Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Ik ben maandag nog naar monkey town geweest. Ik ga vaak op peuterochtenden, dat is meestal op een doordeweekse dag voor 11.00 of 11.30 binnen voor een lagere prijs.

Ze hebben een mooi gedeelte voor peuters met 1 uitgang dus goed in de gaten te houden, dus ik dacht even een kop koffie te halen met zicht op die uitgang en toch in die 3 seconden dat ik de bediende even aankeek is ze eruit geglipt :nooo: en kon ik dr zo snel niet vinden en dan in 1x staat ze achter me, pfieuw.

Tijdens zo'n uitje komt het er vaak op neer dat ik zelf ook aan het kruipen en glijden ben, want dochter wil natuurlijk niet in dat peutergedeelte, dat is saaaaiii en wil spelen in het gedeelte van de grotere kinderen. :facepalm:

Ze hebben daar ook een groot gedeelte met trampoline, maar daar mogen volwassenen niet op. Alleen vind ik te gevaarlijk met al die andere kinderen die er omheen springen en ben dan als de dood dat ze verkeerd terecht komt en wat breekt.
Wil iemand mij een pb sturen ovee die binnenspeeltuin?
Alle reacties Link kopieren
Quest schreef:
09-10-2019 21:40
Wij hebben verder niet heel veel binnenspeel dingen, moet ook zeggen ik vind het een verschrikking haha!
Dochter is ook echt nog niet zo op haar gemak tussen al die rennende kids, en zeker in het weekend als het zo druk is ook met grotere kinderen.
Met de winter voor de deur moet ik echt even wat gaan verzinnen om te gaan doen!
De afgelopen weken met die regen konden ze zelfs met hun ielm pak niet naar buiten, was bijna geen moment droog!
Onthou voor de komende zomer alvast speeltuin vrouwenhof in Roosendaal, daar zijn wij een keer verdwaald geraakt en die vonden we allemaal (jaja, kinderen én ouders) een aanrader!
Goeie Maartje dankje! In de zomer vermaken we ons altijd wel goed in de tuin op strand of op de boerderijen hier , buiten speeltuinen met molens alles erop en eraan! Maar goed nieuwe plekken altijd leuk!

Lola ik stuur je een pb
Alle reacties Link kopieren
ik vind de binnenspeeltuinen hier in het weekend wel goed te doen als je rond uur of 10 gaat. Maar ik ga eigenlijk alleen als man meegaat want peuter wil niet in peuterdeel en nouja dan hebben we baby nog natuurlijk. Peuter kan wel inmiddels redelijk goed door grote stuk heen gelukkig maar wil er toch enigszins naar kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie snel! Wij gaan met dit weer gewoon naar buiten. Vandaag echt bakken met regen gehad, inclusief lekkage binnen :-( Ik ben wel heerlijk met dochter naar buiten geweest om te stampen in de plassen. Ondanks de hoosbuien wilde ze niet meer terug naar huis. Haar laarsjes zaten halfvol water en ze was doorweekt. Maar ze vond het leuk!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
09-10-2019 21:26
Zeeland is ook uit de richting haha.

Ik woon in het westland.

(En voor de geïnteresseerde, zaterdag is hier in de buurt een 112 dag, volgens mij pakken ze het echt groots aan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.)
Hij komt hier net op mijn fb voorbij, ziet er goed uit. Je kan ook met Paw Patrol op de foto :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n 112 dag, die had ik voor Arnhem ook opgeslagen in m'n agenda. Weet de datum niet meer maar het duurt nog even dacht ik.

@sneeuwbal, ik snap soms niks van die pb's maar ik heb je reactie gezien en je hebt wat terug.

@binnenspeeltuin, wij gaan sporadisch en dan op een ochtend. Eerder ging ik meespelen met dochter maar nu met baby kan dat niet. Ze vind het grote gedeelte leuker maar is nog te klein voor sommige opstapjes, ze vindt altijd wel een ander kindje die haar dan wil helpen. De laatste keer heb ik haar alleen laten spelen (en vond ik haar vervolgens in een heel ander gedeelte dan we afgesproken hadden). Er is maar 1 uitgang en daar gaat ze niet snel naartoe en kan alleen door een volwassene worden geopend. Ze neemt van niemand eten aan omdat ze weet dat ze er ziek van kan worden en als ze gevallen is /pijn heeft weet ze me wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Haha lavendel, herkenbaar, ik ben ook mee aan het klimmen en klauteren met zoon. Hij is nog net te klein om het zelf te kunnen. Ik ga overigens wel mee op die grote trampoline...
Toevallig zijn we vorige week weer eens naar Monkey Town geweest.

Ik ga dus de zindelijkheidstraining doorzetten! Straks bij de Kruidvat even kijken voor oefenbroekjes, en voor nu nog even een luier aan maar ga hem wel vaak op de wc zetten.
De eerste plas en een mini keuteltje voor vandaag zijn al in de wc beland :yes:

Wij gaan dadelijk naar de winkel wandelen, zoon op de loopfiets en ondertussen nog even de eendjes eten geven. Hopelijk gaat het deze keer zonder woede aanval! Ik neem de kinderwagen mee en koop in de supermarkt een banaan zodat ik hem op de terug weg met een banaan in de kinderwagen kan zetten. Hopelijk gaat dat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Oja, envelop, ik heb gereageerd op je pb! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Peuter is afgelopen paar maanden dus net genoeg gegroeid/ handiger geworden dat hij het nu wel alleen kan in grote kinderen deel.

Wij hebben geen oefenbroekjes gehaald en gebruiken gewoon onderbroeken en joggingbroeken. Die laatste heb ik laatst wel bijgehaald bij de Hema. Zo jammer dat hij na deze maat uit die 3 voor 15 joggingbroeken is gegroeid. Zit alleen in dubio hoe ik dit bij de efteling moet doen zaterdag.

Hier ging gisteren voor de eerste keer de poep ook in de wc ipv zijn onderbroek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de Efteling gewoon doen als je nu doet, en wat reservekleren meenemen. Van te voren bijhouden welke wc het dichtste bij is, en als er ergens een rij voor de wc staat melden dat je zoon pas net zindelijk is, dus of je even voor mag.

C en A heeft nog joggingbroeken in een "pakket", in elk geval in maat 104.
Alle reacties Link kopieren
Envelop, leuk! De influencers die ik volg zijn:
- will en tien
- bijzonder klein wonder
- mommyhood
- uit Paulines keuken ( eigenlijk een kookblog maar ze heeft een zoon)

Ja wij gaan ook regelmatig naar monkeytown, dochter vindt dat het einde. Dan gaan we vroeg in de ochtend, het zit naast de supermarkt dus vaak doen we ook wat boodschappen en dan thuis lunchen .
Due de zeeman heeft ook fijne jogging broeken, grijs donkerblauw zwart!
Alle reacties Link kopieren
Maartje, je hebt ook een pb!
Alle reacties Link kopieren
Dochter wil geen spijkerbroeken meer aan, "want die zitten te strak". Heeft iemand tips voor andere kleding? Ik dacht aan jurkjes met maillots, maar ik vind dat vaak toch erg koud. Vorig jaar had ze een jurk van sweaterstof bij de Hema vandaan, maar die heb ik dit jaar nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
10-10-2019 11:18
Dochter wil geen spijkerbroeken meer aan, "want die zitten te strak". Heeft iemand tips voor andere kleding? Ik dacht aan jurkjes met maillots, maar ik vind dat vaak toch erg koud. Vorig jaar had ze een jurk van sweaterstof bij de Hema vandaan, maar die heb ik dit jaar nog niet gezien.
Hier draagt dochter vaak (rib)leggings van de Zara. En we hebben toevallig net van Kiabi een jurkje van sweaterstof binnen, en volgens mij ook van de Zara. Bij de wibra heb ik ze ook zien hangen. Anders een warme trui met een rokje en wat hogere schoenen?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
10-10-2019 11:18
Dochter wil geen spijkerbroeken meer aan, "want die zitten te strak". Heeft iemand tips voor andere kleding? Ik dacht aan jurkjes met maillots, maar ik vind dat vaak toch erg koud. Vorig jaar had ze een jurk van sweaterstof bij de Hema vandaan, maar die heb ik dit jaar nog niet gezien.
Ik zou even bij de Zara kijken! Veel zachte broekjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh natuurlijk, de Zara! Bedankt voor de tips. Toen dochter nog in babykleding zat, viel het model bij de Zara nooit zo goed. Maar nu met de kinderkleding misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier wil dochter ook alleen jurkjes en rokjes aan. Ik heb dikke maillots van de Zara en h&m voor haar. Die van de primark zijn goedkoop maar primark, zeeman en Aldi pillen snel en schijnen sneller door is mijn ervaring.

Vandaag heeft dochter een sweater met een spijkerrok aan met een maillot en laarsjes. Lijkt mij warm genoeg eigenlijk.

Ik ga morgen weer beginnen met het potje, het ging super goed tot ze haar arm brak. Nu moeten we het weer even oppakken.
Ah vandaar dat ik bij hema geen joggingbroeken meer zag in zoon zn maat (online)
Dacht ervoor in de winkel te gaan kijken maar dat hoeft dus niet.
Zoon draagt eigenlijk altijd spijkerbroekjes van de hema, die zitten ook niet strak fiona.
Maar hij kiest nu steeds een joggingbroek uit. Hij heeft er 1 van zara.
Bedankt voor de tips ook waar ze nog meer zijn!

Succes aardbei-banaan vandaag!

Opvang belde net, of ze zoon langer mochten laten slapen omdat hij zo moe overkomt..
Verkondig ik eerst dat ik denk dat hij gaat stoppen met zn middagslaapjes, en nu dit haha. Gister heeft hij ook al langer geslapen omdat ik ook een dutje deed.
Niets zo veranderlijk als een peuter 😁
Alle reacties Link kopieren
Die gaan tot 98 Sneeuwball. Dus als je groter zocht 😉.

Ik heb goede ervaringen gehoord over de kinder thermolegging (panty stof) van de wibra. Ik draag zelf ook hele jaar panty's en leggings (wel pantystof maar vind de voet eraN irritant).
Ik zocht inderdaad een maatje groter due... nouja goed om te weten :)

Zoon voelde warm vandaag toen hij thuis kwam. Vriend weet het aan mijn koude handen. Voor het naar bed gaan, toch getempt, 38,2. Ben dus niet gek.
En misschien dat het vele slapen weer daarmee te maken heeft.
Hoop dat hij zich snel beter voelt, arm ventje.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor je peuter Sneeuwball. Hier is peuter ook ziek. 39.4 graden koorts en rode bultjes over haar hele lichaam. Ik denk aan de vijfde ziekte, maar weet het niet zeker. Ze is vroeg naar bed gegaan en al helemaal doorweekt met zweet wakker geworden. Mijn man heeft de komende 11 dagen 8 nachtdiensten en 1 dagdienst dus het wordt bikkelen voor ons beide. Ik hoop vooral heel erg dat peuter de baby (of mij) niet aansteekt.
Beterschap voor de peuters.

Wij zijn nog nooit bij zon binnenspeeltuin geweest hoewel ik denk dat dochter t heel leuk zou vinden. Iemand tips voor omgeving Arnhem? We gaan veel naar buiten ook met dit weer. Zo blij met haar ielm pak! Ze kan gewoon in de zandbak enzo dat doet ze zo graag!

Peuter ging vanavond eindelijk zonder protest slapen en ze lijkt ook een beetje te wennen aan het peuterbed. Pfieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven