Examenuitslag

12-06-2019 08:02 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag krijgt middelste(17) de uitslag van zijn havo-examen!
Nog meer moeders/vaders hier waarvan de kinderen examen hebben gedaan?
Hopelijk kan de vlag uit vanmiddag!
Ik duim in ieder geval voor alle examenkandidaten en hun ouders :P
Alle reacties Link kopieren
Geen ouder (niet van examenkandidaten in el geval) maar wel mentor van een vwo 6-klas, dus ik mag straks gaan bellen... Ik duim, ik duim heel hard...

De n-termen zijn vanmorgen bekend gemaakt. Te vinden op de cito-website. Misschien handig voor degenen die hun eigen examens al nagekeken hebben en weten hoe ze ongeveer gescoord hebben.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Vanmiddag krijgen mijn mentorleerlingen de uitslag (ik ga ze bellen dus). Spannend! Ook voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Hier een moeder van 3 waarvan er 2 eindexamen vmbo-T gedaan hebben. Ze stonden er allebei gemiddeld voor dus ik vind het echt spannend. Ik gun het ze zo! Voor allebei hun eigen redenen.
Jaaa, middelste kind heeft examen gedaan.
School belt tussen 16-17.30 uur.
Ik heb al de zenuwen, hij slaapt nog. :P
Geen kinderen in die leeftijd maar wens alle moeders, vaders, docenten en pubers veel 'succes' en plezier! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook veel succes mentoren!

Hier slaapt zoon ook nog,met het vriendelijke verzoek om hem vandaag zo lang mogelijk te laten slapen.
Oudste heeft zijn eerste jaar HBO gehaald en zijn p al bijna in de pocket, dus dat is super! :yes:
coetje schreef:
12-06-2019 08:21
Jullie ook veel succes mentoren!

Hier slaapt zoon ook nog,met het vriendelijke verzoek om hem vandaag zo lang mogelijk te laten slapen.
:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar co-mentor van een 4e klas basis en ik vind het onwijs spannend dat we ze vanmiddag gaan bellen. Ze hebben er zo hard voor gewerkt, en wij ook, dat het echt de kers op de taart zou zijn als ze allemaal goed nieuws krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh spannend!
wij (als alles goed gaat) volgend jaar weer een examen-kind
(en dan in 2022 weer) ;-)

Bijzondere dagen
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Alle reacties Link kopieren
Brucedehond schreef:
12-06-2019 08:12
Vanmiddag krijgen mijn mentorleerlingen de uitslag (ik ga ze bellen dus). Spannend! Ook voor mij!
O wat moeilijk lijkt me dat als je slecht nieuws moet brengen! Succes!
Mijn zoon wordt ook vandaag gebeld ( vmbo k) ik ( en mijn zoon ook) ben zo bang dat als hij een goede uitslag krijgt ik heel hard ga schreeuwen op de achtergrond!
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
12-06-2019 08:35
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Yup! Na 15:00 gaat er hier gebeld worden. Eerst de gezakten, dan de herren en dan de geslaagden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in drie voud in de stress ; stiefzoon, 'schoonzoon' en beste vriend van mijn zoon (komt al 11 jaar over de vloer) krijgen alle 3 de uitslag, dus ja best spannend!

Succes allemaal!
Sansa_ schreef:
12-06-2019 08:35
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Ja, want examenuitslagen komen niet in magister. Die worden vastgesteld en vervolgens meermaals gecontroleerd en daarna dus doorgebeld.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Hier ook :). Jongste (17) krijgt vanmiddag te horen of hij geslaagd is (havo ). Hier wordt je sowieso gebeld. Voor zover ik weet worden de uitslagen niet ergens online gemeld. Op zich zou her handig zijn als je ergens kon inloggen met digid ofzo. Dat zal vast in de toekomst gaan gebeuren.

Ik vind het zelf iig erg spannend. Hij is ervan overtuigd dat hij is geslaagd :).


Mijn oudste moet komende week haar scriptie verdedigen :). En dan is ze klaar. Ze is keurig in 4 jaar door hbo gegaan.
Niet spannend op zich want scriptie zelf is al beoordeeld en was goed.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 12-06-2019 08:44
20.38% gewijzigd
marretje23 schreef:
12-06-2019 08:39
O wat moeilijk lijkt me dat als je slecht nieuws moet brengen! Succes!
Mijn zoon wordt ook vandaag gebeld ( vmbo k) ik ( en mijn zoon ook) ben zo bang dat als hij een goede uitslag krijgt ik heel hard ga schreeuwen op de achtergrond!
Doen hoor! Kei leuk, juichende ouders op de achtergrond :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
12-06-2019 08:35
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Bij ons vorig jaar wel
Iedereen werd gebeld: de gezakten eerst, de geslaagden daarna
En toen iedereen gebeld was, werden de cijfers online gezet
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
12-06-2019 08:35
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Jazeker, het gaat om vertrouwelijke informatie en daarnaast als het een nare boodschap is dan denk ik dat je het liever van je mentor hoort die je gelijk een beetje kan opbeuren dan dat je het zwart op wit ziet op een computerscherm.
En het heeft ook wel wat. Onze leerlingen gaan vandaag bij elkaar zitten bij iemand thuis bijvoorbeeld. Om de dag door te komen. Ik vind dat wel lief.

Weet van mijn eigen uitslagmoment ook nog zo goed dat eerst de zakkers werden gebeld, maar ik kreeg al 16:05 een telefoontje. Hartaanval dus, maar er waren geen zakkers of herren dus het goede nieuws werd meteen rond gebeld.
Alle reacties Link kopieren
oudste dochter (17, vwo) krijgt vandaag na 13.00 een telefoontje. De mentor belt de geslaagden, de conrector belt de leerlingen die gezakt zijn. De kans dat dochter gezakt is, is heel klein want ze staat er erg goed voor. Maar toch wel wat zenuwen hier, ik denk meer omdat het straks een bijzonder moment is? De taart, vlag en het kadootje staan klaar :hyper:

dochter had een examenfeestje tot 3 uur vannacht dus zij ligt nog rustig te slapen :)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de mentoren: jullie hebben de uitslag toch al? Ik weet van mijn eindexamen (al is het lang geleden) dat ik de dag er voor namelijk al wist dat ik het onmogelijke had gedaan (in positieve zin) en een her had. Ik zat bij een van mijn ouders op school, had bizarre omstandigheden en een docent uit mijn examenteam speelde het na afloop van de vergadering door aan mijn ouder: Pergamon heeft het WAANZINNIG gedaan en een her!! Hoorde het dus al de middag voor de officiële uitslag :$ Al hebben we keurig onze mond gehouden en pas de rest van de familie ingelicht na het beruchte telefoontje.
Alle reacties Link kopieren
Middelste wordt tussen 3 en 5 gebeld met de uitslag, hij stond er goed voor, dus maak me geen zorgen. (VWO) School belt iedereen.

Ondanks dat hij er goed voor stond en al voldoende compensatie heeft (Vorig jaar Engels al gehaald) is zoon wel al heel de week zenuwachtig.
lovedobby wijzigde dit bericht op 12-06-2019 08:57
4.23% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik vind dit een moeilijke tijd. Een van mijn kinderen is al jaren vooral tegen zichzelf aan het worstelen, en zit nu op de volwassenen-havo. En dat gaat zeeeer moeizaam. Dit jaar één examen gedaan, volgend jaar moet ie er nog drie.

Ik ben blij voor iedereen die het haalt, en voor wie een her moet: kop op, het gaat je lukken.

Voor mijn eigen kind hoop ik dat de vlag ook ooit uit mag. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Pergamon schreef:
12-06-2019 08:54
Vraag aan de mentoren: jullie hebben de uitslag toch al? Ik weet van mijn eindexamen (al is het lang geleden) dat ik de dag er voor namelijk al wist dat ik het onmogelijke had gedaan (in positieve zin) en een her had. Ik zat bij een van mijn ouders op school, had bizarre omstandigheden en een docent uit mijn examenteam speelde het na afloop van de vergadering door aan mijn ouder: Pergamon heeft het WAANZINNIG gedaan en een her!! Hoorde het dus al de middag voor de officiële uitslag :$ Al hebben we keurig onze mond gehouden en pas de rest van de familie ingelicht na het beruchte telefoontje.
Eén van mijn ouders werkte destijds op mijn school en die wist het de ochtend al, maar had niks gezegd... we werden 's middags gebeld.

Succes met wachten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven