Welke fles?

08-05-2019 19:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon drinkt heel langzaam zijn voeding op met de dr Browns flessen (45 min tot een uur over 90ml) Hij is dan ook dood op na zijn flesje. De verloskundige raadde daarom een andere fles aan. De Philips Avent fles. Deze hadden we toevallig nog eentje (de classic+) en hebben deze geprobeerd. Nu drinkt hij 90ml in 15 minuutjes weg. Is dit weer niet té snel? Ik weet niet hoe snel het mag.
Ik ben nu dus echt zoekende naar welke fles 😅 liefst eentje die tegen darmkrampjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
En een andere speen op de Dr. Brown fles met iets grotere opening?
Alle reacties Link kopieren
Welke speen had je op de dr. Brown? Hier zat qua tijd nooit zoveel verschil tussen de merken. Qua krampjes deed de dr. Brown het bij ons het best. Volgens mij is rond de 20 minuten mooi, maar dat weet ik niet zeker, kijk nooit op de klok als dochter drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
08-05-2019 19:31
En een andere speen op de Dr. Brown fles met Iers grotere opening?
Bij mijn jongste hielp dit echt enorm.
Maar ik dacht dat 15-20 min per fles ideaal was.

Aanvulling: na een paar weken dronk dochter juist weer snel en zijn we teruggegaan naar de eerste speen van dr brown.
sprietgras wijzigde dit bericht op 08-05-2019 19:35
20.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
08-05-2019 19:31
En een andere speen op de Dr. Brown fles met iets grotere opening?
Ik weet niet of dat mag met 3,5 week al? Speen 2 is namelijk pas vanaf 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
08-05-2019 19:32
Welke speen had je op de dr. Brown? Hier zat qua tijd nooit zoveel verschil tussen de merken. Qua krampjes deed de dr. Brown het bij ons het best. Volgens mij is rond de 20 minuten mooi, maar dat weet ik niet zeker, kijk nooit op de klok als dochter drinkt.
Speen 1 van dr brown. Speen 2 is vanaf 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu 1 erop of de prematuur? Wij hebben overigens ook met 4 weken de 2 speen erop gedaan. Daar staat op vanaf 3 maand, maar niemand zegt dat t niet eerder mag hoor, krijg je geen bekeuring voor ;)
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
08-05-2019 19:35
Heb je nu 1 erop of de prematuur? Wij hebben overigens ook met 4 weken de 2 speen erop gedaan. Daar staat op vanaf 3 maand, maar niemand zegt dat t niet eerder mag hoor, krijg je geen bekeuring voor ;)
Speen 1! Haha dat klopt, maar dacht i.v.m verslikken etc.
Alle reacties Link kopieren
De kraamzorg opperde hier in de kraamweek, dus, om speen 2 eens te proberen vanwege de traagheid. Ging wat moeizaam, veel verslikken, maar met een maandje ging dochter alsnog (2 maanden te vroeg) naar speen 2. En ook al snel naar 3....
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
08-05-2019 19:32
Bij mijn jongste hielp dit echt enorm.
Maar ik dacht dat 15-20 min per fles ideaal was.

Aanvulling: na een paar weken dronk dochter juist weer snel en zijn we teruggegaan naar de eerste speen van dr brown.
Ik zou inderdaad een beetje proberen waar hij fijn uit drinkt qua speen en merk. Misschien heb je mensen in je omgeving van wie je verschillende merken kunt proberen welke het beste bevalt voordat je van alles koopt?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
08-05-2019 19:36
Speen 1! Haha dat klopt, maar dacht i.v.m verslikken etc.
Snap je zorgen wel. Als t niet lekker gaat merk je dat snel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de avent natural gebruikt. Werkte hier het beste tegen krampjes.

Difrax is vind ik niet fijn omdat het moeilijk schoon te maken is én als mijn kindjes de fles zelf vast konden houden draaide hij steeds met de bodem naar beneden (die s vorm zou het drinken makkelijk moeten maken maar door de zwaartekracht werd hij dus omgekeerd en werkte het averechts )
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind kreeg de Dr Brown flessen niet eens leeg zo veel moeite kostte haar dat. Ik heb altijd de Avent natural gebruikt, dat ging prima. Ze dronk inderdaad ook snel, maar dat heb ik maar geaccepteerd. Meeste flessen in nog geen 10 minuten, maar ook nergens last van, dus ik heb het mooi zo gehouden.

Volgens mij ben je erg onzeker qua voeding, maar zo snel gaan die kleintjes niet kapot hoor. Zo lang hij niet ineens maar een kwart binnenkrijgt van anders, alert is als hij wakker is, goede plasluiers heeft zou ik gewoon doen wat werkt. En werkt het niet, probeer je wat anders. Ik probeerde ook die DrBrown omdat dat zo goed zou zijn tegen krampjes. Na 1,5 dag met kind dat niet genoeg binnenkreeg en ineens veel huilde gauw weer mee gestopt en weg gegeven. Leuk geprobeerd, maar dat werkte dus niet voor ons. Maar evenmin geen man over boord, nachtje slecht geslapen, meer niet en kind heeft er niks aan over gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ideale drinksnelheid is 15-20 minuten. Ik zou qua speen gewoon eens kijken of een grotere speen werkt, sommige kindjes vinden dat fijn en sommige niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je de Avent niet fijn vindt en je liever Dr Browns wil gebruiken, kun je ipv speen 2 van Dr Browns ook Difrax speen nr 1 proberen. Die zit tussen Dr Browns 1 en 2 in en past op de Dr Browns flessen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
08-05-2019 20:00
Mijn kind kreeg de Dr Brown flessen niet eens leeg zo veel moeite kostte haar dat. Ik heb altijd de Avent natural gebruikt, dat ging prima. Ze dronk inderdaad ook snel, maar dat heb ik maar geaccepteerd. Meeste flessen in nog geen 10 minuten, maar ook nergens last van, dus ik heb het mooi zo gehouden.

Volgens mij ben je erg onzeker qua voeding, maar zo snel gaan die kleintjes niet kapot hoor. Zo lang hij niet ineens maar een kwart binnenkrijgt van anders, alert is als hij wakker is, goede plasluiers heeft zou ik gewoon doen wat werkt. En werkt het niet, probeer je wat anders. Ik probeerde ook die DrBrown omdat dat zo goed zou zijn tegen krampjes. Na 1,5 dag met kind dat niet genoeg binnenkreeg en ineens veel huilde gauw weer mee gestopt en weg gegeven. Leuk geprobeerd, maar dat werkte dus niet voor ons. Maar evenmin geen man over boord, nachtje slecht geslapen, meer niet en kind heeft er niks aan over gehouden.
Dank je voor je reactie :). Dus onze zoon is niet de enige haha. Hij was echt halverwege de fles compleet uitgeput. Ik dacht echt dat hij er in bleef... Kreunde ook zoveel tijdens de fles. Die avent heb ik nu twee keer geprobeerd en gaat vele malen makkelijker voor hem. Alhoewel het nu idd wel heel snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
heeft hij er last van of vind jij dat het te snel gaat?
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
08-05-2019 20:08
Als je de Avent niet fijn vindt en je liever Dr Browns wil gebruiken, kun je ipv speen 2 van Dr Browns ook Difrax speen nr 1 proberen. Die zit tussen Dr Browns 1 en 2 in en past op de Dr Browns flessen.
Vind de avent wel fijn alleen vraag ik me af of het nu weer niet té snel gaat
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
08-05-2019 20:35
heeft hij er last van of vind jij dat het te snel gaat?
Hij lijkt er geen last van te hebben! Verslikt zich niet. Het is meer dat ik me afvraag of zo snel wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
08-05-2019 20:36
Vind de avent wel fijn alleen vraag ik me af of het nu weer niet té snel gaat
Zoasl met zoveel dingen: als hij er geen last van heeft, is het prima. Als hij bijv veel spuugt of krampjes heeft, zou ik iets anders proberen.
15-20 minuten is prima hoor. Misschien is het voor hem (en zijn buikje) even een paar dagen wennen omdat hij langzamer gewend was, maar zo lang hij geen krampjes heeft, zich niet verslikt, niet meer gaat spugen dan anders, is er niks aan de hand.

En als je je er tóch zorgen over maakt kun je halverwege even pauzeren de eerste dagen, om hem aan het tempo van de nieuwe fles te laten wennen. Dus half leeg laten drinken, even 5 minuutjes knuffelen, dan verder drinken. Tenzij hij dan moord en brand gaat schreeuwen en subiet de rest van zijn fles eist. Dan weet je meteen dat hij er kennelijk geen last van heeft :P .
Alle reacties Link kopieren
appeltjesgroen schreef:
08-05-2019 20:53
15-20 minuten is prima hoor. Misschien is het voor hem (en zijn buikje) even een paar dagen wennen omdat hij langzamer gewend was, maar zo lang hij geen krampjes heeft, zich niet verslikt, niet meer gaat spugen dan anders, is er niks aan de hand.

En als je je er tóch zorgen over maakt kun je halverwege even pauzeren de eerste dagen, om hem aan het tempo van de nieuwe fles te laten wennen. Dus half leeg laten drinken, even 5 minuutjes knuffelen, dan verder drinken. Tenzij hij dan moord en brand gaat schreeuwen en subiet de rest van zijn fles eist. Dan weet je meteen dat hij er kennelijk geen last van heeft :P .
Haha dat deed ik dus maar hij vond het niet leuk. Hij wilde meteen de fles weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven