder.
In huis moet je met kinderen toch dagelijks vegen/zuigen, iig als ik de kids heb wel, dus die kuub zand extra in huis maakt dan ook geen bal uit. En als ze met water geklooit hebben dan gaan de schoentjes uit, eerst handjes wassen en evt kleding uit, of ik sproei ze af met een gieter warm water, vinden ze geweldig. En ja, het is soms irritant dat je uitglijdt over dat zand (gebeurt me geregeld :rofl: ) en dat het mee naar binnen komt maar erover klagen... laat de kinderen lekker spelen, schoonmaken moet je sowieso dus dan wacht je daar maar even mee.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
25-04-2019 07:43
Ik blijf dat bijzonder vinden. Dan ligt er een hoopje zand in de tuin, of een hoopje zand vermengt met water. Wat is het probleem daarmee? Je pakt een bezem en veegt het bij elkaar en hup de zandbak in of je zet er even de tuinslang of gieter op en weg is de modder.
In huis moet je met kinderen toch dagelijks vegen/zuigen, iig als ik de kids heb wel, dus die kuub zand extra in huis maakt dan ook geen bal uit. En als ze met water geklooit hebben dan gaan de schoentjes uit, eerst handjes wassen en evt kleding uit, of ik sproei ze af met een gieter warm water, vinden ze geweldig. En ja, het is soms irritant dat je uitglijdt over dat zand (gebeurt me geregeld :rofl: ) en dat het mee naar binnen komt maar erover klagen... laat de kinderen lekker spelen, schoonmaken moet je sowieso dus dan wacht je daar maar even mee.
Inderdaad!
Het plezier dat dochter in de zandbak heeft weegt absoluut op tegen de rommel die t geeft. Wat ik trouwens best mee vindt vallen. Ze speelt er uren in en ze is nog geen 2.
Zandbak ver achterin de tuin wil ook wel helpen. Dan valt veel zand al van ze af voor ze binnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind dat ook niet erg hoor, vandaar de ;-D erachter.

En ik stofzuig ook niet elke dag :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven