Rustige tekenfilms kleuter

24-05-2019 11:34 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze kleuter kijkt momenteel naar tekenfilms op Netflix, maar heeft helaas een voorkeur voor drukke tekenfilms.
Afgezien van het feit dat ik het geluid irritant vind, wordt ons kind alleen maar drukker van dit soort tekenfilms.

Daarom zijn we op zoek naar een alternatief met minder prikkels.
Hebben jullie tips voor rustige tekenfilms voor kleuters?

Daarnaast zaten we te denken aan een alternatief voor de iPad, bijvoorbeeld een kleine tv met ingebouwde dvd speler.
Om zo het verlangen naar bingewatchen wat te temperen en de enorme keuzehoeveelheid qua filmpjes te beperken.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee of is er een ander alternatief te noemen?

Ons kind kijkt overigens niet uren tv per dag.

Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Pieter Konijn?
Alle reacties Link kopieren
Ziggy en de zootram (NPO)
De koala broertjes (Netflix)
No-no (NPO)
Zoostraat 64 (NPO/Netflix)
Casper&Emma, geen animatie maar wel leuk en rustig (NPO/Netflix)
Winnie de Pooh, lolifanten ed (Netflix)
Kikker (NPO/Netflix)
Barbapapa (Netflix)
Casper & Lisa (NPO/Netflix)
Alle reacties Link kopieren
Op YouTube de filmpjes van autostad. Mijn peuter vindt ze heerlijk! (Tom takelwagen, carl de supertruck, enz)
Wat kijkt ie dan, wat je te onrustig vind?

Mijn kind is dol op de dingen van Nick jr. daar zitten drukkere filmpjes bij, maar ook Dora. De sprookjesboom ( van de Efteling ) is hier ook een van de favorieten.

En Peppa big, maar persoonlijk zou ik die dan weer graag op de BBQ smijten. Irritant rotvarken!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ouderwets als ik nijntje zeg? Barbapappa, postman pat (weet ff de nederlandse titel niet) Winnie the pooh natuurlijk.
Molletje!
https://youtu.be/WEUseB9HIts
Alle reacties Link kopieren
Forumfossil: hij kijkt naar Storybots, Oddbods, Canimals en Oscars asis.

Bedankt voor de tips!
Ik zat ook aan wat oudere filmpjes te denken, dus nina1966 👍
Mijn zoontje houdt heel erg van buurman en buurman, achteraf gaat hij wel altijd enthousiast het hele huis rond met zijn hamer en zaag.
Puffin Rock is ook ontzettend leuk en niet zo druk.
Hier heel lang favoriet geweest voor 3 en 5 jarige.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind werd een hele gezellige peuter van Caillou. https://www.youtube.com/watch?v=hDavRPKlK8w
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Nijntje vind mijn tweejarige leuk, kleuter vind dat “ voor babies”.

Paw patrol vind kleuter leuk, maar ik weet niet of je dat al “ te druk” vind.
Piet piraat misschien? Of Ernst, Bobby en de rest? Die laatste vind kleuter geweldig.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
24-05-2019 11:46
Wat kijkt ie dan, wat je te onrustig vind?

Mijn kind is dol op de dingen van Nick jr. daar zitten drukkere filmpjes bij, maar ook Dora. De sprookjesboom ( van de Efteling ) is hier ook een van de favorieten.

En Peppa big, maar persoonlijk zou ik die dan weer graag op de BBQ smijten. Irritant rotvarken!
:yes: :rofl: :cheer: +1
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
24-05-2019 12:01
Mijn zoontje houdt heel erg van buurman en buurman, achteraf gaat hij wel altijd enthousiast het hele huis rond met zijn hamer en zaag.
Dat was bij mijn zoon ook heel favoriet maar wel net het programma waar mijn rustige kleuter enorm baldadig van werd.

To: alles van npo3
Alle reacties Link kopieren
Paw patrol vind ik nog oke hoor.

Ik zat ook te denken aan luisterboeken.
Iemand aanraders qua mp3 spelers voor kinderen?
Ben eigenlijk op zoek naar een soort walkman of verraad ik daarmee mijn leeftijd 😊
pompoenkweker wijzigde dit bericht op 24-05-2019 12:37
27.54% gewijzigd
Ik vind Paw Patrol anders best herrieachtig.

Maar mijn kinderen hebben draadloze koptelefoon en ze worden eigenlijk van elk soort filmpje lamlendige hangerts op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Hier succesvol en kalm;

Caillou, Bollo, Bing, Kikker... eigenlijk het alles van Zappelin is vrij kalm. Die app op je iPad is dus een aanrader. Ook niet die reclames zoals op YouTube.
thymara schreef:
24-05-2019 12:02
Puffin Rock is ook ontzettend leuk en niet zo druk.
Hier heel lang favoriet geweest voor 3 en 5 jarige.
Inderdaad Puffin Rock.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
24-05-2019 11:46

En Peppa big, maar persoonlijk zou ik die dan weer graag op de BBQ smijten. Irritant rotvarken!
holy moly inderdaad zeg. Laatst op mijn nichtje gepast, peppa pig opgezet, maar dat stomme gehinnik de hele tijd!
Fabeltjeskrant staat nu een vernieuwde versie van op netflix, dat was wel leuk :) Zijn nog wel maar een paar afleveringen van.
Alle reacties Link kopieren
Hier kijken de kleintjes ook npo3.Geen spanning en sensatie, gewoon grappig en/of leerzaam.
Momenteel zit jongste ademloos naar de tablet te staren naar filmpjes op youtube kidz, over brandweerauto's en vrachtwagens, begeleid door Tsjechisch kindergezang. Ook leuk en leerzaam :-D
forumfossiel schreef:
24-05-2019 12:11
Nijntje vind mijn tweejarige leuk, kleuter vind dat “ voor babies”.

Paw patrol vind kleuter leuk, maar ik weet niet of je dat al “ te druk” vind.
Piet piraat misschien? Of Ernst, Bobby en de rest? Die laatste vind kleuter geweldig.
VindT
Alle reacties Link kopieren
Alles op Zappilin is wel te doen idd!
En luisterverhalen vind ik ook een uitkomst.
Ik weet niet of je lid bent van de bieb en waar je woont, maar ik kan via mijn abonnement de app luisterbieb downloaden en daar staan ook luisterboeken als Jip en Janneke en dikkie dik etc. op.
Barbapapa, Pieter konijn, Casper en Lisa, Casper en Emma, peppa (grote favoriet hier), de smurfen, kikker, buurman&buurman.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om ‘druk’ in de zin van ‘veel herrie’ of in de zin van ‘agressie/wreedheid’? Als het laatste het geval is, dan zou je kunnen proberen om je aan de lijftijdsindicaties van de filmpjes te houden. Mijn zoontje (4) kijkt ook het liefste naar Lego Ninjago en Transformers op Netflix, maar dat zijn 7+ filmpjes. En dan vind ik ‘Masha en de Beer’ of ‘Noddy’ bijvoorbeeld (alle leeftijden) veel vreedzamer en kalmer.
Alle reacties Link kopieren
Uki!
En jaren terug was er op baby tv den tekenfilm in zwart/wit, je zag alleen silhouetten en klassieke muziek. Zoiets. Maar dat is al zeker 10 jaar geleden en mijn geheugen is momenteel dermate slecht dat ik mij dit niet meer verder kan herinneren.

En vermijd dingen als SpongeBob, TeenTitans en alles van disney xd.
Ook nagesychroniseerde shit tienerseries als je kond wat ouder is. Wat een irritatiefactor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven