Juffen- en meestersdag: cadeautje?

23-05-2019 13:20 34 berichten
Er zijn vast al tientallen topics hierover geopend, maar toch maar even zo. Ik ben totaal onbekend met het Nederlandse schoolsysteem van tegenwoordig en dus ook met het fenomeen juffen-en meestersdag. De kinderen gaan die dag wat leuks doen en ik ben aan het bedenken wat ik kan geven. Moet ik iets kopen of is een zelfgemaakte tekening van de kinderen ook leuk.

Qua kopen is mijn inspiratie op en met een mok, smaakjes thee, doucheschuim, nootjes, chocolade ben ik de zoveelste vrees ik.

Ik zou nog een boeketje uit eigen tuin kunnen maken. Is dat ook leuk?

Ik weet niet zo goed wat de gewoonte is in NL en op onze school en ik wil ook weer niet de plank misslaan.

Tot nu toe hebben mijn kinderen dus een zelfgemaakte tekening.
Geen klassenouder die dat regelt?
Je moet niks, dat sowieso.
Dat gezegd hebbende kan het zijn dat er gevraagd wordt of je een bedrag wilt geven voor een gemeenschappelijk cadeau. Kun je ook nee tegen zeggen.
En misschien zit je kind op een school waar ouders heel grote cadeaus geven. Hoef je je niet ongemakkelijk over te voelen.

Mijn kinderen maken zelf iets. Ze geven ook vaak thee of een reep chocola. Als juf/meester de thee niet lust, kan die gewoon de personeelsruimte in en chocola raak je vast ook wel kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Boeketje uit eigen tuin lijkt me prima. Eventueel, als kind wil knutselen laat je een glazen potje beschilderen, zodat je meteen een vaasje hebt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte tekening is toch prima, dat is iets persoonlijks van de kinderen. Ik denk dat juffen en meesters de dingen die je aanhaalt (thee, snoep, een mok) al heel veel krijgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
nlies schreef:
23-05-2019 13:24
Boeketje uit eigen tuin lijkt me prima. Eventueel, als kind wil knutselen laat je een glazen potje beschilderen, zodat je meteen een vaasje hebt.
Kijk dat is gelijk leuk voor op de lessenaar!
Geen klassenouders hier. In mijn vorige woonplaats (geen Nederland) zamelde de klassenouder 1-2 euro in en nam elk kind een mooie bloem uit eigen tuin mee (voor een groot boeket).
Hier doen ze het ene jaar verzamelen via de klasseouder en de andere keer weer niet. Ligt aan de klassenouder.

De leerkrachten zelf vinden niet dat zij dat moeten beslissen, ze vinden het leuk maar willen op geen enkele manier kinderen/ouders 'dwingen' tot een kadootje. Dus het ligt dan aan het soort klassenouder.

Ik maak wat met mijn dochter, ze heeft ook wat lekkers gekocht. Iets waarvan ze zeker weet dat de juf het eet en ook lekker vind. Ziet ze het vaak meenemen naar school.

Mijn oudste weet het nog niet.. ik vraag haar van het weekend of ze wat wil geven of maken of niet.


Eind van het jaar geef ik de juffen van mijn jongste een 'school' stempel voor in de klas. Dan neemt ze afscheid en mijn jongste is echt heel gek op haar kleuterjuffen.
Maar ook dat is vrijwillig en eigenlijk heb ik het nooit eerder gedaan.

Zij hebben haar zo liefdevol en leuk geholpen met dingen waar ze tegen aan liep ivm een flinke groeiachterstand dat ik voor deze keer een uitzondering maak en echt iets koop wat ze kunnen blijven gebruiken. :heart:
nlies schreef:
23-05-2019 13:24
Boeketje uit eigen tuin lijkt me prima. Eventueel, als kind wil knutselen laat je een glazen potje beschilderen, zodat je meteen een vaasje hebt.
Dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
23-05-2019 13:24
Boeketje uit eigen tuin lijkt me prima. Eventueel, als kind wil knutselen laat je een glazen potje beschilderen, zodat je meteen een vaasje hebt.
Ik zou dit doen, dat is echt een leuk, persoonlijk cadeau!
nlies schreef:
23-05-2019 13:24
Boeketje uit eigen tuin lijkt me prima. Eventueel, als kind wil knutselen laat je een glazen potje beschilderen, zodat je meteen een vaasje hebt.
Dit vind ik echt een leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pot gekocht waar we toffees in doen met daaraan een kaartje "jij bent een toffe juf".
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Bedankt voor de reacties: ik denk dat ik voor het boeket uit de tuin ga, al dan niet met potje. Ik ga vanmiddag maar eens 3 boeketjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
23-05-2019 13:31
Geen klassenouders hier. In mijn vorige woonplaats (geen Nederland) zamelde de klassenouder 1-2 euro in en nam elk kind een mooie bloem uit eigen tuin mee (voor een groot boeket).
Biedt je aan als (tijdelijke) klassenouder, en regel dit, alle ouders zullen je dankbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
“Mooie” reep chocola
Alle reacties Link kopieren
Iedereen doet maar wat. Soms met een klassenouder en soms neemt ieder kind naar eigen inzicht iets mee.
Ik ben zelf docent in het VO en krijg aan het eind van het schooljaar vaak van mijn mentorleerlingen cadeautjes en van sommige andere leerlingen.
Ik ben met alles blij hoor maar waxinelichtjehouders en dat soort dingen krijgen we zoveel dat ik zowat een kast vol heb.
Persoonlijke cadeautjes zijn veel leuker en een bosje bloemen super. Dat zet ik altijd even op de foto zodat het ‘bewaard’ blijft.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
tanteslankie schreef:
23-05-2019 13:51
Ik heb een pot gekocht waar we toffees in doen met daaraan een kaartje "jij bent een toffe juf".

:)
Alle reacties Link kopieren
ik gaf juf meestal een voorleesboek voor de klas. Al die badschuim rommel en snoep..
Wanneer is dat? Ik ben echt even onbekend hiermee en kind gaat toch al enkele jaren naar de basisschool. :-)

Vind het boeket uit eigen tuin met zelfgeschilderd glas leuk. Een de pot met toffee en de toffe juf ook. Dat zijn dingen die ik ook zou kunnen bedenken. Mijn stijl dus. Nu nog weten wanneer die dag is.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 14:15
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mij als juf maakt het niet zoveel uit. Een cadeautje hoeft wat mij betreft echt niet, maar alles is prima.
Een douchegel, chocola of een mok vind ik ook prima. En ja, dat zijn populaire cadeaus. Maar ik zou mijn hoofd er niet teveel over breken.
Als de douchegel mijn geur niet is, geef ik hem weg, chocolade komt ook altijd wel op en die mokken staan gewoon op mijn werk.
Het gaat die dag echt niet om de cadeaus.

Een tekening is leuk of een persoonlijke kaart is óók leuk. Ik heb in de afgelopen jaren aardig wat kaarten gehad. Op een enkele staat een hele fijne en persoonlijke boodschap, die bewaar ik echt wel.

Kinderen die met lege handen komen (dus ook geen tekening of kaart) voelen zich wel vaak een beetje opgelaten en daarom is het wel fijn als je kind íets bij zich heeft (maar dat heb je al geregeld).

En een boeketje uit eigen tuin met een beschilderd vaasje is dus óók leuk en persoonlijk!
Ttroeteltje schreef:
24-05-2019 07:51
Wanneer is dat? Ik ben echt even onbekend hiermee en kind gaat toch al enkele jaren naar de basisschool. :-)

Vind het boekte uit eigen tuin met zelfgeschilderd glas leuk. Een de pot met toffee en de toffe juf ook. Dat zijn dingen die ik ook zou kunnen bedenken. Mijn stijl dus. Nu nog weten wanneer die dag is.
Het is vaak ipv een verjaardag van de leerkracht.

Het is geen vaste dag voor alle leerkrachten ofzo. Als zo'n leerkrachtendag gevierd word is dat dus ipv de verjaardagen en elke school kiest daar zelf een dag voor uit. Wel is het vaak ergens in mei of juni.
Alle reacties Link kopieren
Bloemen zijn altijd goed denk ik.

Soms heb ik een goed idee voor een persoonlijk cadeau, en anders pak ik een paar theezakjes/koekjes/chocolade leuk in, zodat kind toch een 'cadeautje' kan geven. Als de juf het zelf niet wilt hebben kan ze dat ook makkelijk weggeven.

Mijn buurvrouw is juf en die loopt altijd te leuren met alle gekregen flessen douchegel. Apart dat iedereen het geeft, maar niemand het wil krijgen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het zijn uiteindelijk boeketjes uit eigen tuin met een tekening geworden.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heeft zoon zijn juf een pakketje bloemzaadjes met pot en potgrond gegeven met daarbij de tekst "bedankt dat je me liet groeien". Internet staat vol met ideeën. En de Hema heeft ook vaak leuke dingen. Of de Bruna.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog inspiratie zoekt: Pinterest staat er VOL mee.
"Door jou heb ik meer in mijn Mars"--> pot met mars reepjes
"Bedankt dat u mij liet groeien"--> met een gieter/bloemen iets in die richting
"Je bent een kanjer"--> kanjer stroopwafels
"Mijn favo-riete juf --> iets met een rietje

Ga zo maar door. Meeste ideeën vind ik opzich wel leuk en het kost je geen fortuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven