Nooit doorslapen: en dat is oke!

17-05-2019 10:35 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede mama’s / papa’s,

ik wil graag even mijn verhaal kwijt over dat doorslapen. Of ja eigenlijk niet doorslapen dus. Want hoe grappig is dat! Dat doen blijkbaar alle baby’s behalve die van mij! Jaa sommige zelfs al vanaf 2 weken of 4 weken. Daar rekende ik al niet op. Maargoed toen werd ze 4 maanden. En kreeg ik de onwijs leuke email van ouders van nu: “uw baby zal waarschijnlijk deze maand gaan doorslapen” en blij dat ik was! Yess eindelijk niet meer elke 4 uur eruit! Nou hahaha ik kwam even van een koude kermis thuis, want ipv langer slapen ging ze nog korter slapen. Werd ze oppeens elke 2 uur wakker

6 maanden, weer die fantastische mail van ouders van nu “uw baby gaat nu waarschijnlijk ècht doorslapen!” We kwamen in de slaapregressie en ik dacht hierna gaat ze het vast doen!!!! Nou mooi niet dus. Gefrustreerd (en heeeel moe) als ik was hakkelden we weer verder op de gebroken nachten. Ik heb echt alle doorslaap tips en tricks geprobeerd en het heeft allemaal niet geholpen.



Inmiddels zitten we op 8 maanden, weer een slaapregressie en nogsteeds geen enkel teken van doorslapen. En weet je wat? Dat is gewoon helemaal oke. Ik heb er gewoon vrede mee gesloten. We zijn nu vaak midden in de nacht ongeveer 2 uurtjes wakker. Dan is ze gewoon echt niet moe. Ze lacht zich een ongeluk en is gewoon gezellig, vrolijk. Ik neem dr bij mij in bed speel met dr en als ze moe word slaapt ze heerlijk tegen mij aan. En ik vind het prima zo. Ik heb het losgelaten, ik heb het geaccepteerd. En dat geeft ontzettend veel rust.



Ik wilde dit graag opschrijven omdat er vast wel meer mama’s dit probleem hebben (of heeft iedereen een slapend engeltje behalve ik?) ik lees alleen maar over keurig doorslapende babytjes en wilde ook gewoon eens laten horen dat als een baby niet doorslaapt dat dat gewoon oke is. Want als ik aan mensen vertel dat mijn dochter niet doorslaapt reageren ze echt verbaasd en van “oh wat raar, mijn dochter/zoon sliep al door met 2 maanden” (en die moeders kan ik wel schieten…. adem in….adem uit…)



heb jij ook zo’n nachtelijke gezelligerd? Ben benieuwd 🙂
Alle reacties Link kopieren
Ik vond op mijn werk tijdens vergaderingen in slaap vallen, toch best gênant
JIj werkt niet zeker?
Fijn dat jij dat zo ervaart.

Ik zal wel niet genoeg van mijn kinderen houden dat ik dat niet zo best trok.
Als het voor jou werkt.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft het twee jaar volgehouden 's nachts een fles te willen. Laten huilen was geen optie want dan zouden wij, maar ook de buren en het hele blok wakker zijn geworden. Vond het geen probleem. Binnen een kwartier was ze weer onder zeil en wij ook.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:40
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste kwam elke nacht om de 1,5 a 2 uur. Ook van alles geprobeerd. Ging met 11 maanden opeens doorslapen. Dus heb hoop!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel slaapt je baby over dag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat je ertegen verzetten en eraan irriteren alleen maar meer energie kost.

Echter kan ik me ook wel voorstellen als jullie het echt gezellig maken 's nachts, dat ze dan op een gegeven moment ook denkt: time to party! Wij hielden het 's nachts altijd zo saai mogelijk, dat werkte hier toch wel het beste eerlijk gezegd
Ja hoor, die van mij was bijna 3 en werd elke nacht nog wel een keertje wakker. Toen kreeg ze een een persoonsbed en sliep ze door. Maar ja, om een kleine baby nou in een eenpersoonsbed te gaan leggen... :proud:

Ja het was weleens frustrerend, en ja, ik was moe op werk. Maar ach, we hebben ons voorgehouden dat er heus wel eens een eind aan zou komen. Zelf worden we ook weleens wakker ‘s nachts. We slapen zelf dus niet eens door :P
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-05-2019 10:48
Hoeveel slaapt je baby over dag?
Ongeveer 3 uurtjes in totaal
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-05-2019 10:40
JIj werkt niet zeker?
Ik werk 3 dagen.
Hier wordt met 2 jaar en 3 maanden nog niet doorgeslapen. En ook dat is oke. Mijn baby van 2,5 maand slaapt beter.
Alle reacties Link kopieren
De oudste twee sliepen het eerste jaar zeker ook echt niet door. En het was inderdaad zoals jij zegt goed. Ik had mij erop ingesteld en zodoende redde ik het gewoon.

Mijn jongste (nu op 1 dag na 4 maanden) is wel een nachtelijke slaper. Is nu juist haar uren aan het oprekken. Daar tegenover staat dat ze overdag een wakkere kip is :heart:
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
17-05-2019 10:49
Ik denk dat je ertegen verzetten en eraan irriteren alleen maar meer energie kost.

Echter kan ik me ook wel voorstellen als jullie het echt gezellig maken 's nachts, dat ze dan op een gegeven moment ook denkt: time to party! Wij hielden het 's nachts altijd zo saai mogelijk, dat werkte hier toch wel het beste eerlijk gezegd
Inderdaad, ertegen verzetten kost veel energie en irritatie, accepteren geeft rust. Het is natuurlijk niet zo dat ik snachts de hele speelgoedkist uit de kast trek, gewoon een knuffeldoekje en in het donker speelt ze wat
noctua schreef:
17-05-2019 10:50
Ja hoor, die van mij was bijna 3 en werd elke nacht nog wel een keertje wakker. Toen kreeg ze een een persoonsbed en sliep ze door. Maar ja, om een kleine baby nou in een eenpersoonsbed te gaan leggen... :proud:

Ja het was weleens frustrerend, en ja, ik was moe op werk. Maar ach, we hebben ons voorgehouden dat er heus wel eens een eind aan zou komen. Zelf worden we ook weleens wakker ‘s nachts. We slapen zelf dus niet eens door :P
Hier eenpersoonsbed met 10 maanden en maakte geen klap uit. Ik kan er alleen makkelijker naast gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe. Fijn dat je er zo tegenaan kunt kijken. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen. Heb er al moeite mee als ze eerder wakker is dan normaal. Hier slaapt ze van 19.30u tot 7.30-8u.

Toevallig las ik gisteren een stuk van een slaapcoach over de natuurlijke slaaptijd van kinderen. Het schijnt de moeite waard te zijn om daar naar op zoek te gaan. Schijnbaar is de natuurlijke slaaptijd van sommige kinderen al om 18.30u en van andere pas om 20u.
Zij schreef ook, slapen doet slapen. En zorgt voor goede ontwikkeling.

Maar als jullie zo allemaal tevreden zijn, helemaal prima.
Kan me alleen wel voorstellen als er nog een onderweg is, die krijgt om 23u een fles, dan ga je slapen. Heb je een peuter die van 1 tot 2 wakker is, ga je weer slapen. En komt je baby weer om 3u. Dat lijkt me wel een stuk taaier.
Maar hopelijk valt dat mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 1,5 slaapt sinds hij van de borst af is elke nacht door, mijn dochter van 5 komt nog iedere nacht, dan is het even kroelen, bang voor spoken of sporadisch een nat bed, ach ja het is wat het is!
Sophievdb schreef:
17-05-2019 10:59
Pfoe. Fijn dat je er zo tegenaan kunt kijken. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen. Heb er al moeite mee als ze eerder wakker is dan normaal. Hier slaapt ze van 19.30u tot 7.30-8u.

Toevallig las ik gisteren een stuk van een slaapcoach over de natuurlijke slaaptijd van kinderen. Het schijnt de moeite waard te zijn om daar naar op zoek te gaan. Schijnbaar is de natuurlijke slaaptijd van sommige kinderen al om 18.30u en van andere pas om 20u.
Zij schreef ook, slapen doet slapen. En zorgt voor goede ontwikkeling.

Maar als jullie zo allemaal tevreden zijn, helemaal prima.
Kan me alleen wel voorstellen als er nog een onderweg is, die krijgt om 23u een fles, dan ga je slapen. Heb je een peuter die van 1 tot 2 wakker is, ga je weer slapen. En komt je baby weer om 3u. Dat lijkt me wel een stuk taaier.
Maar hopelijk valt dat mee!
Ik denk dat iemand die een keer een gebroken nacht heeft en er niet op is ingesteld vermoeider is dan iemand die dat dagelijks heeft en er rekening mee houdt.

Hier borstvoeding en gewoon minimaal 1 nachtvoeding, maar mijn man doet de wakkere peuter. Overleven we ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook oke maar wel zwaar als je er midden in zit.

Hier een zoon die tot ruim 2 jaar elke nacht minimaal 1x wakker werd en dan vaak drinken wilde hebben.

Maar het komt goed. Vanaf dat hij doorsliep niet meer gehoord, behalve als hij eens een keertje ziek is. Hij kwam ook nooit zijn bed uit als hij er net in lag.
Het is alleen een vroege vogel, elke dag 6 uur, ook nu hij 9 is.
nou lezen over doorslapende engeltjes.... dan lees je vast niet veel hier. In de afgelopen 10 jaar heb ik hier zoveel herkenning gevonden toen mijn oudste maar niet wilde slapen (overdag en s'nachts)
Hij was 1,5 toen hij met regelmaat een nacht doorsliep.

Toen kreeg ik de middelste, en die sliep met 6 weken door. En daar stopte ze mee toen ze 8 maanden was. Wanneer dat stopte weet ik niet meer, want het slaaptekort heeft mijn geheugen aangetast.

Toen kwam de 3e. Die sliep in de kraamweek tot 5 uur in de ochtend. Kraamverzorgster boos want ik had hem wakker moeten maken voor een voeding. Ik zei ja en amen en dacht "ik maak echt geen slapende baby's wakker"
Maar die jongste is nu ruim 3 en als wij een nacht doorslapen is dat een reden voor een feestje.
Hij heeft al die 3 jaar die 5 uur in de ochtend als begin van de dag gezien.
Ik was kapot, regelmatig kwam ik op mijn werk aan zonder enig idee te hebben hoe ik gereden ben en hoe het qua verkeer op de weg was.

Maar joh, geeft allemaal niks. Alles voor de bloedjes toch?
:zzz:
Hoe staat je man erin? Wisselen jullie de nachten af?

Ik zou het niet te gezellig maken s nachts, dan wordt je kind juist wakker omdat het zin heeft in die gezelligheid. Baby's zijn echte gewoontediertjes en alles waar ze gewend aan raken willen ze opnieuw. Ik zou dus heel zorgvuldig zijn in de gewoonten die je nu samen ontwikkelt.
Rozetje is nu bijna 2, en ik slaap sinds een maand ofzo regelmatig een nachtje door. Geen uitbundig speelmoment snachts, wel even wakker worden voor een knuffel of een voeding.

Accepteren heeft mij ook veel geholpen. Tis eenmaal zo.
mijn oudste sliep met 4 weken al door, en altijd doorgeslapen. Jongste van 5 jaar slaapt nog steeds niet door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven