potjes voeding of verse voeding?

17-06-2019 15:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyy

Wij vertrekken deze zomer 7 dagen op reis. We hebben een zoontje van 16 maand.
Voorzien jullie potjes voeding of maken jullie elke dag verse voeding op reis?
Heb je ook enkele tips om 12u te reizen met de auto met een klein kindje?
Alle reacties Link kopieren
16 maanden kan gewoon met jullie mee-eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voldoende potjes mee nemen en kijken hoe het loopt.
Kan hij daar ergens lekker vers mee eten dan eet hij mee.
Maar wordt het later of loopt het anders dan gepland dan heb je iig altijd iets lekker makkelijk bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
16 maanden? Met de pot mee eten!
Doe wat je zelf het makkelijkst vindt. Met 16 maanden kunnen ze mee-eten, maar sommigen kinderen doen dit gewoonweg niet. Die van mij is bijna 3 en eet echt niets. Als die van jou dat wel al doet, lekker mee laten eten. Anders zou ik zelf gewoon potjes meenemen, wel zo makkelijk als je op reis bent.
Alle reacties Link kopieren
Voor de reis, iPad aan de hoofdsteden en download een boel verschillende afleveringen van Netflix. En spelletjes zodat hij zich daarmee kan vermaken.

Potjes kan je daar ook kopen. Dus ik zou alleen voor nood een paar potjes meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon 9 mnd was en we op vakantie gingen maakten we het onszelf makkelijk en namen we potjes mee. Met 17 mnd zat hij aan de olijven, fèta en dolmas in Griekenland :)

Hoe eet je zoon normaal gesproken?

En idd. Zoon heeft tv in de auto.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je kind thuis? Mijn kind van 15 maanden eet met ons mee en zeker geen geprakt eten meer ivm aantal tanden en adviezen.

Toen dochter 6 maanden was en we op reis waren hadden we geen blender. Kochten we avocado en groenten die makkelijk te pureren waren. 2x potjes gekocht, omdat het niet anders kon. Het is een fijne oplossing.

Vooral doen waar je je zelf fijn bij voelt.

Wat betreft auto: sleutels geven, altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen vonden die potjes vies, ik zou vooraf even een aantal soorten laten proeven. Kijken of hij het wel lust voor je ze meeneemt.
Hallo?!
Hangt er ook vanaf waar jullie naartoe gaan, wat jullie zelf eten, appartement en zelf koken of hotel en elke avond op restaurant, ...

Ik zou hem laten mee-eten wat ie kan, maar die potjes best handig vinden voor momenten dat dat niet lukt.
En ik zou ook geen zin hebben dat mijn kind bijvoorbeeld een week alleen op friet gaat leven. Dan liever een potje erin.


En als ie thuis normaal nooit een potje eet zou ik natuurlijk wel effe testen of hij ze eet. Zit je anders te slepen met 10 potjes voor niks.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:30
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
17-06-2019 16:07
Wat eet je kind thuis? Mijn kind van 15 maanden eet met ons mee en zeker geen geprakt eten meer ivm aantal tanden en adviezen.

Toen dochter 6 maanden was en we op reis waren hadden we geen blender. Kochten we avocado en groenten die makkelijk te pureren waren. 2x potjes gekocht, omdat het niet anders kon. Het is een fijne oplossing.

Vooral doen waar je je zelf fijn bij voelt.

Wat betreft auto: sleutels geven, altijd leuk!
Hoe doe jij dit dan thuis? Mijn zoontje eet elke dag warm in de creche. Dus is het s'avonds gewoon een boterham.
In het weekend geef ik meestal een potje omdat wij dan vaak familieuitstapjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Jelkeds schreef:
17-06-2019 16:27
Hoe doe jij dit dan thuis? Mijn zoontje eet elke dag warm in de creche. Dus is het s'avonds gewoon een boterham.
In het weekend geef ik meestal een potje omdat wij dan vaak familieuitstapjes maken.
Oh! Dat is al een verschil. Hier andersom. Dochter eet brood op se creche en 's avonds eet ze wat wij ook eten. We hebben maaltijdboxen van Hello Fresh. Vindt ze heerlijk :). Onze dochter eet wel veel voor een dreumes en heeft geen rem. Als wij uiteten gaan bestellen we een apart gerecht voor haar.
Ik zou op vakantie lekker doen wat je thuis ook doet. Desnoods in de middag warm eten en 's avonds brood ...
Gewoon mee eten met jullie, kind is bijna anderhalf joh. Kan prima.

Toen we met onze baby van 7 maanden op vakantie waren at ie ook gewoon mee. In restaurants willen ze vaak wel meedenken en apart iets maken.

Ik geloof dat mijn kinderen ook nooit een potje hebben gehad als ik zo terugdenk... wel knijpfruit dan vinden ze nu (5 en 3) nog steeds fantastisch haha.
Alle reacties Link kopieren
Dus je kookt echt nooit voor je kind? Dat lijkt me best wel raar.
In ieder geval kan een kind van 16 maanden gewoon eten wat jullie eten. Ik zou niet gaan lopen zeulen met potjes. Het is gewoon in Europa blijkbaar, dus prima eten overal.

En een tip voor 12 uur reizen met de auto: regel een overnachting in het midden.
pamelacourson schreef:
17-06-2019 19:07
Dus je kookt echt nooit voor je kind? Dat lijkt me best wel raar.
Ja dat vind ik ook wel een beetje vreemd ja. Is ook geen goed voorbeeld toch? Om goed eetgedrag aan te leren etc
Jelkeds schreef:
17-06-2019 16:27
Hoe doe jij dit dan thuis? Mijn zoontje eet elke dag warm in de creche. Dus is het s'avonds gewoon een boterham.
In het weekend geef ik meestal een potje omdat wij dan vaak familieuitstapjes maken.
Weet je dan eigenlijk wel wat je kind al wel of niet eet en lekker vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een paar potjes mee nemen. Past toch gewoon in de auto. Zie je daar wel of je ze gebruikt.

En over de auto reis. Wij zijn met dochter van toen 16 maanden naar Italië gereden. Zonder overnachting. 14u over gedaan. Ik vond zowel heen en terug reis prima te doen. Tips, 's morgens vroeg weg. (Lees 4u 's snachts) zodat kindje nog aantal uur in de auto slaapt. Een paar ingepakte cadeautjes mee nemen en die onderweg geven. Bijvoorbeeld klein doosje Duplo. Af en toe naast je kind gaan zitten i.p.v. beide voorin, wij hadden een iPad waar dochter af een toe een filmpje op keek en als laatste genoeg lekkere dingen. Tijdens de stops kind goed laten lopen, lopen, lopen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met de pot mee natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Tip voor rijden; vertrek om 22:00, lekker rustig op de weg en kind slaapt voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is ook 16 maanden maar die eet eigenlijk altijd met ons mee. Sinds ze een jaar is pas ik ook vrijwel niets meer voor haar aan (hoogstens snijd ik kleine tomaatjes in vieren). We koken wel zonder al teveel zout en bij bijvoorbeeld nasi doen we er aan tafel voor onszelf nog wat sambal bij.
Dus dat doen we op vakantie ook, zijzelf bepaalt dan wel wat ze eet en wat niet.

In de auto nemen we hoogstens wat boekjes en knuffeltjes mee, maar er is ook wat extra entertainment in de vorm van broer en zus. En anders valt ze in slaap. Onderweg zorgen we wel dat we regelmatig stoppen en dat ook zij op bijvoorbeeld een kleed de beentjes even kan strekken. Oh ja, en ze mag dr speen dan wel wat sneller, normaal mag die alleen in bed.
Aangezien je met de auto gaat en het ongeveer 12 uur duurt, blijf je binnen Europa. In elke supermarkt ter plaatsen dus potjes te verkrijgen. Vooral die in Frankrijk zijn echt goed en verschillende nieuwe smaken. Verder kunnen ze prima met de pot mee-eten en in de meeste Europese landen ook in restaurants prima ingesteld op kinderen. In de auto voor zo'n kleintje knuffels en boekje, en regelmatig stoppen en even lekker rondlopen. Fijne vakantie
Alle reacties Link kopieren
Jelkeds schreef:
17-06-2019 16:27
Hoe doe jij dit dan thuis? Mijn zoontje eet elke dag warm in de creche. Dus is het s'avonds gewoon een boterham.
In het weekend geef ik meestal een potje omdat wij dan vaak familieuitstapjes maken.
Maar wat eten jullie dan zelf tijdens zulke familieuitstapjes?
Hier weigert dochter van 1,5 potjes al zeker 4-5 maanden, dus dat zou ik eerst even testen.
Eet ze op de crèche een potje of maken ze daar warm eten zelf oid?

Dochter begint inmiddels behoorlijk kieskeurig te worden en ik weet dat ik zelf vroeger m’n eerste Franse vakantie op m’n 2e overleefd heb op van die kant-en-klare yoghurtjes. ;)

Ik zou me qua eten op deze leeftijd niet meer druk maken iig, vond het het eerste jaar veel lastiger. Dan wilde ze melk en kon ik niet direct een plek vinden om te voeden of later een flesje warm te maken.
Alle reacties Link kopieren
Mee eten en potjes mee voor als het niet uitkomt qua tijd of maaltijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven