Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
dianaf schreef:
08-07-2019 14:01
Ehm... volgens mij is het best toegestaan om over dit soort dingen te filosoferen.

Ik weet heus wel dat zo'n check nooit zal gebeuren, net zo goed als ouders nooit verplicht een cursus opvoeden hoeven te doen. (Alleen als je een kind wilt adopteren, dan zijn er wel ineens allerlei voorwaarden waar je aan moet doen.) Net zo goed dat men mensen nooit zal verbieden om kinderen te krijgen, niet als er al meerdere weg zijn gehaald bij de ouders of als het een risico is voor de moeder. Het krijgen van kinderen wordt nu eenmaal gezien als een basisrecht.

En ja, als kindvrije vind ik dat vreemd. En ik zie niet in waarom ik over dat soort onderwerpen niet zou mogen filosoferen/klagen/verbazen in dit topic.
+1
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
08-07-2019 14:50
Mijn vriend heeft zijn siblings gewaarschuwd dat als ze hun kinderen bij ons willen parkeren, dat we ze dan die woorden gaan leren :cheers:
Ik zou sowieso voor de onbekende versie van correcte woorden gaan. Dus niet dat iemand lastig is, maar iemand is obstinaat.
Of voor de buitenlandse versie ergens van. Of fantasiewoorden! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik filosofeer er ook wel eens over, Dianaf. Zeker nu het in mijn directe omgeving actueel is. Als mijn broer en zijn vrouw nou eens verstandig genoeg waren geweest om niet aan kinderen te beginnen... dat zou zoveel ellende gescheeld hebben.
Zijn kinderen zijn nu slachtoffer van haar stoornis, zijn verslaving en het disfunctionele huwelijk dat zij hadden.

:(

Maar inderdaad, dat was allemaal nog niet bekend of duidelijk zichtbaar, toen zij zich besloten voort te planten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Zucht, in het vliegtuig met (Engelse) pubers, onderschat het niet. Ze zijn zo mogelijk nog irritanter dan baby’s. Want zij kunnen er wel wat aan doen dat ze irritant gaan. Niet ‘mental’ gaan omdat hun goedkope plastic slipper stuk gaat.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
08-07-2019 21:34
Zucht, in het vliegtuig met (Engelse) pubers, onderschat het niet. Ze zijn zo mogelijk nog irritanter dan baby’s. Want zij kunnen er wel wat aan doen dat ze irritant gaan. Niet ‘mental’ gaan omdat hun goedkope plastic slipper stuk gaat.
:HA:
God ja, het kan inderdaad nog erger.
Ik vond het niet erg om echt kind te zijn, maar die leeftijd tussen kind (16-17) en net niet echt volwassen (23-25)... pft... dan kon je je inderdaad zo druk maken om onnodige dingen.
Merk het nu ook bij jonge collega's, super gestrest want ze willen het perfect doen (zo was ik ook wel). Over 10 jaar staan ze er vast wel anders in. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
08-07-2019 21:34
Zucht, in het vliegtuig met (Engelse) pubers, onderschat het niet. Ze zijn zo mogelijk nog irritanter dan baby’s. Want zij kunnen er wel wat aan doen dat ze irritant gaan. Niet ‘mental’ gaan omdat hun goedkope plastic slipper stuk gaat.
Dat was tijdens mijn studententijd ook wel eens hilarisch. Omdat ik ‘opgeklommen’ ben was ik al in de 20 toen ik ging studeren. Dus een aantal dingen had ik al meegemaakt en van geleerd. Dan is het heel schattig om te zien hoe je huisgenootje van net 18 zich druk kan maken over die jongen die maar niks laat horen nadat ze na een avondje stappen het bed deelde.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
10-07-2019 19:17
Dat was tijdens mijn studententijd ook wel eens hilarisch. Omdat ik ‘opgeklommen’ ben was ik al in de 20 toen ik ging studeren. Dus een aantal dingen had ik al meegemaakt en van geleerd. Dan is het heel schattig om te zien hoe je huisgenootje van net 18 zich druk kan maken over die jongen die maar niks laat horen nadat ze na een avondje stappen het bed deelde.
Haha ik was dus die achttienjarige met oudere studiegenootjes. Maar ik was natuurlijk een modelstudente hè, dat spreekt voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Ik was bijna 2 jaar ouder dan mijn mede-hbo-ers omdat ik van het vwo afkwam. Dus ik stond al iets relaxter in het leven. Ik heb een jaartje langer over mijn hbo gedaan, dus ik was 24 toen ik klaar was en ging werken. Ik had een collega die gelijkertijd klaar was met de opleiding en ongeveer gelijkertijd begon. Ze had alles nominaal doorlopen en was net 21. Maar naast school/studie nooit gewerkt, hoefde thuis nooit iets te doen, zelden buiten de eigen omgeving geweest, had totaal geen levenservaring opgedaan. Gedroeg zich alsof ze 16 was, met alle drama erbij. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik kwam van de Havo en kwam met 16 op het Hbo in een klas met veel mensen die al Mbo hadden gedaan. Allemaal mensen met serieuze relaties en dergelijke. Ik had echt soms het gevoel alsof ik net uit het ei gekropen was.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
10-07-2019 21:41
Ik kwam van de Havo en kwam met 16 op het Hbo in een klas met veel mensen die al Mbo hadden gedaan. Allemaal mensen met serieuze relaties en dergelijke. Ik had echt soms het gevoel alsof ik net uit het ei gekropen was.
:rofl: Het tegenovergestelde dus.
Ik heb wel heel lang met werken gehad dat ik de jongste was tussen allemaal mensen met 20+ jaar ervaring. Vond ik niet echt chill.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
10-07-2019 20:04
Haha ik was dus die achttienjarige met oudere studiegenootjes. Maar ik was natuurlijk een modelstudente hè, dat spreekt voor zich.
Ik hielt me gelukkig wel in hoor. Dus niet dat ik als ‘wijze’ 20+’er die 18 jarige even ging vertellen hoe het zat. Uiteraard wilde ik dan best helpen met het leegzuigen van een paar flessen wijn als bleek dat ze niks meer van hem ging horen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
11-07-2019 07:56
Ik hielt me gelukkig wel in hoor. Dus niet dat ik als ‘wijze’ 20+’er die 18 jarige even ging vertellen hoe het zat. Uiteraard wilde ik dan best helpen met het leegzuigen van een paar flessen wijn als bleek dat ze niks meer van hem ging horen.
Sociaal, voorkwam je mooi dat ze of zich in een coma dronk of teveel calorieën binnenkreeg. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
08-07-2019 21:34
Zucht, in het vliegtuig met (Engelse) pubers, onderschat het niet. Ze zijn zo mogelijk nog irritanter dan baby’s. Want zij kunnen er wel wat aan doen dat ze irritant gaan. Niet ‘mental’ gaan omdat hun goedkope plastic slipper stuk gaat.
Jeetje, het kon gewoon nog erger.
Op de terugweg twee kleine kinderen waarvan de baby bij het opstijgen en dalen ging janken. Had ik op gerekend en dus was het iets minder irritant.
Maar er zat ook een hele groep vriendinnen die twee weken van papa en mama hadden gekregen. De hele tijd met hun telefoon selfies maken van hun brakke hoofden, nog maar eens een laag mascara op hun ogen smeren (het waren al bijna stokjes) en ze gingen volgende week toch echt wel gezonder eten want van die twee weken zuipen en vreten waren ze toch wel minimaal 10 kilo aangekomen. Uiteraard allemaal op standje 10 qua volume.
Toen bij aankomst op het vliegveld bleek dat het regende gingen ze nog lekker zitten gillen ook, want hun zorgvuldig aangebrachte make-up masker uit zou lopen en hun leuke outfits zouden nat worden.

Stewardessen hebben er wel regelmatig wat van gezegd, maar dat had dan ook maar 10 minuten effect waarna het hele circus weer opnieuw begon .

Echt.... doe mij maar een jankende baby.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ieuw, wat een tutjes, zo oppervlakkig!

Ik geef gerust mijn mening over kinderen, ouders en opvoeding. Ik ben zelf toch kind geweest, en ik weet nog heel goed hoe dat was. Soms krijg ik de indruk van ouders dat zij dat vergeten zijn. Omdat ze soms hun kinderen zo onderschatten (dat kan hij nog niet, daar is hij nog te jong voor), of ze verschuilen zich daar gewoon achter omdat ze te lui zijn.
iones schreef:
14-07-2019 11:24
Ieuw, wat een tutjes, zo oppervlakkig!

Ik geef gerust mijn mening over kinderen, ouders en opvoeding. Ik ben zelf toch kind geweest, en ik weet nog heel goed hoe dat was. Soms krijg ik de indruk van ouders dat zij dat vergeten zijn. Omdat ze soms hun kinderen zo onderschatten (dat kan hij nog niet, daar is hij nog te jong voor), of ze verschuilen zich daar gewoon achter omdat ze te lui zijn.


Bepaalde dingen veranderen wel. Als kind had ik geen mobiel of internet. Dus ik zou niet weten wanneer een kind nu een mobiel krijgt en of het wel verstandig is dat ze naar influencers kijken (zou daar als ouder zelf niet zo happig op zijn).
Maar ik herinner me mijn kindertijd nog wel en krijg inderdaad ook het idee dat (veel) ouders dat zijn vergeten. Of dat het plaats maakt door de ervaringen van je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen, dat klopt. Wij hadden pas internet toen ik op de middelbare school zat, maar wij hadden al we heel vroeg een computer en we hadden wel gewoon een tv (ook al werd er nog niet de hele dag iets uitgezonden). Ook hadden we een spelcomputer met een spelletje als Pong en al vrij snel een gameboy.

Maar ook toen mochten we niet de hele dag tv-kijken of computeren. Voor een eigen kind zou ik dat ook liever niet willen, want een scherm maakt apathisch. Nou ja, ik merk dat bij mijzelf.

Aan de andere kant, mijn moeder was huisvrouw. Dus ze had minder last van tijdsdruk. Ik ging vanaf mijn 6e alleen (met een vriendinnetje) met de fiets naar school. Dus ze hoefde zich niet druk te maken over aankleden/ontbijten/op tijd weg/zelf ook klaar zijn enz. Dat maakte dingen wel makkelijker. Want vaak hoor ik mensen zeggen dat kind even een filmpje kijkt zodat ze zelf kunnen douchen.

Maar ik weet het allemaal nog wel, dus ook al zijn de tijden anders, ik heb nog steeds het referentiekader van hoe het vroeger bij mijn thuis ging. Volgens sommigen heb ik gewoon een heel goed geheugen voor dit soort dingen. Mijn zus weet heel veel details niet meer van vroeger, maar dat was al zo vóór ze kinderen kreeg. Aan de andere kant, ik ben in het dagelijks leven erg verstrooid. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-07-2019 11:31
Hoe kun je zonder dat je kinderen hebt nou weten wat je precies nodig hebt om een goed stabiel gezin te vormen? Die open deuren van geld en gezondheid die kunnen we allemaal onderhand wel intrappen.
dat kun je niet. die grens is niet zwart wit.

maar laten we eens beginnen met hardop mogen zeggen dat het toch bijzonder is dat als je alle toeslagen, subsidies en bijstandregelingen hebt die er zijn, daarnaast het nét voor elkaar krijgt om alle ballen in de lucht te houden wat betreft huishuiden en het leiden van je eigen leven het misschien gewoon geen goed idee is om aan iets te beginnen dat nóg meer geld kost én veel tijd/organisatie vraagt.

of zoals bij oude kennissen van ons. van buiten zag het er prachtig uit. beiden een baan, koophuis, 2 auto's voor de deur. leuk, jong stel.
ondertussen hadden ze voorlopige teruggaaf nodig om rond te komen en ging hij op zaterdag beunen zodat ze een keer uit konden.
en zij krijgen 3 kinderen waarbij zij na de eerste 1,5 dag minder gaat werken.

ik heb dan 1 vraag: hoe dan?

en dan heb ik het nog niet eens over extremen.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
broadway schreef:
18-07-2019 11:45
dat kun je niet. die grens is niet zwart wit.

maar laten we eens beginnen met hardop mogen zeggen dat het toch bijzonder is dat als je alle toeslagen, subsidies en bijstandregelingen hebt die er zijn, daarnaast het nét voor elkaar krijgt om alle ballen in de lucht te houden wat betreft huishuiden en het leiden van je eigen leven het misschien gewoon geen goed idee is om aan iets te beginnen dat nóg meer geld kost én veel tijd/organisatie vraagt.

of zoals bij oude kennissen van ons. van buiten zag het er prachtig uit. beiden een baan, koophuis, 2 auto's voor de deur. leuk, jong stel.
ondertussen hadden ze voorlopige teruggaaf nodig om rond te komen en ging hij op zaterdag beunen zodat ze een keer uit konden.
en zij krijgen 3 kinderen waarbij zij na de eerste 1,5 dag minder gaat werken.

ik heb dan 1 vraag: hoe dan?

en dan heb ik het nog niet eens over extremen.
Daarom is het leuk om over te kletsen! ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-07-2019 11:53
Daarom is het leuk om over te kletsen! ;-D
precies!
En doooooor!
Heerlijk al die topics over ouders die na 1 dag al gek worden van hun hangende en telefoonverslaafde kinderen in de vakantie.
Als tegenhanger ga ik zo een dutje op de bank doen.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
20-07-2019 15:14
Heerlijk al die topics over ouders die na 1 dag al gek worden van hun hangende en telefoonverslaafde kinderen in de vakantie.
Als tegenhanger ga ik zo een dutje op de bank doen.
Zalig :-)
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
20-07-2019 15:14
Heerlijk al die topics over ouders die na 1 dag al gek worden van hun hangende en telefoonverslaafde kinderen in de vakantie.
Als tegenhanger ga ik zo een dutje op de bank doen.
Ik wil eigenlijk een topic voor mezelf openen. 'Hoe overleef ik de zomervakantie als docent'.
Al denk ik dat sommige dan aanbieden dat ik dan wel op hun kinderen kan passen, maar dat wil ik dan weer niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik vind het zo bijzonder dat kinderen zich blijkbaar niet zelfstandig kunnen vermaken. Kan me uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat mijn moeder (die had ook 6 weken zomervakantie) mij steeds aan het entertainen was.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
20-07-2019 20:53
Ik vind het zo bijzonder dat kinderen zich blijkbaar niet zelfstandig kunnen vermaken. Kan me uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat mijn moeder (die had ook 6 weken zomervakantie) mij steeds aan het entertainen was.
Heel herkenbaar. Maar ja, tegenwoordig moeten de prinsesjes en prinsen vermaakt worden met een aandachtsboog van 1 minuut.
lilguinea schreef:
20-07-2019 20:53
Ik vind het zo bijzonder dat kinderen zich blijkbaar niet zelfstandig kunnen vermaken. Kan me uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat mijn moeder (die had ook 6 weken zomervakantie) mij steeds aan het entertainen was.
Natuurlijk gingen we op vakantie en daarnaast ging m'n moeder ook wel 'ns een dagje met mij iets doen, maar het overgrote deel hield ik mezelf bezig. Of dat nu buiten was of binnen. En daar kwamen nog geen schermpjes aan te pas, want er was nog geen dag-tv behalve woensdagmiddag en in 't weekend volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven