Heeft Ouderschap Na scheiden überhaupt zin?

07-05-2019 15:25 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
!
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 07-05-2019 16:26
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker proberen, stel dat het jou enkele ballen-in-de-lucht gaat schelen?
Veel slechter kan het niet worden toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk heb er vriendelijk voor bedankt. Ik nog meer investeren, en na langere tijd niet meewerken, gaat ie het nu wel doen? Wel natuurlijk(!) positief geformuleerd, ik wilde me focussen op goede dagelijkse zorg voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Vader gaat echt niet opeens het licht zien. Jij krijgt weer wat extra's op je bord waarvan je nu al kan weten dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
Na zes jaar? Enig idee waarom ze daar nu mee komen? Is er iets voorgevallen?
Wat ik nooit begrijp van dit soort verhalen, is waarom je drie kinderen heb gekregen van deze man? Waarom überhaupt kinderen willen van een man die geen interesse heeft voor anderen en geen zorgzame kant heeft?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-05-2019 15:33
Na zes jaar? Enig idee waarom ze daar nu mee komen? Is er iets voorgevallen?
er kwam wel een verkering tussendoor
Alle reacties Link kopieren
Vraag cjg wat zij ervan verwachten van vader. En waar dit zomaar opeens vandaan komt. Kennen de kinderen hem überhaupt nog?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
lilalinda schreef:
07-05-2019 15:37
er kwam wel een verkering tussendoor

Ja dat lees ik ook net. Vrij traumatisch voor de kinderen lijkt me, dus goed dat er ingegrepen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-05-2019 15:37
Vraag cjg wat zij ervan verwachten van vader. En waar dit zomaar opeens vandaan komt. Kennen de kinderen hem überhaupt nog?

De kinderen kennen hem wel. Omgang is pas sinds een halfjaar stopgezet. Ook nav die melding die hij heeft gehad.

Ik heb na mijn expartner een relatie gehad die pas ook helaas gestrand is. Omdat er plannen samenwonen was, had ik toestemming van mijn ex nodig. Helaas gaf hij die niet zonder enige reden. Hierom zijn we ook bezig met kijken of er een gezagbeindigde maatregel ingediend kan worden. Echter adviseert cjg om ook ons te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Gruffelo schreef:
07-05-2019 15:41
De kinderen kennen hem wel. Omgang is pas sinds een halfjaar stopgezet. Ook nav die melding die hij heeft gehad.

Ik heb na mijn expartner een relatie gehad die pas ook helaas gestrand is. Omdat er plannen samenwonen was, had ik toestemming van mijn ex nodig. Helaas gaf hij die niet zonder enige reden. Hierom zijn we ook bezig met kijken of er een gezagbeindigde maatregel ingediend kan worden. Echter adviseert cjg om ook ons te volgen.
oke, dat is wel cruciale info
Nu snap ik het CJG beter
Gruffelo schreef:
07-05-2019 15:41
De kinderen kennen hem wel. Omgang is pas sinds een halfjaar stopgezet. Ook nav die melding die hij heeft gehad.

Ik heb na mijn expartner een relatie gehad die pas ook helaas gestrand is. Omdat er plannen samenwonen was, had ik toestemming van mijn ex nodig. Helaas gaf hij die niet zonder enige reden. Hierom zijn we ook bezig met kijken of er een gezagbeindigde maatregel ingediend kan worden. Echter adviseert cjg om ook ons te volgen.

Accepteer het.
Alle reacties Link kopieren
maar even weggehaald wat ik schreef want misschien begrijp ik het nog niet helemaal...
turquasi wijzigde dit bericht op 07-05-2019 15:47
71.56% gewijzigd
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wacht ff, jouw ex moest toestemming geven of jij mocht samenwonen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-05-2019 15:28
Ik zou het zeker proberen, stel dat het jou enkele ballen-in-de-lucht gaat schelen?
Veel slechter kan het niet worden toch?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-05-2019 15:44
Wacht ff, jouw ex moest toestemming geven of jij mocht samenwonen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Als je beiden gezag heeft en na een andere plaats wilt verhuizen heb je toestemming nodig van de andere ouder die ook gezag beoefend.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-05-2019 15:44
Wacht ff, jouw ex moest toestemming geven of jij mocht samenwonen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
.
.
Ik gok zo maar dat TO over een langer afstand wilde verhuizen.
Daar kan een ex echt een stokje voor steken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een ONS traject is in principe bedoeld om ouders beter met elkaar te laten communiceren tbv van de kinderen.
Mijn vriend en zijn ex zijn hier ook in gedwongen door de gezinsvoogd. Zijn kinderen hebben ONS ivm zijn ex. Vriend had al gezegd dat het geen zin zou hebben maar het is toch doorgezet.
Juist ook zodat de gezinsvoogd dossier kon maken en kon aantonen dat er inderdaad met moeder nauwelijks goed te communiceren is en dat zij zich niet aan afspraken houdt. Het traject is dan ook niet afgemaakt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
07-05-2019 15:51
.
.
Ik gok zo maar dat TO over een langer afstand wilde verhuizen.
Daar kan een ex echt een stokje voor steken.

Nee afstand was zelfs korter bij,
Alleen omdat het een wijziging was in de situatie en kinderen centraal staan mag de (andere) gezaghebbende ouder dit tegenhouden
Gruffelo schreef:
07-05-2019 15:47
Als je beiden gezag heeft en na een andere plaats wilt verhuizen heb je toestemming nodig van de andere ouder die ook gezag beoefend.
Niet echt volgens mij.
Waarom zou je die cursus moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Gruffelo schreef:
07-05-2019 15:47
Als je beiden gezag heeft en na een andere plaats wilt verhuizen heb je toestemming nodig van de andere ouder die ook gezag beoefend.
Maar jullie hadden toch al een huis gevonden en daarvoor een contract liggen? Jouw meest recente ex heeft toch op het allerlaatst besloten de stap toch niet te willen nemen?
Dan had je toch al toestemming van de vader?
Maya85 schreef:
07-05-2019 15:34
Wat ik nooit begrijp van dit soort verhalen, is waarom je drie kinderen heb gekregen van deze man? Waarom überhaupt kinderen willen van een man die geen interesse heeft voor anderen en geen zorgzame kant heeft?
Wat ik nou nooit snap, hoe debiel en wereldvreemd moet je zijn als je niet kan bedenken dat mensen kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-05-2019 15:51
Een ONS traject is in principe bedoeld om ouders beter met elkaar te laten communiceren tbv van de kinderen.
Mijn vriend en zijn ex zijn hier ook in gedwongen door de gezinsvoogd. Zijn kinderen hebben ONS ivm zijn ex. Vriend had al gezegd dat het geen zin zou hebben maar het is toch doorgezet.
Juist ook zodat de gezinsvoogd dossier kon maken en kon aantonen dat er inderdaad met moeder nauwelijks goed te communiceren is en dat zij zich niet aan afspraken houdt. Het traject is dan ook niet afgemaakt.
Dankje!
Het heeft in ieder geval zin voor de dossier vorming.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
07-05-2019 15:53
Maar jullie hadden toch al een huis gevonden en daarvoor een contract liggen? Jouw meest recente ex heeft toch op het allerlaatst besloten de stap toch niet te willen nemen?
Dan had je toch al toestemming van de vader?

Klopt dat ben ik!
Wij hadden dan een kort geding opgestart via de rechtbank. We wouden eerst wachten op de sleutel.
Alle reacties Link kopieren
Gruffelo schreef:
07-05-2019 15:56
Klopt dat ben ik!
Wij hadden dan een kort geding opgestart via de rechtbank. We wouden eerst wachten op de sleutel.
Ah oke.
Ik heb geen idee of je zoiets überhaupt echt tegen kunt houden, maar het lijkt me sowieso verstandig (hoe vervelend ook) om toch mee te werken. Mocht er in de toekomst dan nog meer gezeik met de vader komen, is er iig een dossier dat aantoont dat jij altijd meegewerkt hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven