Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Poezemens84 schreef:
26-06-2019 17:30
Overdag in schoolweken is ook goed te doen. Zaterdagmiddag is een hel!
Mwa, wij waren daar vorige week, op een normale donderdag, eind van de ochtend, en het was stervensdruk. Met een hoop krijsende kleine kinderen :@
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
26-06-2019 00:06
Haha dat waren ook mijn gedachten! Ik kan het me trouwens wel voorstellen dat je niets of zelfs afkeer voor je eigen kind kan voelen.
Ja dat geloof ik ook. Aan sommige kinderen vind ik gewoon écht niks leuks of liefs. Denk niet dat het veel verschil maakt als ik daar moeder van zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
26-06-2019 17:30
Overdag in schoolweken is ook goed te doen. Zaterdagmiddag is een hel!
Ja, maar dan moet ik werken :P
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
26-06-2019 16:39
Gewoon even timen. Wij gaan, als ik het überhaupt al overweeg, altijd op zaterdagavond rond 19:00, dan is er bij ‘onze’ Ikea geen kip te bekennen.
I know. Door onregelmatig werk kan ik gelukkig altijd de drukte omzeilen. Ik bedoel het gewoon meer uit principe :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat mij niet vaak gevraagd wordt of ik kinderen wil. Misschien komt het omdat ik geen partner heb?
hondenmens schreef:
26-06-2019 19:04
Ik moet zeggen dat mij niet vaak gevraagd wordt of ik kinderen wil. Misschien komt het omdat ik geen partner heb?

Denk dat dat veel scheelt. Aan mij, met partner werd het niet vaak gevraagd, maar ik merk dat vooral nieuwe mensen, die je past leert kennen vrij nieuwsgierig zijn. Meestal omzeil ik, ik vind het nog altijd inpertinente vragen waar een ander niets mee nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
26-06-2019 21:01
Denk dat dat veel scheelt. Aan mij, met partner werd het niet vaak gevraagd, maar ik merk dat vooral nieuwe mensen, die je past leert kennen vrij nieuwsgierig zijn. Meestal omzeil ik, ik vind het nog altijd inpertinente vragen waar een ander niets mee nodig heeft.
Ik werk als een soort uitzendkracht. Kortom, 3x per week ongeveer die vraag. Maar mijn: "Nee" is best duidelijk.... ;-)
hondenmens schreef:
26-06-2019 19:04
Ik moet zeggen dat mij niet vaak gevraagd wordt of ik kinderen wil. Misschien komt het omdat ik geen partner heb?
Ik heb een partner, maar ik krijg de vraag ook niet heel vaak. En als het gevraagd wordt is het vaak oprecht interesse en wordt er niet vervelend doorgevraagd ofzo.
Het is niet zozeer dat ik de vraag krijg, eerder dat men de aanname doet dat ik ze wil. En dat ontkracht ik dan van harte. Met vaak verbaasde reacties tot gevolg.
Ik krijg nu redelijk vaak de 'waarom niet' vraag. Ik werk op een project met extreem veel kinderloze vrouwen van mijn leeftijd en ouder. Lukte niet, wilde niet en het kwam er niet van is redelijk evenredig verdeeld. Zo'n vraag levert een heel ander gesprek op wanneer iemand die zelf ook geen kinderen heeft 'm stelt. Erg leuke openhartige gesprekken gehad al, de afgelopen periode.
kindrebel schreef:
27-06-2019 08:37
Ik krijg nu redelijk vaak de 'waarom niet' vraag. Ik werk op een project met extreem veel kinderloze vrouwen van mijn leeftijd en ouder. Lukte niet, wilde niet en het kwam er niet van is redelijk evenredig verdeeld. Zo'n vraag levert een heel ander gesprek op wanneer iemand die zelf ook geen kinderen heeft 'm stelt. Erg leuke openhartige gesprekken gehad al, de afgelopen periode.
Ja, dat is een feest van herkenning hè?! Ik vind het best wel jammer dat ik in mijn directe omgeving heel weinig bewuste kinderlozen heb. Het is soms gewoon fijn om met gelijkgestemden te kletsen in een wereld waarin mensen met kinderen de overhand hebben.

Een van mijn beste vriendinnen was tot ver in haar 30er jaren bewust kinderloos, tot ze ongepland zwanger werd en toch moeder werd. De overloper :P
hondenmens schreef:
26-06-2019 19:04
Ik moet zeggen dat mij niet vaak gevraagd wordt of ik kinderen wil. Misschien komt het omdat ik geen partner heb?
Geen idee waarom maar bij mij nemen mensen altijd aan dat ik en al kleine kinderen heb en getrouwd ben. Ik krijg geregeld op werk de vraag: en hoe is het met je kids?
Uhm welke kids? Oh, ik nam aan dat je die had. En je man, hoe is het daarmee?
Welke man?

Blijkbaar straal ik een moeke-getrouwde vrouw uit ofzo. Mensen zijn echt stomverbaasd als ze horen dat ik geen partner heb en bewust kindvrij ben.
Het word mij dus wel heel vaak gevraagd. Ik ga trouwens straks naar de Ikea. Ben benieuwd of het druk is. :proud:
kindrebel schreef:
27-06-2019 08:37
Ik krijg nu redelijk vaak de 'waarom niet' vraag. Ik werk op een project met extreem veel kinderloze vrouwen van mijn leeftijd en ouder. Lukte niet, wilde niet en het kwam er niet van is redelijk evenredig verdeeld. Zo'n vraag levert een heel ander gesprek op wanneer iemand die zelf ook geen kinderen heeft 'm stelt. Erg leuke openhartige gesprekken gehad al, de afgelopen periode.
De wedervraag 'waarom jij wel?' werkt voor mij vaak prima. Mensen die de 'waarom niet'-vraag stellen vanuit een oordeel, zien dan in dat hun vraag ongepast is. Mensen die het vanuit oprechte interesse vragen, geven meestal ook openhartig antwoord op de 'waarom wel'-vraag. Dat leidt dan tot leuke gesprekken.
Ik heb bijna geen bewust kinderlozen in mijn omgeving. Ik heb wel twee tantes die geen kinderen hebben, maar we hebben eigenlijk geen band dus ik weet niet of dat bewust is. We spreken elkaar nog niet eens jaarlijks.
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
27-06-2019 11:04
De wedervraag 'waarom jij wel?' werkt voor mij vaak prima. Mensen die de 'waarom niet'-vraag stellen vanuit een oordeel, zien dan in dat hun vraag ongepast is. Mensen die het vanuit oprechte interesse vragen, geven meestal ook openhartig antwoord op de 'waarom wel'-vraag. Dat leidt dan tot leuke gesprekken.
Ik heb bijna geen bewust kinderlozen in mijn omgeving. Ik heb wel twee tantes die geen kinderen hebben, maar we hebben eigenlijk geen band dus ik weet niet of dat bewust is. We spreken elkaar nog niet eens jaarlijks.
Helemaal waar! Ik heb het weleens gevraagd en dan komt er vaak een ehhh....

En op al het geklaag met kinderen is mijn reactie meestal: "en je krijgt er zoveel voor terug..." of: "keuzes.... tja"
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
26-06-2019 19:04
Ik moet zeggen dat mij niet vaak gevraagd wordt of ik kinderen wil. Misschien komt het omdat ik geen partner heb?
Geen partner sluit het hebben/willen van een kind niet uit. Ik heb de vraag nog wel eens gehad toen ik vrijgezel was. Geen idee waarom, want als ik iets zei van: ik heb nog geen eens een partner, dan werd er vaak gezegd; dat hoeft tegenwoordig niet meer. :nut:
Madrid87 schreef:
27-06-2019 10:10
Geen idee waarom maar bij mij nemen mensen altijd aan dat ik en al kleine kinderen heb en getrouwd ben. Ik krijg geregeld op werk de vraag: en hoe is het met je kids?
Uhm welke kids? Oh, ik nam aan dat je die had. En je man, hoe is het daarmee?
Welke man?

Blijkbaar straal ik een moeke-getrouwde vrouw uit ofzo. Mensen zijn echt stomverbaasd als ze horen dat ik geen partner heb en bewust kindvrij ben.
Het word mij dus wel heel vaak gevraagd. Ik ga trouwens straks naar de Ikea. Ben benieuwd of het druk is. :proud:

Ik zou gaan voor, dat je zo leuk bent, dan men niet kan voorstellen dat je niet al bezet bent of zo.
kindrebel schreef:
27-06-2019 08:37
Ik krijg nu redelijk vaak de 'waarom niet' vraag. Ik werk op een project met extreem veel kinderloze vrouwen van mijn leeftijd en ouder. Lukte niet, wilde niet en het kwam er niet van is redelijk evenredig verdeeld. Zo'n vraag levert een heel ander gesprek op wanneer iemand die zelf ook geen kinderen heeft 'm stelt. Erg leuke openhartige gesprekken gehad al, de afgelopen periode.
Hier een nieuwe collega die ook kindvrij is. Kwam toevallig ter sprake. Echt super leuk, want ze staat er hetzelfde in, alleen is 20 jaar ouder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja dat kan ook Diana. Ik ben op werk ook enorm open, vrolijk en sociaal. Terwijl ik in het echte leven dus geen vrienden heb en enorme moeite met sociale relaties. Veel meegemaakt, veel gekwetst door naasten en ASS.
Ik kan mijn sociale masker heel goed opzetten op werk maar thuis ben ik best wel eenzaam. Dat masker zien mensen dus en die kunnen zich dan inderdaad niet voorstellen dat ik niemand om me heen heb.
Als ik soms uitleg dat ik geen vrienden heb zijn ze ook echt heel verbaasd. Lijkt soms net alsof ik 2 personen ben in een lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
27-06-2019 13:33
Ja dat kan ook Diana. Ik ben op werk ook enorm open, vrolijk en sociaal. Terwijl ik in het echte leven dus geen vrienden heb en enorme moeite met sociale relaties. Veel meegemaakt, veel gekwetst door naasten en ASS.
Ik kan mijn sociale masker heel goed opzetten op werk maar thuis ben ik best wel eenzaam. Dat masker zien mensen dus en die kunnen zich dan inderdaad niet voorstellen dat ik niemand om me heen heb.
Als ik soms uitleg dat ik geen vrienden heb zijn ze ook echt heel verbaasd. Lijkt soms net alsof ik 2 personen ben in een lichaam.
Ik snap wel dat je op je werk wel 'sociaal' kunt zijn, maar dit privé lastiger is. Werkrelaties zijn natuurlijk ook heel anders dan privérelaties. Die laatste kosten meer moeite, want je werkrelaties kom je toch zoveel dagen in de week tegen, dus het is makkelijker om contact te houden en vaak toch wat oppervlakkiger.

Maar troost je, er zijn genoeg mensen die ook weinig/geen 'echte' vrienden hebben. Relaties/contacten tegenwoordig lijken sowieso veel oppervlakkiger. Maar het blijft klote. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, alleen mijn (beste) vriendinnen wonen erg ver weg. En het is lastig om nieuwe mensen te ontmoeten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Madrid en Dianaf :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
27-06-2019 15:53
Madrid en Dianaf :hug:
Gelukkig heb ik jullie hier op het forum, toch? :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
27-06-2019 15:55
Gelukkig heb ik jullie hier op het forum, toch? :-D
Absoluut!
Kwebbeltje91 schreef:
27-06-2019 15:53
Madrid en Dianaf :hug:

Ook van mij :hug:


Ik heb wel een aantal vrienden, maar merk bij mezelf dat ik wat irritaties of teleurstelling voel bij sommigen. Daardoor voel ik me soms ook ineens eenzaam.
Vixxen schreef:
27-06-2019 16:56
Ook van mij :hug:


Ik heb wel een aantal vrienden, maar merk bij mezelf dat ik wat irritaties of teleurstelling voel bij sommigen. Daardoor voel ik me soms ook ineens eenzaam.
Dit is heel herkenbaar! Ik verwacht vaak meer van mijn vriendschappen dan dat ik daadwerkelijk krijg. Ik heb geen familie, ben single, dus dat maakt vriendschappen ook wel belangrijker. En dan kan een teleurstelling in een vriendschap extra hard binnenkomen.
Vixxen schreef:
27-06-2019 16:56
Ook van mij :hug:


Ik heb wel een aantal vrienden, maar merk bij mezelf dat ik wat irritaties of teleurstelling voel bij sommigen. Daardoor voel ik me soms ook ineens eenzaam.
Oh herkenbaar. Heb ik ook vaak. Ik probeer wel dingen te ondernemen om nieuwe vriendschappen op te bouwen maar dat is ook lastig.
Het zijn mensen met problemen ( soms wat drama) en het begint me steeds meer te irriteren merk ik.
Nou heb ik zelf ook een behoorlijke labiele periode gehad, maar het gaat nu al een aantal jaren goed. Daar wringt het misschien.

Niet dat ik me beter voel oid. Dat is het niet.
Vixxen schreef:
27-06-2019 21:09
Het zijn mensen met problemen ( soms wat drama) en het begint me steeds meer te irriteren merk ik.
Nou heb ik zelf ook een behoorlijke labiele periode gehad, maar het gaat nu al een aantal jaren goed. Daar wringt het misschien.

Niet dat ik me beter voel oid. Dat is het niet.
Echt precies dit.
Ik heb zelf een lichte beperking en op de 1 of andere manier trek ik (vaak) mensen aan die problemen hebben. Met alle respect maar ik heb liever mensen om me heen die dat niet hebben. Ik trek me vaak problemen van anderen aan, waardoor ik min of meer meegezogen word in hun problematiek. Dat wil ik niet, juist omdat ik de laatste jaren enorm ben gegroeid qua zelfvertrouwen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven