Baby 9mnd continu huilen

26-04-2019 13:50 54 berichten
Onze zoon is 8 maanden en ik ben kapot. Al 8 maanden hoor ik alleen maar gehuil en mag ik blij zijn als ik 3 uur onderbroken slaap krijg. Nog elke 2/3 uur krijgt hij de borst en snachts ieder uur.
Mn oudste zoon krijgt niet de (positieve) aandacht die hij verdiend.
Het lukt me niet eens meer om in slaap te komen en ieder moment kan ik in tranen uitbarsten. Maar volgens de buiten wereld redden wij ons prima, want we staan nog toch?

Gister naar de huisarts geweest, krijg paracetemol mee.. ze zagen niets afwijkends aan hem,

Mijn huishouden loopt gigantisch achter. Hij sliep net (eindelijk!!) dus wilde gaan beginnen aan de chaos, maar wordt na 10 minuten weer krijsend wakker, ik ben nu radeloos.

Heb na de geboorte al een pnd gehad.. het ging weer heel goed met me, maar nu ik wordt letterlijk gek bijna, en verdrietig.

Elke keer overstrekt hij zich, ruggetje bollen, hij heeft pijn, maar niemand weet wat er is, nou de hele dag en nacht huilen is niet te doen meer zo.

Kan me zo moeilijk aan hem hechten, wordt hem zo zat! Waarom niet gewoon even slapen ipv dat continu gekrijs! Ik wieg hem, loop rondjes, niks helpt, mijn hart gaat uit naar mijn ventje en tergelijkertijd ben ik hem zo zat.

Wat wil ik met dit topic? Afschrijven denk ik, mijn omgeving neemt het niet serieus.
anoniem_347058 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 13:52
0.19% gewijzigd
Titel staat 9 maanden, het is dus 8.. slaaptekort foutje denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet vragen om een doorverwijzing? Flink op je strepen gaan staan. Hij heeft pijn en er moet NU iets gebeuren.

Verder sterkte, lijkt me erg zwaar, maar echt, jullie kunnen het!

Misschien een nachtje logeren? Kunnen jullie even bijslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug naar de huisarts gaan en aangeven dat de paracetamol niet helpt.

Diagnose stellen mag niet, maar ik lees deze symptomen:
Veel en vaak drinken ('s nachts ieder uur dus bij liggen is het erger)
Overstrekken van pijn.
Dat zijn symptomen van (verborgen) reflux
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorverwijzing naar de kinderarts eisen bij de huisarts en anders overstappen naar een ander als die niet mee wil werken
Alle reacties Link kopieren
Ai, ik wil je vooral sterkte wensen. Houd vol vrouw!

En terug naar de kinderarts. Aangeven dat je dit niet meer trekt.
.
Een baby huilt niet zonder reden, dus daar moet iets achter zitten.
Ik zou een doorverwijzing naar een kinderarts eisen en niet stoppen met vechten voor je kind totdat je weet wat er aan de hand is.

Maar als ik je verhaal lees en ik zie het overstrekken van de pijn dan kan dat misschien wijzen op verbogen reflux.
Soms als ze zich overstrekken kan het reflux zijn, als ze hun rug bollen en in elkaar krampen kan dat wijzen op de darmen.
Heb je al eens geprobeerd om zuivelvrij te eten ivm de borstvoeding? Dat kan een oorzaak zijn, dus probeer zelf eens zuivelvrij te eten.

Maar hoe dan ook, ik kan er verder niks over zeggen, je baby moet onderzocht worden door een kinderarts, en die verwijzing mag je best eisen als je die niet meteen krijgt.

Veel sterkte en hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.
jantientje1 schreef:
26-04-2019 13:59

Misschien een nachtje logeren? Kunnen jullie even bijslapen.

Met borstvoeding?
Brrr. Ons kind was ook zo'n gillerd de eerste maanden en kan het oververmoeide gevoel zo voor me halen wanneer ik dit lees.

Veel sterkte, lekker naar die kinderarts. Een huisarts ziet natuurlijk ook niet zoveel babies. Kinderarts kan advies geven of de oorzaak achterhalen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kindje van ruim 8 maanden. De eerste 2 maanden was alles perfect, oké hij spuugde veel maar het was een heerlijk rustig kindje.
Daarna werd het drama. Krijsen de hele dag door, niet willen slapen, overstrekken. Wij hadden wel het geluk dat hij in de nacht snel doorliep, maar geven dan ook flesvoeding.
Meerdere malen aangegeven op het CB, maar die wuifden het weg. Hij huilde niet van s morgens vroeg toen avonds laat, groeide goed en was ook vaak blij.
Uiteindelijk was ik er klaar mee, ben naar de huisarts gegaan, heb een verwijzing gekregen voor de kinderarts en met ruim 7 maanden eindelijk medicatie gekregen. Hij heeft ook (verborgen) reflux. Beetje beide varianten, ene dag spuugt ie veel andere dag minder. Maar dat zuur dat de hele dag mee omhoog komt brand als een malle.
Wij hebben vanaf de 1e dag dat we medicatie gebruiken een heel ander kindje. Veel relaxter, natuurlijk huilt ie nog wel eens Maar krijsen doet ie niet meer!
Bel je huisarts op of het CB, die kunnen ook een verwijzing sturen voor de kinderarts. Ik heb echt spijt dat ik niet eerder op mn strepen ben gaan staan
Alle reacties Link kopieren
Zoon huilde ook heel erg veel en overstrekte zich ook flink, zat totaal niet goed in zn vel.
Hij had pijn ivm vastzitten van wervels. Pijn met bewegen dus, slapen was ook weinig omdat hij niet comfortabel kon liggen.

Na inschakelen van fysio therapie en behandelingen van haar en van een manueel therapeut was het een wereld van verschil.

Zeker het proberen waard en anders zoals de rest zegt een doorverwijzing eisen naar een kinderarts!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
En overschakelen op flesvoeding. Je hebt al zo je best gedaan! Flesvoeding is iets zwaarder verteerbaar waardoor je minder vaak (altans geldt voor een deel van de baby s) hoeft te voeden. Vriendin van mij had ook veel gehuil maar nadat ze overschakelde op flesvoeding werd het veel beter. Waar dat precies aan lag (meer voeding, meer ontspannen moeder) geen idee maar het lijkt dus wel te hebben gewerkt
Alle reacties Link kopieren
Jij trekt het niet meer (wat ik mij kan voorstellen als hij zoveel huilt)

Maar wat dacht dat je van baby zelf. Die huilt ook niet voor de lol. Die heeft waarschijnlijk continue pijn.

Voor de baby is het dus minstens zo vervelend als voor jou.

Terug naar de huisarts dus en je niet laten afschepen maar een doorverwijzing vragen naar de kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ellendig. Naast het advies dat je best wel doorverwezen mag worden onderhand alleen maar de volgende gedachten:

- Wat zegt het CB ervan? Niet dat die altijd zaligmakend zijn, maar ons CB heeft toevallig een geweldige jeugdarts die echt meedenkt.

- Elk uur lijkt me onmogelijk om op te blijven functioneren. Hoe doe jullie dat dan met werk, autorijden etc? Zou het een optie zijn om over te stappen op FV en dan om en om een nacht te doen, of zoals eerder genoemd uit logeren? Dan kan je in ieder geval om de andere nacht gewoon slapen (oordoppen in, hotel).

- Maak je geen zorgen om je huishouden, niemand gaat dood aan een beroerd huishouden. Maar kan me wel voorstellen dat je er onrustig/ niet zen van wordt om ook nog in de troep te zitten. Daarom idee #4:

- Vraag hulp. Als ik je zus/ buurvrouw/ achternichtje/ collega etc was zou ik met liefde een paar uur met hem gaan wandelen zodat je wat kon slapen, of je huis opruimen, of koken. Echt, vraag om hulp.

Sterkte!
Eens met wat hierboven staat: doorverwijzing vragen en erop staan.

Zo veel huilen hoort niet, dan is er iets niet goed. Jullie verdienen nu eens rust want dit houd niemand vol zo.

Wat je schrijft komt mij bekend voor.
Mijn dochter had ook verborgen reflux en wij werden eerst ook niet serieus genomen. Na medicatie ging het snel beter.

Helpt paracetamol? Wij gaven dat soms en vaak hielp het wel wat, als ze compleet uitgeput was bijvoorbeeld.

Slapen jullie ook samen? Dat maakte het voor ons beter te doen.

Dat niet kunnen slapen, weg willen van je kind en gek worden is ook herkenbaar. Je zit er gewoon hardstikke doorheen. Het komt goed! Knuffel!
Blauwenacht schreef:
26-04-2019 14:30
En overschakelen op flesvoeding. Je hebt al zo je best gedaan! Flesvoeding is iets zwaarder verteerbaar waardoor je minder vaak (altans geldt voor een deel van de baby s) hoeft te voeden. Vriendin van mij had ook veel gehuil maar nadat ze overschakelde op flesvoeding werd het veel beter. Waar dat precies aan lag (meer voeding, meer ontspannen moeder) geen idee maar het lijkt dus wel te hebben gewerkt

Dit zou ik dus (nog) niet doen. Borstvoeding blijft toch beter.
Alle reacties Link kopieren
Onze tweede zoon was ook zo, heeft tot 1,5 jaar alleen maar gehuild. Kinderarts, reflux onderzoek, koemelkallergie, weet ik het allemaal maar nooit iets gevonden. Hebben zelfs meerdere keren de eerste hulp gebeld snachts omdat hij niet te troosten was. Osteopaat ook nog geprobeerd. Ik geloofde nooit in die baby's zomaar huilen maar bij ons is dus nooit wat gevonden. Hij is nu bijna 2 en een heeft een enorme persoonlijkheid maar slaapt wel door inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
26-04-2019 14:10
Met borstvoeding?
Afkolven en met de fles geven
jantientje1 schreef:
26-04-2019 14:55
Afkolven en met de fles geven

Alsof dat allemaal eventjes zo makkelijk gaat.
Misschien wil baby de fles helemaal niet.

Bij mijn oudste kon ik afkolven, die dronk wel. Mijn jongste 2 waren echte flesweigeraars en heb ik dus nooit kunnen afkolven.
Zo simpel is dat niet, zeker niet als mama er opeens niet meer is, zal baby nog meer in paniek raken waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Enigzins herkenbaar helaas. Ook hier verborgen reflux. Huisarts was ook zeer nonchalant eerst maar niet opgeven hoor! Uiteindelijk zijn we medicijn gaan geven (nexium) en het hielp heel snel tegen het krijsen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen steun van omgeving. Sterkte, dat is echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Vraag hulp, de babytijd is veel te zwaar op deze manier. Voor jullie allemaal. Kun je elkaar 's nachts afwisselen? Kan iemand extra aandacht aan je andere zoon geven? Heb je goede vriendinnen, familie die kan komen helpen. Echt hoor, het is nu tijd om hulp te vragen, niet om nog langer vol te houden. Dat je nog staat wil niet zeggen dat het goed gaat. Je houdt je staande, maar dat gaat ten koste van jezelf, je gezondheid en je liefdevolle gevoelens voor je baby (volledig logisch, hoor, geen oordeel. Zorg alleen dat het minder zwaar wordt voor je)
Alle reacties Link kopieren
mezelf gequote
friezin71 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 15:38
95.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
26-04-2019 15:36
Borstvoeding is fantastisch, maar niet als het hele gezin er aan onderdoor gaat. En als flesvoeding net díe ruimte geeft, waardoor moeder weer wat lucht krijgt, lijkt me dat een stuk belangrijker dan nog een paar maanden borstvoeding proberen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
26-04-2019 14:47
Dit zou ik dus (nog) niet doen. Borstvoeding blijft toch beter.
Beter ja maar FV is niet slecht. Er worden miljoenen kinderen gezond groot op. In dit geval denk ik zelfs dat FV gezonder gaat zijn voor kind en moeder. Je hebt slaap nodig he?, moeder of niet, om gezond te zijn/blijven. Zowel geestelijk als lichamelijk. Je lichaam gaat dit, en gezonde bv produceren, niet meer trekken. Je geest gaat ermee ophouden. Logisch ook want ze slaapt niet. Een gezonde hechting is ook belangrijk. Dat is nu zowat onmogelijk want moeder trekt het niet meer. Ik zeg niet dat ze nu moet stoppen maar deze reactie helpt niet. Het geeft TO alleen maar meer druk. Zij mag overwegen om te stoppen met BV. FV aangepast worden op situatie baby want je hebt daar meerdere van en mogelijk wordt baby blij. Nog los daarvan, dan kan baby even door iemand anders verzorgd worden en kan moeder rusten.

Lieve TO, ik zou eisen dat je hulp krijgt van de huisarts! Je baby huilt niet voor niks en je mag boos worden. Je hebt hulp nodig. Daar zou ik mee beginnen. Dan kan je altijd nog overwegen om te stoppen met bv of kolven. Maar lieve TO, als allereerst moet iemand je komen ondersteunen. Je geeft bv, laat iemand komen die die 2/4 uur oppassen en die de baby kan verzorgen en ga zelf slapen/liggen. Vraag een vriendin om het huishouden. Geef aan dat je er doorheen zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven