Schoolreis

12-05-2019 00:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind wordt door school vriendelijk doch dringend verzocht niet mee te gaan op schoolreis. Zij kan, wanneer ze niet goed in haar vel zit, snel geïrriteerd/boos raken. Voor de meivakantie dit al aangekaart op school, maar er was geen probleem. Nu, een kleine week voor de schoolreis, waar ze enorm naar uitkeek, krijgen we dit bericht. Ze is er kapot van, heeft uren gehuild. Snapt niet waarom. Geeft aan nooit meer terug te gaan naar die rotschool. Dit ook gedeeld op school, waarop ze dan een halve dag mee kan. Waar vriendjes en vriendinnetjes nog lekker verder plezier hebben, of waar die al een leuk programma gehad hebben, moet zij halverwege inhaken/afhaken. Dit snapt ze helemaal niet, want hoe kan ik nou leuk doen als ze het mij eigenlijk niet gunnen. Ik snap haar helemaal, sta niet achter het besluit van school, maar weet niet wat ik nog kan doen. Psychisch sloopt dit haar, vooral omdat ze na een heftige periode zichzelf afgelopen weken weer bij elkaar aan het rapen is om weer met plezier naar school te gaan. Alle goodwill is weg. Ze lijkt vertrapt te zijn van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om zelf mee te gaan als extra begeleider? Zodat je haar kan helpen als ze inderdaad boos wordt en iets nodig heeft om daar uit te raken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter? Hoe kan het dat je dochter dit weet zonder dat jij als ouder dit eerst met de school heb kunnen bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is ze? Hebben we het nu over een kind op de lagere school?
Dan zelf meegaan als begeleider, kan je haar even apart nemen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe oud is ze en waarom heb je haar dit verteld?
Ik denk dat het dus niet mee valt qua gedrag. Er was/is dus wel een probleem.

Voordat een school dit soort dingen vraagt is er echt wel wat aan de hand (geweest), verder op uit de OP blijkt dat ook. Hoe vervelend dit ook is. Het is aan jou hoe jij daar mee omgaat naar kind toe. Dat gaat echt verschil maken.

Gok dat je daar nog best wat verbetering kan aanbrengen? Heb jij hulp bij de problemen van je dochter en kan je daar eens vragen hoe je hier het beste mee om kan gaan?



En volgens mij heb ik dit pas ook nog hier ergens gelezen toch?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:51
43.23% gewijzigd
Dit lijkt me niet de juiste school voor jouw kind. Om wat voor reden ook, je sluit geen kind buiten.
Hoelang zou die schoolreis zijn?
En uren lang huilen en drama maken? Hoe oud is kind?
Doe wat anders leuks die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd welke groep je dochter zit. Wij laten in de meeste gevallen dan de ouder meegaan. Als ze haar willen buitensluiten van de schoolreis dan ziet de school denk ik een te grote risicofactor.... Je schrijft dat ze snel geïrriteerd/ boos kan worden, wat doet ze dan? Loopt ze weg/ gaat ze slaan? Kun jij niet mee? Of de middag erbij?

Ik vind school wel laat met deze boodschap. Vervelend voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal met een hoop missende context.

Hoe oud is ze idd? Heb je het zelf op school besproken en wat kwam hieruit? Welke oplossingen hebben jullie doorgenomen? Waarom komt de school met dit advies; wat is er allemaal gebeurd? En waarom weet dochter dit?
Lillybit schreef:
12-05-2019 11:47
Dit lijkt me niet de juiste school voor jouw kind. Om wat voor reden ook, je sluit geen kind buiten.
Nou. Met ons fijne passend onderwijs kan het zomaar voorkomen dat bepaalde kinderen inderdaad niet op de juiste school zitten.

En toch door ernstige gedragsproblemen helaas wel worden buiten gesloten omdat het anders voor de rest van de klas echt niet te doen is.
Hier is vorig jaar een jongetje ook niet mee geweest.


Die had ook woedeuitbarstingen die zo heftig zijn dat schoolreisje echt verpest zou worden. Slaan ( ook leerkrachten) schelden, smijten met dingen en hysterich gekrijs als hij zijn zin niet kreeg.

Ouders wilden niets, geen echte hulp in ieder geval.
En erkende wel dat er wel eens wat was maar niet hoe heftig het eigenlijk was. Lag allemaal aan andere kinderen en school. Niet aan hen of het kind.

Dan kan je als school soms alleen zorgen dat de andere kinderen zo veilig mogelijk zijn en gaat dat belang voor.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:55
39.37% gewijzigd
Waarom heb je dit voor de meivakantie aangekaart? Daarmee heb jezelf eigenlijk al aangegeven dat ze misschien te aanwezig zou zijn met haar "problemen".
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-05-2019 11:47
Dit lijkt me niet de juiste school voor jouw kind. Om wat voor reden ook, je sluit geen kind buiten.
Ik doe altijd alles om kinderen bij de groep te houden. Op het moment dat ze een gevaar vormen voor de omgeving of continue aan het weglopen zijn en je hebt nog 28 kinderen..... tja vertel het me maar.

Er is geen juf die zomaar een kind thuis laat met schoolreis. Ik vind dit wat kort door de bocht.
Lucifer2018 schreef:
12-05-2019 11:50
Nou. Met ons fijne passend onderwijs kan het zomaar voorkomen dat bepaalde kinderen inderdaad niet op de juiste school zitten.

En toch door ernstige gedragsproblemen helaas wel worden buiten gesloten omdat het anders voor de rest van de klas echt niet te doen is.
Hier is vorig jaar een jongetje ook niet mee geweest.


Die had ook woedeuitbarstingen die zo heftig zijn dat schoolreisje echt verpest zou worden. Slaan ( ook leerkrachten) schelden, smijten met dingen en hysterich gekrijs als hij zijn zin niet kreeg. Ouders wilden niets en erkende wel dat er wel eens wat was maar niet hoe heftig het eigenlijk is.
Dan kan je als school soms alleen zorgen dat de andere kinderen zo veilig mogelijk zijn en gaat dat belang voor.

Hier een soortgelijk geval, meerdere diagnoses, ouders willen per se dat het kind op een reguliere school blijft, kind ligt niet lekker in de groep. Toch gaat ze altijd mee op schoolreisjes en kamp , hoe lastig het ook vaak is.
Ik heb wel eens een kind met hevige gedragsproblemen in mijn groepje gehad op een schooluitje. Ze hadden hem expres in een rustig groepje met rustige begeleider gezet, en zijn vader was mee als back-up. Bij de eerste stop had ik al een schop tegen mijn schenen te pakken, en is vader vervolgens zelf maar met zijn zoon op pad gegaan.
Oftewel, er is altijd wel een oplossing te vinden om een kind toch mee te laten gaan. Desnoods accepteer je die halve dag die school aanbiedt en sluit je het zelf op een leuke manier af (evt op dezelfde locatie).
Star² schreef:
12-05-2019 11:56
Hier een soortgelijk geval, meerdere diagnoses, ouders willen per se dat het kind op een reguliere school blijft, kind ligt niet lekker in de groep. Toch gaat ze altijd mee op schoolreisjes en kamp , hoe lastig het ook vaak is.
Hier is er geschorst door het aanvallen leerlingen en van een leerkracht. Dus dat zat er niet in. En terecht.

Dit jaar mag hij mee, school heeft echt alles op alles gezet voor deze jongen. Ook hulp in school gehaald.
Maar ouders blijven afzijdig en maken met hun ontkenning en gedrag naar school toe het erger eigenlijk.

Ik krijg ook van TO's OP een beetje jeuk qua dat. Vraag me ook af hoe zij praat over school en dit soort problemen in bijzijn van kind.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 12:04
Reden: DT en volgens mij is nog niet goed. ;-)
6.50% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
12-05-2019 12:01
Hier is er geschorst door het aanvallen leerlingen en van een leerkracht. Dus dat zat er niet in. En terecht.

Dit jaar mag hij mee, school heeft echt alles op alles gezet voor deze jongen. Ook hulp in school gehaald. Maar ouders blijven afzijdig en maken met hun ontkenning en gedrag naar school toe het erger eigenlijk.

Ik krijg ook van TO's OP een beetje jeuk qua dat. Vraag me ook af hoe zij praat over school en dit soort problemen in bijzijn van kind.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat een directie echt niet zomaar besluit om een kind niet mee te nemen op een uitje. Met je dochter erbij kan de veiligheid van haar en de andere kinderen hoogstwaarschijnlijk niet gewaarborgd worden. Heb je professionele hulp wat betreft je dochter? Zit ze op passend onderwijs? Jammer dat jij de wijzende vinger richting de school steekt, dit vind ik niet pedagogisch en zielig voor je dochter. Zoek hulp.
Saartjepoes schreef:
12-05-2019 11:53
Ik doe altijd alles om kinderen bij de groep te houden. Op het moment dat ze een gevaar vormen voor de omgeving of continue aan het weglopen zijn en je hebt nog 28 kinderen..... tja vertel het me maar.

Er is geen juf die zomaar een kind thuis laat met schoolreis. Ik vind dit wat kort door de bocht.
Als het gedrag zover gaat dat ze een gevaar voor anderen en/Of voor zichzelf is, zodanig dat ze niet mee kan op schoolreis dan is er toch veel meer aan de hand dan "een lastig kind".
Dan is de school niet geschikt voor het kind, of het kind niet geschikt voor de school.
We missen natuurlijk veel van het verhaal van TO.
Alle reacties Link kopieren
Het zal idd wel niet voor niets zijn. Beter ga je aan de slag met dat kind. Wij hebben ook z’on jongetje in de klas en die heeft ook hulp hiervoor.
Lillybit schreef:
12-05-2019 12:39
Als het gedrag zover gaat dat ze een gevaar voor anderen en/Of voor zichzelf is, zodanig dat ze niet mee kan op schoolreis dan is er toch veel meer aan de hand dan "een lastig kind".
Dan is de school niet geschikt voor het kind, of het kind niet geschikt voor de school.
We missen natuurlijk veel van het verhaal van TO.
Maar door huidige regels mbt passend onderwijs moeten scholen en de betreffende kinderen het er maar mee doen.

Er is namelijk amper nog spciaal onderwijs beschikbaar en daar gaat een heel traject aan vooraf. Dus zelfs als TO een ouder is die wel hulp heeft geregeld en accepteert, kan het zo zijn dat er geen andere school beschikbaar is en dit soort dingen helaas voorkomen.
Heel vreemde eerste post can TO.
Volgens mij mag een school een kind niet eens verbieden om mee te gaan op schoolreisje.
Alle reacties Link kopieren
TO ga je nog reageren?
ik geef mn bek ook maar een douw
watdachtjehiervan schreef:
12-05-2019 12:53
Heel vreemde eerste post can TO.
Volgens mij mag een school een kind niet eens verbieden om mee te gaan op schoolreisje.
Jawel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-05-2019 11:50
Nou. Met ons fijne passend onderwijs kan het zomaar voorkomen dat bepaalde kinderen inderdaad niet op de juiste school zitten.

En toch door ernstige gedragsproblemen helaas wel worden buiten gesloten omdat het anders voor de rest van de klas echt niet te doen is.
Hier is vorig jaar een jongetje ook niet mee geweest.


Die had ook woedeuitbarstingen die zo heftig zijn dat schoolreisje echt verpest zou worden. Slaan ( ook leerkrachten) schelden, smijten met dingen en hysterich gekrijs als hij zijn zin niet kreeg.

Ouders wilden niets, geen echte hulp in ieder geval.
En erkende wel dat er wel eens wat was maar niet hoe heftig het eigenlijk was. Lag allemaal aan andere kinderen en school. Niet aan hen of het kind.

Dan kan je als school soms alleen zorgen dat de andere kinderen zo veilig mogelijk zijn en gaat dat belang voor.
Ik wilde gaan reageren, maar jij zegt alles wat ik ook wilde schrijven.
Dus dit!
Alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven