Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Yugen schreef:
21-06-2019 16:16
Hier bestaat nu driekwart van het team uit zwangeren en mensen met kinderen in de baby- en peuterleeftijd, dus dat werkt helaas niet zo goed :|
Dat lijkt me echt niet leuk. Ik zou me er niet thuisvoelen. Maar dat zou ik ook niet in een team dat continu over -ik noem maar wat- paarden praat ofzo. Bij ons is het gelukkig redelijk gemixt. Paar zwangeren, net bevallen, collega's met oudere kinderen die al niet meer boeiend genoeg zijn om over te praten, collega's met spijt en bewust kinderlozen. "Kinderen" is dus over het algemeen niet echt een veelbesproken onderwerp :P
Yugen schreef:
21-06-2019 16:16
Hier bestaat nu driekwart van het team uit zwangeren en mensen met kinderen in de baby- en peuterleeftijd, dus dat werkt helaas niet zo goed :|
Dat lijkt me echt niet leuk. Ik zou me er niet thuisvoelen. Maar dat zou ik ook niet in een team dat continu over -ik noem maar wat- paarden praat ofzo. Bij ons is het gelukkig redelijk gemixt. Paar zwangeren, net bevallen, collega's met oudere kinderen die al niet meer boeiend genoeg zijn om over te praten, collega's met spijt en bewust kinderlozen. "Kinderen" is dus over het algemeen niet echt een veelbesproken onderwerp :P
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ken dit topic al een tijdje. En zit in de twijfelfase... want mijn leven is zo ook al leuk genoeg. Lastig.

Maar die zwangeren en mama's om me heen.... oh my!! Alleen daarom zou je er zeker niet aan beginnen.

Mannen die thuis niks meer durven zeggen want de vrouw is zwanger, zwangeren die nergens meer willen komen omdat ze dan vragen krijgen over de zwangerschap, mensen die denken dat ik een hekel heb aan kinderen want we zijn met zijn tweeën, opmerkingen over wanneer wij nu eens zwanger zijn...

Help!!
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-06-2019 16:35
Hallo!

Ik ken dit topic al een tijdje. En zit in de twijfelfase... want mijn leven is zo ook al leuk genoeg. Lastig.

Maar die zwangeren en mama's om me heen.... oh my!! Alleen daarom zou je er zeker niet aan beginnen.

Mannen die thuis niks meer durven zeggen want de vrouw is zwanger, zwangeren die nergens meer willen komen omdat ze dan vragen krijgen over de zwangerschap, mensen die denken dat ik een hekel heb aan kinderen want we zijn met zijn tweeën, opmerkingen over wanneer wij nu eens zwanger zijn...

Help!!
Als je echt uit '84 komt: nog even volhouden, dan durven mensen er niet meer naar te vragen. :$
En welkom!

Ik wil er eigenlijk niet over klagen, want ik snap heus wel dat zwembadjes in de achtertuin bergen pret met zich meebrengen, maar dat ontzettend gekrijs en geschreeuw :O :O Gewoon on top of their lungs en dan een uur lang. Ik snap niet dat ouders dat okay vinden. Gelukkig zijn ze overdag naar school en vroeg naar bed, dus verder geniet ik van de stilte en mijn eigen (familie)zwembadje in mijn achtertuin (ik zocht een zwembad voor 1 a 2 volwassenen, dat bestaat natuurlijk niet. Alleen kinderen willen in badjes blijkbaar). Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
25-06-2019 22:32
Als je echt uit '84 komt: nog even volhouden, dan durven mensen er niet meer naar te vragen. :$
En welkom!

Ik wil er eigenlijk niet over klagen, want ik snap heus wel dat zwembadjes in de achtertuin bergen pret met zich meebrengen, maar dat ontzettend gekrijs en geschreeuw :O :O Gewoon on top of their lungs en dan een uur lang. Ik snap niet dat ouders dat okay vinden. Gelukkig zijn ze overdag naar school en vroeg naar bed, dus verder geniet ik van de stilte en mijn eigen (familie)zwembadje in mijn achtertuin (ik zocht een zwembad voor 1 a 2 volwassenen, dat bestaat natuurlijk niet. Alleen kinderen willen in badjes blijkbaar). Heerlijk.
Ik ben ineens heel blij met onze buurt haha. Vooral ouderen, kindervrije mensen of alleenstaanden met pubers die af en toe chillen in de achtertuin, prima te doen.

Ik zou gewoon gaan voor een groot zwembad, lekker relaxed!

Wie van jullie parkeert er overigens net zoals ik bij IKEA op die familieplekken??? Ik vind mezelf met Poezeman echt wel een heus gezin, we hebben een paar poezekinderen :-)
Luistervink schreef:
25-06-2019 22:32
Als je echt uit '84 komt: nog even volhouden, dan durven mensen er niet meer naar te vragen. :$
En welkom!

Ik wil er eigenlijk niet over klagen, want ik snap heus wel dat zwembadjes in de achtertuin bergen pret met zich meebrengen, maar dat ontzettend gekrijs en geschreeuw :O :O Gewoon on top of their lungs en dan een uur lang. Ik snap niet dat ouders dat okay vinden. Gelukkig zijn ze overdag naar school en vroeg naar bed, dus verder geniet ik van de stilte en mijn eigen (familie)zwembadje in mijn achtertuin (ik zocht een zwembad voor 1 a 2 volwassenen, dat bestaat natuurlijk niet. Alleen kinderen willen in badjes blijkbaar). Heerlijk.
Ik heb een 4,57 zwembad voor 1 volwassene ;-D
Poezemens84 schreef:
25-06-2019 22:54
Wie van jullie parkeert er overigens net zoals ik bij IKEA op die familieplekken??? Ik vind mezelf met Poezeman echt wel een heus gezin, we hebben een paar poezekinderen :-)

Ik! Ik vind die parkeerplekken namelijk te belachelijk voor woorden. Dikke onzin als je het mij vraagt.

Daarnaast ben ik samen met man ook een familie.
Redbulletje, ik mis je in het topic over de vrouw die niet van haar kind houdt ;)
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:10
Ik! Ik vind die parkeerplekken namelijk te belachelijk voor woorden. Dikke onzin als je het mij vraagt.

Daarnaast ben ik samen met man ook een familie.
Precies!! Ik wil ook een naambordje naast de voordeur met Familie 'Poezemens' :-)

En daarbij.... die parkeerplekken zijn superrelaxed!! Enorm groot, je hoeft niet bang te zijn dat iemand zijn deur tegen jouw autodeur gooit... top!!

En lekker dicht bij de ingang:-)
redbulletje schreef:
25-06-2019 22:57
Ik heb een 4,57 zwembad voor 1 volwassene ;-D
Niceeeee, jaloers! :proud:
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:10
Ik! Ik vind die parkeerplekken namelijk te belachelijk voor woorden. Dikke onzin als je het mij vraagt.

Daarnaast ben ik samen met man ook een familie.
Ik ben single, geen familie, maar ik parkeer er ook wel als er anders geen plek is hoor. Ik vind het ook grote onzin dat families blijkbaar recht hebben op grotere parkeerplaatsen.
Kissie30 schreef:
25-06-2019 23:32
Ik ben single, geen familie, maar ik parkeer er ook wel als er anders geen plek is hoor. Ik vind het ook grote onzin dat families blijkbaar recht hebben op grotere parkeerplaatsen.

En uiteindelijk zijn we toch allemaal deel van de Ikea familie?!


Dus ook jij hebt recht op die plek.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:39
En uiteindelijk zijn we toch allemaal deel van de Ikea familie?!


Dus ook jij hebt recht op die plek.
Zeker!

En officieel is het ook nog eens een zelfverzonnen bord, dus lekker parkeren :-)
Poezemens84 schreef:
25-06-2019 23:46
Zeker!

En officieel is het ook nog eens een zelfverzonnen bord, dus lekker parkeren :-)

Daarom! Geef die parkeerplekken dan aan invaliden of mensen (ouderen) die slecht ter been zijn. Een doorsnee gezin kan echt wel een stukje lopen.
Kissie30 schreef:
25-06-2019 23:31
Niceeeee, jaloers! :proud:
En ik ben net nog gaan skinny dippen om ff af te koelen, net of ik in de tropen op vakantie ben. Heb mezelf vandaag bij Intratuin getrakteerd op hele toffe solar fakkels en die staan er nu omheen sfeer te geven.
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:50
Daarom! Geef die parkeerplekken dan aan invaliden of mensen (ouderen) die slecht ter been zijn. Een doorsnee gezin kan echt wel een stukje lopen.
Precies! Een gezin zijn mensen van 30-40 en kinderen kunnen prima een eindje lopen. Senioren en invaliden horen op die plekken.
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:11
Redbulletje, ik mis je in het topic over de vrouw die niet van haar kind houdt ;)
Haha, ik vond het er te dik bovenop liggen. Vandaag op Bokt schreef iemand er ook over en die vroeg zich af of het soms van de viva redactie afkomstig was. En toen schreef ik dat dat mij niets zou verbazen. ;-D
redbulletje schreef:
25-06-2019 23:53
En ik ben net nog gaan skinny dippen om ff af te koelen, net of ik in de tropen op vakantie ben. Heb mezelf vandaag bij Intratuin getrakteerd op hele toffe solar fakkels en die staan er nu omheen sfeer te geven.
Je eigen paradijs, heerlijk!
redbulletje schreef:
25-06-2019 23:56
Haha, ik vond het er te dik bovenop liggen. Vandaag op Bokt schreef iemand er ook over en die vroeg zich af of het soms van de viva redactie afkomstig was. En toen schreef ik dat dat mij niets zou verbazen. ;-D

Haha dat waren ook mijn gedachten! Ik kan het me trouwens wel voorstellen dat je niets of zelfs afkeer voor je eigen kind kan voelen.
Vixxen schreef:
26-06-2019 00:06
Haha dat waren ook mijn gedachten! Ik kan het me trouwens wel voorstellen dat je niets of zelfs afkeer voor je eigen kind kan voelen.
Ja ik ook, vooral als het echt zo'n vervelend kind is. Overigens kan ik me ook goed voorstellen wel van mijn eigen kind te zullen houden, ondanks dat ik geen kinderen wil en bewust niet voor dat leven kies.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
25-06-2019 23:46
Zeker!

En officieel is het ook nog eens een zelfverzonnen bord, dus lekker parkeren :-)
Ik wou net zeggen, ze kunnen je niks maken als je daar parkeert, want het is niet eens een officieel verkeersbord.

En welkom Poezemens, wij zijn ongeveer even oud. Soms ben ik het gezeur ook wel eens beu, vooral omdat je dan doodgegooid wordt met de cliché opmerkingen zoals 'mijn tante/buurvrouw/schoonmaakster wilde eerst ook niet, maar toen ze 36 was wilde ze ineens wel, dus jij veranderd ook nog wel van mening' en natuurlijk 'maar je bent zo leuk met kinderen'.
Laten wij elkaar steunen en dan zijn ook wij er over een paarr jaar vanaf.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Kissie30 schreef:
25-06-2019 23:32
Ik ben single, geen familie, maar ik parkeer er ook wel als er anders geen plek is hoor. Ik vind het ook grote onzin dat families blijkbaar recht hebben op grotere parkeerplaatsen.
Ik vind dat ze juist moeten ontmoedigen om met het gezin (of uberhaupt meer dan 2 mensen) naar Ikea te gaan. Wat een drukte daar toch altijd.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
25-06-2019 23:39
En uiteindelijk zijn we toch allemaal deel van de Ikea familie?!

Dus ook jij hebt recht op die plek.
:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
26-06-2019 13:20
Ik vind dat ze juist moeten ontmoedigen om met het gezin (of uberhaupt meer dan 2 mensen) naar Ikea te gaan. Wat een drukte daar toch altijd.
Gewoon even timen. Wij gaan, als ik het überhaupt al overweeg, altijd op zaterdagavond rond 19:00, dan is er bij ‘onze’ Ikea geen kip te bekennen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
26-06-2019 16:39
Gewoon even timen. Wij gaan, als ik het überhaupt al overweeg, altijd op zaterdagavond rond 19:00, dan is er bij ‘onze’ Ikea geen kip te bekennen.
Overdag in schoolweken is ook goed te doen. Zaterdagmiddag is een hel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven