Keuze trampoline

13-05-2019 15:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg mijn dochter een trampoline te geven voor haar vijfde verjaardag. Ben op zoek naar tips, want er is zoveel aanbod. Qua afmeting is een diameter van 3 meter in onze tuin denk ik wel de max. Qua merk vraag ik me af of ik voor de kwaliteit en veiligheid moet gaan voor een merk als Berg, of dat goedkoper ook voldoet. Voorkeur gaat uit naar niet ingraven, wel een veiligheidsnet.
Wie heeft ervaring met trampoline in de tuin?
Ga voor veiligheid en koop een goedgekeurde.
Er gebeuren veel ongelukken met deze dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen 'm nu juist ingraven, zo lelijk zo'n hoge unit in je tuin.
En vraag je af of de buren het op prijs stellen als er steeds een springend kind over de schutting kijkt (ik weet niet of dit bij jou zo is, maar hier hoor ik vaak ergernissen over)
Alle reacties Link kopieren
promesso schreef:
13-05-2019 15:58
Wij willen 'm nu juist ingraven, zo lelijk zo'n hoge unit in je tuin.
Dat is ook weer waar. Maar zo'n net is sowieso al hoog, en ik zie het mezelf niet doen, dat ingraven. Hij komt op een plek enigszins uit het zicht.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
13-05-2019 16:01
Dat is ook weer waar. Maar zo'n net is sowieso al hoog, en ik zie het mezelf niet doen, dat ingraven. Hij komt op een plek enigszins uit het zicht.
Maar op poten toch wel 1,5 meter hoger. Uit het zicht is fijn ja, dat was toen bij ons niet mogelijk.

Ondanks dat die lelijk is heeft die z'n geld wel opgeleverd, kinderen vinden het in alle leeftijden leuk is mijn ervaring.
Maline schreef:
13-05-2019 16:01
Dat is ook weer waar. Maar zo'n net is sowieso al hoog, en ik zie het mezelf niet doen, dat ingraven. Hij komt op een plek enigszins uit het zicht.
Als je m ingraaft heb je niet per sé een net nodig.
Ik heb een ingegraven trampoline- is inderdaad veel werk maar de kinderen hebben er zo veel plezier van!
Nu gaan we verhuizen en de trampoline gaat sowieso mee, en wordt weer opnieuw ingegraven.
Alle reacties Link kopieren
Welk formaat hebben jullie? En welk merk?
maledive schreef:
13-05-2019 16:14
Als je m ingraaft heb je niet per sé een net nodig.
Ik heb een ingegraven trampoline- is inderdaad veel werk maar de kinderen hebben er zo veel plezier van!
Nu gaan we verhuizen en de trampoline gaat sowieso mee, en wordt weer opnieuw ingegraven.
Als je kinderen echt acrobatische toeren gaan uithalen: salto's, flikflak, kaboom's, cody's en weet ik veel wat er nog meer is (ik loop standaard achter op dit genied), dan vind ik een net wel een fijner idee. Ze komen hier zelden in het net en voor een 5-jarige is het nog niet nodig, maar zodra ze een jaar of 10 zijn gaan ze echt heel hoog springen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een goed merk gaan, ipv 1 van een speelgoedwinkel. Je bent wel wat meer kwijt bij aanschaf, maar je hebt er zoveel langer plezier van.
Wij hebben het ook gedaan en geen moment spijt van gehad.
Die van ons is uit mijn hoofd ook 3 meter. Zou voor zo groot mogelijk gaan. Met 5 jaar nog niet echt nodig, maar als ze wat ouder worden is dat wel nodig.
Hier is de jongste 13 maar die springt er bijna nog dagelijks op.
Wij hebben hem niet ingegraven, staat hier niet in het zicht, maar als ik de trampoline in het zicht zou hebben, zou ik hem wel ingegraven willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een trampoline van Berg, ingegraven. 3 meter.

Ervaring: aangeschaft toen zoon 4 was, zoon gaat richting 9e verjaardag en ding is nog tip top. De eerste twee jaar met veiligheidsnet, daarna zonder (net werd meer een veiligheidsobstakel omdat nogal wat speelgenootjes het super vonden om met volle vaart in het net te knallen en dan af en toe tegen een staander aanvlogen. En ondanks de foam doet dat zeer).

Ik heb destijds eentje van Berg aangeschaft omdat de buurvrouw ruime ervaring met trampolines had en deze adviseerde. Een onderdeel nabestellen een aantal jaar later is geen enkel probleem i.t.t. de speelgoedwinkelexemplaren. Zoon stuitert er bijna iedere dag op dus hier heeft het ding zijn waarde goed bewezen. Mijn zus heeft dezelfde trampoline na een jaar weer op MP gezet want nichtje vond er niet veel aan. Dus ik zou eens kijken op MP, genoeg kinderen die het amper gebruiken en ouders die zo’n oogzweer dan uit de tuin willen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
3,60 meter en dan een Berg. Kinderen hebben er hier jaren plezier van gehad, met 16 jaar zaten ze er nog op.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wij hebben een Exit inground van 3.6 of 4 meter. Expres een inground ivm veiligheid, niemand kan aan de spiralen komen of er af vallen.
Bij ons oude huis de Thys Toys trampoline van 305 cm, nu dezelfde afmeting van Salta.
Over beide trampolines heel tevreden, de rand van de Berg bij de buren was eerder ‘op’ dan onze TT rand dus daarom gekozen bij ons nieuwe huis voor een trampoline in een vergelijkbare prijsklasse.
Inground van Berg. Erg makkelijk in elkaar te zetten en in te graven. Ik heb het alleen gedaan, in 3 dagen tijd, elke dag 2 uurtjes aan gewerkt. Viel me echt alles mee. (Maat 330)
gizzmo-returns schreef:
13-05-2019 15:59
En vraag je af of de buren het op prijs stellen als er steeds een springend kind over de schutting kijkt (ik weet niet of dit bij jou zo is, maar hier hoor ik vaak ergernissen over)
Mijn buurkinderen doen dat, maar ik vind dat niet erg. Die kinderen moeten ook wat.
Ik had een afgeprijsde van de intertoys, die heeft het jaren prima gedaan. Niet ingegraven want dat vond ik zonde, hier kon hij een beetje uit het zicht staan gelukkig want het blijven lelijke dingen.
Wij hebben een ingegraven trampoline van Salta. Onze kinderen ongeacht de leeftijd en de buurkinderen hebben er veel plezier van. Ze moeten wel de schoenen uit als ze er op willen springen.
Ik lees even mee, want heb dezelfde vraag.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar ingegraven omdat ik dat er mooier uit vind zien. Maar hoeveel zand komt er uit dat gat van een trampoline met ongeveer 3 meter doorsnee en wat doe je dan met al dat zand?
maledive schreef:
13-05-2019 16:14
Als je m ingraaft heb je niet per sé een net nodig.
Ik heb een ingegraven trampoline- is inderdaad veel werk maar de kinderen hebben er zo veel plezier van!
Nu gaan we verhuizen en de trampoline gaat sowieso mee, en wordt weer opnieuw ingegraven.
Als je kinderen echt acrobatische toeren gaan uithalen: salto's, flikflak, kaboom's, cody's en weet ik veel wat er nog meer is (ik loop standaard achter op dit genied), dan vind ik een net wel een fijner idee. Ze komen hier zelden in het net en voor een 5-jarige is het nog niet nodig, maar zodra ze een jaar of 10 zijn gaan ze echt heel hoog springen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons nu ook aan het oriënteren op een trampoline.

Wel willen wij een rechthoek inground en dan zijn de keuzes al beperkter, daarnaast vind ik veiligheid en het lang meegaan van de rand belangrijk. Want iedere x een nieuwe kopen zie ik niet zitten.

Zitten nu te denken aan de de Etan premium gold inground 310 x 232 (5 jaar garantie op de rand..)

of de Berg ultima champion inground 330 x 220

(beide zo rond de 600 euro)

Maar we staan ook open voor andere suggesties
Maline schreef:
13-05-2019 16:15
Welk formaat hebben jullie? En welk merk?
Wij hebben 300cm van Berg.
Alecta schreef:
13-05-2019 18:48
Als je kinderen echt acrobatische toeren gaan uithalen: salto's, flikflak, kaboom's, cody's en weet ik veel wat er nog meer is (ik loop standaard achter op dit genied), dan vind ik een net wel een fijner idee. Ze komen hier zelden in het net en voor een 5-jarige is het nog niet nodig, maar zodra ze een jaar of 10 zijn gaan ze echt heel hoog springen.
Mijn oudste is idd 10 en haalt redelijk acrobatische toeren uit. Ik vind een net juist schijnveiligheid geven, vooral op die leeftijd.
Uiteraard heb ik beplanting staan (ipv stoeptegels) om de trampoline heen, maar het is niet de bedoeling dat ze daar expres gebruik van maken als valbreker. Hij leert dus zelf om zijn springen en eigen lijf onder controle te houden en niet te vertrouwen op een net. Het gaat wel eens een 'beetje fout', maar daar leert hij van en doet volgende keer wat voorzichtiger.

De jongste van 2 valt wat vaker in de planten. Maar die is zo licht dat tot nu toe alleen mijn planten daaronder te lijden hebben gehad.
maledive schreef:
14-05-2019 10:08
Mijn oudste is idd 10 en haalt redelijk acrobatische toeren uit. Ik vind een net juist schijnveiligheid geven, vooral op die leeftijd.
Uiteraard heb ik beplanting staan (ipv stoeptegels) om de trampoline heen, maar het is niet de bedoeling dat ze daar expres gebruik van maken als valbreker. Hij leert dus zelf om zijn springen en eigen lijf onder controle te houden en niet te vertrouwen op een net. Het gaat wel eens een 'beetje fout', maar daar leert hij van en doet volgende keer wat voorzichtiger.

De jongste van 2 valt wat vaker in de planten. Maar die is zo licht dat tot nu toe alleen mijn planten daaronder te lijden hebben gehad.
Net zie ik gewoon als een extra veiligheidsmaatregel, net als dat je een helm op zet als je gaat atb'en of skateboarden. Waarschijnlijk zul je het nooit nodig hebben, maar als het een keer nodig is, ben je blij dat je het hebt. Vertrouwen op een net is nooit goed en dat doet volgens mij ook niemand, want die staanders zijn nog aardig hard.
Hier geen merktrampoline, ik heb de mij destijds heel goedkoop op ebay gescoord (een tijdje de veilingen in de gaten houden destijds). Maten zijn vrijwel altijd standaard, dus bijbestellen is nooit een probleem. De trampoline staat hier nu meer dan 10 jaar (ik haal hem nooit naar binnen in de winter) en hij is nog prima.
Nieuwe rand koop ik elke 3-4 jaar en het net hebben we na 8 jaar een keer vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven