Moederdag

08-05-2019 21:31 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moederdag komt er weer aan. Voor mij de 2e keer dat ik zelf moeder ben.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze dag invullen... :)

Krijg je iets van je kindje(s)?
Koopt je man iets voor je?
Ga je naar je eigen moeder en schoonmoeder?
En wat koop je hen?
En doe je ook iets voor de oma's namens de kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter van 3 jaar. Normaal knutselt zij iets op de peuterspeelzaal. Dit jaar niet omdat ze is overgestapt naar andere peuterspeelzaal.
Mijn man koopt niks, dat wil ik ook niet want dat overschaduwd dan misschien de knutsel van dochter.
We gaan elk jaar naar beide moeders met bloemen oid maar dit jaar een keertje niet, we gaan een dagje uit met z'n drietjes. Wellicht dat ik dat vanaf nu elk jaar ga doen want moederdag is voor mij erg beladen omdat er me veel dwars zit omtrent mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik ben nog zoekende naar wat ik wil doen voor moederdag. Ik wil eigenlijk even langs gaan, maar mijn moeder komt de dag ervoor al bij mij langs met haar vriend om iets te klussen in huis, dus vind de dag erop gaan ook zo dubbel. Misschien dat ik haar volgende week uit lunchen neem.

Heb wel al een leuk kaartje gekocht wat ik haar sowieso zal geven.
Hier eerste keer moederdag.
Dochtertje heeft iets geknutseld op KDV (wat echt heel knap is, aangezien ze zondag net 8,5 maand is)
Man heeft iets gekocht uit naam van dochter.

We gaan niet naar mijn ouders, ook niet naar schoonouders. Dit jaar is mijn eerste moederdag na heel veel tranen, teleurstellingen en wat al niet meer. Voelt een beetje als mijn dag. Ik ga ervanuit dat dat gevoel volgend jaar minder is
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
08-05-2019 21:33
Ik heb een dochter van 3 jaar. Normaal knutselt zij iets op de peuterspeelzaal. Dit jaar niet omdat ze is overgestapt naar andere peuterspeelzaal.
Mijn man koopt niks, dat wil ik ook niet want dat overschaduwd dan misschien de knutsel van dochter.
We gaan elk jaar naar beide moeders met bloemen oid maar dit jaar een keertje niet, we gaan een dagje uit met z'n drietjes. Wellicht dat ik dat vanaf nu elk jaar ga doen want moederdag is voor mij erg beladen omdat er me veel dwars zit omtrent mijn moeder.
Oh wat jammer dat je dit jaar geen knutselwerkje krijgt.
Lekker een dagje met zijn drietjes klinkt wel goed! Vooral in jouw situatie. Maak er maar een fijne dag van!
Alle reacties Link kopieren
Derde moederdag voor mij. Zoon fröbelt iets op KDV en man vroeg me net heel subtiel of ik nog steeds zo van die ene witte Rituals bodycream hou :hihi: heb gezegd dat ik de turquoise lijn ook lekker vind dus is het toch nog een beetje een verrassing wat ik krijg ;-D

Traditiegetrouw wordt het denk ik vergezeld door een bloemetje en een ontbijtje op bed. Daarna koffie met taart met mijn eigen moeder. Zoon zal een tekening voor haar maken en ik koop iets kleins voor haar. Mijn schoonmoeder is overleden.
lux- wijzigde dit bericht op 08-05-2019 21:41
2.11% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
08-05-2019 21:37
Leuk topic!

Ik ben nog zoekende naar wat ik wil doen voor moederdag. Ik wil eigenlijk even langs gaan, maar mijn moeder komt de dag ervoor al bij mij langs met haar vriend om iets te klussen in huis, dus vind de dag erop gaan ook zo dubbel. Misschien dat ik haar volgende week uit lunchen neem.

Heb wel al een leuk kaartje gekocht wat ik haar sowieso zal geven.
Goed idee om je moeder uit lunchen te nemen! Kan ik wel onthouden ;)
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn kinderen de schoolknutselleeftijd voorbij zijn, laten we moeder/vaderdag voor wat het is.
Ook mijn (schoon)moeder zou raar opkijken als we langskwamen
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
08-05-2019 21:38
Hier eerste keer moederdag.
Dochtertje heeft iets geknutseld op KDV (wat echt heel knap is, aangezien ze zondag net 8,5 maand is)
Man heeft iets gekocht uit naam van dochter.

We gaan niet naar mijn ouders, ook niet naar schoonouders. Dit jaar is mijn eerste moederdag na heel veel tranen, teleurstellingen en wat al niet meer. Voelt een beetje als mijn dag. Ik ga ervanuit dat dat gevoel volgend jaar minder is
Ohh bijzonder je 1e moederdag! Wat leuk dat je dochtertje al iets heeft geknutseld.
Het is ook zeker jouw dag, vooral na zo'n tijd. Ik zou zeggen, geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Hier vieren we mijn zoon zijn achtste verjaardag met de familie zondag (is gisteren acht geworden overigens).

Schoonmoe is zaterdag jarig. Dus die krijgt een dubbel presentje dit weekend. Mijn moeder zie ik ook zondag dus die krijgt ook wat liefs. En mijn oma ook!

Wat ik krijg is een leuk knutseltje (en I love it)
Alle reacties Link kopieren
Met Moederdag koopt mijn man niets (ja, voor zijn eigen moeder wel). Toen zoon een klein ukje was wel geholpen’ met het ontbijt op bed, dat doet zoon nu al twee jaar zelf. Zoon knutselt altijd wel wat en geeft instructies omtrent boodschappen (“Croissantjes pap!”) voor dat moederdagontbijt.

Na afloop op bezoek bij mijn moeder en schoonmoeder. Ik koop voor mijn moeder meestal plantgerelateerde dingen die ze leuk vindt, mijn schoonmoeder is dol op bonbons dus zij krijgt altijd een doosje bonbons. Zoon doet niets voor de oma’s behalve een extra dikke knuffel (“Het is Moederdag oma, geen
Omadag”).

Eigenlijk hoe het vroeger thuis ook ging. Ontbijt op bed, versje opzeggen en Je moeder verplicht laten rondlopen de hele dag met jouw geverfde macaroniketting. En s’middags op bezoek bij de oma’s.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
08-05-2019 21:41
Derde moederdag voor mij. Zoon fröbelt iets op KDV en man vroeg me net heel subtiel of ik nog steeds zo van die ene witte Rituals bodycream hou :hihi: heb gezegd dat ik de turquoise lijn ook lekker vind dus is het toch nog een beetje een verrassing wat ik krijg ;-D

Traditiegetrouw wordt het denk ik vergezeld door een bloemetje en een ontbijtje op bed. Daarna koffie met taart met mijn eigen moeder. Zoon zal een tekening voor haar maken en ik koop iets kleins voor haar. Mijn schoonmoeder is overleden.
Dat klinkt als hele fijne verrassingen! Het is wel een leuk idee om de kleine wat te laten tekenen voor oma.
Alle reacties Link kopieren
Kleuter heeft zijn knutselwerkje al gegeven want hij kon zich niet meer inhouden haha.

De 2 peuters knutselen niet echt iets maar denk dat mijn man ze nog even meeneemt de stad in en een kleinigheidje met ze voor mij halen.

Ik heb helaas geen moeder meer maar toen ze nog leefde gingen we daar altijd lunchen. Mijn schoonmoeder is nogal apart en daar heb ik geen contact mee en ze mag mijn kinderen niet zien dus daar gaan we niet heen. Denk dat we zondag lekker thuisblijven en films gaan kijken met zijn allen. Kleuter heeft deze week het heel erg druk dus een dagje thuis zal hem ook even goed doen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-05-2019 21:42
Sinds mijn kinderen de schoolknutselleeftijd voorbij zijn, laten we moeder/vaderdag voor wat het is.
Hier ook zo, dochter is 15 en die hoeft echt niks te gaan halen omdat het de tweede zondag van mei is.
Moeder en schoonmoeder leven niet meer, dus wat dat betreft ook geen verwachtingen / verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
08-05-2019 21:45
(“Het is Moederdag oma, geen
Omadag”).
Dat vind ik dus ook.. ;)
MissyGinny schreef:
08-05-2019 21:42
Ohh bijzonder je 1e moederdag! Wat leuk dat je dochtertje al iets heeft geknutseld.
Het is ook zeker jouw dag, vooral na zo'n tijd. Ik zou zeggen, geniet er van!
Dank je wel! De 12e mei is dit jaar inderdaad bijzonder :heart:
Ga er zéker van genieten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel altijd zo'n verplichting om dan naar moeder en schoonmoeder te gaan. Word ook wel van ons verwacht.
Ik heb daar nu wat meer moeite mee, omdat ik zelf ook moeder ben.
Het is ook mijn dag..

En knutselen of iets kopen voor oma's namens de kleine vind ik ook ergens niet nodig. Het is inderdaad geen oma dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen moeder en heb geen contact met m’n moeder. Gelukkig een hele lieve schoonmoeder, dus daar gaan we altijd even langs met een kleinigheidje..
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 3 heeft iets geknutseld op het kdv. En ik ben 4 weken geleden bevallen van onze tweede dochter en krijg voor de bevalling/moederdag een horloge met hun namen erin gegraveerd.
Alle reacties Link kopieren
MissyGinny schreef:
08-05-2019 21:53
Ik voel altijd zo'n verplichting om dan naar moeder en schoonmoeder te gaan. Word ook wel van ons verwacht.
Ik heb daar nu wat meer moeite mee, omdat ik zelf ook moeder ben.
Het is ook mijn dag..
Ja dat heb ik ook. Maar vooral omdat m'n moeder ook echt verwacht dat ik kom en zichzelf ook heel erg zielig zou vinden als ik niet kom. Terwijl ze het echt niet verdiend heeft.
T voelt ook echt niet als moederdag voor mezelf omdat we die verplichte bezoekjes erbij hebben.
Maar dit jaar voor het eerst dus een keertje niet.
Alle reacties Link kopieren
Tis mijn eerste moederdag en cadeautje dat dochter knutselde op kdv, heb ik al gekregen uitgepakt. Dat hadden ze een maand voor datum in de tas gestopt, wist ik veel dat dat voor moederdag was :-$
Ik krijg een kuntselwerk van peuter en gaan ‘s avonds uiteten. Mijn man geeft ook altijd een cadeau, meestal bloemen met een fles bubbels.
Verder gaan we bij mijn moeder en schoonmoeder op bezoek.
Oei bedankt voor de reminder....
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
08-05-2019 21:38
Hier eerste keer moederdag.
Dochtertje heeft iets geknutseld op KDV (wat echt heel knap is, aangezien ze zondag net 8,5 maand is)
Man heeft iets gekocht uit naam van dochter.

We gaan niet naar mijn ouders, ook niet naar schoonouders. Dit jaar is mijn eerste moederdag na heel veel tranen, teleurstellingen en wat al niet meer. Voelt een beetje als mijn dag. Ik ga ervanuit dat dat gevoel volgend jaar minder is
+1
Wat had ik een hekel aan deze dag & hoe stom vond ik het altijd. Jarenlang een Social Media vrije zondag omdat het te confronterend was. En nu dan toch ... Ook mijn eerste moederdag 💛 ik heb er een beetje zin in 🙈
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de reacties..
En hoe zit het met de knutselwerkjes voor de oma's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven