Wat geven als doopcadeau als je totaal niet gelovig bent?

18-06-2019 23:30 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet binnenkort naar een doopsel. Het kind dat gedoopt wordt is 5. Nu schijnt daar een cadeautje bij te horen aangezien er achteraf ook een feestje is. Zelf ben ik volledig atheïst en zou ik liever zien dat het kind niet verplicht tot de kerk moet behoren maar op zijn 18de zelf daarover kan beslissen, maar goed, dat houd ik dan maar voor mijzelf op die dag. In ieder geval moet er dus een cadeautje zijn. Een kinderbijbel zal het dus niet worden. Verder dan een setje Lego kom ik eigenlijk niet. Ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Een mooi kinderboek.
Een mooie spaarpot.
Iets van een sieraad; kettinkje, horloge ...
Een black metal CD.
Je moet/hoeft hier niet naar toe natuurlijk. Als je wel gaat en geen gellof-gerelateerd cadeau wil geven zou ik kiezen voor een mooi boek.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi boek voor een kind van 5??
Sieraden lukt me meer iets voor de naaste familie om te geven.
.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi filosofieboek voor kinderen. Dan geef je het kind misschien iets mee van jouw kritische kijk op het leven.
impala schreef:
18-06-2019 23:37
Een mooi boek voor een kind van 5??
Sieraden lukt me meer iets voor de naaste familie om te geven.
Een mooi prentenboek.
Een leuk gezelschapsspelletje: ;-D
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Geef iets waar je niet in gelooft
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook gewoon niet gaan. Dat zou mijn keuze zijn. Ben echt teveel atheist om aan die poppenkast mee te doen.
impala wijzigde dit bericht op 18-06-2019 23:51
31.55% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een cadeautje dat je ook naar een verjaardag mee zou nemen.
Beter een half motto....
impala schreef:
18-06-2019 23:50
Je kan natuurlijk ook gewoon niet gaan. Dat zou mijn keuze zijn.
Mijne ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een kerstboek gegeven. Gewoon een leuk boekje en een algemeen verhaal en toch nog iets met het geloof te maken..
Seriously?
impala schreef:
18-06-2019 23:50
Je kan natuurlijk ook gewoon niet gaan. Dat zou mijn keuze zijn.
Ach, een kind van 5 negeren vanwege een principe? Lijk me niet, toch?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons kind, op haar eigen verzoek, katholiek laten dopen toen ze 7 was en 3 weken later deed ze communie. Beide redenen voor kadootjes. Bijbels, kruisjes, andere religieuze kadootjes zijn echt meer voor directe familie of peettante/peetoom. Bij de doop waren verder ook geen anderen. Maar van de vlam van haar pubernichtje heeft ze een grote zak snoep gekregen en dat is haar meer bijgebleven dan dat kruisje. Bij de communie heeft ze geld, kadobonnen, leesboek, spelletje en een fiets gekregen. Beetje wat ze ook op verjaardagen krijgt.
Cateautje schreef:
18-06-2019 23:51
Ach, een kind van 5 negeren vanwege een principe? Lijk me niet, toch?
Normaal worden baby's gedoopt voor ze het besef hebben dat het een commerciele kadootjes aangelegenheid is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-06-2019 23:51
Ach, een kind van 5 negeren vanwege een principe? Lijk me niet, toch?
Denk niet dat kind dat zo zal ervaren en mijn aanwezigbeid zal missen. Ik zou alleen gaan als het het kind van mijn zus zou zijn. Wat volstrekt hypothetisch is.
.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
18-06-2019 23:52
Wij hebben ons kind, op haar eigen verzoek, katholiek laten dopen toen ze 7 was en 3 weken later deed ze communie. Beide redenen voor kadootjes. Bijbels, kruisjes, andere religieuze kadootjes zijn echt meer voor directe familie of peettante/peetoom. Bij de doop waren verder ook geen anderen. Maar van de vlam van haar pubernichtje heeft ze een grote zak snoep gekregen en dat is haar meer bijgebleven dan dat kruisje. Bij de communie heeft ze geld, kadobonnen, leesboek, spelletje en een fiets gekregen. Beetje wat ze ook op verjaardagen krijgt.
Eigen verzoek? Ze wilde kadootjes en een mooie jurk neem ik aan.
.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
18-06-2019 23:52
Wij hebben ons kind, op haar eigen verzoek, katholiek laten dopen toen ze 7 was en 3 weken later deed ze communie. Beide redenen voor kadootjes. Bijbels, kruisjes, andere religieuze kadootjes zijn echt meer voor directe familie of peettante/peetoom. Bij de doop waren verder ook geen anderen. Maar van de vlam van haar pubernichtje heeft ze een grote zak snoep gekregen en dat is haar meer bijgebleven dan dat kruisje. Bij de communie heeft ze geld, kadobonnen, leesboek, spelletje en een fiets gekregen. Beetje wat ze ook op verjaardagen krijgt.
Op eigen verzoek?
Wilde ze dat omdat iedereen in haar omgeving communie deed en zij wist dat je bij die gelegenheid cadeautjes krijgt?
Zijn jullie zelf gelovig?
Ah communie, ook al zo'n hypocriete toestand waar kinderen anno nu alleen nog aan meedoen voor de kadootjes en het feest.
Alle reacties Link kopieren
Een jongen of een meisje ?

Wat mag het kosten ?

Voor een meisje : een bedeltje voor aan een armband ?

https://www.kayasieraden.nl/nl/cadeau-voor/doop/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
redbulletje schreef:
19-06-2019 00:03
Ah communie, ook al zo'n hypocriete toestand waar kinderen anno nu alleen nog aan meedoen voor de kadootjes en het feest.
Ja het moet wel leuk en feestelijk blijven, anders raken ze hun toekomstige zieltjes kwijt en zitten ze met een lege kerk.
blijfgewoonbianca schreef:
19-06-2019 00:05
Een jongen of een meisje ?

Wat mag het kosten ?

Voor een meisje : een bedeltje voor aan een armband ?

https://www.kayasieraden.nl/nl/cadeau-voor/doop/
Een jongen.
Een kaart met geld.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2019 00:03
Ah communie, ook al zo'n hypocriete toestand waar kinderen anno nu alleen nog aan meedoen voor de kadootjes en het feest.
Dat was vroeger ook al zo hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven