Jongenskapsel tips gevraagd

08-05-2019 09:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van net 8 heeft tot nu toe altijd een halflang kapsel gehad. Dat ging altijd prima omdat hij veel haar had, wat niet zo dik is. Maar naarmate hij ouder wordt zie ik dat hij steeds meer mijn haar begint te krijgen, want zich niet zo makkelijk laat temmen vanwege de dikte.

Hij wil echter geen stekels/afgeschoren haar. Als hij bij de kapper zit zegt hij dit zelf ook altijd.
Zijn er middeltjes waarmee ik het haar wat 'zachter' kan maken? Hij gaat meestal 's avonds douchen en (wel met droog haar slapen) maar dan staat het als hij wakker wordt alle kanten op, en dat krijg ik moeizaam getemd. Het gaat ook een beetje 'bol' staan van achteren. De laatste keer heeft de kapper het wel een beetje uitgedund, maar dat helpt helaas niet echt.

Heeft iemand tips voor middeltjes of een kapselidee?

van voren zit het vaak wel leuk:

Afbeelding

Maar van achteren wordt het met name de laatste tijd dan soms bol en pluizig (dat laatste is bij mijn haar ook wel een dingetje :| als ik het kort knip dan staat het ook alle kanten op, vandaar dat ik lang haar heb). Ik probeer het nu ook maar met conditioner, maar dan is het na het slapen alsnog pluizig.

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, wel compliment voor zijn mooie haar en de kleur er van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je tips uit dit topic halen:
mode-beauty/nieuwe-shampoo-gezocht-petr ... #p29877153

Er zijn ook speciale kinderlijnen die CG-approved zijn (dat klinkt vast Chinees maar lees dat topic even, met name iets verderop als er meer ervaren mensen gaan reageren).
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind van de tondeuse erg eng, dus wordt alleen geknipt, maar wel een stuk korter dan jouw zoon. Is dat ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Is langer laten groeien geen optie? Overigens vind ik het behoolijk kort voor "halflang" haar. Dit komt meer in de buurt van halflang.
We used to be friends...
Ook geen tips, ik vind het wel leuk zo!

Het haar van mijn achtjarige zit beroerder ;-). (Eigenwijze kruinen en omhoogstaande plukken die in de ochtend getemd lijken, maar in de loop van de dag weer winnen.)
Langer laten groeien dan, dan verdwijnt dat bol staan ook weer. Pluizig; satijnen kussensloop!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt zachter van conditioner. Ik zou met dit haar ook niet voor heel kort gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-05-2019 09:50
Langer laten groeien dan, dan verdwijnt dat bol staan ook weer. Pluizig; satijnen kussensloop!
Hij slaapt nu op katoensatijn, is dat ook al goed? nee zeker :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou de achterkant wat minder kort laten knippen, hij heeft nu een soort boblijn waardoor het bol gaat staan aan de achterkant
Alle reacties Link kopieren
Dat onderste kapsel vind ik mooi viva-amber.
Dan zijn de bovenlager langer en de onderlaag korter.

maar moet hij dan niet meer slag hebben?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft slag, kwestie van een beetje spul er in kneden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
08-05-2019 09:45
Mijn kind van de tondeuse erg eng, dus wordt alleen geknipt, maar wel een stuk korter dan jouw zoon. Is dat ook een optie?
Hij wil geen kort haar

als we bij de kapper zijn zegt hij zelf; doe maar een klein stukje eraf, dit is mijn stijl :facepalm: haha
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn peuter heeft dit kapsel met slag en dit wordt met Cantu care for kids als verzorging krul. Mooi soepel en het pluis niet meer. Mijn peuter is blank+blond. https://www.pakshop.nl/merken/cantu/cantu-care-for-kids die conditioner is geweldig.

Afbeelding
Ik ben over het algemeen geen fan van langer haar bij jongens maar met dit prachtige haar zou ik het juist wat langer laten, en dan mn achter, zodat het overal ongeveer dezelfde lengte heeft. Ik vermoed dat het dan ook minder pluizig wordt.
Maleficent schreef:
08-05-2019 09:52
Hij slaapt nu op katoensatijn, is dat ook al goed? nee zeker :proud:

Nee echt satijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Of voor langer gaan dan kan het ook in een staart: [img]/content/image? Beetje a la de Judas van dit jaar in The Passion.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik halen Glittercupcake!
Stressed is just desserts spelled backwards
Het zit leuk. Gewoon een beetje warrig en pluizig, da’s juist leuk bij jongens, niet te perfect. Ik snap dat hij niet van die stekels en kuiven vol haarlak wil zoals je vaak ziet.
Alle reacties Link kopieren
Mooi koppie met haar, snap alleen niet waarom de achterkant is opgeknipt... of lijkt dat alleen maar zo?

Zou 't lekker laten groeien, desnoods met lagen erin zodat het wat springeriger wordt. Conditioner zal ook zeker helpen!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is trouwens onze oudste. Die is verstandelijk beperkt en heeft een onwijze hekel aan de kapper dus dat wordt altijd een beetje met de Franse slag geknipt :P maar hij heeft dus echt prachtig haar. Er hoeft ook geen verzorging in, het zit altijd zacht en mooi, zonder pluis. Maar zijn haar is 'dunner'. Hij heeft wel heel veel haar, maar de structuur van het haar is zachter.

Ik vermoed ook dat mijn zoontje daarom dit haar wil, hij vindt het fijn om zich verbonden te voelen (de oudste woont door zijn complexe zorgvraag niet bij ons). Hij wil ook graag dezelfde kleren aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
08-05-2019 10:13
Mooi koppie met haar, snap alleen niet waarom de achterkant is opgeknipt... of lijkt dat alleen maar zo?

Zou 't lekker laten groeien, desnoods met lagen erin zodat het wat springeriger wordt. Conditioner zal ook zeker helpen!
Ik dacht precies hetzelfde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maleficent schreef:
08-05-2019 10:09
Dat ga ik halen Glittercupcake!


Die styling custard is ook fijn om het nog gladder/zachter te krijgen met je handen. Dan krijg je dat kapsel op je foto 1 nog beter onder controle zonder vette/stugge gels te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-05-2019 10:16
Ik dacht precies hetzelfde.
ik zal de kapper even doorgeven dat het zo niet meer moet.
Ze willen er altijd veel lagen in knippen om het luchtig te maken, maar het gaat alleen maar boller staan lijkt het wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou er niet veel aan veranderen, misschien een haarproduct tegen de pluis. Kapsel op zich is prima! Mooie jongens heb je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven