Wakker maken of door laten slapen

25-05-2019 06:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onze zoon is 5 weken: 4000 gram. Bij geboorte 2960gram.

Hij heeft deze nacht voor het eerst doorgeslapen, ik ben trots. Heeft om 22:15 de laatste fles gehad en ging om 23:00 naar bedje. Nu om 6:30 slaapt hij nog.

Ik vraag me wel af of dit mag. Hij slaapt door dus dat is fijn. Maar moet ik hem niet toch voor een voeding in de nacht wakker maken? Of lekker laten slapen?

Extra info:
Hij krijgt 5x 140ml. Die drinkt hij met gemak op.

Heeft elke luier een volle natte luier.

Meldde zich altijd rond 4:00 en 8:00 of 3:00 en 7:00. Hij meld zich overdag strikt om de 4-5 uur.

Is overdag de laatste tijd al best veel wakker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem lekker laten slapen. Vond het bij die van ons, ongeveer dezelfde leeftijd, de eerste keer ook spannend. Hopelijk is dit de eerste van veel nachten!
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten slapen. Ik heb dat bij mijn kinderen wel eens nagevraagd en dat mocht gewoon. Heerlijk toch!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste mocht in de kraamweek al een ruk maken van 6 uur. Niet dat hij dat toen haalde, maar hij sliep toen heel snel van ongeveer middernacht tot 6 uur in de ochtend.
Ik zou hem dus lekker laten slapen.
Door laten slapen.
Wij hadden hetzelfde (dochter sliep ook snel door) en heb het destijds nagevraagd aan de kinderarts. Deze gaf aan om dochter gewoon te laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Van wie zou het niet mogen?

Slapen helpt trouwens ook bij groeien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zei de kraamhulp in de kraamweek al dat als ze doorsliep wij dat ook lekker moesten doen. Hebben dat ook 1 keer gehad. Daarna inderdaad tot ongeveer 5/6 weken nog een nachtvoeding en toen sliep ze door vanaf de avondvoeding om 11 uur. Heerlijk vond ik dat
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-05-2019 07:52
Van wie zou het niet mogen?

Slapen helpt trouwens ook bij groeien.
Cb zei toen dat er niet zoveel tussen mocht ivm bloedsuikerspiegel. Maar dat is 2 weken geleden geweesrt.
Alle reacties Link kopieren
Tot een maand of 3 liever niet langer dan 8 uur tussen de voedingen laten.
Meestal gaat het goed, gelukkig, maar mijn kind is met een hypo met blinde spoed naar het ziekenhuis vervoerd, omdat het CB had gezegd dat ik zoon gewoon mocht laten slapen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-05-2019 07:52
Van wie zou het niet mogen?

Slapen helpt trouwens ook bij groeien.
Kraamzorg, cb, verloskundige en ga zo maar door. Ik maakte mijn kinderen snachts sowieso 1 keer wakker voor een voeding.
Ga je nu werkelijk voor iedere scheet van je kind een nieuw topic openen? Heeft je CB geen telefoonnummer waar je dit soort vragen kunt stellen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 6 weken en 3800 gram (en bij geboorte 2950).
Vorige week heb ik het gevraagd op het cb en de arts zei dat ik haar gewoon mag laten slapen, omdat ze goed gegroeid was. Helaas heeft ze daar zelf nog geen zin in (borstvoeding) maar het mag dus wel.
De eerste weken mocht ik er 1x max 5 uur tussen laten, ze was 10% afgevallen dus moest eerst weer goed aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor overal dat er bij zulke jonge baby's max 10 uur tussen de nacht en ochtendvoeding mag zitten. Als je baby dan alsnog suffig is, was het te lang en moet je eerder voeden.

TO heb je een partner waarmee je dingen kan bespreken?
the_Wicked_Witch schreef:
25-05-2019 09:19
Ga je nu werkelijk voor iedere scheet van je kind een nieuw topic openen? Heeft je CB geen telefoonnummer waar je dit soort vragen kunt stellen?
Dit! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij zelf niet 'vraagt' gewoon laten slapen
Alle reacties Link kopieren
Ligt hij er ingebakerd, heeft hij een speen? Ligt hij op een eigen kamer? Allemaal factoren die er voor kunnen zorgen dat je homgersignalen kunt missen. Maar vraag t aan t cb zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten er maar 6 uur tussen laten, anders kon hij te suf worden en niet meer wakker worden. Vraag het cb. Hier krijg je tig meningen.
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
25-05-2019 12:20
Ligt hij er ingebakerd, heeft hij een speen? Ligt hij op een eigen kamer? Allemaal factoren die er voor kunnen zorgen dat je homgersignalen kunt missen. Maar vraag t aan t cb zou ik zeggen.
Ligt ingebakerd. En sinds 3 dagen op zn eigen kamertje. Hebben wel een babyfoon. Normaal begint hij te huilen bij honger.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heb je gedaan uiteindelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven