Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier voldoende kindvrije randstedelingen in mijn omgeving (waaronder ook gay koppel). Sowieso een bonte mix aan mensen hier :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier heerlijke relaxte feestdagen gehad met een beetje familie/vrienden en nog een paar dagen relaxen in de natuur met vriend. Lekker even eruit, weg van de stad.

Jullie nog plannen voor 2020? Wij hoorden met kerst nog dat een stel totaal onverwacht toch voor een last-chance baby is gegaan (ze is de 40 al gepasseerd) Ik ben erg blij voor ze omdat ze erg gelukkig lijken met hun keuze maar vind het voor mezelf en de vriendschap best jammer. Een van de stellen die net als wij houden van gezellige avondjes met elkaar koken, wijn erbij, praten over reizen,carrieres, actualiteiten, investeringen enz. Nou ja,nog een half jaar dan weer verder zien!

De eerste reis voor 2020 is hier alweer geboekt, latijns amerika it is! In april 4 weken rondreizen. Ook een vriendinnenweekend voor dit voorjaar geboekt en ben met nieuwe sportles begonnen. Erg leuke groep gevonden om samen mee te trainen zonder dat er bemoeienis is (ken je dat? Ik was ooit bij een sportclubje waar ze je dan meteen keto en shakes en weet ik wat willen aansmeren en iedereen elkaar zit op te hitsen, niet mijn ding).
Mijn bloeddruk gaat plaatsvervangend omhoog als ik dit lees. Wat een mafklappers zijn de meeste ouders/opa's&oma's tegenwoordig toch. Ken er ook een aantal.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2020 23:11
Reden: op verzoek quote verwijderd
82.01% gewijzigd
Roosh schreef:
14-01-2020 00:03
Mijn bloeddruk gaat plaatsvervangend omhoog als ik dit lees. Wat een mafklappers zijn de meeste ouders/opa's&oma's tegenwoordig toch. Ken er ook een aantal.
Ik las het nu pas in de quote. Ten eerste had ik het kind nooit toegelaten. Ze regelen maar oppas. Ten tweede had ik in t geval van Tomago het kind aan dr nekvel van de kast geplukt en samen met haar ouders buiten gezet. Met zulke asociale mensen zou ik niet meer om willen gaan.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 07:32
0.20% gewijzigd
redbulletje schreef:
13-01-2020 23:25
Jawel, het zuidwesten
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
14-01-2020 00:03
Mijn bloeddruk gaat plaatsvervangend omhoog als ik dit lees. Wat een mafklappers zijn de meeste ouders/opa's&oma's tegenwoordig toch. Ken er ook een aantal.

In de 1e regel van haar bericht staat ‘niet quoten aub’ dus misschien even verwijderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-01-2020 07:31
Ik las het nu pas in de quote. Ten eerste had ik het kind nooit toegelaten. Ze regelen maar oppas. Ten tweede had ik in t geval van Tomago het kind aan dr nekvel van de kast geplukt en samen met haar ouders buiten gezet. Met zulke asociale mensen zou ik niet meer om willen gaan.
De kracht van jou is dat je je minder aantrekt van mensen. Daar heb je voordeel bij. Want natuurlijk krijg je kritiek als je de onopgevoede koter van directe of indirecte familie niet in huis laat. Maar jij kan dat langs je heen laten gaan. Niet iedereen kan dat.

Maar dit zou mij denk ik geen tweede keer overkomen. Het kind zou bij mij in het vervolg niet meer welkom zijn. De servieskast bijna om laten vallen, dat is echt niet normaal!
Ik ben in mijn eigen huis toch eerder de baas dan de ouders van eventueel meegesleepte kinderen. Dus ik pluk gerust kinderen uit kasten en als gedrag me tegenstaat zeg ik er wat van. Als de desbetreffende ouders dat een probleem vinden, gaan ze maar lekker naar huis met hun addergebroed.
Was ik maar zo zelfverzekerd als sommigen van jullie. Had het net aangekaart bij een familielid en er werd heel bits op gereageerd. Sociale kring is al bedroevend, dus ja ...
Alle reacties Link kopieren
dan reageer bits terug! Je staat VOL in je recht hoor!
JOUW huis, JOUW regels!
iones schreef:
14-01-2020 12:02
De kracht van jou is dat je je minder aantrekt van mensen. Daar heb je voordeel bij. Want natuurlijk krijg je kritiek als je de onopgevoede koter van directe of indirecte familie niet in huis laat. Maar jij kan dat langs je heen laten gaan. Niet iedereen kan dat.

Maar dit zou mij denk ik geen tweede keer overkomen. Het kind zou bij mij in het vervolg niet meer welkom zijn. De servieskast bijna om laten vallen, dat is echt niet normaal!
Klopt, ik ben soms over-assertief en jaag daarmee ook wel 'ns mensen tegen me in 't harnas. Maar ik voel me dan beter zonder die mensen in mijn leven dan met en de hele tijd mezelf ergeren en in moeten houden. Tis kiezen of delen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt groot gelijk hoor. Ik doe het ook meer naarmate ik ouder word. Je wordt dan toch mondiger, weet beter als je in je recht staat.
Klopt iones. Vergeleken met 10 jaar geleden ben ik nu echt veel mondiger geworden.
Toch zou ik bij hele lieve vrienden/familieleden met kinderen de kwetsbare zaken in een doosje pakken en wegzetten. Zodat ze een beetje hun gang kunnen gaan zonder dat ze echt schade aan kunnen richten. En wat speelgoed kopen zodat ze kunnen kleuren ofzo? (afwasbare viltstift!)

Ze gaan natuurlijk niet met snotvingers aan mijn toastjes zitten, daar zou ik doekjes voor bij de hand houden van die toetenvegers.

Wel heel erg jammer dat de ouders geen rekening houden met het feit dat niet iedereen gewend is aan slopende kinderen en niet ook even ingrijpen als de boel uit de hand loopt. Jeetje een kind wat de kast in klimt dat is gevaarlijk!
Het gekke is: ik ben over het algemeen heel mondig (ik heb er zelfs mijn werk van gemaakt, in zekere zin). Maar wat kinderen betreft doe ik het altijd verkeerd! Daar staat iedereen zó anders in dan ik.
Bruintjedebeer schreef:
14-01-2020 22:34
Toch zou ik bij hele lieve vrienden/familieleden met kinderen de kwetsbare zaken in een doosje pakken en wegzetten. Zodat ze een beetje hun gang kunnen gaan zonder dat ze echt schade aan kunnen richten. En wat speelgoed kopen zodat ze kunnen kleuren ofzo? (afwasbare viltstift!)
Als familie en vrienden echt lief zijn dan laten ze hun koters gewoon thuis als ze weten dat iemand daar niet van houdt en/of haar huis er niet op is ingericht. En waarom zou je in godsnaam speelgoed kopen? Dat hebben ze zelf ongetwijfeld in grote hoeveelheden.

Ik weet nog dat toen ik op mezelf ging het nog gebruikelijk was dat mensen in huis wilden roken als ze bij iemand te gast waren. Bij mij gebeurde dat dus niet. Ik had een rookverbod, geen asbak en ik verwees ze naar buiten. Dat heeft me toen ook vriendschappen gekost. Anno nu is het zelfs bij verstokte rokers niet meer dan normaal dat ze uit zichzelf naar buiten gaan als ze bij een niet-roker te gast zijn. Hopelijk gaan mensen met kinderen zich in de toekomst ook wat aangepaster gedragen.
Bruintjedebeer schreef:
14-01-2020 22:34
Toch zou ik bij hele lieve vrienden/familieleden met kinderen de kwetsbare zaken in een doosje pakken en wegzetten. Zodat ze een beetje hun gang kunnen gaan zonder dat ze echt schade aan kunnen richten. En wat speelgoed kopen zodat ze kunnen kleuren ofzo? (afwasbare viltstift!)

Ze gaan natuurlijk niet met snotvingers aan mijn toastjes zitten, daar zou ik doekjes voor bij de hand houden van die toetenvegers.

Wel heel erg jammer dat de ouders geen rekening houden met het feit dat niet iedereen gewend is aan slopende kinderen en niet ook even ingrijpen als de boel uit de hand loopt. Jeetje een kind wat de kast in klimt dat is gevaarlijk!
Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen! Mijn huis is totaal niet kind-proof. Ouders hadden speelgoed bij zich maar dat was natuurlijk totaal oninteressant. Viltstiften mag ze thuis ook niet mee spelen, het hele huis bleek een kleurboek.

Volgende keer krijgt ze wel een eigen schaaltje met wat chipjes. Maar ik snap ook niet waarom de ouders dat niet tegen me zeggen, zoiets bedenk ik gewoon niet ter plekke. En ik dacht dat een 2-jarige snel vol zat, maar deze at twee punten taart, een halve zak chips en zeker een kwart leverworst. Thuis wordt er uitsluitend gezond gegeten, bij een feestje mogen alle remmen los en is het pakken wat ze pakken kan.
Alle reacties Link kopieren
Jonge kinderen zijn bodemloze putten tijdens verjaardagen, dat is blijkbaar een skill die jonge kinderen hebben. Die skill verliezen ze dan wel wel als het om gezonde maaltijden gaat.

Ik ga het heel druk krijgen dit jaar, ga weer studeren, nog een evenementen in het buitenland en uiteraard hebben ze op mijn werk vast wel wat leuks bedacht waar ze me mee bezig kunnen houden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
En nu maar hopen dat die koters op de terugweg de auto volgespugd hebben, Tamago :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Bruintjedebeer schreef:
14-01-2020 22:34
Toch zou ik bij hele lieve vrienden/familieleden met kinderen de kwetsbare zaken in een doosje pakken en wegzetten. Zodat ze een beetje hun gang kunnen gaan zonder dat ze echt schade aan kunnen richten. En wat speelgoed kopen zodat ze kunnen kleuren ofzo? (afwasbare viltstift!)

Ze gaan natuurlijk niet met snotvingers aan mijn toastjes zitten, daar zou ik doekjes voor bij de hand houden van die toetenvegers.

Wel heel erg jammer dat de ouders geen rekening houden met het feit dat niet iedereen gewend is aan slopende kinderen en niet ook even ingrijpen als de boel uit de hand loopt. Jeetje een kind wat de kast in klimt dat is gevaarlijk!
Ik toch gewoon voor een totaal verbod om ook maar ergens aan te komen, mijn huis, mijn regels. Ik had vrienden (had inderdaad) en hun dochtertje begon echt heel hard te gillen als ze d'r zin niet kreeg, door merg en been ging dat, naar de derde keer heb ik er overheen geschreeuwd dat het genoeg was geweest. Kind werd stil en ouders waren pissig, daarna nooit meer gezien, wat een opluchting. Als mensen niet van plan zijn om hun kind op te voeden zegt dat ook iets over hun, blij dat ik daar vanaf was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus en zwager hebben twee kinderen maar ik vind het dus echt bizar hoe die met ze omgaan. Zoontje is inmiddels 2,5 maar als we dus bij mn schoonouders zijn zitten zij dus de hele tijd met dat kind in de voorkamer en wij achterin op de bank met z'n allen.
Dat kind krijgt dus 24/7 aandacht, er wordt áltijd met 'm gespeeld. Als hij in de voorkamer voor de tv gezet wordt, gaat papa er naast zitten. Of ze zijn met m aan het voetballen in het halletje.
Mijn hemel.... :@@: Het is echt compleet idioot vind ik want als we dus iets hebben daar...kerst, pasen, een verjaardag...dan spreek je hun dus ook gewoon niet omdat ze alsmaar dat kind aan het entertainen zijn. Dat is toch niet normaal??

Van de week in het vliegtuig ook weer een mooi staaltje "ik voed mijn kind niet op"
Zwaar kakkerige Yuppen-kerel met zijn zoontje van een jaar of vijf schat ik.
Kerel praatte alsmaar op een toon tegen dat kind alsof het zijn coole buddy was, ipv zijn kind. Op gegeven moment ging kind op mobieltje keihard een filmpje kijken van zijn kleine broertje (of iets dergelijks, t was iig een schreeuwend kind in een huiskamer). Een keer, twee keer...vijf keer. Elke keer dat schelle geluid van zo'n home video door het hele vliegtuig heen.
Die kerel zei er eerst niks van en bij de vierde keer vróeg hij (ja, vroeg! ) "Daantje, mag het geluid wat zachter?"
Mag??? Hoezo mag?? "Daan, zet dat geluid uit! " Dat had ie moeten zeggen
Kind luisterde natuurlijk niet.
Afpakken die handel en het geluid uitzetten..maar nee, meneer vroeg weer heel beleefd aan zijn vijfjarige kind of het geluid alsjeblieft uit mocht. o_o
Bizar toch...... het kind op een voetstuk
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
11-01-2020 22:28
Het is gewoon rustig hier, dus het topic popt niet zo snel op!
Hoe bevalt het jaar je tot nu toe Familiemens?

Tijdens mijn vakantie heb ik het boek gelezen; Echte vrouwen krijgen een kind: De stille revolutie van de niet-moeder. Dat werd hier aangehaald.
Ik vond het geen topper, maar ook niet slecht. Het ging vooral over vrouwen die door omstandigheden geen moeder geworden zijn en er niet echt voor gekozen hebben. Nu denk ik wel dat er voor die vrouwen minder begrip is dan voor vrouwen die gewoon niet willen. Dat ze dan nog al eens horen; dat ze het blijkbaar niet genoeg wilden of zo. Dus op dat gebied is het wel goed dat er aandacht voor is. Maar zelf kon ik er vrij weinig mee.

heyy dat had ik ook!
Ik had het gekocht nav topic hier en verwachtte dus een mooi boek over vrouwen die bewust geen kinderne wilden
Maar zelfs de schrijfster van het boek was eerder "per ongeluk" geen moeder geworden, dan dat ze bewust gekozen had om geen moeder te worden vond ik. Jammer wel. Ik vond wel dat er veel goede dingen in het boek staan...over hoe we als vrouwen geprogrammeerd worden door de maatschappij om kinderen te moeten willen en zo. En er stonden ookecht wel stukken in waarvan ik dacht: JAAAAA precies!
Maar ik had eerlijk gezegd wel een iets andere insteek verwacht.

Desalniettemin zou ik zo'n boek eigenlijk soort van verplichte kost voor alle meiden van een jaar of 18 willen.
Dat ze zich ook eens heel bewust worden van het feit dat je ook mag kiezen voor een leven zonder kids..... Dat het geen moeten is, ook al doet de hele wereld jou geloven van wel.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
15-01-2020 15:17
heyy dat had ik ook!
Ik had het gekocht nav topic hier en verwachtte dus een mooi boek over vrouwen die bewust geen kinderne wilden
Maar zelfs de schrijfster van het boek was eerder "per ongeluk" geen moeder geworden, dan dat ze bewust gekozen had om geen moeder te worden vond ik. Jammer wel. Ik vond wel dat er veel goede dingen in het boek staan...over hoe we als vrouwen geprogrammeerd worden door de maatschappij om kinderen te moeten willen en zo. En er stonden ookecht wel stukken in waarvan ik dacht: JAAAAA precies!
Maar ik had eerlijk gezegd wel een iets andere insteek verwacht.

Desalniettemin zou ik zo'n boek eigenlijk soort van verplichte kost voor alle meiden van een jaar of 18 willen.
Dat ze zich ook eens heel bewust worden van het feit dat je ook mag kiezen voor een leven zonder kids..... Dat het geen moeten is, ook al doet de hele wereld jou geloven van wel.
Het boek 'Gelukkig zonder kinderen' van Lisette Schuitemaker gaat wel voor een groot deel over die bewuste keuze.
redbulletje schreef:
14-01-2020 21:58
Klopt, ik ben soms over-assertief en jaag daarmee ook wel 'ns mensen tegen me in 't harnas. Maar ik voel me dan beter zonder die mensen in mijn leven dan met en de hele tijd mezelf ergeren en in moeten houden. Tis kiezen of delen.
Ik zou willen dat ik dat kon.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het is even geleden maar ik wil ook graag weer mee schrijven :)
Ga eerst nog even alles bij lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven