Dochter afgestudeerd; kado?

18-06-2019 10:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft haar Bachelor gehaald. Wij zijn natuurlijk supertrots.

Ik wil haar graag wat geven, maar wat is gebruikelijk ? Dit is mijn eerste afgestudeerd kind ;-)

Ik dacht zelf aan een mooi sieraad. We gaan ook met het gezin en haar partner uit eten natuurlijk !
Ik kreeg met zulke dingen altijd een leuk “doe ding”. High tea bijvoorbeeld. Of een dagje ergens winkelen. Of een nachtje hotel (goedkoop via VakantieVeilingen oid). Bioscoop bon. Zoiets. :)
Ben je afgestudeerd met een bachelor? In mijn tijd niet. Maar alsnog: super gefeliciteerd!

Ik kreeg een camera bij het behalen van mijn bachelor en bij mijn master kreeg ik een mooie werktas cadeau (zelf uitgezocht).

Je kunt ook een paar werkoutfits met haar shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Na een bachelor? Niks. Dat is toch niet afgestudeerd?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Weekendje weg? Stedentrip?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-06-2019 10:27
Na een bachelor? Niks. Dat is toch niet afgestudeerd?
Op het HBO wel.

Een sieraad? Ik heb een horloge gekregen, nog steeds blij mee.
Seriously?
Ik heb een vakantie kado gekregen bij mijn afstuderen.
Alle reacties Link kopieren
Oh een hbo diploma? Ze kregen geld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij krijgen ook altijd een mooi horloge bij afstuderen. Ik kreeg een sieraad, want ik draag geen horloges.
Madeliefjees schreef:
18-06-2019 10:31
Oh een hbo diploma? Ze kregen geld.
Ja, want vier jaar een opleiding doen en die goed afronden, is niets ofzo? Wat een denigrerend gedoe om een HBO-diploma zeg.
Ik heb zowel HBO als universitair diploma maar heb vele malen harder moeten werken voor dat HBO-diploma.

Goed van je kind, poldervrouw! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij het behalen van mijn universitaire bachelor vorig jaar een hotelovernachting en er werd op kosten van mijn ouders een klein feestje voor me gegeven. Super lief van ze! Over twee weken hoop ik ook mijn Master te behalen en ook dan geven we een feestje (als ik überhaupt slaag, haha).

Gefeliciteerd poldervrouw! Een sieraad is ook heel leuk om te geven!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
18-06-2019 10:35
Ja, want vier jaar een opleiding doen en die goed afronden, is niets ofzo? Wat een denigrerend gedoe om een HBO-diploma zeg.
Ik heb zowel HBO als universitair diploma maar heb vele malen harder moeten werken voor dat HBO-diploma.

Goed van je kind, poldervrouw! Gefeliciteerd!
nou idd! :worship:
Vraag haar wat ze heel graag wil? dan is het wel geen verrassing maar wel iets wat ze graag wil.
En anders is een sierraad wel een blijvende herinnering.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik kreeg zowel voor mijn 16e, 18e als 21e verjaardag en mijn afstuderen een mooi gouden sieraad. Nu 18-24 jaar later nog altijd erg blij mee en draag het nog steeds wetende waar ik het voor kreeg. Liever dan een doe-ding wat je weer vergeet. Ik stem dus voor een mooie gouden ring, oorbellen (bijvoorbeeld met parels) of een ketting.

En super gefeliciteerd! Mijn broer kreeg machetsknopen en mijn vriend een mooie pen met daarin zijn titels en naam gegraveerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn ouders beide keren (bachelor en master) een sieraad gekregen :-D
Alle reacties Link kopieren
Een mooi sieraad zou ik geven denk ik.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Meest bijzondere: ik moest iets uitkiezen uit het juwelenkistje van mijn oma. Stiekem had ze zelf al iets bedacht ("probeer deze eens, kind!") en mijn opa zat een beetje te bromberen in een hoek van de kamer ("je houdt zo niks meer over!" >> wat niet waar was, maar wel erg passend bij mijn verder erg lieve opa). Ik heb het stuk jaren met plezier gedragen. Nu durf ik het niet meer zo goed omdat het me (na hun overlijden) zo dierbaar is geworden.

Van mijn ouders een dure camera. En na mijn 3e afgeronde opleiding een etentje, want toen waren ze er wel klaar mee :proud:
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
18-06-2019 10:35
Ja, want vier jaar een opleiding doen en die goed afronden, is niets ofzo? Wat een denigrerend gedoe om een HBO-diploma zeg.
Ik heb zowel HBO als universitair diploma maar heb vele malen harder moeten werken voor dat HBO-diploma.

Goed van je kind, poldervrouw! Gefeliciteerd!
Inderdaad, wat een zure reactie.

Al was het trouwens een universitaire bachelor, dan nog zou ik wel iets geven, het is toch een belangrijke mijlpaal?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Toen ik mijn HBO diploma haalde waren mijn ouders al overleden maar van mijn oom en tante kreeg ik een feestje en een heel heel mooi beeldje waarbij een man zijn hoed voor mij afneemt.
Hier ben ik elke dag nog blij mee en staat als 1 van de weinige echte IBI items in de woonkamer.

Ik zou echt iets wat blijft geven en geen doe activiteit. Hoewel mijn zus een weekend texel cadeau kreeg en daarbij een twee dagen training voor zelfstandig parachute springen. Dat is ook wel heel bijzonder, zeker omdat mijn moeder daarbij was en we deden niet vaak dingen met mijn moeder.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
JonathanStrange schreef:
18-06-2019 10:35
Ja, want vier jaar een opleiding doen en die goed afronden, is niets ofzo? Wat een denigrerend gedoe om een HBO-diploma zeg.
Ik heb zowel HBO als universitair diploma maar heb vele malen harder moeten werken voor dat HBO-diploma.

Goed van je kind, poldervrouw! Gefeliciteerd!
Dat sowieso. HBO is hard werken. Maar meer in arbeid dan in hoe moeilijk het is. Heb ook beide gedaan (in een onconventionele volgorde), en ik vond HBO niet echt studeren. Zal wel aan mij liggen. Was gewoon naar school gaan, opdrachten maken, eindeloos en oeverloos reflecteren en af en toe leren voor een toets.
nena78 schreef:
18-06-2019 10:45
Ik kreeg zowel voor mijn 16e, 18e als 21e verjaardag en mijn afstuderen een mooi gouden sieraad. Nu 18-24 jaar later nog altijd erg blij mee en draag het nog steeds wetende waar ik het voor kreeg. Liever dan een doe-ding wat je weer vergeet. Ik stem dus voor een mooie gouden ring, oorbellen (bijvoorbeeld met parels) of een ketting.

En super gefeliciteerd! Mijn broer kreeg machetsknopen en mijn vriend een mooie pen met daarin zijn titels en naam gegraveerd.
Dat verschilt natuurlijk erg per persoon. Ik hecht geen waarde aan een sieraad en zie daar ook niks bijzondere aan, ondanks dat ik het wel mooi vind. Heb dan veel liever een leuke herinnering met een dierbare. Ik vergeet doe dingen juist niet. Jaren later nog herinneringen van ophalen :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen idee meer wta ik heb gekregen. Denk geld. Of misschien was het mijn backpack.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een bosje bloemen. Denk ik.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Hier niks..
O ja, bosje bloemen vd supermarkt.

Wat zou ik gewaardeerd hebben: iets blijvends: kunst, sieraad..
Alle reacties Link kopieren
ik vind een sieraad zoals een ketting of ene horloge ook een mooi idee juist. Ik heb geen aandelen maar ben enorm fan van vedder&Vedder

een horloge waar je op de binnenkant een insciptie laat aanbrengen vind ik ook mooi
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-06-2019 10:31
Oh een hbo diploma? Ze kregen geld.
Ja want alleen bij afstuderen op een Universiteit heb je echt een cadeau verdiend natuurlijk. Wat een denigrerend en arrogant gedrag zeg. Bah.

Wat maakt het uit of een kind op MBO, HBO of de Universiteit zijn diploma haalt. Hij of zij heeft er hard voor gewerkt op het eigen niveau.

Ik ben blij dat het bij mijn ouders nooit heeft uitgemaakt wat iemand deed, maar dat je moest doen wat bij je past.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven