Baby 5 maanden slaapt slecht, tips?

16-05-2019 22:01 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Inmiddels maak ik er toch maar een topic voor aan, wie weet heeft iemand wel de gouden tip.

Ons zoontje is bijna 5 maanden, en het is een fantastisch en vrolijk mannetje. Hij krijgt borstvoeding (wil vaak eten, en dit is prima: ik voed op verzoek vanaf het begin). Zoals de huidige richtlijnen aangeven zijn we sinds iets minder dan een maand geleden begonnen met kleine oefenhapjes. Hij komt aan in gewicht (hoewel de afgelopen maand iets minder dan daarvoor), en lijkt over het algemeen een tevreden en blije baby, behalve met slapen. Het slapen is nooit heel goed gegaan, maar de afgelopen weken is het echt extreem slecht. Met name 's nachts doet hij eigenlijk geen oog dicht in zijn bedje, en wij dus ook niet. Hij slaapt bij ons op de kamer trouwens, zijn bed staat naast mijn kant van het bed. Tot een paar weken geleden waren we zo ver dat hij nog wel meerdere keren per nacht wakker werd, maar zodra ik hem drinken had gegeven legde ik hem terug in bed en sliepen we allemaal weer verder tot de volgende voeding. Dit is nu nagenoeg onmogelijk: als ik dit doe dan wordt hij of direct, of na een minuut of 5 wakker en krijst hij alles bij elkaar. Zodra een van ons hem oppakt valt hij echt direct weer in slaap (bijna letterlijk). Om het hele gebeuren weer te herhalen zodra hij weer wordt neergelegd.

Ik heb hem nachten op mij laten slapen, afwisselend met mijn vriend (waarbij ik dus zelf niet sliep, aangezien dit niet veilig is). Dit is alleen natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Op het consultatiebureau zeggen ze dat we hem niet op ons moeten laten slapen, maar een concrete suggestie hebben ze ook niet helaas.

Elke nacht hopen we dat het vanaf nu weer iets beter zal gaan qua slaap, maar helaas. Mijn vraag aan jullie is dus of iemand tips heeft of dit herkent? Ik som hieronder even kort op wat we al hebben geprobeerd:

-Wakker in bed leggen, dit lukt 's nachts niet omdat hij direct na het voeden of bij het oppakken in slaap valt. Als je hem verschoont wordt hij half wakker maar krijst hij het uit, raakt overstuur, en valt weer in slaap bij het oppakken. De zeldzame keren dat het ons lukt hem redelijk wakker te maken, is het meteen weer huilen geblazen zodra hij wordt neergelegd.

-Ernaast zitten, hand op het buikje of hoofdje (of niks) en ssshh zeggen. Dit lijkt overdag te werken, maar snachts heeft dit nog nooit gewerkt.

-Liedjes zingen, ernaast zitten.

-Over zijn wangetje of buikje aaien

-Even laten jengelen terwijl we ernaast zitten, dit gaat al snel over in overstuur huilen.

-Op zijn zij 'vervoeren' naar bed en dan daar pas op zijn ruggetje leggen om valreflex te voorkomen

-Lampje aanlaten

-Lampje uitdoen

-Babynoise-geluiden van app op telefoon

Het slapen gaat overdag ook niet heel goed, maar na lang proberen laat hij zich dan soms wakker weg leggen waarna hij een of twee slaapjes (45 min of 1.5u) in bed of in de wagen maakt. Dit werkt 's nachts alleen totaal niet. Waar ik bang voor ben is dat hij op de een of andere manier toch pijn heeft ofzo bij het liggen? Hoewel je zou denken dat dat dan ook overdag zou spelen..

Kortom we zijn het spoor een beetje bijster, en ik vind het zo sneu voor hem dat hij zo slecht slaapt! Los van voor onszelf natuurlijk haha, de baby is het belangrijkste. Alleen laten huilen zie ik dus ook echt niet als optie, en het liefst blijf ik gewoon borstvoeding geven. We wisselen nu af qua hem op ons laten slapen, maar dat is voor niemand zaligmakend. Heeft iemand de ultieme tip? Inmiddels zien we behoorlijk op tegen de nachten, maar als hij je dan 's ochtends toelacht met zijn lieve tandenloze mond is alles al snel goed.
bruschetta_ wijzigde dit bericht op 16-05-2019 22:07
0.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
08-06-2019 03:32
@Rhodondendron: Ja, dat laatste wat je nu noemt over tegenstrijdige adviezen herken ik nu heel goed. Gisteren bij een slaapconsulente van het CB geweest. Op zich wel fijn hoor, ze dacht mee en ik 'hoefde' hem van haar iig ook niet te
laten huilen gelukkig. Ze zei alleen dat thuis niet in de draagzak laten slapen het best is, omdat het anders weer een heel grote stap is naar alleen in z'n bedje liggen. Tegelijkertijd zei ze dat inderdaad eerst het slaaptekort moet worden afgebouwd door hem te laten slapen op een manier die werkt (en dat is dus iig de draagzak..). Verder moet ik een soort dagboekje bij houden met potentiële slaapsignalen en wanneer hij ze laat zien, om te kijken of er een soort patroon te ontdekken valt in wanneer ik hem op bed zou kunnen leggen. Hapjes wat uitbreiden, omdat het goed lijkt te gaan en hij elke keer nog wel meer lijkt te willen erna. Ze zei dat max 90 min wakker op deze leeftijd niet hoeft, en dat de slaapbehoefte erg verschilt per baby dus dat er ook geen minimum aantal slaap is waar hij aan zou moeten voldoen. Wat dat betreft zegt echt iedereen weer wat anders dus.

Ook nog bij een inloopspreekuur van een lactatiekundige geweest, die zag qua aanleggen etc niks geks. Wel onderschreef ze mijn idee dat we nu misschien in een ritme zitten waarbij hij 's nachts meer/efficiënter drinkt dan overdag, dat helpt qua slaap ook niet mee natuurlijk. Ze had het over een speeltje/borstvoeding ketting die je overdag kan gebruiken om z'n aandacht bij de voeding te houden, omdat hij zo snel is afgeleid. Ga ik me ook even in verdiepen.

Maar goed, we proberen dus gewoon verder! In de avond ging het boven verwachting in zijn bedje: twee keer bijna 1.5u geslapen. Op de nacht lijkt dat helaas nog niet heel veel invloed te hebben gehad, ben nu alweer een hele tijd bezig met wegleggen, hij binnen 5 min weer huilen etc. Het gaat met name 's nachts dus zo slecht.
Waar baseert ze dat op? Misschien gaat hem in zijn bed laten slapen over een poosje juist wel veel makkelijker dan nu. Bij mijn kinderen werkte dat wel zo. Moeilijker kan het in elk geval niet worden ... Ik zou in jouw plaats niet zo bang zijn hem nu een ‘verkeerd’ patroon aan te leren. Jullie zitten nu al in een heel rottig patroon, en bijna elk ‘verkeerd’ patroon is beter. Kijk naar wat nú werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben ik het volkomen mee eens inderdaad! Het vreemde is dat het overdag slapen in zijn bedje redelijk gaat, als in: het lukt in ieder geval bijna elke dag. Vanochtend bv een uurtje, hoop hem zo weer zo ver te krijgen. Begin van de avond lukt soms ook wel (korte slaapjes, 30 min/45 min per keer, af en toe een uitschieter van meer dan een uur). Het probleem lijkt hem echt in de nacht te zitten. En dan met name de nacht vanaf een uur of 02.00/03.00. Wat zou er nou toch anders zijn dan? Ik kan er echt de vinger niet op leggen. Het is echt al weken geleden dat hij op dat tijdstip langer dan 5 min in z'n bedje sliep, terwijl het daarvoor wel ging. En in de ochtend lukt het dan wel weer?

Heb ook gedacht aan (verborgen) reflux, maar het lijkt me stug dat hij daar alleen snachts echt last van heeft dan? Het is echt iets heel vreemds.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd ‘s nachts een klein lampje aan te laten? Dat hielp bij mijn oudste, toen hij nog iets jonger was dan jouw kind. Of eigenlijk: we begonnen met licht vol aan, en maakten het iedere nacht iets minder licht. Zelf waren we toen zo moe dat we ook met licht wel sliepen :)

Als hij in de draagdoek overdag echt langer slaapt, zou ik dat eens een week of zo proberen. Het zou best kunnen dat hij ‘s nachts beter slaapt als hij iets minder uitgeput is.
Merk je wel iets van een dag-nachtritme? Of zou dat op deze leeftijd nog omgedraaid kunnen zijn?

En inderdaad, pas ook op jezelf. Ik kan mij voorstellen dat je het moeilijk vindt om de zorg aan iemand anders te geven als je baby alleen aan de borst in slaap valt, maar zou dat toch een keer proberen... Je zou in ieder geval structureel een dutje ('s avonds of juist 's ochtends vroeg) bij jouw partner in de draagdoek kunnen laten doen, zodat jij een of twee uurtjes extra en ongestoord kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een zorgen! Herkenbaar ook trouwens, dus ik wil je een hart onder de riem steken. Je doet het goed, en het is niet gek dat je hier moedeloos van wordt. Bij onze zoon heeft dit tot 4 maanden geduurd. En toen kon je me al opvegen.

Ik heb toen gekozen te stoppen met bv. Mijn zoon reageerde daar veel beter op. Geen idee waarom. Ik vond het zelf wel lastig om te stoppen maar ik zag hem na een flesje echt als blijer. We voerden toen ook een schema in met alles op zelfde tijden. We maakten ook afspraken als: pas na zo lang mag hij in de draagzak slapen, wie neemt het wanneer over van de ander etc. Hij ging toen ook over naar zijn eigen kamer.

De vaste tijden deden hem goed. Opeens sliep hij uit zichzelf, in eigen bed. Natuurlijk met sprongetjes of een tandje is het weer even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons heeft ook mega slecht geslapen in de nacht! En nu (vanaf 9 maanden) gaat het ineens super goed.
Hij wilde nooit alleen in slaap vallen, was altijd krijsen (en dat hield ie uren vol, ik niet)
We lieten hem altijd bij ons in slaap vallen en als we mazzel hadden dan konden we hem wegleggen. Vaak werd ie wakker.
We hebben dit een hele tijd gedaan, ook overdag. En nu van het ene op het andere moment heeft ie totaal geen moeite meer met naar bed gaan. Soms speelt ie nog een half uurtje, soms gaat ie meteen slapen. Alleen in de avond valt ie vaak al in slaap tijdens zijn fles Dus dan kunnen we hem gewoon wegleggen.
Wij hebben met 7 maanden medicatie gekregen voor reflux (wat een verademing was dat zeg) ook hebben wij een handdoek of lakentje onder het hoofdeinde van het matras liggen. Scheelt maar een beetje maar het helpt toch. En op zijn buik slaapt ie altijd beter en langer. Maar dat moet je willen en durven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is maar bij ons op het KDV werkt vaak buiten slapen!! Vaak kinderen die binnen onrustig slapen vinden het buiten heerlijk! Kan thuis heel simpel in kinderwagen/wandelwagen met muskietennet en in de schaduw! De geluiden buiten zijn rustgevend zoals de wind en vogels. Als het regent kan het ook onder overkapping etc. Als dat overdag goed zal gaan heeft dit misschien ook invloed op de nachten?! Je kan altijd meer info hierover googelen zoals 24baby.nl of Kinderopvangtotaal.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik herken een aantal dingen uit je verhaal van een baby uit mijn omgeving: 's nachts heel slecht slapen, overdag wat beter, alleen op je buik willen slapen, onrustig buikje. Dat bleek toen koemelkallergie te zijn, na 4,5 maand achter gekomen nadat z'n ouders er helemaal doorheen zaten door slaapgebrek. Misschien zou je eens kunnen proberen om een week of twee zuivelvrij te eten? Geen idee of het kma is hoor, maar ik kan me voorstellen dat je alles wilt proberen als je zo weinig slaap krijgt en baat het niet, dan schaadt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Overdag buiten laten slapen ga ik eens proberen!

@Bubble16: Wow, dit vind ik een interessant verhaal. Mijn zoontje geeft ook vrij veel over, en heeft sinds een paar dagen last van constipatie. Zou dus echt zomaar kunnen dat het bij hem ook zoiets is.. Ik hou van melk en drink zelf per dag vrij veel (volle melk): 1 glas en nog een glas in een latte macchiato. Ik ga meteen opzoeken waar nog meer zuivel in zit en wat alternatieven zijn. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
11-06-2019 01:44
Overdag buiten laten slapen ga ik eens proberen!

@Bubble16: Wow, dit vind ik een interessant verhaal. Mijn zoontje geeft ook vrij veel over, en heeft sinds een paar dagen last van constipatie. Zou dus echt zomaar kunnen dat het bij hem ook zoiets is.. Ik hou van melk en drink zelf per dag vrij veel (volle melk): 1 glas en nog een glas in een latte macchiato. Ik ga meteen opzoeken waar nog meer zuivel in zit en wat alternatieven zijn. Dank je wel!
Mijn neefje heeft kma en mijn schoonzus gaf lange tijd kma-vrije borstvoeding. En dan kom je er achter dat er overal melk in zit. Maar dan ook echt overal. In vleeswaren, brood, chips... zij heeft dus alles vermeden waar ook maar iets inzat.

Als je dat wilt proberen zou ik het dus goed doen en alles mijden. Schijnt anders niet te helpen namelijk (het verminderen bedoel ik dan)

Overigens kan er met een test gecontroleerd worden of de kleine het heeft.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 06:29
Reden: Dubbel
99.75% gewijzigd
T
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 16:17
99.93% gewijzigd
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:52
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat-ie honger heeft. Was hij goed gegroeid de laatste keer bij het CB? Je zou kunnen proberen hem ‘s avonds een papje te geven voor het slapen.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
11-06-2019 04:23
Mijn neefje heeft kma en mijn schoonzus gaf lange tijd kma-vrije borstvoeding. En dan kom je er achter dat er overal melk in zit. Maar dan ook echt overal. In vleeswaren, brood, chips... zij heeft dus alles vermeden waar ook maar iets inzat.

Als je dat wilt proberen zou ik het dus goed doen en alles mijden. Schijnt anders niet te helpen namelijk (het verminderen bedoel ik dan)

Overigens kan er met een test gecontroleerd worden of de kleine het heeft.
Ja dit las ik vannacht ook inderdaad, ik dacht dan vermijd ik melk en kaas maar zo simpel is dat dus niet. Ik moet zeggen dat ik het best een ding vind om mijn complete dieet aan te passen, aangezien ik juist veel volle en vette producten (waaronder dus zuivel) probeer te eten om aan te komen momenteel. Als ik zou weten dat de kans groot is dat het KMA is heb ik dat met alle liefde voor hem over natuurlijk, maar het voelt nu meer als een van de vele opties.

Hoe vaak zou het voorkomen dat zo'n allergie pas na 4 maanden naar voren komt in de vorm van slecht slapen 's nachts? Kan hier online weinig over vinden. Ik word later nog gebeld door het CB over het slaapconsult, misschien vraag ik het dan direct..
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
09-06-2019 14:54
Die van ons heeft ook mega slecht geslapen in de nacht! En nu (vanaf 9 maanden) gaat het ineens super goed.
Hij wilde nooit alleen in slaap vallen, was altijd krijsen (en dat hield ie uren vol, ik niet)
We lieten hem altijd bij ons in slaap vallen en als we mazzel hadden dan konden we hem wegleggen. Vaak werd ie wakker.
We hebben dit een hele tijd gedaan, ook overdag. En nu van het ene op het andere moment heeft ie totaal geen moeite meer met naar bed gaan. Soms speelt ie nog een half uurtje, soms gaat ie meteen slapen. Alleen in de avond valt ie vaak al in slaap tijdens zijn fles Dus dan kunnen we hem gewoon wegleggen.
Wij hebben met 7 maanden medicatie gekregen voor reflux (wat een verademing was dat zeg) ook hebben wij een handdoek of lakentje onder het hoofdeinde van het matras liggen. Scheelt maar een beetje maar het helpt toch. En op zijn buik slaapt ie altijd beter en langer. Maar dat moet je willen en durven.

Dit, in combi met je OP, beschrijft volledig mijn zoon (bijna 8 mnd). Ook zo onrustig, nooit alleen willen zijn en slapen 's nachts een drama. Ook wij kregen met 7 maanden eindelijk medicijnen tegen reflux en zijn nu verder aan het uitsluiten qua koemelk allergie.

Hier hielp één vaste plek in huis om te slapen. Want na al het proberen, zag hij alles als potentiële slaapplek, oftewel, als reden om te gaan huilen wanneer hij werd neergelegd (en zelfs in de draagdoek). Hij is van de cosleeper verhuist naar zijn eigen kamer en ik heb er een matras naastgelegd zodat ik enigzins kon slapen tussen het voeden/troosten door. Overdag in een stoel ernaast om vertrouwen te geven dat hij niet alleen was. Mijn man is chronisch ziek (sinds kort) dus ik moet wel inventief zijn, anders gaan we er allemaal aan onderdoor.
Het heeft 2 weken gekost, nu slaapt hij er overdag en 's nachts. Geen lange slaapjes maar wel zonder uren huilen en zonder mij. Achteraf had hij dus continu pijn aan zijn slokdarm, waardoor hij onze troost nodig had.
O ja, en hij ligt op zijn buik.

Veel succes TO, het is moeilijk niet te weten waardoor je kindje zo onrustig is.

Edit: lees nu je reactie over de koemelk. Het is wel herkenbaar hoor, hoe jij je baby beschrijft. Mijn zoon spuugde ook veel en vaak. Wilde om het uur drinken 's nachts. Huilde aan de borst, maar wilde wel heel graag. Blijkt verborgen reflux te zijn. Maar omdat hij laatst uitslag kreeg van het aanraken van kaas, denken we door op kma.
merl0t wijzigde dit bericht op 11-06-2019 09:28
7.26% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
O
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar ik zou zsm eens de oortjes laten nakijken (kan gewoon bij de huisarts). Mijn 2 kinderen sliepen ook slecht bij oorpijn/oorontsteking.
Is maar een kleine moeite, maar dan kun je weer iets van het lijstje afstrepen mocht dit het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
11-06-2019 08:58
Ja dit las ik vannacht ook inderdaad, ik dacht dan vermijd ik melk en kaas maar zo simpel is dat dus niet. Ik moet zeggen dat ik het best een ding vind om mijn complete dieet aan te passen, aangezien ik juist veel volle en vette producten (waaronder dus zuivel) probeer te eten om aan te komen momenteel. Als ik zou weten dat de kans groot is dat het KMA is heb ik dat met alle liefde voor hem over natuurlijk, maar het voelt nu meer als een van de vele opties.

Hoe vaak zou het voorkomen dat zo'n allergie pas na 4 maanden naar voren komt in de vorm van slecht slapen 's nachts? Kan hier online weinig over vinden. Ik word later nog gebeld door het CB over het slaapconsult, misschien vraag ik het dan direct..
Ja snap ik, zou ook niet zomaar random wat proberen, maar wellicht kun je dmv testen het hopelijk uitsluiten.

Bij mijn neefje was het ook pas na 6 maanden ofzo helder. Het enige symptoom wat hij had was niet goed groeien. Hij woog met 6 maand 5 kilo. Geen idee of slecht slapen snachts er mee te maken heeft. Tenzij hij dan juist buikpijn oid krijgt..

Konden die kleintjes maar praten he..
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
11-06-2019 01:44
Overdag buiten laten slapen ga ik eens proberen!

@Bubble16: Wow, dit vind ik een interessant verhaal. Mijn zoontje geeft ook vrij veel over, en heeft sinds een paar dagen last van constipatie. Zou dus echt zomaar kunnen dat het bij hem ook zoiets is.. Ik hou van melk en drink zelf per dag vrij veel (volle melk): 1 glas en nog een glas in een latte macchiato. Ik ga meteen opzoeken waar nog meer zuivel in zit en wat alternatieven zijn. Dank je wel!


Dat kindje had vanaf het begin last van obstipatie en ging op een gegeven moment melk opgeven. Toen dachten de artsen dat het reflux was, maar refluxmedicatie hielp niet tegen de onrust. Waarschijnlijk was de reflux meer een gevolg van de overvolle darmen door de obstipatie. Het was niet een heel typisch beeld, daarom duurde het zo lang voor ze erachter kwamen dat het kma was en de artsen overtuigd waren.
Testen op kma bestaat naar mijn weten alleen uit koemelkeiwitvrije melk proberen en kijken of de klachten terug komen bij provocatie.
Zuivel vermijden is inderdaad best moeilijk. Lastig allemaal hè, er zijn zoveel dingen die hetzelfde beeld geven. Als je nou zeker wist dat dit het is, dan zou de keuze makkelijker zijn.
Bij dat kindje ging het trouwens al na 2/3 dagen pepti beter.
bubble16 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 18:49
Reden: Aanvulling
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog steeds bagger.. Lief dat je het vraagt! Toevallig probeer ik vandaag wel weer een nieuwe 'techniek' die overdag in ieder geval redelijk lijkt te werken. Wakker in bed leggen (normaal valt hij dus in slaap aan de borst) en dan hand op zijn buik leggen en zacht heen en weer schudden, 20 minuten lang ofzo. Op deze manier heeft hij vandaag 2 keer 1.5u geslapen, en 2 keer 3 kwartier! Heb hem net weer op deze manier in slaap gekregen voor nog een shift, hoop natuurlijk dat die nog langer duurt. Deze vrijdagnacht is mijn vriend alleen thuis met hem namelijk, en daar zien we allebei echt tegenop. Sowieso omdat het kut is om dit soort nachten alleen te moeten doen, maar ook omdat ik altijd de borst gebruik om hem mee te troosten 's nachts. Ik probeer nu dus wat anders uit (eerder ook geprobeerd maar toen lukte het niet).

In de nachten zit tot dusver nog geen enkele verbetering helaas, alleen maar verslechtering als je kijkt naar hoe hij de eerste 4 maanden sliep. De afgelopen 2 maanden ben ik al blij als hij sporadisch 2u achter elkaar slaapt, maar meestal is het een halfuur/uur en daarna weer binnen 5 min wakker etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Jullie moeten doodop zijn :rose:

Kan hij soms uit logeren gaan, zodat jullie een slaapfeest kunnen houden?

Wellicht is het toch nog een optie om hem een week op de pepti te zetten om koemelk allergie uit te sluiten? Je kan dan zelf blijven kolven zodat je productie niet achteruit gaat, en je hoeft zelf niet heel moeilijk te doen je dieet volledig aan te passen. Wie weet.

In ieder geval heel veel sterkte en blijf schrijven misschien lucht het een beetje op.
Alle reacties Link kopieren
En als je gewoon lekker naast elkaar blijft slapen? Lepeltje lepeltje?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
26-06-2019 00:56
En als je gewoon lekker naast elkaar blijft slapen? Lepeltje lepeltje?
Dit lijkt me zo onveilig?

Pepti is misschien nog een idee inderdaad.. Hoewel ik zelf toch denk dat hij er dan overdag ook veel last van zou moeten hebben?

Logeren zie ik niet zitten eigenlijk, ik zie er juist heel erg tegen op om hem bij anderen te laten slapen. Komende maand moet hij een heel weekend ergens anders (zij komen in ons huis) vanwege een bruiloft. Zou het liefst gewoon elke nacht bij hem zijn, juist ook omdat hij zo slecht slaapt.

Helaas is er qua nacht dus nog niks anders tot nu toe. Had toch ijdele hoop dat dat buikschudden wellicht zou helpen, maar hij krijst het al snel weer uit. Geef hem nu maar weer drinken, hopen dat ze hij dan zo nog een uurtje pakt :/.

Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat hij 3 maanden was en dat hij wel eens 3 of 4u achter elkaar sliep 's nachts. Het voelt echt heeeeel ver weg, kan me bijna niet voorstellen dat het ooit weer gaat gebeuren (hoewel dit natuurlijk niet tot z'n 18e zal duren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven