Constant hoofdluis in de klas

06-06-2019 11:42 104 berichten
De titel zegt het al, er lijkt maar geen einde aan hoofdluis in de klas van mijn zoon te komen. Hij heeft ze nu ook een aantal keer gehad. Ik blijf aan het behandelen (en na behandelen volgens schema bijsluiter) evenals het hele huis/knuffels/ beddengoed en kleding. Dan heb ik weer alles schoon, mijn zoon luisvrij maar even later is het weer raak en komt hij besmet uit school. Vind het nu echt heel vervelend worden. School besteed er heel veel aandacht aan in klassen, beleid en voorzorg. Er zijn dan waarschijnlijk toch ouders die het er minder nauw mee nemen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Er is niks aan te doen, volgens mij heb je alles al; kap op de jas etc. Enw eet je zeker dat het van schoolk omt? Niet van het buurjongetje oid?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt weinig doen denk ik. Kaalscheren lijkt me geen optie ;)

Ik zou preventief gaan kammen met een luizenkam. Minstens 1 keer per week
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat andere ouders het niet zo nauw nemen dan? Goddank hebben mijn kinderen tot nu toe nog geen luizen gehad maar ik kan mij niet indenken dat er ouders bestaan die er laks mee omgaan.

Mocht het een geldkwestie voor sommige ouders zijn ( geen idee hoe duur luizenspul kost) dan zou ik het luizenspul voor ze kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hele huis en knuffels etc. hoeft niet meer:

https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Hebben ze wel luizenzakken voor de jassen op school?
Honey, you should see me in a crown
Wat kun je doen? Niets lijkt me, alleen behandelen als het weer nodig is.

( kaalscheren lijkt me geen optie)
Alle reacties Link kopieren
Kaal is toch ook leuk zo voor de zomer?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-06-2019 11:46
Hele huis en knuffels etc. hoeft niet meer:

https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Hebben ze wel luizenzakken voor de jassen op school?

Die zijn zinloos. Ook volgens het RIVM.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
06-06-2019 11:45
Hoe komt het dat andere ouders het niet zo nauw nemen dan? Goddank hebben mijn kinderen tot nu toe nog geen luizen gehad maar ik kan mij niet indenken dat er ouders bestaan die er laks mee omgaan.

Mocht het een geldkwestie voor sommige ouders zijn ( geen idee hoe duur luizenspul kost) dan zou ik het luizenspul voor ze kopen.
Denk je nu echt dat die ouders die het niet kunnen betalen jou dat gaan vertellen?
En luizenshampoo is flink aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
06-06-2019 11:45
Ik zou preventief gaan kammen met een luizenkam. Minstens 1 keer per week
.
Dit. En bespaar je de moeite met de knuffels en het beddengoed, dat is niet nodig.
Kaalscheren.
Het is ook best sneu, mijn kinderen hebben bijna nooit luis (en heel veel haar, en ik heb gezien hoe dat eruit ziet met luizen en neten dus nee echt niet)
En ik ben luizenmoeder en altijd dezelfde kinderen, altijd luis en dan ook echt onder of veel neten. En die ouders zijn er echt continu mee bezig.
Ik denk echt dat het zoiets is als altijd muggebulten/nooit muggebulten (wij hebben dus ook nooit muggebulten), gewoon pech hebben.
Adem in adem uit ;-) . Wij hebben hier al 7 jaar af en aan mee te maken (3 kinderen basisschoolleeftijd) en het enige dat werkt is gewoon standaard elke avond kammen. Bij ons is het een routine geworden net als tandenpoetsen. Doen het wel met een kam die ook neten verwijderd (van Assey, geen aandelen) en dat is de enige optie om een plaag tegen te gaan bij je eigen kinderen. Je hebt er altijd ouders tussenzitten die er laks mee omgaan dus je moet het echt zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen hadden destijds licht kroesend haar. Het leek me de hel dat zij luizen zouden krijgen. Ik zorgde er altijd voor dat hun haar zo min mogelijk werd gewassen en smeerde er na het wassen haarschuim in. Luizen houden nml van schoon haar. Ze hebben beide geen luizen gehad. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad kammen, kammen en nog eens kammen. Dat is het enige dat helpt. Ik vind het ook heel lastig om mijn eigen kinderen luizen en neten te zien, want ze hebben allebei een flinke bos haar, dus ik vind het te makkelijk om te zeggen dat andere ouders niet genoeg hun best doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Haarlak sprayen, kan helpen inderdaad. En zoveel mogelijk kammen van je eigen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons bleek de bron een tweeling te zijn. Ouders hadden de verpakking van de shampoo nooit goed gelezen. En wisten niet, dat er een nabehandeling nodig was
De kinderen hadden dus steeds na 3 weken weer een hoofd vol
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 15:08
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haren van je zoon flink in de gel en haarlak zetten, daar houden die beestjes niet van.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo is ook niet nodig, twee weken kammen met een speciale luizenkam is genoeg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Het ene kind is het andere niet. Hier een tweeling, op de lagere school altijd bij elkaar in de klas gezeten. Zoon heeft 1 x last van luizen gehad, bij dochter was het elke uitbraak prijs.

En zelfs ik werd gebeld door zo'n luizenloeder, dat ik er meer aandacht aan moest besteden. Werd ik echt nijdig om, ik vond het vreselijk voor mn dochter, en deed alles wat mogelijk was, maar toch was het bij haar steeds raak.
Alle reacties Link kopieren
en meerdere keren per dag kammen
als er al eentje inzit, dat je hem snel te pakken hebt
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-06-2019 11:46
Hele huis en knuffels etc. hoeft niet meer:

https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Hebben ze wel luizenzakken voor de jassen op school?
Dat helpt niet. Luizen lopen van hoofd naar hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-06-2019 11:46
Hele huis en knuffels etc. hoeft niet meer:

https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Hebben ze wel luizenzakken voor de jassen op school?
Dat helpt niet. Luizen lopen van hoofd naar hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Flink gel in de haren doen en je kinderen instrueren dat ze niet te dicht bij een ander kind in de buurt komen.
sugarmiss schreef:
06-06-2019 12:03
Flink gel in de haren doen en je kinderen instrueren dat ze niet te dicht bij een ander kind in de buurt komen.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven