Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Name it heeft ook smalle broeken. Zoons broeken blijven nu nog hangen op de luier Maar zodra die zindelijk is wordt dat een probleem. Hij draagt nu bijvoorbeeld met gemak de korte broeken in maat 80 van vorig jaar.
Rosings die wasbare luiers hoe vind jij het gebruik ervan ?

De zeeman heeft ook wel fijne smalle broeken!

Fiona Hema valt echt nog steeds te groot ook al trek ik die elastiek helemaal strak en dat zit dan niet lekker met die bobbels erin.

Due Scimmie nou ik zit dus met hetzelfde , nu blijven sommigen broeken nog zitten maar als ik bedenk dat ze straks ooit zonder luier moet dan zakt alles af hahah

hoever zijn jullie met zindleijk maken eigenlijk ?
Alle reacties Link kopieren
Ook de skinny broeken van de Hema, Quest? De andere modellen vallen hier namelijk ook te wijd.

Wij zijn nog helemaal niet begonnen met zindelijk maken, ik weet ook niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Soms wil ze wel op de wc of het potje zitten, maar ze plast dan nooit. Ik hoop op een warme week waarin ik haar bloot kan laten lopen.

Dochter heeft vandaag haar laatste ochtend op de psz gehad, het is nu zomervakantie. De leidsters zeiden al dat ze erg stil was vandaag, maar nu heeft ze 39,5 graden koorts. Arm meisje, hopelijk steekt ze de baby niet aan :-(
Nou misshcien hebben ze die skinny hier niet is een kleinere hema, want alles wat ik gekocht heb tot nu past niet.

Dochter hier veel interesse in het potje , liep met dat wrme weer veel buiten zonder luier en 2 kee rerop gaan zitten en nu trekt ze haar luier uit en loopt naar buiten en gaat dus op de tegeles plassen , hah aik reken het goed!

Oh neeee wat sneu Fiona, dat is niet fijn.
Baby goed in de gaten houden, wil je niet bang maken , maar toen zoon geboren werd , was dochter ook ineens ziek, virusje ofzo, eerst leek zoon nergens last van te hebben hij was toen 3 weken oud, na een week ineens koorts en gelijk door naar het ziekenhuis aan het infuus met antibiotica, heeft daar een week gelegen. Vreselijk.
ik vind het goed te doen hoor, wasbare luiers. 2 wassen extra in de week, en verder is het gewoon een luier.

Dochter plast graag op de grond, ze geeft heel goed aan als ze heeft geplast (al noemt ze het allemaal poep). Potje is echter vooral interessant om op te staan of om op rond te schuiven.

Ik reken op de tegels plassen ook goed! Herkennen dat je moet plassen en er een actie voor ondernemen = goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Bedank voor de waarschuwing Quest, ik ga haar temperatuur zeker in de gaten houden. Baby is nu 3,5 week. Wat heftig zeg, een week in het ziekenhuis!
Wat fijn envelop dat dochter eerder over kan.

Quest HEMA heeft wel echt hele skinnies er bij zitten maar je moet inderdaad geluk hebben hier zijn ze er niet vaak. Hier ook een smalletje (en lang dus).

Potje gaat dochter hier geregeld op en ze plast er ook vaak op. Echt zindelijk is ze nog niet. Als ik niet hoogzwanger was had ik er wat meer aandacht aan besteed want ze vindt het wel interessant en het gaat ook best oké al. Poepen geeft ze wel aan maar op de een of andere manier doet ze dat altijd net als ze weer een luier om heeft nadat ze op het potje is geweest :lol:
Ik heb al geregeld broekjes ingenomen omdat ze een slanke dame is en weinig bil of heup. Tot nu toe heeft ze veel soort jegging achtige broekjes van de primark aan.

Potje zegt ze nee tegen dus voorlopig nog niet mee bezig.

Nou kom ik haar vandaag op kdv ophalen. Begrijp ik van de leidsters dat ze daar praat met 3 woord zinnen. Mijn mond viel van verbazing open, want thuis doet ze dat dus niet. Ik vond het best wel schokkend om te horen, want ze kan het dus wel maar waarom doet ze het thuis dan niet. Reageren wij dan te snel op gewoon maar 1 woord gebruiken en wijzen? Of zal ze dat met de tijd thuis ook wel gaan doen. Ik vind het zo apart. Iemand ervaring mee?

Ze heeft hier echt een fase van niet eten. Avondeten zo goed als niks. Laatst heeft ze koud nog wat opgegeten nadat ze toch echt geen koekje kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier een kleintje hoor, peuter is 3 en zit in 98.

Baby is 5 maanden en zit in 74 en groeit echt hard.

Fijn envelop! Ik vroeg ernaar idd.

Hier gaat baby soms mee naar boven en als hij ligt te slapen in de box blijft hij lekker liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn envelop! Een maandje is ook nog wel vol te houden :)

Zoon heeft flinke benen maar is verder redelijk smal, ik zorg er altijd voor dat zijn broekjes verstelbaar zijn.

Lavendel, zoon wil hier zijn avondeten ook niet eten. Pakt een paar hapjes en gaat dan spelen waardoor wij zijn bord afpakken. Gelukkig eet hij overdag wel goed waardoor ik me er geen zorgen over maak.
Alle reacties Link kopieren
Hier is zoon ook slank met dunne billen. De broeken van next passen perfect. Heeft hij ook altijd rompers van gehad, die zaten ook als gegoten.
Alle reacties Link kopieren
@lavendel: qua avondeten hier net een fase gehad dat hij er bijna niets van at. En nu in een keer eet hij weer als een bootwerker :sarcastic: . Denk dat het erbij hoort, grenzen opzoeken, we hebben er niet moeilijk over gedaan en wel gewoon yoghurt erna aangeboden.

@kledingmaten: hij heeft kleding in maat 86 tot 98 :biggrin:. Scheelt echt veel he tussen verschillende merken. Wel lastig dat sommige broeken in grotere maten ineens smaller zijn omdat die niet meer over een luier zouden hoeven. Verder let ik bij broeken erop dat er zo'n verstel-elastiek in zit.

@fiona: beterschap, is dochter weer wat opgeknapt?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
We hebben een onrustige nacht gehad, maar dochter lijkt weer wat opgeknapt gelukkig. Ze werd gisteravond wel huilend wakker en haar hele bed was drijfnat. Je kon het echt uitknijpen. Dus alles verschoond, nieuwe kleren aan en ze is weer gaan slapen gelukkig. Hopelijk blijft de koorts nu weg, want ze gaat vanavond uit logeren.
Whoopsadaisies schreef:
12-07-2019 09:28
@lavendel: qua avondeten hier net een fase gehad dat hij er bijna niets van at. En nu in een keer eet hij weer als een bootwerker :sarcastic: . Denk dat het erbij hoort, grenzen opzoeken, we hebben er niet moeilijk over gedaan en wel gewoon yoghurt erna aangeboden.
We doen er ook niet echt moeilijk over, maar als ze 5 minuten na de maaltijd en alles afgeruimd is voor het aanrecht staat te roepen om een koekje dan is haar enige keuze om nog wat van dr bord te eten.
Alle reacties Link kopieren
Peuter ging vandaag gewoon binnen 10 minuten slapen nadat hij zijn middagdutje had overgeslagen. Nu twijfel ik wat ik fijner zal vinden:Heel de middag wakker en in de avond zo slapen of in de middag 2 uur rust en er in de avond uur naastliggen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
12-07-2019 22:11
Peuter ging vandaag gewoon binnen 10 minuten slapen nadat hij zijn middagdutje had overgeslagen. Nu twijfel ik wat ik fijner zal vinden:Heel de middag wakker en in de avond zo slapen of in de middag 2 uur rust en er in de avond uur naastliggen :bonk:
Het kan een fase zijn ;-)

Peuter heeft hier een paar maanden niet geslapen in de middag, maar gaat nu zonder protest en uit zichzelf naar boven na de lunch :huh:
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
12-07-2019 22:11
Peuter ging vandaag gewoon binnen 10 minuten slapen nadat hij zijn middagdutje had overgeslagen. Nu twijfel ik wat ik fijner zal vinden:Heel de middag wakker en in de avond zo slapen of in de middag 2 uur rust en er in de avond uur naastliggen :bonk:
Wij kiezen voor dat eerste, dezelfde situatie hier. Ze is dan wel huilerig omdat ze eigenlijk niet zonder kan, maar we hebben geen drama meer in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn fiona dat het drama in de avond nu helemaal over lijkt!

Dochter wil geen luier meer aan.... ze heeft al een paar keer gepoept op de grote wc en sporadisch geplast op het potje maar vanmorgen vond ze het tijd. Luier moest uit en voor het eerst een onderbroek uit. Wij vonden het nog wat spannend maar ze heeft nu al 2x op tijd aangegeven dat ze moest plassen en is netjes naar de wc gegaan. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Envelop!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen niet hoe we dat dan vanmiddag moeten doen als we naar de stad gaan lopen voor nieuwe schoenen... de luier wil ze niet meer maar daar is ook niet overal direct een wc. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Wil ze ook geen luierbroekje envelop? Die deden wij dochter aan in de auto bv. Met de uitleg dat t heel knap was dat het thuis lukte, maar die broekjes oefenbroekjes voor onderweg waren, omdat we dat eerst moesten oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
13-07-2019 10:06
Ik weet alleen niet hoe we dat dan vanmiddag moeten doen als we naar de stad gaan lopen voor nieuwe schoenen... de luier wil ze niet meer maar daar is ook niet overal direct een wc. Iemand tips?
Wij hebben thuis een travelpotje. Dus potje watje dicht kan klappen als koffertje.

Maar ik zou anders oefenbroekje doen wat eerste druppels opvangt. Te koop bij kruidvat dus eventueel eerste stop daar doen.
Alle reacties Link kopieren
Check, luierbroekje achter in de kast gevonden en die is nu aan terwijl ze met papa in de auto naar de stad gaat.

Net ook het eerste ongelukje gehad toen ze helemaal in haar spel zat en vergat naar de wc te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij begint de Slaaptrainer te snappen :yes:. Vanochtend was hij 5 minuten voor slaaptrainer wakker werd wakker. Ik zei die slaapt nog en meneer slaapt vervolgens door tot half 8 :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier is peuter momenteel weer een echte slaapkop. Smiddags 2 a 3 uur en snachts de klok rond. Terwijl hij een paar maanden geleden zn middagslaapje regelmatig oversloeg.
Hebben jullie peuters de laatste kiezen al? Hij heeft er al weken last van, maar nog steeds niks door. Hij zegt ook steeds dat zn mond pijn doet, kwijlt en stopt constant zn vingers achter in zn mond. Ik vraag me af of hij daar ook zo moe van is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven