Aan alle ouders van flesweigerende kinderen

16-05-2019 09:39 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb even een vraagje aan de ouders van flesweigerende kinderen.
In augustus ga ik van dinsdag t/m donderdag weg naar een bruiloft in
Frankrijk. Kindjes (heb ook een peuter van 3) zijn niet geheel welkom.
Is prima. Dan is mijn baby nu dan een dreumes van 14 maanden. Toch
denk ik dat hij dan nog niet helemaal van de borst af is. Zeker niet van
de avondvoeding en misschien een nachtvoeding. Hij kan uiteraard wel
uit een harde tuitfles wat melk van mij drinken o.i.d.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gedaan en hoe het dan
ging met de baby/dreumes zonder de borst in de buurt?

Groetjes,
meid1989 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 11:03
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 10:07
@ Eze, ik weet dat die dingen er allemaal zijn. Maar als de baby(dreumes straks) 's nachts wordt ga ik niet met een open bekertje aan komen zetten haha :p. En zeker niet wanneer het kind gewend is om een borst te krijgen. For the record, wat hij nu gewend is, geen id hoe hij doet als die 14 maanden is. Misschien slaapt die eindelijk dan een x door hehe
Je wil het wel graag moeilijk maken he? Midden in de nacht is niet het moment om met een open beker (of een rietjesbeker) te gaan oefenen. Dat doe je overdag. En als hij in augustus een beetje overweg kan met een beker kan de oppas wél midden in de nacht komen aanzetten met een beker. Dat werkt dan veel beter dan een fles die hij niet wil, en past ook prima bij de leeftijd die hij dan heeft. Veertien maanden is een prima leeftijd om niet meer te drinken uit flessen en over te zijn op gewone bekers. Voor alle kinderen, ook als ze daarnaast nog bv krijgen.
meid1989 schreef:
16-05-2019 10:10
mensen ik vraag niet om opties

ik vraag om ervaringsverhalen van hoe het ging met de dreumes terwijl jij als tietgevende moeder weg was.

Als de dreumes wakker werd 's nachts, werd die makkelijk gerustgesteld door iemand anders? Hoe gaf je hem melk voor het slapen gaan als die dat normaal ook krijgt? Uuuhhh, nam die de borst nog wanneer je terug was na 2 dagen? Dat soort dingen.

Dat schrijft iedereen toch? Dan geef je hem melk met een beker of een dunne pap met een lepel. Bijna elke ouder heeft dit wel eens meegemaakt.
En nee, ze worden dan niet altijd ‘makkelijk’ gerustgesteld maar zolang er iemand vertrouwds bij is die je kind troost is dat helemaal niet erg dat ie dan even wat langer huilt.
Als je nu al gaat oefenen met een open beker dan snap ik niet waarom je ‘s nachts geen open beker kan aanbieden? Dat deden wij ook, gaat prima als ze het eenmaal gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oke prima i'm done with this not so helpful conversation
Lekker beleefd.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 10:10
mensen ik vraag niet om opties

ik vraag om ervaringsverhalen van hoe het ging met de dreumes terwijl jij als tietgevende moeder weg was.

Als de dreumes wakker werd 's nachts, werd die makkelijk gerustgesteld door iemand anders? Hoe gaf je hem melk voor het slapen gaan als die dat normaal ook krijgt? Uuuhhh, nam die de borst nog wanneer je terug was na 2 dagen? Dat soort dingen.
Ik zit hier geloof ik een beetje tegen de muur te praten. Ik wás een moeder van een flesweigeraar en oefenen met een beker was de oplossing die het leven van mijn man een stuk makkelijker maakte op momenten dat ik er niet was - en bij 14 maanden was ik een dikke week weg, dus ervaring genoeg.
Het lijkt wel alsof je het moeilijk vindt dat je kind op een gegeven moment aan iets anders moet wennen.
Dat gaat nou eenmaal niet vanzelf, daar begin je lang van tevoren, overdag mee te oefenen.

Als je nooit iets probeert dan zit je inderdaad straks met een dreumes die flesweigert, niet doorslaapt en zich alleen door mama laat troosten. Dat is dan geen raadsel hoe dat komt.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een zeldzaam lompe forummer ben jij, TO. Wat had je dán gewild?
Alle reacties Link kopieren
oke, ik wilde je nog antwoord geven, maar zoek het maar uit dan
Mocht je nog terug komen:
het is MIJN niet ME
MIJN dreumes etc.

En je kunt dat jong prima 3 dagen thuis laten zonder dat ie tiet krijgt.
Er staan hier oplossingen genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog een goede tip, maar die laat ik nu lekker achterwege.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in een aardige bui vandaag dus zal antwoord geven.

Mijn dreumes van 14 maanden drinkt zelfstandig uit een Magic cup, en voor 's nachts heeft hij er 1 met water in z'n bed voor als hij wakker wordt met dorst.

Zijn je kinderen aan andere oppassers gewend (gaan ze naar een kdv, gastouder, passen opa en oma wel eens op?) En hoe pakken zijn het dan aan?

Mijn ervaring is dat kinderen vaak een stuk makkelijker zijn zonder moeder in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Je zou rond 12/13 maanden een nacht kunnen oefenen met logeren. En ik snap dat je het lastig vind (gaf zelf ook lang bv en nachtvoeding). Maar nu ik er achteraf op terugkijk denk ik dat ik me te verantwoordelijk voelde. Wat ook niet hielp was dat er geen geschikte oppas in de buurt was die het zag zitten. Als jij dat wel hebt zou ik t gewoon eens proberen. In het slechtste geval hebben ze minder nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 10:15
Oke prima i'm done with this not so helpful conversation
Sorry mensen voor mijn inderdaad niet zo'n beleefde reactie. Denk dat mijn bui niet zo goed is vandaag.
Ik ga wat doen met de goeie tips die jullie mij hebben gegeven en hopen voor een goed resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een jaar gestopt met voeden, en eigenlijk ging het daarna vanzelf beter
alsof beeb er zelf ook wel klaar mee was.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie lilalinda.
Ik heb liever dat hij er ook zelf mee komt. Maar met zijn enthousiasme nog, zeker voordat hij gaat slapen, zie ik het nog niet gebeuren. Maar je weet het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier een overzicht van alle mogelijkheden om je kind uit een beker te leren drinken:

https://www.hiphap.nl/blogs/hip-hap-blo ... uw-kindje/
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Bedjeindezon voor de tip en de link. Hij kan in principe al ergens anders uit drinken. Dat is hier ook niet de issue.
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
16-05-2019 12:46
Je zou rond 12/13 maanden een nacht kunnen oefenen met logeren. En ik snap dat je het lastig vind (gaf zelf ook lang bv en nachtvoeding). Maar nu ik er achteraf op terugkijk denk ik dat ik me te verantwoordelijk voelde. Wat ook niet hielp was dat er geen geschikte oppas in de buurt was die het zag zitten. Als jij dat wel hebt zou ik t gewoon eens proberen. In het slechtste geval hebben ze minder nachtrust.
Wat jij zegt inderdaad over dat te verantwoordelijk voelen. Volgens mij heb ik dat ook wel. Alsof ik de enige ben die hem 's nachts weer kan laten slapen. Wat natuurlijk onzin is. Het is wel de snelste methode haha. Misschien dat we hem inderdaad maar even voor die tijd een keer moeten laten logeren.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
16-05-2019 12:06
Ik ben in een aardige bui vandaag dus zal antwoord geven.

Mijn dreumes van 14 maanden drinkt zelfstandig uit een Magic cup, en voor 's nachts heeft hij er 1 met water in z'n bed voor als hij wakker wordt met dorst.

Zijn je kinderen aan andere oppassers gewend (gaan ze naar een kdv, gastouder, passen opa en oma wel eens op?) En hoe pakken zijn het dan aan?

Mijn ervaring is dat kinderen vaak een stuk makkelijker zijn zonder moeder in de buurt.
Hij gaat 1 dag in de week naar opa en de andere 2 dagen dat ik moet werken naar het kdv. Daar krijgt hij gewoon pap en water. Brood is hij nog niet erg happig op, vandaar de pap. En diverse andere tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
16-05-2019 11:05
Mocht je nog terug komen:
het is MIJN niet ME
MIJN dreumes etc.

En je kunt dat jong prima 3 dagen thuis laten zonder dat ie tiet krijgt.
Er staan hier oplossingen genoeg.
Sorry voor MIJN grammaticale fouten
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
16-05-2019 10:21
Wow, wat een zeldzaam lompe forummer ben jij, TO. Wat had je dán gewild?
Ik denk dat ik een beetje gefrustreerd was dat ik niet ECHT antwoord kreeg op mijn vraag.
Maar als ik zo teruglees kan ik er wel wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
16-05-2019 10:19
Het lijkt wel alsof je het moeilijk vindt dat je kind op een gegeven moment aan iets anders moet wennen.
Dat gaat nou eenmaal niet vanzelf, daar begin je lang van tevoren, overdag mee te oefenen.

Als je nooit iets probeert dan zit je inderdaad straks met een dreumes die flesweigert, niet doorslaapt en zich alleen door mama laat troosten. Dat is dan geen raadsel hoe dat komt.
Ik vind het ook vervelend om hem aan iets te MOETEN laten wennen, omdat ik zo graag naar die bruiloft wilt.
En dat fles oefenen hebben we zeker geprobeerd een paar maanden lang, maar op een gegeven moment is het klaar.
Niet zomaar van alles aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
16-05-2019 10:17
Ik zit hier geloof ik een beetje tegen de muur te praten. Ik wás een moeder van een flesweigeraar en oefenen met een beker was de oplossing die het leven van mijn man een stuk makkelijker maakte op momenten dat ik er niet was - en bij 14 maanden was ik een dikke week weg, dus ervaring genoeg.
Sorry voor het late reageren.
Maar je dreumes was er gewoon content mee dat hij in die dagen niet de borst kreeg? En toen je terug was, wilde hij nog of niet?
Alle reacties Link kopieren
Je leert hem niet uit een beker drinken omdat dat MOET, maar omdat hij daar de leeftijd voor heeft en omdat je hem niet in zijn ontwikkeling wil? Mag? Moet? afremmen. Als hij nu 11 maanden is, is dat een hele goede leeftijd om te leren drinken uit een beker.
Mijn ooit borstdrinkende kind weigerde een fles als ik aanwezig was, maar als ik er niet was, accepteerde hij wel van een ander de fles.
Iets vaker de zorg ook aan anderen overlaten? Helaas (voor jou) ben je misschien iets minder belangrijk dan jij zelf denkt. En als je nadenkt weet je dat ook wel, want op het kdv en bij opa en oma gaat het ook goed.
....en heeft hij nog nooit een nachtje ergens gelogeerd? Doe dat eens.
O ja, mijn zoon wilde wil weer de borst.
Alle reacties Link kopieren
@ Noor, laat ik het anders zeggen en nog meer uitleggen. Hij drinkt uit een beker/harde tuitbeker. Water soms sap. Hij drinkt ook nog uit te borst. Ik rem helemaal niemand in zijn ontwikkeling. Voor zover ik bekend ben is uit een borst drinken met 11 maanden geen schande of remming in ontwikkeling. En met 14 maanden ook nog niet.

Hij heeft van iedereen de fles geweigerd. Waar ik ook was. Dat stadium zijn we allang gepasseerd. En is ook niet de vraag.

Andere mensen zorgen ook voor hem. Maar helaas zijn de vrouwen toch vaak ''de dupe'' om borstvoeding te geven, gek he dat die mannen dat niet kunnen. Dus de enige die 's nachts voor hem klaar kunnen staan zijn mijn man en ik. Of zal ik zijn broertje van 3 even vragen?

Nee hij heeft nog nooit ergens anders zonder mij ergens geslapen. Is ook nog nooit nodig geweest. Voor hem niet en voor mij niet.

Laten we even herinneringen dat het hier nog om een 11 maanden oude baby gaat, niet een puberende tiener oke? Cut him some slack.

Gelukkig dat hij wel weer de borst wilde. Als mijn zoon het niet wil is dat ook oke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven