Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Staan we gister in de bieb om boeken in te leveren. Peuter scant ze en zet ze in de kast :love:

Dus ik zeg ‘wat doe je dat netjes peuter’. Brult peuter door de open ruimte waar ook een stembureau zat ‘IK BEN EEN GROTE k-LUL!’ :-[ Dat laatste moest ‘knul’ zijn. Ik had in de ochtend gezegd dat ie een grote knul was.

Mensen kwamen niet meer bij :$
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
24-05-2019 06:29
Staan we gister in de bieb om boeken in te leveren. Peuter scant ze en zet ze in de kast :love:

Dus ik zeg ‘wat doe je dat netjes peuter’. Brult peuter door de open ruimte waar ook een stembureau zat ‘IK BEN EEN GROTE k-LUL!’ :-[ Dat laatste moest ‘knul’ zijn. Ik had in de ochtend gezegd dat ie een grote knul was.

Mensen kwamen niet meer bij :$
:rofl:

Mijn jongste kon ook een hele tijd geen n uitspreken, maar dit woord is nooit voorbijgekomen.

Denk aan Kluffelen (knuffelen),
Loeles (noodles) en belelen (beneden)

Oh en hij zegt ook nog altijd lullie ipv jullie. Dat is al zo normaal geworden dat ik er niet meer van opkijk, maar vreemden gniffelen er weleens om
Dus peuter eet geen kipfilet, maar plukt wel de krokante korst van de kip krokant schnitzel om de kip op te eten. Maar dat is zeker anders ofzo :nut:
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met de kinderen als ze ziek zijn? Dochter heeft nu al twee dagen flinke koorts (39,5) en ik merk dat ik nu maar vaak de televisie aanzet. Ze heeft geen geduld om te spelen en zit echt als een dood vogeltje op de bank.
Beterschap Fiona.

Als zoon ziek is , laat ik hem meer slapen. Al denk ik dat dat niet werkt bij jouw dochter.
Meer boekjes lezen samen op de bank, en inderdaad meer tv kijken.
Alle reacties Link kopieren
Slapen lukt vandaag helaas niet. Ik heb haar uiteindelijk maar mee in mijn bed genomen en toen heeft ze 45 minuten geslapen. Maar langer lukte niet, toen werd ze alweer wakker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook tv bij ziek zijn en op mij hangen. Verder gewoon de dagelijkse dingen.. Boodschapje, mee oudste van school halen maar verder lekker op de bank.

Hier in een fase terechtgekomen van niet in willen/kunnen slapen en niet door willen/kunnen slapen(behalve bij ons in bed) .. Wij zijn moe! 😴 Hoop dat het een nawee is van haar longontsteking en dat 't snel weer normaliseert (ze is al 2 jaar geen beste slaper maar 5u aaneengesloten zouden we graag wel halen)
Of zou 't tijd worden voor 'n groot bed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met je te doen Obelix, wij zitten nu ook al een paar weken in die fase. Ik ga tegenwoordig bijna dagelijks tegelijk met haar naar bed :-|
Die 5 uur aaneengesloten halen we hier al ruim 2 jaar zelden dus ik heb met je te doen. Groot bed hielp niet, maar nu kan man erbij gaan liggen ipv met zijn drieën in bed en baby in cosleeper.
Alle reacties Link kopieren
Accepteert je peuter je man Aapje? Dochter wil alleen maar 'mama'. Ik maak me daar wel zorgen om want straks moet ik er zijn voor de baby.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier helaas ook alleen maar mama.. Voordeel is wel dat ze bij ons in bed redelijk doorslaapt... Vannacht heb ik slaapdienst op m'n werk dus ben benieuwd hoe ze 't bij man alleen doet..
Sterkte ook, dames!

Ik merk dat ik zo graag een reden wil zoeken voor haar slechte slapen.. Zodat ik 't makkelijker kan accepteren
fiona2018 schreef:
25-05-2019 20:54
Accepteert je peuter je man Aapje? Dochter wil alleen maar 'mama'. Ik maak me daar wel zorgen om want straks moet ik er zijn voor de baby.
Voor dat onze jongste was geboren deed ik alle nachten bij zoon. Na bevalling man en dat gaat meestal goed. Als hij echt alleen mij wil legt man hem bij mij in bed en slaapt zelf in zoons logeerbed
obelix84 schreef:
25-05-2019 22:10
!

Ik merk dat ik zo graag een reden wil zoeken voor haar slechte slapen.. Zodat ik 't makkelijker kan accepteren
Ik hou me maar aan de reden: Fase
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja, "fase" roep ik ook steeds
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik moest wel weer lachen om het *lul roepen van je zoontje, Glitter :biggrin: .

@Fiona, beterschap voor je dochtertje! Met ziek zijn zou ik ook zeker lekker wat vaker 'visie kijke'. Ben je trouwens zelf weer opgeknapt na je val?
happiness = reality - expectations
Wat ellendig van al die moeilijke slapers zeg. Mettertijd zou het toch beter moeten gaan...

Mijn peuter ontgroeit zijn kleine knuffeltje. Hij is er te groot voor zegt hij en dat beestje hoeft niet meer bij hem in bed te slapen. 't Is wat.
Hebben jullie kinderen nog veel last van prikkels? Zoon was als baby al gevoelig en gisteren middagslaapje overgeslagen en in de middag verjaardag thuis en toen was het bal. Ofja hij viel redelijk snel in slaap Mar 1,5 uur later was het paniek, huilen, overstuur, onbereikbaar en pas na 30 minuten werd hij snikkend rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het bij jullie in die zin is goedgekomen Aapje. Ik vind het doodvermoeiend dat het nu allemaal op mij terecht komt. Ik kan niet zo goed inschatten hoe dochter reageert op prikkels. Soms gaat het heel goed en soms is ze net zo overstuur als jouw zoon.

Gisteren is ze uit logeren geweest en heeft geen middagslaapje gedaan. Maar ze ging direct slapen (in een campingbedje) en heeft tot 7 uur doorgeslapen. Waarom doet ze dat thuis nou niet..

Obelix, dat zoeken naar een reden doe ik dus ook. Stom, want als je het eenmaal accepteert wordt het een stuk makkelijker (weet ik nog van de vorige helse periode).

Lief dat je het vraagt Whoopsadaisies, het gaat wel weer na de val. Ik heb nog veel last van een schaafwond op mijn knie die steeds open gaat, in combinatie met die dikke buik loop ik nu helemaal als een pinguïn :roll: Vanmiddag controle bij de VK dus dat vind ik wel fijn, na de val heb ik geen extra controle gehad namelijk. Maar ik heb geen krampen meer gehad en ze beweegt nog genoeg dus het zal wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier reageert ze wisselend op prikkels..
(oudste reageert nog steeds redelijk heftig op prikkels, na een dag efteling bijv heeft ze standaard een onrustige nacht)

Als jongste hier bij m'n ouders gaat slapen slaapt ze 9 vd 10x ook door.. Frustrerend soms (al vind ik 't natuurlijk heel fijn dat ze goed slaapt)
Gek he, zoon slaapt bij opa en oma ook ineens uit.. en bij ons bijna nooit.

Zoon had als baby al veel last van prikkels en dat heeft hij nog steeds. Hij slaapt dan minder goed, hij kan minder hebben en huilt ook sneller, vaak gaat hij daar ook bij slaan dan als iets niet helemaal naar zijn zin loopt.
Behalve rust gunnen voor/na heeft hij de dag erna ook vaak nodig om bij te komen.

Fijn dat je de baby nog goed voelt fiona, denk dat je daar op af moet gaan. Hopelijk ook een prettige controle straks en dat je weer gerust bent.
@morgenstond: hier pakt ze er sinds begin dit weekend juist een knuffel bij :facepalm:

Hmm prikkels niet echt. Ik heb tot nu toe gewoon dikke vette mazzel gehad met onze dochter :worship: . Ze slaapt in de middag nog 2-2,5 uur en sporadisch savonds een keer moeilijker in slaap vallen, maar dan vervolgens hoeven we er snachts niet meer uit. Vanochtend lag ik van 8-9 wakker totdat zij eens wakker zou worden. Ik besef me nu dat ik in mijn handjes mag knijpen. Tijdens mij postnatale depressie sliep ze volgens mijn man ook gewoon heel goed, daar had ik toen andere gedachten over :biggrin: , maar als ik terug kijk besef ik nu ook wel dat ze als baby ook al een goede slaper was.

Maar daar hebben jullie niks aan. Ik hoop dat er een omslagpunt komt en jullie peuters ook beter gaan slapen.

Ik snap heel goed het op zoek gaan naar een reden en dat een verklaring het accepteren makkelijker maakt. Een vriendin heeft een olieconsult gedaan voor/met haar dochter en geeft aan dat het sindsdien beter gaat. Ik geloof niet zo in dat soort dingen, maar misschien dat iemand hier er wel voor openstaat en baat bij heeft.
sneeuwball schreef:
27-05-2019 14:10

Behalve rust gunnen voor/na heeft hij de dag erna ook vaak nodig om bij te komen.
Ja zoon is vandaag bij kdv maar verwacht dat hij een flinke middagslaap zal doen.
Lavendel, onderschat het placebo-effect niet! Als jij denkt dat het werkt en je brengt het zo richting je dochter (al dan in peutertaal) dan zou het zomaar kunnen werken.

Hier ook wel een peuter die enigszins prikkelgevoelig is. We verhuizen over 3 weken en zijn ook een aantal keer naar de nieuwe woning geweest en het feit er daar nu dus spullen staan die eerst in onze huidige woning stonden doet hem wel wat. Ben benieuwd hoe het gaat zijn als we echt over zijn.

Overigens is hij nu ook een paar keer meeeega verlegen geweest. Als in: Ik verstop me achter mama's benen. Op mijn werk en bij de opticien. Hij was al wel een beetje verlegen, maar deze overtreffende trap kende ik nog niet. Hebben jullie peuters dat wel eens?
Wij zijn afgelopen winter verhuisd met onze peuter, en dat ging echt verrassend goed.
We hadden zijn kamer helemaal klaar, zijn toen ook een paar keer met hem geweest en dat was het.
Kind heeft nooit meer naar ons oude huis gevraagd, vond zn nieuwe kamer mooi, grote woonkamer ook en grote tuin ook.
Wij waren ook erg blij, dus dat zullen we vast ook doorgegeven hebben.

Zoon is altijd verlegen en verstopt zich ook vaak achter/naast mij. Soms zelfs bij opa en oma, maar dat is dan snel weer over. Maar zo is zoon ook altijd wel geweest, dus ook niet veranderd.
Zoon verstopte zich laatst achter mijn benen maar weet niet meer waarom. Verder nooit verlegen eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven