Aan alle ouders van flesweigerende kinderen

16-05-2019 09:39 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb even een vraagje aan de ouders van flesweigerende kinderen.
In augustus ga ik van dinsdag t/m donderdag weg naar een bruiloft in
Frankrijk. Kindjes (heb ook een peuter van 3) zijn niet geheel welkom.
Is prima. Dan is mijn baby nu dan een dreumes van 14 maanden. Toch
denk ik dat hij dan nog niet helemaal van de borst af is. Zeker niet van
de avondvoeding en misschien een nachtvoeding. Hij kan uiteraard wel
uit een harde tuitfles wat melk van mij drinken o.i.d.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gedaan en hoe het dan
ging met de baby/dreumes zonder de borst in de buurt?

Groetjes,
meid1989 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 11:03
0.56% gewijzigd
Ik was niet gegaan. Als ze geen fles wil en ze is maar gedeeltelijk welkom zou ik of helemaal niet gegaan zijn of alleen de delen gaan waar ze wel welkom is.

Je kind heeft nu eenmaal voeding nodig.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 09:48
8.96% gewijzigd
Is je dreumes wel bij je in de buurt in Frankrijk of blijft hij thuis?
Alle reacties Link kopieren
Augustus duurt nog even, ik zou richting het bruidspaar een slag om de arm houden, of je komt.
Mijn flesweigeraar is nu bijna 15 (en nog steeds stronteigenwijs) jaar, maar die heeft toen ze bijna een jaar was, ineens de omslag gemaakt. Alsof ze ineens door had hoe het werkte.
Een kind van 14 maanden is voor zijn overleven niet afhankelijk van borstvoeding en kan prima uit een tuitbeker of lepeltjes melk krijgen. Grote kans dat hij dan ook gewoon een fles pakt trouwens, zeker als jij niet beschikbaar bent.

Of lekker pap erin lepelen.

Ik vind dat je je zorgen maakt om niets en ik zou meewegen of je zin hebt in die bruiloft en of dat voor jou voelt als iets wat je wel kan gebruiken, lekker weekend weg alleen. Zo ja, lekker doen. Zo nee, maak je keuze dan op basis van wat je echt voelt maar die borstvoeding zou ik daarin niet meewegen.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 09:50
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Al was hij nog echt heel klein was ik idd niet gegaan. Maar hij is dan 14 maanden en zal niet geheel meer steunen op mijn bv qua voeding. Ik maak me denk ik meer zorgen over de troost die hij af en toe nog nodig heb.

Me dreumes is helaas niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging ik ook weg met 14 maanden, ik was toen ook al 7 maanden zwanger van nummer3. Zoon heeft een avond gehuild, man is met hem in ons bed gaan liggen., en de rest van de dagen heeft zoon niet meer gehuild om een borst. Toen ik thuis kwam wilde hij alleen als troost aan de borst...
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:50
Al was hij nog echt heel klein was ik idd niet gegaan. Maar hij is dan 14 maanden en zal niet geheel meer steunen op mijn bv qua voeding. Ik maak me denk ik meer zorgen over de troost die hij af en toe nog nodig heb.

Me dreumes is helaas niet in de buurt.

Ga je alleen met dreumes of is er ook een partner/vader of ander familielid mee? Of laat je die dan thuis bij vader?

Want voor troost alleen zijn vader of opa en oma ect toch ook toereikend?

Ik snap alleen niet waarom je titel van je topic over flesweigeren gaat als dat eigenlijk niet zo het probleem is?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 09:54
15.86% gewijzigd
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:50
Al was hij nog echt heel klein was ik idd niet gegaan. Maar hij is dan 14 maanden en zal niet geheel meer steunen op mijn bv qua voeding. Ik maak me denk ik meer zorgen over de troost die hij af en toe nog nodig heb.

Me dreumes is helaas niet in de buurt.

o_o Want je kind is niet gewoon door zijn vader te troosten of een ander hechtingsfiguur? Hoe doen ze dat nu dan op de crèche? Dan zal hij toch ook wel eens verdrietig zijn?
Alle reacties Link kopieren
@ lilalinda, probeerde jij het toen de tijd gewoon af en toe even met de fles? Ik heb het al heeel lang niet meer geprobeerd. Ik denk als ik het niet probeer word ik ook niet teleurgesteld :')

@wittelamp ik maak me ook niet heel erg zorgen ofzo. Ik vroeg eigenlijk alleen om ervaringsverhalen van ouders die ook hun dreumes een paar dagen hadden achtergelaten terwijl die nog de borst kreeg hier en daar en hoe dat dan ging wanneer die er niet was.
Alle reacties Link kopieren
@wittelamp, zeker overdag wordt hij gewoon getroost door iemand anders. Maar kindjes die uit een fles drinken, krijgen toch met 14 maanden ook vaak nog een fles voor het slapen gaan? Nou die van mij nog een borst voor het slapen gaan.
En soms wanneer hij 's nachts wakker wordt en me man gaat erheen pikt hij het niet altijd haha
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:50
Al was hij nog echt heel klein was ik idd niet gegaan. Maar hij is dan 14 maanden en zal niet geheel meer steunen op mijn bv qua voeding. Ik maak me denk ik meer zorgen over de troost die hij af en toe nog nodig heb.
houd jezelf eens een spiegel voor:
WIL jij wel die paar dagen naar de bruiloft? het lijkt alsof je smoezen/redenen zoekt om voral niet te gaan.
En dat geeft niet, een Uitnodiging kent geen Opkomstplicht
Alle reacties Link kopieren
@lucifer2018 het flesweigeren is ook niet het probleem, maar het is niet dat we hem wat anders kunnen bieden weet je wel, omdat hij de fles weigert...
Alle reacties Link kopieren
@lilalinda, nee ik wil zeker gaan, dont worry about me.

Ik wil alleen weten for the last time.

Hoe ging het thuis met de dreumes als je er voor een paar dagen niet was terwijl die nog bv kreeg en je geen fles kan geven, want hij weigert
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
16-05-2019 09:52
Hier ging ik ook weg met 14 maanden, ik was toen ook al 7 maanden zwanger van nummer3. Zoon heeft een avond gehuild, man is met hem in ons bed gaan liggen., en de rest van de dagen heeft zoon niet meer gehuild om een borst. Toen ik thuis kwam wilde hij alleen als troost aan de borst...
oke hier heb ik wat aan dankje!
Mijn flesweigerende baby kreeg vanaf 9 maanden geen borstvoeding meer ( productie liep enorm terug), maar at toen pap met een lepel en dronk uit een open oefenbeker of tuitbeker. Met 14 maanden ging ze ook wel eens een nachtje uit logeren bij opa en oma.

De vraag is vooral: wil je graag naar die bruiloft? Zo ja, lekker gaan ; je kind kan echt wel een nachtje zonder je. Zo nee dan kun je dit mooi als smoes gebruiken om niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:57
@lilalinda, nee ik wil zeker gaan, dont worry about me.

Ik wil alleen weten for the last time.

Hoe ging het thuis met de dreumes als je er voor een paar dagen niet was terwijl die nog bv kreeg en je geen fles kan geven, want hij weigert
Mijn flesweigeraar (en slechte eter) dronk met 14 maanden redelijk uit een gewone beker. Daar kun je nu prima mee gaan oefenen. (Tip; bekertje water in bad!)
Alle reacties Link kopieren
@forumfossiel die vraag heb ik mezelf een paar maanden lang gesteld, want vond het geen fijn idee me kinderen achter te laten, maar heb uiteindelijk besloten wel te gaan. En we gaan samen, dus er blijven geen ouders achter. Eigenlijk is het van maandag tm donderdag, maar omdat ik het lastig vond heb ik gezegd dat we vanaf dinsdag tm donderdag komen.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:56
@lucifer2018 het flesweigeren is ook niet het probleem, maar het is niet dat we hem wat anders kunnen bieden weet je wel, omdat hij de fles weigert...
Dat kan dus wel; rietjesbeker, open beker, oefenbeker,... Opties genoeg.
Eze schreef:
16-05-2019 10:05
Dat kan dus wel; rietjesbeker, open beker, oefenbeker,... Opties genoeg.
Dat is wat TO zelf tikt in de OP inderdaad. En daarna gaat het over troost.
Ik snap het denk ik gewoon niet helemaal.

Of je gaat wel en vader troost en geeft hem op die manier drinken.
Of je gaat niet en kan je kind de borst geven als dat echt nodig is.

Welke andere opties zijn er verder nog?
Alle reacties Link kopieren
@ Eze, ik weet dat die dingen er allemaal zijn. Maar als de baby(dreumes straks) 's nachts wordt ga ik niet met een open bekertje aan komen zetten haha :p. En zeker niet wanneer het kind gewend is om een borst te krijgen. For the record, wat hij nu gewend is, geen id hoe hij doet als die 14 maanden is. Misschien slaapt die eindelijk dan een x door hehe
meid1989 schreef:
16-05-2019 09:57
@lilalinda, nee ik wil zeker gaan, dont worry about me.

Ik wil alleen weten for the last time.

Hoe ging het thuis met de dreumes als je er voor een paar dagen niet was terwijl die nog bv kreeg en je geen fles kan geven, want hij weigert

Ons kind dronk toen al redelijk uit een beker. Zou ik dan wel binnenkort al mee gaan oefenen als je dat wil bereiken in augustus.
Alle reacties Link kopieren
mensen ik vraag niet om opties

ik vraag om ervaringsverhalen van hoe het ging met de dreumes terwijl jij als tietgevende moeder weg was.

Als de dreumes wakker werd 's nachts, werd die makkelijk gerustgesteld door iemand anders? Hoe gaf je hem melk voor het slapen gaan als die dat normaal ook krijgt? Uuuhhh, nam die de borst nog wanneer je terug was na 2 dagen? Dat soort dingen.
meid1989 schreef:
16-05-2019 10:07
@ Eze, ik weet dat die dingen er allemaal zijn. Maar als de baby(dreumes straks) 's nachts wordt ga ik niet met een open bekertje aan komen zetten haha :p. En zeker niet wanneer het kind gewend is om een borst te krijgen. For the record, wat hij nu gewend is, geen id hoe hij doet als die 14 maanden is. Misschien slaapt die eindelijk dan een x door hehe


Als hij niet doorslaapt tegen die tijd dan is het een slechte gewoonte, geen behoefte. Een kind van 14 maanden hoeft echt niet meer wakker te worden van de honger.

Die is gewoon gewend elke nacht een troostsessie met mama te hebben. Niks meer, niks minder. Ik acht de kans groot datje dat juist doorbreekt als je een weekend weg gaat.

Als je toch bezorgd bent over of hij genoeg voeding of vocht binnen krijgt dan kan je beginnen met hem laten wennen aan voor het slapen een bordje pap te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem zoiets geen slechte gewoonte, maar dat terzijde...

Ik ben niet bezorgd over of er genoeg voeding binnenkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven