Gedoe in de speeltuin

15-05-2019 13:08 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij ons in de wijk is een hele grote speeltuin. Met mooi weer spelen daar heel veel kinderen.


In dezelfde wijk woont een gezin met 3 jongens die dus ook in deze speeltuin spelen maar het is dus altijd gedoe met deze jongens
slaan, schoppen, met stenen/glas/ takken gooien etc etc.

Alle kinderen en ouders lopen ee erg tegen aan en gaan nu dus ombeurten controleren of alles goed gaat. Maar dan nog is het constant spanning en heeft weinig nodig voordat het escaleert in ruzie etc

We hebben al tegen onze zoon gezegd om voor deze jongens weg te lopen of te negeren en door te spelen maar deze 3 gaan gewoon door en verpesten het buiten spelen.

Nadat zoon met striemen om zijn nek thuis kwam omdat 1 van de jongens een touw om zijn nek had gebonden ben ik naar moeder van de jongens gegaan en dit gemeld.
Na gesprek vroeg moeder of ik verder de situatie wilde laten rusten omdat er net een ots was uitgesproken. Wel gaf moeder aan dat de Ze tegen zonen zou zeggen dat ze niet meer met onze zoon mogen spelen. Heb moeder ook gevraagd om af en toe in de speeltuin te kijken maar dat kon ze volgens haar niet ivm lichamelijke en geestelijke klachten.


Maar goed nu 2 weken verder is er nog niks veranderd en is er nog steeds ruzie.

Wat kan ik nu het beste doen?
Alle reacties Link kopieren
je kinderen niet meer naar die speeltuin laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als er een Ots is dan is er dus een voogd. Ik weet eigenlijk niet of je die kunt bellen?
Alle reacties Link kopieren
Zo touwen om zijn nek gedaan? Knettergek gewoon! Persoonlijk zou ik mijn kinderen er niet meer zonder toezicht laten spelen en zou dit ook bij de een of andere instantie melden want dat kinderen dit doen is echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
pennenbak schreef:
15-05-2019 13:11
je kinderen niet meer naar die speeltuin laten gaan.
In de tuin spelen is geen optie gezien ons ini mini tuintje.

Los daarvan vind ik het jammer dat andere kinderen het spelplezier vergallen voor andere kinderen. En niet zomaar een keerje maar stelselmatig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van zoiets in de buurt. Paar jongens die in deze wijk wonen terroriseren de hele boel. Mijn zoon ging eerst graag buiten spelen maar nu helemaal niet meer nadat ze hem hadden geslagen en geschopt. Ik zou hem dus ook niet meer alleen naar de speeltuin laten gaan.
In dit geval zou ik toch de jongens zelf ook even aanspreken. Wie weet werkt het. Anders een melding doen, de familie zal ongetwijfeld bekend zijn bij de instanties. Speeltuinen zijn voor iedereen en overal is weleens ruzie, maar dit slaat nergens op als het zo gaat als jij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik dit kunnen melden bij veiligthuis? Zodat het wellicht bij voogd of dergelijke terecht komt?

Of eerste tegen moeder zeggen dat ze de jongens in de gaten moet houden en zodra er weer zoiets gebeurd ik het alsnog ga melden.
Alle reacties Link kopieren
Is daar nooit toezicht? Hier in de speeltuin moet je lid worden en is er altijd toezicht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ook melden bij wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-05-2019 13:17
Is daar nooit toezicht? Hier in de speeltuin moet je lid worden en is er altijd toezicht.
Nee staat geen hek omheen.
Alle reacties Link kopieren
Een touw om de nek???!!!! WAT!
Ik zou dat dus zéker wel melden en schijt hebben aan wat ze vraagt ivm de OTS!

En dan ook niet zelf haar jongens in toom houden omdat ze fysiek en mentaal daartoe niet in staat is? Mijn hemel wat een bende!

Je zoon is gewurgd! Hij kwam er nu goed voor weg, maar dit zijn allemaal geen spelletjes. Ik had dit zeker niet over mijn kant laten gaan. Die jongens zijn met recht levensgevaarlijk te noemen!
doreia* wijzigde dit bericht op 15-05-2019 13:20
17.46% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Striemen omdat een van die jongens een touw om je zoons nek had gedaan? Knap dat je zo rustig gebleven bent. Ik denk dat ik compleet tokkie was gegaan op die kinderen. Ik zou meldingen maken: wijkagent, Veilig Thuis en bij die moeder. Wat nou laten rusten? Hou je psychopaatjes in de dop bij je.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-05-2019 13:17
Is daar nooit toezicht? Hier in de speeltuin moet je lid worden en is er altijd toezicht.
Hier heb je gewone speeltuintjes waar iedereen zo inkan en je hebt 1 hele grote waar je 20 cent per keer voor moet betalen. Is verschillend dus.
Belachelijk! Jouw kinderen thuishouden omdat een stel idioten de buurt regeren?!! De politie bellen bij een volgend incident en omdat er al OTS is, krijgen ze het daardoor flink te verduren met Veilig Thuis. Wie niet horen wil moet voelen...
Je hebt moeder al eens aangesproken, maar blijkbaar lukt het haar niet om haar kinderen op te voeden.
Ik zou de kinderen direct aanspreken, melden dat dit gedrag niet getolereerd wordt en bij verdere klachten de politie wordt ingeschakeld. Hopelijk zijn de jongens nog niet zo ver heen dat ze daar niet meer van onder de indruk zijn. Als het gedrag wel doorzet zou ik naar de wijkagent stappen.
Deze kan in gesprek met kinderen en ouders en kan ook makkelijker contact leggen met de gezinsvoogd
Alle reacties Link kopieren
Deze jongens zijn idd gevaarlijk en ter bescherming van zoon en Zijn vrienden zit ik ook vaak in de speeltuin danwel andere ouders. Als er dan war gebeurd worden de jongens wel degelijk aangesproken maar daar hebben ze gewoon lak aan.

Maar eigenlijk kunnen deze jongens alleen onder toezicht spelen en vind dat niet helemaal mijn taak. Maar moeder blijft in gebreke.

Wijkagent is op de hoogte en komt met regelmaat in speeltuin polsen. Hij komt ook bij gezin thuis maar deze mensen/ kinderen hebben totaal geen respect voor hem; liegen gewoon glashard.

Denk idd dat ik een melding ga doen. Zouden jullie dit ook aangeven bij moeder?
frietmetmayo wijzigde dit bericht op 15-05-2019 13:24
21.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
15-05-2019 13:13
Zo touwen om zijn nek gedaan? Knettergek gewoon! Persoonlijk zou ik mijn kinderen er niet meer zonder toezicht laten spelen en zou dit ook bij de een of andere instantie melden want dat kinderen dit doen is echt niet normaal.
Nou dit inderdaad. Ik vind dit echt te ernstig om niet te melden, hoe vriendelijk dat ook gevraagd zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
15-05-2019 13:22
Deze jongens zijn idd gevaarlijk en ter bescherming van zoon en Zijn vrienden zit ik ook vaak in de speeltuin danwel andere ouders.

Maar eigenlijk kunnen deze jongens alleen onder toezicht spelen en vind dat niet helemaal mijn taak. Maar moeder blijft in gebreke.

Wijkagent is op de hoogte en komt met regelmaat in speeltuin polsen.

Denk idd dat ik een melding ga doen. Zouden jullie dit ook aangeven bij moeder?
Nee zeker niet.
Ze is al door Jan en Alleman gemeld en er is 0 verbetering. Doe die melding.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit melden bij veilig thuis en de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Spreek die gasten aan.
Damned if I don’t
Melden waar je kan en dat natuurlijk niet bespreken met moeder, tenzij je wilt dat ze haar zoons voortaan in jouw voortuin laat rauzen.
Frietmetmayo schreef:
15-05-2019 13:22
Deze jongens zijn idd gevaarlijk en ter bescherming van zoon en Zijn vrienden zit ik ook vaak in de speeltuin danwel andere ouders.

Maar eigenlijk kunnen deze jongens alleen onder toezicht spelen en vind dat niet helemaal mijn taak. Maar moeder blijft in gebreke.

Wijkagent is op de hoogte en komt met regelmaat in speeltuin polsen. Hij komt ook bij gezin thuis maar deze mensen/ kinderen hebben totaal geen respect voor hem; liegen gewoon glashard.

Denk idd dat ik een melding ga doen. Zouden jullie dit ook aangeven bij moeder?
Nee dat hoeft helemaal niet. Zij heeft het zo ver laten komen. Vanwaar aan jou de plicht om dit bij haar te melden?
Je kunt Veilig Thuis bellen, melden om welk gezin het gaat (adres is genoeg) en zij zullen ws zeggen dat je daar bovenop direct nog een melding bij de politie kan maken. Dit staat steviger, ook voor Veilig Thuis.
Ik heb iets soortgelijks een keer meegemaakt...
Misschien kun je met andere ouders ook afspreken dat jullie incidenten centraal gaan bijhouden?
Maak een groepsapp aan waarin je het meteen kunt melden als er iets gebeurd is, maak filmpjes als dat mogelijk is, dan heb je concreet materiaal om bij wijkagent of veilig thuis neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 13:18
Een touw om de nek???!!!! WAT!
Ik zou dat dus zéker wel melden en schijt hebben aan wat ze vraagt ivm de OTS!

En dan ook niet zelf haar jongens in toom houden omdat ze fysiek en mentaal daartoe niet in staat is? Mijn hemel wat een bende!

Je zoon is gewurgd! Hij kwam er nu goed voor weg, maar dit zijn allemaal geen spelletjes. Ik had dit zeker niet over mijn kant laten gaan. Die jongens zijn met recht levensgevaarlijk te noemen!
Dit!! Ik had dit 100% zeker gemeld. Een touw om zijn nek!!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven