Liedjes voor kinderen van 13

14-06-2019 10:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ga een popquiz maken voor mijn neefje en nichtje van 13. Alleen ik weet helemaal niet wat voor soort muziek voor hun bekend is......het gaat er tenslotte om dat ze het raden. Weten jullie wat de jeugd van tegenwoordig leuk vindt. Naast drank en drugs?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn wat jonger, de oudste 11, maar die vind van alles leuk.
Als ik in zijn spotify lijst kijk zie ik o.a. :

Yung Felix -> Oeff
Logic -> Ballin
Priceless -> Rompe
Je Broer -> Flitsmeister
Josilvio -> Ride or die
Kav Verhauzer -> stap voor stap
Bizzy -> JA!
Shirak -> Miljonair
David Guetta -> Like I do

Weet niet of je hier iets aan hebt? Smaken verschillen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/channel/UCOLAaO ... b4NtN0D40w Stefan de vries

Merol natuurlijk

Kraantje Pappie

Ronnie Flex
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen kenden op die leeftijd ook heel goed de muziek van hun ouders. Dus Bob Marley en Metallica, bijvoorbeeld. :)

Niet dat je daar de hele quiz mee vol hoeft te gooien, maar het is niet zo dat het per definitie onbekend is.
Later is nu
Billie Eilish en Lizzo zijn hier favoriet momenteel.
Feyenoordliedjes natuurlijk!
Prostitute Disfigurement met Cadaver Blowjob was hier altijd een hit.
Alle reacties Link kopieren
Dat is op die leeftijd natuurlijk heel smaakgebonden. Mijn dochter luistert bijvoorbeeld naar Bring me the horizon, nog meer van dat soort bands, Why don’t we en heel veel losse liedjes van tig onbekende zangers en zangeressen die ze toevallig op Spotify heeft opgepikt. En echt absoluut niet naar Kraantje Pappie en Ronnie Flex. Andere dochter naar Little Mix, Billie Eilish, Ariana Grande en allemaal liedjes van TicToc of hoe je dat ook schrijft. Kinderen in hun klas luisteren weer naar totaal iets anders. Ik zou dus eerst eens hun muzieksmaak proberen uit te vogelen.
Smaak is toch niet van belang in een pop-quiz? Het gaat erom dat je het antwoord weet.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-06-2019 11:26
Smaak is toch niet van belang in een pop-quiz? Het gaat erom dat je het antwoord weet.
Dat klopt, maar ik vraag me af of er voor die kinderen wat aan is als ze de artiesten niet kennen of niet leuk vinden waar de vragen over gaan.
Maan
Famke Louise
Avicii
Shawn Mendes
Suzan en Freek
Rita Ora
Alle reacties Link kopieren
Alles wat nu in de top 40 staat?
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
14-06-2019 12:08
Alles wat nu in de top 40 staat?
Nou ja, dit dus, haha. En dan even de afgelopen weken ook bekijken.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Maak een tiktok account aan en scroll eens door recente filmpjes, dan weet je het meteen
pamelacourson schreef:
14-06-2019 11:31
Dat klopt, maar ik vraag me af of er voor die kinderen wat aan is als ze de artiesten niet kennen of niet leuk vinden waar de vragen over gaan.
Tja, dat is het principe van een popquiz. Daar zitten altijd vragen buiten je eigen interesse bij.
Nitflex schreef:
14-06-2019 12:52
Tja, dat is het principe van een popquiz. Daar zitten altijd vragen buiten je eigen interesse bij.

Hij maakt een quiz voor twee kinderen, gewoon voor de leuk. Geen officieel gedoe en principes.
Star² schreef:
14-06-2019 16:06
Hij maakt een quiz voor twee kinderen, gewoon voor de leuk. Geen officieel gedoe en principes.
Oké, maar ze kennen heus wel dingen die ze zelf niet luisteren.
Alle reacties Link kopieren
En een flauw fragment van een tune uit een kinderserie doet het ook goed voor de sfeer. De vraag is dan simpel, noem de serie. Of uit welk jaar een bepaald koningsdagliedje van kinderen voor kinderen komt. Maar ook over wie gaat de film Rocket Man. Daarvoor hoef je de muziek niet te kennen, maar wel het nieuws te volgen. Beetje variatie is altijd leuk en melig.
Alle reacties Link kopieren
Nog bedankt want de quiz was een succes

(Al moest ik hou je bek en bef van me van mijn vrouw overslaan ivm de aanwezigheid van kleine kinderen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven