Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
26-05-2020 16:41
Vind het idee van die extended family's wel interessant. Wanneer we minder op het kleine gezinnetje zouden richten, maar veel meer op grotere verbanden dan zouden misschien singles en kindvrijen niet als zo'n aparte groep worden gezien. Dan lopen er verbanden over en weer tussen iedereen die dat maar wil en niet die rigide kadertjes van de kerngezinnetjes. Lijkt me voor ouders ook fijn, dat je wereldje niet beperkt wordt tot je gezin, dat je nog eens met iemand anders op vakantie mag en je niet zo aan je kinderen vastgeklonken zit.

Helemaal eens! Zo zonde dat het tegenwoordig alléén maar om het 'eigen' gezin draait. Ik zie dat ook wel als een gevolg van de individualisering. Die overigens ook heel veel hele fijne dingen heeft meegebracht, zoals de vrijheid om je eigen keuzes te maken. Maar dit vind ik wel een nadeel. Ik mis soms de banden met het grotere geheel, dat er meer verbanden lopen.

@Skadi: wat ontzettend balen, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
moeten we met 3000 berichten trouwens niet een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
Hier net wat leuke kadeautjes laten aanrukken voor aanstaande weekend! het "niet vader en moederdag" :cheer: (kindvrijen willen ook een speciale dag)

Ontbijtje op bed met veeeeeel lekkere dingen, in de middag stukje fietsen en dan ergens zitten met een goed boek en lekkernijen en dan in de avond laten we wat eten van een toprestaurant aanrukken (zelf ophalen) om van te genieten.

komende dagen even een stukje proza op een leuk kaartje :heart:

@katkaatje: inderdaad nieuw topic! deel 26 :kwijl:
Ik zocht een plaatje voor het volgende topic. Afbeelding blijkt bij een artikel te horen https://www.vice.com/nl/article/wj74z9/ ... deren-wilt (nog niet gelezen)


Had me nooit gerealiseerd (of vergeten/verdrongen) dat kerngezin een thuisblijfmoeder inhield.
Afbeelding ander plaatje, ander artikel https://www.viva-svv.be/artikels/zij-wi ... n-kinderen

Wie wil het nieuwe topic openen? :idee:
Ik vind het eerste plaatje het mooist, maar de 2e het toepasselijkst. De eerste gaat nl over kinderen, en die willen we nu juist niet. De tweede gaat daar op zich ook over, maar die is erg duidelijk; We willen ze niet!

Open jij het nieuwe topic?
RickDalton schreef:
26-05-2020 17:57
Hier net wat leuke kadeautjes laten aanrukken voor aanstaande weekend! het "niet vader en moederdag" :cheer: (kindvrijen willen ook een speciale dag)

Ontbijtje op bed met veeeeeel lekkere dingen, in de middag stukje fietsen en dan ergens zitten met een goed boek en lekkernijen en dan in de avond laten we wat eten van een toprestaurant aanrukken (zelf ophalen) om van te genieten.

komende dagen even een stukje proza op een leuk kaartje :heart:

@katkaatje: inderdaad nieuw topic! deel 26 :kwijl:
Helemaal mee eens. We willen een speciale dag! De vraag is even: wie moet ons verwennen? Of verwennen we onszelf?
Ik heb liever geen plaatje in de OP, want die komt op elke pagina terug.
Doe maar in de tweede post.

Als kindvrije kun je jezelf verwennen met me-time die je naar eigen believen in kunt richten. Je hoeft geen voorbeeld te geven wat eten/drinken/schermtijd betreft. Het is iets waar je elke dag profijt van hebt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Watervrouw333 post_id=31436173 time=1590514692 user_id=325127]
Ik zocht een plaatje voor het volgende topic.
kinderen/bewust-kindvrij-sinds-2010-dee ... ges/462977
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
26-05-2020 20:16
Helemaal mee eens. We willen een speciale dag! De vraag is even: wie moet ons verwennen? Of verwennen we onszelf?
We verwennen onszelf! door bewust even stil te staan bij 'het leven wat helemaal aan ons voorbij is gegaan' hahahahaha! :pukey:

-naar bed wanneer we willen
-lekker eten in de stad wanneer we even geen zin hebben om te koken (alleen ja nu ff niet dan)
-minder werken
-vaker vakantie
-geen gezeik met de kids op school

en over het feit dat er mensen in onze omgeving zijn die licht spijt hebben van de kids.. maarja. itt tot een verkeerd huis of een auto kan je die niet verkopen :bye:

:rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven