Dag weg met dochter (6), met trein. Tips?

12-06-2019 09:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

morgen heeft mijn dochter van 6 een studiedag en we gaan samen een dagje uit. De Efteling was de bedoeling, maar toen ze hoorde dat ze dan wel zeker 1,5 uur in de auto zit haakte ze af. Ze zei toen ook dat ze een attractiepark wel leuk vind als papa ook mee zou gaan (dat kan dus niet morgen). Het idee is nu om met de trein te gaan, met het liefst max een uur vanaf station Arnhem. We weten alleen niet waar naartoe :facepalm: Dierentuin heeft ze al vaak genoeg gezien, film doen we ook weleens dus dat valt af. Gewoon winkelen vind ze niet zo leuk, ik zoek iets waarbij we lekker bezig zijn, dingen ontdekken, dingen bekijken, iets in die trant. Een museum klinkt leuk, maar welke dan? Wij zijn echt leek op dat gebied. Dochter is een actief kind die niet te lang stil moet zitten.

Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Het Spoorwegmuseum in Utrecht is leuk. Het is half museum, half pretpark (met theater en attracties).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Dit iets?

https://www.paleishetloo.nl/zien-doen/kinderatelier/

Kan je eventueel altijd nog uitwijken naar de Apenheul of Julianatoren.
Alle reacties Link kopieren
Naar Dieren en daar met de Stoomtrein verder? (je kunt/kon dan ook een boortreis aan de stoomtrein koppelen)
Deventer, Speelgoedmuseum
Alle reacties Link kopieren
Spoorwegmuseum in Utrecht. Aviodrome in Lelystad. Beide heel leuk en veel te doen voor kinderen. Nemo in Amsterdam is ook heel leuk, maar wellicht wat te ver met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
12-06-2019 09:11
Het Spoorwegmuseum in Utrecht is leuk. Het is half museum, half pretpark (met theater en attracties).
Dit leek mij ook leuk! Toen ik dat zei was haar 1e reactie, "nee alleen maar treinen vind ik niet leuk". Ze heeft volgens mij het idee dat het iets voor jongens is ofzo. Ik ga deze toch nog eens bekijken.
Nemo vonden wij ook erg leuk en makkelijk te bereiken met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeurkous je kind! Dit is te lang, dit is niet leuk, dat is voor jongens...

Ik zou haar voor de tv zetten en zelf een boek gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
En anders het openluchtmuseum
Alle reacties Link kopieren
De Spelerij-Uitvinderij! Is in Dieren, dus vlakbij Arnhem en echt megaleuk!
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
12-06-2019 09:15
Nemo vonden wij ook erg leuk en makkelijk te bereiken met de trein.
Vanaf Arnhem? En zij wil al niet 1,5 uur naar de Efteling??
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
12-06-2019 09:23
De Spelerij-Uitvinderij! Is in Dieren, dus vlakbij Arnhem en echt megaleuk!
Die wou ik ook voorstellen! Ik denk dat ze nog te jong is voor alles in de Uitvinderij, maar wat hebben mijn neefjes en nichtjes zich daar vermaakt in hun tijd! Elke keer weer een succes. En als je dan toch in Dieren bent, kun je eventueel ook nog met de stoomtrein.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Misschien vindt ze een dagje uit best spannend. Ik zou haar zelf niet zo de keus geven maar zelf bedenken waar je naar toe gaat. Of 1 of 2 opties geven.

Bij mijn dochter op die leeftijd werkte dat namelijk helemaal niet, de keuze geven. Ze kon zich nergens wat bij voorstellen namelijk en het uitje werd zo alsmaar spannender.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er ook leuk uit.

https://www.kidsproof.nl/Arnhem/eropuit ... rnhem-Elst
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik had als kind graag 1,5 uur in de auto gezeten naar de Efteling.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 10:19
Reden: Ongepast
17.58% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
12-06-2019 09:34
Ik had als kind graag 1,5 uur in de auto gezeten naar de Efteling.
Ik vind dat je kind zeurt.
Ze krijgt heel vaak buikpijn in de auto en dat is niet leuk. Efteling lijkt haar zeker heel leuk, maar als je je dan 3 uur (heen en terug) beroerd voelt is niet fijn
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zeuren, dat hoort bij de leeftijd - alhoewel het bij sommige mensen niet overgaat, lijkt het.
Spoorwegmuseum is erg leuk, eventueel ‘gewoon’ een broodje eten in Utrecht is ook al leuk, icm de treinreis.
Hoop dat jullie een fijne dag hebben TO!
Alle reacties Link kopieren
Shuri schreef:
12-06-2019 09:32
Misschien vindt ze een dagje uit best spannend. Ik zou haar zelf niet zo de keus geven maar zelf bedenken waar je naar toe gaat. Of 1 of 2 opties geven.

Bij mijn dochter op die leeftijd werkte dat namelijk helemaal niet, de keuze geven. Ze kon zich nergens wat bij voorstellen namelijk en het uitje werd zo alsmaar spannender.
Dat is een goeie, ze heeft natuurlijk geen idee wat al die uitjes betekenen en wat je er kan doen. Ik ga dus een keus maken!
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
12-06-2019 09:31
Die wou ik ook voorstellen! Ik denk dat ze nog te jong is voor alles in de Uitvinderij, maar wat hebben mijn neefjes en nichtjes zich daar vermaakt in hun tijd! Elke keer weer een succes. En als je dan toch in Dieren bent, kun je eventueel ook nog met de stoomtrein.
Ze zal inderdaad niet alles kunnen doen, maar bootjes maken en die laten varen in dat enorme bad en de verfton zijn heel erg leuk op die leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
12-06-2019 09:31
Die wou ik ook voorstellen! Ik denk dat ze nog te jong is voor alles in de Uitvinderij, maar wat hebben mijn neefjes en nichtjes zich daar vermaakt in hun tijd! Elke keer weer een succes. En als je dan toch in Dieren bent, kun je eventueel ook nog met de stoomtrein.

Dat is voor ons heel dichtbij en het is nog nooit in me opgekomen :idee:
Leuke tip!
Alle reacties Link kopieren
Dinoland. Ligt vlakbij het treinstation.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
12-06-2019 09:41
Ze krijgt heel vaak buikpijn in de auto en dat is niet leuk. Efteling lijkt haar zeker heel leuk, maar als je je dan 3 uur (heen en terug) beroerd voelt is niet fijn
Da wist ik niet. Dat maakt het anders natuurlijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.watermuseum.nl/

Watermuseum in Arnhem, mss combineren met een wandeling en picknick (als het droog is morgen..) in park Sonsbeek. Of ergens wat eten bij een van de paviljoens? Super gezellig toch!
Alle reacties Link kopieren
Is met de trein naar de Efteling een optie? Dat is net zo ver als met de auto. Je pakt de trein naar Den Bosch of Tilburg en dan is het nog 20 min met de bus. Efteling met het OV is prima te doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Nemo is erg leuk. Uur met de trein vanaf Arnhem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven